Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

FM Café

Fantasy

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Mordurette:

Hopen dat je ook leuke newgens in de intake krijgt die een rol van betekenis kunnen gaan spelen voor het land. Uiteindelijk had ik ook de club naar een hoger niveau getild voordat de spelers wilde komen die kans zouden maken op naturalisatie. Kunst is om op tijd de contracten dan open te breken dat andere clubs geen interesse meer hebben.

Ik had al zo'n vermoeden dat dit de way to go was. Heb eerst met m'n TB 14 Spanjaarden gehaald van 18 met een clausule van onder de 30K. Uiteindelijk was meer dan de helft weer gratis weg na een jaar, maar heb er 2 voor in totaal 15 miljoen verkocht nu, dus dat spekt de kas wel aardig. Dit seizoen dan bovenin meedraaien en ik hoop stiekem de Conference League te kunnen winnen voor wat centjes. Inmiddels ook al wat Afrikanen gehaald en ik hoop dat er een enkeling daarvan goed genoeg is om lang te blijven en dan te naturaliseren, maar het gevaar in Afrika is natuurlijk dat ze vrij rap worden opgeroepen voor hun nationale elftal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei neva:

Ik had al zo'n vermoeden dat dit de way to go was. Heb eerst met m'n TB 14 Spanjaarden gehaald van 18 met een clausule van onder de 30K. Uiteindelijk was meer dan de helft weer gratis weg na een jaar, maar heb er 2 voor in totaal 15 miljoen verkocht nu, dus dat spekt de kas wel aardig. Dit seizoen dan bovenin meedraaien en ik hoop stiekem de Conference League te kunnen winnen voor wat centjes. Inmiddels ook al wat Afrikanen gehaald en ik hoop dat er een enkeling daarvan goed genoeg is om lang te blijven en dan te naturaliseren, maar het gevaar in Afrika is natuurlijk dat ze vrij rap worden opgeroepen voor hun nationale elftal.

Die 15 miljoen is dan wel erg lekker ja. Weet nog dat ik vooral m'n inkomsten kreeg aan een goede run in de Europa League (was volgens mij in 2021 dat ik met Vaduz speelde en toen kwam pas het jaar erna de Conference League). 

Afrikanen zijn in het begin leuk maar uiteindelijk heb je er niks aan, zoals je zelf al aangeeft, de kans is groot dat zij wel worden opgeroepen zodra jouw club ook meer reputatie krijgt. Vooral de B en C garnituur uit de grootste landen zijn interessant. De net niet spelers, spelers met een deukje. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@neva Hoe zit het met de buitenlanders/Non EU regels in Zwitserland? In Zuid-Amerika hebben vaak ook spelers een afkoopsom in hun contract staan. Voor het naturaliseren is dat natuurlijk ook wel lekker. 

Heb je ook nog meerdere Zwitserse competities ingeladen zodat je de rest van de Liechtensteinse ploegen ook kan ontwikkelen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Gert:

@De Raam jij was toch zo intensief bezig met trainingsroosters. Meen dat je ze ook ter download had aangeboden? Ik wil ze wel gebruiken, maar kan het nergens meer vinden.

Dat was vorig jaar ;) dit jaar wel beschreven in m'n novelle, maar geen downloads:

Zal ze dadelijk even uploaden voor je (y)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Thierryvane:

1,3 miljard voor 39% balbezit. Ik vind hier wat van.

Balbezit is overratted. Gaat om de knikkers.

Oh op de screen valt weg dat het de CL opleverde. Die heb ik dus. Quatrapuple tevens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Gert:

Topper,tnx

57 minuten geleden zei rich ruzzian:

Ga je hier ergens posten? Ben ook wel erg benieuwd. 

Ik gooi ze, met die post uit de novelle, wel even in het tactiekengedeelte. Raadt aan om die post wel even door te lezen, staan namelijk nog enkele tips in ;) Tag jullie wel even dan! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Mordurette:

Die 15 miljoen is dan wel erg lekker ja. Weet nog dat ik vooral m'n inkomsten kreeg aan een goede run in de Europa League (was volgens mij in 2021 dat ik met Vaduz speelde en toen kwam pas het jaar erna de Conference League). 

Afrikanen zijn in het begin leuk maar uiteindelijk heb je er niks aan, zoals je zelf al aangeeft, de kans is groot dat zij wel worden opgeroepen zodra jouw club ook meer reputatie krijgt. Vooral de B en C garnituur uit de grootste landen zijn interessant. De net niet spelers, spelers met een deukje. 

Ja, alleen die B en C garnituur wil nu nog niet echt graag komen. Ja, de oudere spelers. 28+ enzo, daar heb je weinig aan. Yoell van Nieff zou volgend jaar bijvoorbeeld international kunnen worden, maar die stopt er na dit seizoen mee. Is ook al 34. Het is echt eerst even bouwen en dan gaan al die Argentijnen, Duitsers, Spanjaarden en Fransozen wel komen hoor :D

10 uur geleden zei bas huijsmans:

@neva Hoe zit het met de buitenlanders/Non EU regels in Zwitserland? In Zuid-Amerika hebben vaak ook spelers een afkoopsom in hun contract staan. Voor het naturaliseren is dat natuurlijk ook wel lekker. 

Heb je ook nog meerdere Zwitserse competities ingeladen zodat je de rest van de Liechtensteinse ploegen ook kan ontwikkelen?

Goh, heb nu even twee dagen niet kunnen spelen, maar uit m'n hoofd mag ik 10 non-EU spelers inschrijven in de competitie (op 25 in te schrijven spelers in totaal). Enige nadeel is dat ik maar 3 vervangers mag doen in de winterstop, dus als m'n team leeggekocht wordt heb ik na de winter een probleem (dat gebeurde in seizoen 2). Op het tweede niveau was het nog erger, daar mocht je helemaal niets aanpassen na het verlopen van de zomerse deadline. Dat maakte m'n tweede seizoenshelft nog wel spannend in het eerste jaar :D 

Juist omdat de situatie rondom Vaduz best complex is heb ik er voor gekozen geen custom database in te laden, dus ik speel alleen met de bovenste twee niveaus in Zwitserland. Andere clubs uitbouwen gaat hem niet worden, maar dat zou niet nodig moeten zijn. Ik kan er toch geen coëfficientiepunten mee pakken. Als ik zo'n game wil spelen haal ik m'n San Marino game wel weer onder het stof vandaan. Het had eventueel handig geweest om spelers aan te kunnen verhuren, maar ik heb 3 jeugdteams (-21, -19 en -18) dus ik kan genoeg spelers kwijt in m'n selecties.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 minuten geleden zei neva:

Ja, alleen die B en C garnituur wil nu nog niet echt graag komen. Ja, de oudere spelers. 28+ enzo, daar heb je weinig aan. Yoell van Nieff zou volgend jaar bijvoorbeeld international kunnen worden, maar die stopt er na dit seizoen mee. Is ook al 34. Het is echt eerst even bouwen en dan gaan al die Argentijnen, Duitsers, Spanjaarden en Fransozen wel komen hoor 

Goh, heb nu even twee dagen niet kunnen spelen, maar uit m'n hoofd mag ik 10 non-EU spelers inschrijven in de competitie (op 25 in te schrijven spelers in totaal). Enige nadeel is dat ik maar 3 vervangers mag doen in de winterstop, dus als m'n team leeggekocht wordt heb ik na de winter een probleem (dat gebeurde in seizoen 2). Op het tweede niveau was het nog erger, daar mocht je helemaal niets aanpassen na het verlopen van de zomerse deadline. Dat maakte m'n tweede seizoenshelft nog wel spannend in het eerste jaar  

Juist omdat de situatie rondom Vaduz best complex is heb ik er voor gekozen geen custom database in te laden, dus ik speel alleen met de bovenste twee niveaus in Zwitserland. Andere clubs uitbouwen gaat hem niet worden, maar dat zou niet nodig moeten zijn. Ik kan er toch geen coëfficientiepunten mee pakken. Als ik zo'n game wil spelen haal ik m'n San Marino game wel weer onder het stof vandaan. Het had eventueel handig geweest om spelers aan te kunnen verhuren, maar ik heb 3 jeugdteams (-21, -19 en -18) dus ik kan genoeg spelers kwijt in m'n selecties.

Ja, die regels zijn wel klote. Volgens mij geld het niet bij spelers onder de 21 als ik het me goed herinner, toch? Die kan je gewoon opstellen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Mordurette:

Ja, die regels zijn wel klote. Volgens mij geld het niet bij spelers onder de 21 als ik het me goed herinner, toch? Die kan je gewoon opstellen. 

Alleen als ze Homegrown (Nation) zijn geloof ik. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei neva:

Alleen als ze Homegrown (Nation) zijn geloof ik. 

Dan is die regel veranderd, ik kon alle EU spelers in ieder geval zo laten spelen zonder te registeren, was wel fijn voor m'n Pokeplayer Challenge die ik erbij deed. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Begonnen bij Cove Rangers in de Scottish League One. Cove is het kleine broertje van Aberdeen, dus die proberen we te overtreffen. Na back-to-back promoties naar de Premiership, en een bekerwinst vorig jaar, staat ons een angstaanjagend programma te wachten. 

program.png.2fcdbb37c8f25870764bacd4bca06c75.png

Nog altijd geen transfers gedaan. Vraag me af hoe hard we er af zullen gaan... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jantje, trappen seizoen 9 op een geweldige manier af! Vorig seizoen geen kampioen geworden maar 3e, daarvoor zijn we 4/5 laatste seizoenen kampioen geworden, en dat is nu 4/6 van de laatste 6 jaar kampioen. Dit is iig flinke intentie van mijn jongens, we nu weer kampioen willen worden en hopelijk CL winst.

Arsenal-Sunderland 7-1.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites