Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

FM Café

Fantasy

Aanbevolen berichten

34 minuten geleden zei Dansmeister:

Jij speelde ook met Colo toch bro? Welke talenten(behalve die spitta en vmc) kun je mij aanraden van die ploeg en welke Chileense spelers had je meer op het oog? Zet ik de spelers op mijn lijstje!

Yes, één seizoen maar in de beta. Dat waren eigenlijk de enige 2 echte talenten, spelers halen was echt te duur nog. Ik heb wat spelers gratis gehaald toen (Esquivel - Ignacio Ramirez - Pozo) maar geen Chilenen. Daniel Guttierez speelde nog bij mij en Jordy Thompson. Dan heb je 4 jonge talenten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

41 minuten geleden zei Dansmeister:

Jij speelde ook met Colo toch bro? Welke talenten(behalve die spitta en vmc) kun je mij aanraden van die ploeg en welke Chileense spelers had je meer op het oog? Zet ik de spelers op mijn lijstje!

Zou je het oké vinden om dat lijstje met Chilenen te delen? Vraag ik voor een vriend :mmm:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Dansmeister:

Haha zeker. Ik zal vanavond even laten zien wat ik heb gehaald. 

Je kan trouwens na 1 seizoen ook Gonzalo Tapia gratis halen (ik nu met Boca) van Catolica. Doet het redelijk bij mij, is voor Colo-Colo wel een hele goede speler. Dan heb je op de vleugels echt wel 2 toppers. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei ElPrincipito:

Je kan trouwens na 1 seizoen ook Gonzalo Tapia gratis halen (ik nu met Boca) van Catolica. Doet het redelijk bij mij, is voor Colo-Colo wel een hele goede speler. Dan heb je op de vleugels echt wel 2 toppers. 

Ja. Die kwam niet naar mij vanwege de rivaliteit. Ga nu seizoen 3 in. Maar heb een onwijs leuk elftal met leuk voetbal. Dus ik zit sowies goed. Maar wilde weten wat er bijvoorbeeld uit je 019/021 al kwam, wat ik nog niet gezien had.

@De RaamMet wie speel je eigenlijk?:)

bewerkt door Dansmeister
Interesse.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei ElPrincipito:

Is die Paez al meteen verkocht aan Chelsea of gebeurde dat enkel in mijn save? Hoe doet hij het nog tot 2025? 

Ben nog niet begonnen ivm de hoeveelheid voorbereiding die in mijn novelle is gaan zitten. Ik focus heel erg op jeugd en tactiek in mijn novelle, zeker een aanrader btw :checkit:

Paez vertrekt in 2025 inderdaad naar Chelsea als je kiest voor de Originele of Real World game modus. Als je voor Eigen Wereld gaat is de transfer niet actief en zou je hem kunnen behouden. Ik kies zelf echter voor Origineel.

De custom db begint in 2024, dus kan 1,5 jaar van hem genieten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei SantiagoMunez:

Blijf het lastig vinden om de kwaliteiten van een speler (inclusief de beste positie) écht goed te beoordelen. Uiteraard kan ik kijken naar de mate waarin de relevante (groene) eigenschappen uitblinken, maar ik ‘mis’ iets. Hoe doen jullie dit?

Velen kijken naar persoonlijkheid, vastberadenheid en dan de belangrijkste eigenschappen voor de rol die die speler moet bespelen binnen je tactiek. Ik zelf vind vooral de fysieke eigenschappen best wel belangrijk. Omdat ik van mening ben dat als je op fysieke basis uitblinkt binnen je rol, veel tegenstanders kan pijn doen. Dus kijk ik daar naar, voor dat ik de technische eigenschappen ga bekijken.

Spoiler

image.thumb.png.974b07717fbee8997e6891458f0e8c98.png

Ik neem nu als voorbeeld, Roberts Uldrikis. Het is niet de meest technisch of mentaal begaafde maar op een Eredivisie niveau kan die u wel wedstrijden doen winnen door zijn lengte in combinatie met sprongkracht als je met een doelgerichte aanvaller gaat spelen en hoge voorzetten. En als ze niet van grote wedstrijden houden is dat voor mij ook een teken om de speler niet te halen.

bewerkt door Lensherr
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Lensherr:

Velen kijken naar persoonlijkheid, vastberadenheid en dan de belangrijkste eigenschappen voor de rol die die speler moet bespelen binnen je tactiek. Ik zelf vind vooral de fysieke eigenschappen best wel belangrijk. Omdat ik van mening ben dat als je op fysieke basis uitblinkt binnen je rol, veel tegenstanders kan pijn doen. Dus kijk ik daar naar, voor dat ik de technische eigenschappen ga bekijken.

Inhoud verbergen

image.thumb.png.974b07717fbee8997e6891458f0e8c98.png

Ik neem nu als voorbeeld, Roberts Uldrikis. Het is niet de meest technisch of mentaal begaafde maar op een Eredivisie niveau kan die u wel wedstrijden doen winnen door zijn lengte in combinatie met sprongkracht als je met een doelgerichte aanvaller gaat spelen en hoge voorzetten. En als ze niet van grote wedstrijden houden is dat voor mij ook een teken om de speler niet te halen.

Makes sense, dank! Bij Uldrikis is het ook direct helder wat voor soort speler het is (en dus hoe je de tactiek op hem zou moeten instellen of andersom). Bij anderen vind ik dat soms lastig!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei SantiagoMunez:

Makes sense, dank! Bij Uldrikis is het ook direct helder wat voor soort speler het is (en dus hoe je de tactiek op hem zou moeten instellen of andersom). Bij anderen vind ik dat soms lastig!

Op basis van fysiek vind ik wel dat je snel kan zien of een speler een rol aan kan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei 007mark:

We kunnen wel stellen dat we het eerste blok richting de interlands niet echt tegenstand hebben gehad...Gimenez al 7 goals in de Eredivisie en Stengs  5 stuks (+2 in de JC Schaal)

image.png.d48178c48af7adc9ed19619b1d63363a.png

Stengs is bizar goed deze FM. Ask @Monty. Werd ook bij mij in het eerste seizoen Eredivisie Speler van het Jaar. Manhoef derde, moet natuurlijk wel even genoemd worden...

Link naar opmerking
Deel via andere websites