Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Journeyman challenge

19CH98

Aanbevolen berichten

9 minuten geleden zei bas huijsmans:

Je kan toch altijd weer terugkeren in Noord-Amerika om de CL daar nog een keer te winnen?

Verander pas van continent wanneer je er de grootste continentale clubcompetitie gewonnen hebt.

Volgens de regels mag dat dus niet. Als ik ook effectief punten wil halen voor de hall of fame.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Glenn08:

Verander pas van continent wanneer je er de grootste continentale clubcompetitie gewonnen hebt.

Volgens de regels mag dat dus niet. Als ik ook effectief punten wil halen voor de hall of fame.

Ah ik zat de regels van de journeyman door te lezen en dacht: Dat staat nergens. Maar moest natuurlijk even bij de pentagon/hexagon challenge kijken. I blame the sundaymorning

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei bas huijsmans:

Ah ik zat de regels van de journeyman door te lezen en dacht: Dat staat nergens. Maar moest natuurlijk even bij de pentagon/hexagon challenge kijken. I blame the sundaymorning

Blame de borreltjes maar ;c

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze ook maar begonnen. Ik combineer het met de Poképlayer, Alliteratie challenge en de Pentagon Challenge.

3e niveau Japan, YSCC. Zo begon het allemaal: 

image.thumb.png.87fe6b2dca00e1232641fddcd0298834.png

image.thumb.png.82a6cc7a3a4d942bbf8b0986798e8f76.png

En inmiddels zijn we twee coaching diploma's en een bijna-maar-net-niet-helemaal-degradatie verder:   

image.thumb.png.efa97ded41097f6e2e0f4d9d5016901e.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 26-4-2024 om 21:19 zei JeroenW-92:

Seizoen 2025-2026:

Het eerste seizoen op het hoogste niveau in Kroatië. Volgens de voorspellingen zouden we laatste worden en daarmee degraderen. Maar gelukkig hebben we degradatie kunnen ontlopen. Bijna de hele selectie moest vernieuwd worden, wat nog aardig lastig was. Uiteindelijk op de 9e van de 10 plekken geëindigd. 

Competitie:
image.thumb.png.787ce9093708be069fa122d8dea3a824.png

image.thumb.png.032e3658e5bb5659ba3689bec87e7cba.png

Bij deze ploeg was weinig perspectief meer, dus ik heb besloten om ontslag te nemen. Nu maar eens kijken bij welke club ik als volgende aan de slag kan gaan.

Seizoen 2026-2027
De afgelopen tijd niet zoveel kunnen spelen, maar inmiddels het volgende seizoen afgerond. Na 3 jaar in Kroatië kon ik aan de slag op het 3e niveau van Spanje bij A.D. Alcorcon. De financiële situatie was niet al te best, waardoor ik een aantal grootverdieners moest verkopen en daarna was er nog steeds heel weinig salaris budget over. Met wat goed huurspelers hebben we een heel mooi seizoen kunnen draaien.

Competitie:
image.thumb.png.1cf1b12ce2ea76edfb37f8ecfce163c8.png

Grootste gedeelte bovenin meegedraaid en zo'n 10 wedstrijden voor het eind wonnen we van de nummer 2 en toen hebben we onze eerste plaats niet meer afgestaan.

Doordat er op het 3e niveau twee groepen zijn mochten we ook in de champions play-off finale spelen:
image.thumb.png.04c8cb667c9e4c553a0c697e966adf0b.png

Ook deze hebben we binnengesleept, toch weer een extra prijs en extra punten voor de hall of fame.

Beker:

In de beker lootten we helaas La Liga club Espanyol. We kwamen nog op een mooie 2-0 voorsprong. Deze gaven we helaas weg tot een 2-2 uitslag, waardoor we penalties mochten nemen.
Helaas was Espanyol daar de betere in:
image.thumb.png.5fda8bdc651cfbddfae52a8506b2e116.png

Journeyman overzicht:
image.thumb.png.771837798576f580754bc4dda8ee4dca.png

De financiële situatie hier was zo dramatisch dat ik besloten heb, om op te stappen na dit goede seizoen. Ik zag weinig kansen om op een niveau hoger wat te kunnen presteren. Dus we gaan weer op zoek naar een mooie nieuwe club.

bewerkt door JeroenW-92
Link naar opmerking
Deel via andere websites

J2xkkpM.png

Nog nooit gedaan, zit ondertussen in seizoen '28-'29. Alle regels gevolgd, al heb ik wel zelf ontslag genomen wanneer ik wil, ook met Panathinaikos al na drie maand lol, omdat ik de volledige teamgeest om zeep had geholpen en een veel te grote selectie had.

Voorlopig enkel manager van het jaar in Slowakije en de dubbel in Slowakije genomen. Maar Boavista draait nu ook wel lekker, geen top 3 wel, dat zal ook niet voor direct zijn gezien de vrij grote kloof tussen de grote 3 en de rest in Portugal en gezien de AI het ook wel goed doet qua transferbeleid en dergelijke. De wonderkids halen die ik ook wil of op het oog had, en cashen wanneer ze moeten cashen over het algemeen. Porto zelfs wat gestegen in reputatie en Benfica schurkt ook tegen vier en een half aan. In principe zou het mogelijk moeten zijn om van Portugal op korte termijn één van de grote vijf in te halen. Boavista nog drie en een half ster voorlopig en nog geen top 100 club van Europa. Maar vermoed wel dat het aan het stijgen is.

Bedoeling is om de grote vijf competities te winnen en indien mogelijk ook de drie grote Europese competities. Die uitdaging wil ik wel aangaan, en dan ook niet met PSG, Bayern, Real, Barcelona, de top 5 van Engeland etc. want daar is geen uitdaging aan. En bij Italië weet ik nog niet goed wat ik daar mee ga doen. Portugal in principe moet ook wel leuk zijn, maar denk dat ik te lang bezig ga zijn als ik die er bij neem om met Boavista de titel proberen te winnen, maar misschien wie weet... Zal er wat van afhangen of er iets interessants vrijkomt.

__

Journeyman in principe wel vrij simpel en gemakkelijk. Beetje onrealistich dat ik erin slaagde de job v. Granada te krijgen. Was wel moeilijk want mijn reputatie strookte niet met die ploeg en de helft van de spelers wou weg omdat ze gedegradeerd waren. Teamgeest omhoog krijgen was dan ook niet eenvoudig, terwijl dat het recept achter het succes van Zilina of nu ook van de goede vorm van Boavista zijn.

Denk dat het uitdagender is als je zelf geen ontslag neemt, maar enkel van ploeg verandert als je ontslagen wordt, of als je geheadhunt wordt. Al moet je je contract met de club dan wel bewust klein houden (qua termijn en loon), en een waive club compensatie clausule toevoegen zodat clubs je sneller proberen te contracteren.

Nu 3.5 sterren reputatie met de manager, binnenkort als ik mijn laatste coachingdiploma behaal in december, worden dat er 4 sterren. Vermoed dat ik vanaf dan aan enkel meer sterren krijg als ik echt dingen win zoals champions league en nationale competities enzovoort.

bewerkt door Laki
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu FM25 vertraagd is, ga ik ook maar eens beginnen met deze challenge. Nu nog even een leuk land zoeken om te beginnen. Heb hem vaker gedaan maar vond het redelijk makkelijk en soms onrealistisch. (Te snel naar grote clubs)

Voor diegene die het wellicht ook onrealistisch vinden, heb ik met mij zelf afgesproken, dat ik alleen naar een nieuwe club mag waarvan de reputatie maximaal 300 - 400 punten (weet nog niet exact hoeveel ik aan ga houden) hoger is dan de huidige club. Dit kijk ik dan in Genie Scout. Zo hoop ik onrealistische transfers tegen te gaan :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Seizoen 1 zit er iig op en het is idd wel lachen. Wel een weg te gaan om met kwalitatief goede spelers te werken mocht ik hier bij deze club blijven. Seizoen 2 wel sowieso het plan om hier te blijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na 2 hele lekkere seizoenen bij Pro Sesto, we promoveerden naar de Serie B en daarna zelfs als nummer 2 naar de Serie A, kwam er een nieuwe uitdaging voorbij. Sheffield United zocht een coach, want daar ging het niet zo lekker. Een 19e plek na 10 wedstrijden. 

Maar wel een hele dikke selectie, met spelers als Grbic, Hamer, Brewster, Pablo Torre. Noem het maar op.

Ik mocht de uitdaging aan gaan. We hadden een ongelooflijke run, maar dat hadden nog 2 ploegen. Uiteindelijk komen we op de laatste speeldag aan:

20241030132731_1.thumb.jpg.fc6a6517c29519337aea8b11cda082b3.jpg

3 ploegen op Motherfucking 101 punten. Ongekend. En godzijdank, moeten de nummers 1 en 2 tegen elkaar. Als we dus winnen, zijn we gepromoveerd.

20241030133118_1.thumb.jpg.ff77863fab5c9f08e180da03e9902c67.jpg

En dat gebeurd, dus mogen we de PL in.!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

image.thumb.png.b1ce019995cbad70286bb4ba081f6559.png

Na bijna vijf maanden nauwelijks FM te hebben aangeraakt op af en toe opstarten en weer afsluiten na tijd om weer eens daadwerkelijk aan de slag te gaan. Een journeyman/hexagon waarbij ik gestart ben in Azië. Op voorhand verwachte ik in een van de kleinere competities terecht te komen maar clubs in de J3 bleken al snel bereid om een gok te nemen. Uiteindelijk was het zelfs een club die tegen degradatie vocht in de J2 die een aanbod deed en met nog volop mogelijkheden om degradatie te voorkomen kon ik eigenlijk geen nee zeggen. Zo startte deze save op 21 oktober bij Blaublitz Akita. In de resterende vier wedstrijden werd gewonnen waardoor we ons al rap op wisten te werken uit de degradatiezone.

Spoiler

image.thumb.png.ecde0b0f35b5b3a34ec30e79481a7cd2.png

image.thumb.png.3649eb600b8b54884ce9990d712eeff0.png

Daarmee was het tijd om de blik op de toekomst te richten en de selectie op pijl te brengen om het volgende seizoen een flinke stap voorwaarts te zetten. Er waren geen buitenlanders actief bij Akita en hoewel er financieel niet super veel ruimte was konden we toch enkele flinke versterkingen vast leggen. Met Weverton, Oluwaseun Odunsi, Jasser Khmiri en Junior Paredes kwamen enkele directe versterkingen uit het buitenland terwijl in Japan met Keita Suzuki, Daisuke Yoshimitsu, Carlos Duke en Ikki Arai ook nog wat extra kwaliteit transfervrij binnenkwam. Enige minpunt was het late vertrek van spits Keita Saito naar FC Tokyo. 

Met deze vernieuwde selectie werd gelijk goed begonnen en halverwege stonden we op een keurige eerste plaats met zware concurrentie van met name Sapporo. In de zomerse transferperiode was er dan ook weinig nodig maar zelf zat ik niet stil. Al in de winter mocht ik de eerste trainerscursus volgen en vlak na het afronden daarvan kreeg ik het direct voor elkaar dat we ook de volgende mochten volgen. Voordat we deze af konden ronden was het echter tijd voor een nieuwe stap en na afgewezen sollicitaties bij meerdere andere J1-clubs was het op 17 augustus Gamba Osaka dat wel toehapte. 

Met de transferperiode nog slechts een weekje open was het in mijn ogen vooral een zoektocht naar een nieuwe spits. Die werd gevonden in de persoon van Congolees Guy Mbenza. Verder geen wijzigingen in de selectie en met een zestiende plaats op het moment van aantreden was het vooral zorgen dat we een gat sloegen naar onder en eventueel iets omhoog kunnen kijken. Tussendoor werd ook de tweede trainerscursus succesvol afgerond waarna we tot slot ook de cursus coach betaald voetbal af wisten te ronden en inmiddels begonnen zijn aan de Continentale C-Licentie.

Met nog negen wedstrijden te gaan werd er gewonnen van Yokohama F Marinos waarna Jubilo Iwata ons op een 1-1 gelijkspel hield. Na een nederlaag bij Kyoto werd Niigata verslagen waarna bij Shimizu met 3-3 gelijkgespeeld word. In eigen huis weten we daarna met 8-0 uit te halen tegen Hiroshima voordat in de laatste drie ontmoetingen Tosu en Kashima Antlers worden verslagen en een bezoekje aan Nagoya een duidelijke 3-0 nederlaag oplevert. Al met al een bemoedigende start waarbij we van de 16e plaats op weten te klimmen naar de 12e en voor volgend jaar de selectie kunnen gaan versterken.

Spoiler

image.thumb.png.376eae722b52ad737d224335256331d1.png

image.thumb.png.40f8054cc6aaeb98fa21f5c1c255033a.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites