Lazy Geplaatst 8 november 2023 Share Geplaatst 8 november 2023 19 uur geleden zei MisterX: FMInside geeft player ratings als een getal op de schaal van 0 tot 100. Weet iemand hoe deze getallen worden berekend? Ze hebben een rating, een potential rating, en dan ook nog een ratings per role. Voorbeeld: Jude Bellingham - Football Manager 2024 - FM24 - FM2024 (fminside.net) Rating: 84 Potentieel: 94 En dan per role is het max 78 Hoe worden die rating bepaald door FMInside @Lazy weet jij dat? Dat weet ik wel ja 😬 De rating is een mix van CA/PA en wat andere eigenschappen, waaronder leeftijd. De PA is gewoon de officiële PA maar dan door 2 gedeeld. Vanwege licenties mogen we geen 0-200 schaal gebruiken. De rol calculator werkt op basis van eigenschappen van de spelers. Er zit een algoritme achter die berekent hoe goed een speler is in een bepaalde rol. Die staat dus los van de andere twee cijfers. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElPrincipito Geplaatst 8 november 2023 Share Geplaatst 8 november 2023 Is het in deze FM wel mogelijk om tijdens een game nog niet speelbare landen toe te voegen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mordurette Geplaatst 8 november 2023 Share Geplaatst 8 november 2023 32 minuten geleden zei ElPrincipito: Is het in deze FM wel mogelijk om tijdens een game nog niet speelbare landen toe te voegen? Helaas niet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Frank Geplaatst 8 november 2023 Share Geplaatst 8 november 2023 Poeh, lang geleden dat ik hier ben geweest. Aantal jaren relatief weinig FM gespeeld, maar door FM24 toch weer overgestapt naar de dark side. Journeyman begonnen tijdens de beta en deze doorgepakt na de release. Begonnen bij Chelmsford in de Vanorama National League South. Relatief snel trouwens, bij de vorige FM's duurde het voor mijn gevoel wat langer voor je een baan aangeboden kreeg. Twee jaar play-offs gehaald, maar helaas niet gepromoveerd. Na ontslag te hebben genomen ben ik halverwege het seizoen ingestapt bij Watford. Eerste seizoen play-offs, maar wederom geen promotie, tweede seizoen zijn we kampioen geworden. Na twee jaar vond ik het wel weer mooi en zit ik inmiddels bij Wolfsburg. Eerste seizoen erg slecht, 11de, maar met mazzel niet ontslagen. Inmiddels in het tweede seizoen bovenaan, met 6 overwinningen uit 7 wedstrijden. Mijn gevoel zegt dat het vinden van "grotere" clubs deze FM relatief makkelijk tov de vorige. De stap van het laagste niveau in Engeland naar de Championship vond ik toch wel enigszins verrassend. Meer mensen die het zo ervaren? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rinus Geplaatst 8 november 2023 Share Geplaatst 8 november 2023 (bewerkt) De fuck is dit dan? wtf man. Janken hier. Vrije trappen zijn echt tyfusgoed. No way dat Crooj ze er zo in ramt. Kutkutkutkutkutkutkut 8 november 2023 bewerkt door Rinus Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 8 november 2023 Share Geplaatst 8 november 2023 9 uur geleden zei SpartaPiet: Ik zou die database ook graag willen. Moet nog even een paar kleine dingetjes aanpassen vandaag, zet hem daarna wel in het download gedeelte Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MarcFR Geplaatst 8 november 2023 Share Geplaatst 8 november 2023 Lees op het SI forum wat issues met de AI die zelden wisselt tijdens de wedstrijd? Daardoor spelers ontevreden en vertrekken voor een lage prijs. Herkenbaar probleem voor mensen hier? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rinus Geplaatst 8 november 2023 Share Geplaatst 8 november 2023 12 minuten geleden zei MarcFR: Lees op het SI forum wat issues met de AI die zelden wisselt tijdens de wedstrijd? Daardoor spelers ontevreden en vertrekken voor een lage prijs. Herkenbaar probleem voor mensen hier? Uhu. Je kan die spelers voor een prikkie overnemen. Leuk voor jou, minder leuk voor de 'gameplay.' Er zijn heel nog wat andere problemen met het spel. Citaat Ik snap het soms niet. Waarom een volley dat 10000 meter over gaat. Neem de bal aan, pas naar een spits, en hoppa doelpunt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MarcFR Geplaatst 8 november 2023 Share Geplaatst 8 november 2023 1 minuut geleden zei Rinus: Uhu. Je kan die spelers voor een prikkie overnemen. Leuk voor jou, minder leuk voor de 'gameplay.' Er zijn heel nog wat andere problemen met het spel. Thanks, liever wat meer realisme. Wat zijn de grootste issues momenteel? Heb de game niet gehaald, doe ik altijd pas begin december ivm bugs Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rinus Geplaatst 8 november 2023 Share Geplaatst 8 november 2023 (bewerkt) 5 minuten geleden zei MarcFR: Thanks, liever wat meer realisme. Wat zijn de grootste issues momenteel? Heb de game niet gehaald, doe ik altijd pas begin december ivm bugs Grootse issue is momenteel dat 150 spelers uit Japan ontbreken, doelmannen te vaak geblesseerd, roulatie/rotatie, wissels, 'playerdevelopment', Midden-Oosten die jan en alleman opkopen voor biljoenen en daardoor clubs niet meer weten wat ze met zoveel geld moeten en die ook weer geld uitgeven met inflatie en durebankzitters tot gevolgd. Zoiets. Moraal en beloftes beetje raar https://community.sigames.com/forums/topic/579205-football-manager-2024-official-feedback-thread/?do=findComment&comment=14218596 8 november 2023 bewerkt door Rinus Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
himan Geplaatst 8 november 2023 Share Geplaatst 8 november 2023 3 minuten geleden zei Rinus: Grootse issue is momenteel dat 150 spelers uit Japan ontbreken, doelmannen te vaak geblesseerd, roulatie/rotatie, wissels, 'playerdevelopment', Midden-Oosten die jan en alleman opkopen voor biljoenen en daardoor clubs niet meer weten wat ze met zoveel geld moeten en die ook weer geld uitgeven met inflatie en durebankzitters tot gevolgd. Zoiets. Moraal en beloftes beetje raar https://community.sigames.com/forums/topic/579205-football-manager-2024-official-feedback-thread/?do=findComment&comment=14218596 Dit zijn eigenlijk wel allemaal 'bugs' die tussen bug en realisme in zitten mijn inziens. Behalve misschien Japan en Roulatie. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 8 november 2023 Share Geplaatst 8 november 2023 We gaan een leuke save tegemoet! Gisteren even de database getest met een simulatie, ziet er allemaal goed uit. Moet wel nog enkele kleine dingetjes aanpassen. Maar goed, ik dacht ik ga even kijken welke newgens (en enkele echte spelers uit de jeugd) er allemaal doorgekomen zijn bij Independiente del Valle, hier een paar leuke spelertjes: Spoiler En er zijn er nog veel meer! Ik zie zeker mogelijkheden, zeker als je bedenkt dat dit allemaal door een AI is gedaan die niet weet hoe je spelers moet opleiden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rinus Geplaatst 8 november 2023 Share Geplaatst 8 november 2023 Bommeltje gaat ook lekker Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Badmuts Geplaatst 8 november 2023 Share Geplaatst 8 november 2023 13 uur geleden zei Mordurette: Ik zal even op zoek gaan naar een goede database van Bosnië uit FM23, ik kom erop terug 😉 Kom maar op! Hou wel van dit soort uitdagingen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Martijn1705 Geplaatst 8 november 2023 Share Geplaatst 8 november 2023 Kan het kloppen dat als je real world speelt dat er nog contractverlengingen uitgevoerd worden die in het echt ook zijn gedaan? Heb inmiddels 2 spelers waarbij het contract verlengt is, terwijl alle instellingen staan dat de Manager de contractverlengingen regelt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Oerlie Geplaatst 8 november 2023 Share Geplaatst 8 november 2023 40 minuten geleden zei Martijn1705: Kan het kloppen dat als je real world speelt dat er nog contractverlengingen uitgevoerd worden die in het echt ook zijn gedaan? Heb inmiddels 2 spelers waarbij het contract verlengt is, terwijl alle instellingen staan dat de Manager de contractverlengingen regelt. denk inderdaad dat dit ook verwerkt is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lensherr Geplaatst 8 november 2023 Share Geplaatst 8 november 2023 Mijn zin in mijn huidige FC Kopenhagen-save is spijtig genoeg helemaal weg. Heb nu in het 4de seizoen op rij dat mijn eerste doelman geblesseerd geraakt net voor de 16de ronde van de Champions League. Ook de frustratie die de bovenhand neemt wanneer je in de winterstop twee zeer belangrijke Europese wedstrijden hebt die je moet aanvatten zonder wedstrijdritme. Ik speel wel oefenwedstrijden maar voor die eerste Europese wedstrijd kan ik er maar eentje spelen. Dan als je niet meteen in die 16de ronde geraakt moet je wederom in je winterstop een belangrijke Europese pot spelen. Dan nog te zwijgen over dat er 23 spelers van de 33 tijdens die winterstop onder belangstelling staan en voor elk belachelijk bod beginnen te zeuren, waardoor je ze ook nog eens verplicht moet gaan verkopen of niet kunt opstellen door ontevredenheid. De vervangers zijn dan wederom niet gewend aan je manier van spelen. Niet leuk op deze manier Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 8 november 2023 Share Geplaatst 8 november 2023 40 minuten geleden zei Lensherr: Dan nog te zwijgen over dat er 23 spelers van de 33 tijdens die winterstop onder belangstelling staan en voor elk belachelijk bod beginnen te zeuren, waardoor je ze ook nog eens verplicht moet gaan verkopen of niet kunt opstellen door ontevredenheid. De vervangers zijn dan wederom niet gewend aan je manier van spelen. Niet leuk op deze manier Ik vind dit juist uitdagend in mijn Sporting save. Elke keer je sterspelers moeten verkopen en deze vervangen met talenten. Ik heb dan wel misschien een iets betere doorstroom dan in Kopenhagen maar toch. Ik heb ook vooraf besloten dat ik spelers niet teveel zou gaan vasthouden. Deed dit in het verleden te veel en eindigde dan met veel te veel spelers in de selectie! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
TheRealOne Geplaatst 8 november 2023 Share Geplaatst 8 november 2023 Zo, de benodigde files gedownload voor m'n Ajax-save dit jaar Ook maar de promotie/degradatie file voor de KKD en de extra jeugdspelers voor Ajax meegenomen. Ook maar even Martha aan het omtrainen tot linksback Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Messidona Geplaatst 8 november 2023 Share Geplaatst 8 november 2023 Euh nee, bedankt?! Zou leuk zijn om de vraag te krijgen van de andere club of ze (tijdelijk) naar jouw stadion mogen verhuizen. Want naast hun eigen eerste team gaan ook hun -21 en -18 in ons stadion spelen... Deinze ochottekes Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 8 november 2023 Share Geplaatst 8 november 2023 Het blijft dringen om plekjes in de selectie bij Sporting. Ik wil onderstaande spelers een kans geven in het derde seizoen maar heb daar eigenlijk geen ruimte voor. Keuzes, keuzes en nog eens keuzes... Gabriel Silva is van nature een spits maar kan op rechts ook als Inside Forward spelen, wordt tevens ook al een jaar getraind om de rol van Shadowstriker te leren. Afgelopen seizoen een half jaar bij Tondela gespeeld op het tweede niveau, verder actief op het derde niveau met Sporting B. Ik geloof echt dat hij een hele grote kan gaan worden maar dat betekent dat hij regelmatiger moet gaan spelen! Spoiler Rodrigo Ribeiro is nog zo'n speler, al is hij wel wat ouder. Moet, zeker gezien zijn leeftijd, echt regelmatig aan spelen toe gaan komen anders gaat hij zijn potentieel nooit benutten. Zou toch zonde zijn! Vorig seizoen op het tweede niveau actief bij Leiria en deed het daar uitstekend. Spoiler Samuel Justo moet ook echt gaan spelen maar kan net niet aanhaken heb ik het idee... Spoiler Mateo Tanlongo, stiekem één van mijn favorietjes maar krijg hem niet ingepast. Is ook lastig als spelers als Ouedraogo, Baturina, Sattlberger, Morita, Braganca, Gloukh, Larsson, Fernandes en Essugo voor je in de pikorde staan. Spoiler Hier dan nog een paar spelers die afgelopen seizoen op huurbasis hebben gespeeld. Spoiler Wat een weelde eigenlijk, als je alles zo op een rijtje zet en je bedenkt dat dit allemaal 3e/4e keus is... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lensherr Geplaatst 8 november 2023 Share Geplaatst 8 november 2023 1 uur geleden zei De Raam: Ik vind dit juist uitdagend in mijn Sporting save. Elke keer je sterspelers moeten verkopen en deze vervangen met talenten. Ik heb dan wel misschien een iets betere doorstroom dan in Kopenhagen maar toch. Ik heb ook vooraf besloten dat ik spelers niet teveel zou gaan vasthouden. Deed dit in het verleden te veel en eindigde dan met veel te veel spelers in de selectie! Hoe ver zit je nu met in uw save? Tanlongo heb ik ook het eerste seizoen gehad. Leuk spelertje Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 8 november 2023 Share Geplaatst 8 november 2023 Zojuist zei Lensherr: Hoe ver zit je nu met in uw save? Tanlongo heb ik ook het eerste seizoen gehad. Leuk spelertje Voorbereiding op het derde seizoen nog maar Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lensherr Geplaatst 8 november 2023 Share Geplaatst 8 november 2023 10 minuten geleden zei De Raam: Voorbereiding op het derde seizoen nog maar Ik zie ook heel wat namen verschijnen die zijn. Baturina bijvoorbeeld. En je hebt gelijk. Ik moet minder zeuren en die uitdaging juist omarmen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 8 november 2023 Share Geplaatst 8 november 2023 3 minuten geleden zei Lensherr: Ik zie ook heel wat namen verschijnen die zijn. Baturina bijvoorbeeld. En je hebt gelijk. Ik moet minder zeuren en die uitdaging juist omarmen. Ik zal wel even een post doen in het show je team topic binnenkort Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten