19CH98 Geplaatst 9 oktober 2023 Share Geplaatst 9 oktober 2023 (bewerkt) Uitdaging: Nationalist challenge Punten: 75 Het is al te vaak gezegd, maar er gebeurde veel de afgelopen jaren. Engeland verliet de Europese Unie en we kenden voor het eerst in jaren weer serieuze grenzen binnen “Schengen”. We hebben in de coronaperiode ook wat perikelen gezien met spelers die in Zuid-Amerika waren om familie op te zoeken rond de feestdagen om vervolgens weer aan te sluiten bij de selecties in Nederland. Grenzen doen er weer toe. Daar heb je geen probleem mee als je gehele selectie bestaat uit spelers uit het land waar de club gevestigd is... Daar draait deze uitdaging dan ook om, het doel is simpel: word de beste club ter wereld (dat wil zeggen win het WK voor clubteams) met spelers uit eigen land. Qua uitdaging is het uitdaging die draait om loyaliteit, maar waar je wel transfers kunt doen. De regels Vanaf dag één mag je alleen maar spelers opstellen die dezelfde nationaliteit hebben als het land waar de club gevestigd is. Dit mag ook de tweede nationaliteit zijn. Dezelfde eis geldt ook voor het personeel, deze moeten ook uit het land komen. Persoonlijk vind ik het nog mooier als je er ook voor zorgt dat je een club kiest waarvoor de regel ook opgaat voor de eigenaren. Je kunt ook kiezen voor de light versie van deze uitdaging door alle transfers aan de eis te laten voldoen, maar wel te spelen met spelers uit het buitenland die al bij de club zijn. Tips Er zit een groot verschil tussen deze twee, want als je de volledige uitdaging aangaat, zal het hoogstwaarschijnlijk niet mogelijk zijn om met topclubs te spelen, want zie dan maar eens de doelstelling te bereiken en je selectie tevreden te houden in de eerste seizoenen. Pogba wordt gek bij de gedachte, Ronaldo maakt korte metten met je aanwezigheid en wat te denken van Frenkie? Misschien een mooie club in Portugal, zeker met al die Brazilianen met een tweede nationaliteit? Credits: @Abe 10 november 2023 bewerkt door 19CH98 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 7 november 2023 Share Geplaatst 7 november 2023 Hoe is "Beste club ter wereld" hier gedefinieerd? Moet je de CL winnen? Club worden met hoogste reputatie? ...? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
19CH98 Geplaatst 7 november 2023 Auteur Share Geplaatst 7 november 2023 23 minuten geleden zei MisterX: Hoe is "Beste club ter wereld" hier gedefinieerd? Moet je de CL winnen? Club worden met hoogste reputatie? ...? @Lenstra ik zie dat jij deze uitdaging verzonnen hebt dus lijk jij mij de aamgewezen persoon om hier antwoord op te geven. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mordurette Geplaatst 7 november 2023 Share Geplaatst 7 november 2023 Zoals ik het lees moet je het WK voor clubteams winnen, dan ben je immers op dat moment de beste club ter wereld. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenstra Geplaatst 10 november 2023 Share Geplaatst 10 november 2023 Op 7-11-2023 om 18:32 zei MisterX: Hoe is "Beste club ter wereld" hier gedefinieerd? Moet je de CL winnen? Club worden met hoogste reputatie? ...? Ik zie het zelf zoals Mordurette het zegt: het WK voor clubteams winnen. Enkele keer nog wel mee door gegaan om te kijken of het lukt om de club te worden met de hoogste reputatie, maar dan ben je aan meer factoren gebonden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
19CH98 Geplaatst 10 november 2023 Auteur Share Geplaatst 10 november 2023 6 minuten geleden zei Lenstra: Ik zie het zelf zoals Mordurette het zegt: het WK voor clubteams winnen. Enkele keer nog wel mee door gegaan om te kijken of het lukt om de club te worden met de hoogste reputatie, maar dan ben je aan meer factoren gebonden. Duidelijk, ik zal het aanpassen in de beschrijving van de uitdaging Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vekie71 Geplaatst 22 november 2023 Share Geplaatst 22 november 2023 ga deze is aannemen met een persoonlijk kantje, ik werk bij OHl als scout en sta ook zo in het spel. ga wel de light versie nemen met de aankopen die dit seizoen zijn gekomen te houden, andere buitenlanders die er al langer zijn gebruik ik niet en ga de staff belgisch maken uiteraard.... Met mijn kennis van de belgische talenten moet ik wat vinden, en ga mijn collega scouts ook vertrouwen go go OHL Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mordurette Geplaatst 22 november 2023 Share Geplaatst 22 november 2023 1 uur geleden zei vekie71: ga deze is aannemen met een persoonlijk kantje, ik werk bij OHl als scout en sta ook zo in het spel. ga wel de light versie nemen met de aankopen die dit seizoen zijn gekomen te houden, andere buitenlanders die er al langer zijn gebruik ik niet en ga de staff belgisch maken uiteraard.... Met mijn kennis van de belgische talenten moet ik wat vinden, en ga mijn collega scouts ook vertrouwen go go OHL Dan ben je hier vast door @FlyD gekomen of niet? Een OHL clan binnen de community! 🙂 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 22 november 2023 Share Geplaatst 22 november 2023 1 uur geleden zei vekie71: ga de staff belgisch maken uiteraard.... Dus exit @FlyD? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vekie71 Geplaatst 22 november 2023 Share Geplaatst 22 november 2023 7 uur geleden zei Mordurette: Dan ben je hier vast door @FlyD gekomen of niet? Een OHL clan binnen de community! 🙂 eigenlijk niet kende hem niet voor ik op ohl terechtkwam Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vekie71 Geplaatst 22 november 2023 Share Geplaatst 22 november 2023 7 uur geleden zei bas huijsmans: Dus exit @FlyD? nee hij is de enige die mag blijven, dat kan ik niet maken he Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vekie71 Geplaatst 22 november 2023 Share Geplaatst 22 november 2023 klaar de competitie start, met al enkel belgen in basis, moet enkel nog paar buitenlanders kunnen verkopen, Rica is al bijna weg nog juist de ijslander en de rest is nieuw van dit seizoen, dus mag ik nog gebruiken. Kyine is dubbel nationaliteit maar mag weg onze doodrijder Staff is ook al ok, dus Erik Van wijck je mag blijven nu nog wel je bewijzen he Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FlyD Geplaatst 23 november 2023 Share Geplaatst 23 november 2023 9 uur geleden zei vekie71: klaar de competitie start, met al enkel belgen in basis, moet enkel nog paar buitenlanders kunnen verkopen, Rica is al bijna weg nog juist de ijslander en de rest is nieuw van dit seizoen, dus mag ik nog gebruiken. Kyine is dubbel nationaliteit maar mag weg onze doodrijder Staff is ook al ok, dus Erik Van wijck je mag blijven nu nog wel je bewijzen he Shlomo is geen Belg Heb je Tobe Leysen niet als keeper? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vekie71 Geplaatst 23 november 2023 Share Geplaatst 23 november 2023 idd klopt maar had gezegd ik de aankopen van dit seizoen ging gebruiken 1 jaar en Leysen is op komst nog, net als onze Noor..... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vekie71 Geplaatst 29 november 2023 Share Geplaatst 29 november 2023 dit is mijn basisopstelling en reserven, de spits heeft dubbele nationaliteit, dus ook belg de aangekochte buitenlanders, speel in real life modus, stel ik enkel op als ik niet anders kan, heb ze al geprobeerd en brachten niet meer dan de jonge talenten business plan Jonge belgen halen opleiden en hopelijk elk seizoen voor degelijke som kunnen verkopen Belgen opgeleid in buitenland terughalen als meerwaarde voor kern Ervaren belgen halen eens ik europees haal sportief beleid we spelen in een compacte 42121met opkomende backs en snelle voorzetten, zal niet afwijken van dit systeem en zo ook opleiden en aankoopbeleid op afstemmen 1e seizoen word overleven vooral denk ik en hopelijk stunten in beker 2e seizoen wil ik europees voetbal halen en 3e of 4e titel.... extra challenge Hier komt de personal touch, mits ikzelf en de ander scouts ken en sommige vertrouw, ga ik zoekmachine niet gebruiken en enkel spelers aanbevolen door scouts halen, ben curieus, erik do your best...... Spoiler Spoiler hier screenshots van personal touch ..... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeroen. Geplaatst 18 januari Share Geplaatst 18 januari Na het afronden van de SAF-Challenge zat ik een beetje met twee gedachten. Of een KKD-Nationalist challenge of een journeyman-achtige game. Uiteindelijk meerdere nieuwe spellen opgestart die niet bleven hangen en uiteindelijk besloten om eens een seizoentje op vakantie te gaan en dan rond te gaan kijken. FC Volendam was een van de degradanten en trok me wel dus maar eens hier aan de slag gegaan. Seizoen 2024/2025 Transfers: We beginnen met een grote schoonmaak. Alles wat geen Nederlands paspoort heeft word de deur gewezen en helaas zijn er ook nog twee jongens die een Nederlands paspoort hebben die zullen vertrekken. Zowel Bilal Ould-Chikh als Henk Veerman zouden echter voornamelijk vanaf de bank hun minuten maken en hadden mede daardoor hun zinnen op een vertrek gezet. Aan de inkomende kant een diversiteit aan nieuwelingen. Enkele jonge talenten opgepikt bij de amateurs die hun minuten vooral nog in de jeugd en het tweede zullen maken. Verder nog een zevental spelers om de selectie vorm te geven zowel in de basis als in de breedte. De eerste en grootste transfer is voor doelman Fabian de Keijzer. Voor €325.000,- nemen we hem over van Heracles om de concurrentie strijd aan te gaan met Barry Lauwers. Daarna huren we bij Feyenoord en Ajax onze nieuwe vleugels. Jaden Slory zal op rechts in de meeste wedstrijden in de basis staan terwijl Jaydon Banel de man op links moet worden. Van Feyenoord word ook Mike Kleijn gehuurd om het middenveld ter versterken maar halverwege november word hij teruggeroepen aangezien hij in de verkeerde rol werd opgesteld. Tussendoor halen we op transfervrije basis Terrence Kongolo terug naar Nederland. De ervaren verdediger heeft in het buitenland na een goed jaar bij Huddersfield nooit zijn ware potentie ingelost maar zal als linksback dit jaar een vaste waarde voor ons zijn. Tot slot halen we in de slotfase van de transfermarkt nog twee jonge back-ups. Robin van Duiven zal voor €45.000 de strijd aan mogen gaan met Robert Mühren voor de plek achter Lequincio Zeefuik terwijl Mateja Milovanovic een extra optie als libero is. Na een half jaar begint Milovanovic echter te mokken over speeltijd waardoor hij de tweede seizoenshelft op huurbasis doorbrengt in Servië. Spoiler Competitie: We beginnen het seizoen gelijk goed en met dominant voetbal weten we de meeste tegenstanders relatief makkelijk te verslaan. Met af en toe een uitschieter naar beneden maar over het algemeen gewoon solide en stabiel. Uiteindelijk eindigen dertig overwinningen en vier gelijke spelen en nederlagen en mogen we ons met een ruime voorsprong geheel terecht de Keuken Kampioen noemen. Spoiler Beker: In de beker beginnen we met een op papier redelijk zware loting tegen Vitesse en na een vroege openingstreffer lijkt dat ook in de wedstrijd het geval. Na 35 minuten pakt Carlens Arcus echter een rode kaart waarna we beter in de wedstrijd komen en uiteindelijk verdiend ruim weten te winnen. Hierna wacht Feyenoord dat beter is maar te onzorgvuldig omgaat met de kansen. Lang blijft het 1-1 totdat invaller Jermaine Rijssel drie minuten voor het einde de beslissende 2-1 maakt. Hierna volgen overwinningen op Go Ahead Eagles, ADO Den Haag en FC Den Bosch waarna in de finale AZ wacht. We komen voor rust op een 2-0 voorsprong maar in de tweede helft laten de Alkmaarders zien een stapje beter te zijn en met vier treffers laten ze ons eigenlijk kansloos. Spoiler Selectie: Spoiler Staf: Spoiler Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Titan Geplaatst 18 januari Share Geplaatst 18 januari (bewerkt) Na de CL volgde direct het WK voor clubteams, dus ik kon nog even door . Zelfde team, met uitzondering van die Barten. Hij mocht niet ingeschreven worden omdat hij twee dagen voor de eventuele finale terug zou keren naar Madrid. Wat een waanzin. Spoiler Leuk plaatje: Spoiler @19CH98: missie volbracht. 18 januari bewerkt door Titan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeroen. Geplaatst 20 januari Share Geplaatst 20 januari Seizoen 2025/2026 Transfers: We beginnen al vroeg met de samenstelling van de selectie en in de loop van de vorige tweede seizoenshelft werden de eerste drie nieuwelingen al vastgelegd. Sem Steijn zal een basisspeler op het middenveld worden, Kayden Wolff een jeugdige back-up op de flanken en Jacco den Boer een projectje voor de toekomst verder mogen we zowel Jaydon Banel als Jaden Slory nog een jaartje huren voor slechts een gedeelte van hun salaris. Daarna blijven we ons roeren op de transfermarkt met een mix van transfervrije nieuwelingen en daadwerkelijke aankopen. Anass Saleh-Edine past niet heel erg in het tactische plaatje maar met wat groei een solide versterking. Justin Hoogma zal Damon Mirani vervangen als libero terwijl Jasper Cillessen een buitenkansje was na de degradatie van NEC. Sten Kremers mocht transfervrij op zoek naar een nieuwe club en aangezien er wel wat potentie in zit hem maar een contract voorgeschoteld terwijl we met Sami Ouaissa alvast voorsorteren op een potentieel vertrek van Nazih. Aan de uitgaande kant in de zomer vooral wat verhuren tot de slotfase van de transfermarkt waarin we Fabian de Keijzer weten te slijten aan PSG voor €750.000. In de winter iets meer vertrekkers met Ibrahim El Kadiri en George Cox die meer speeltijd wouden dan ze kregen en de eerste grote uitgaande transfer met Iman Nazih. Verrassend genoeg had NEC door wat flinke verkopen in de zomer nog een potje liggen en hoewel Nazih een sterk seizoen draaide besloten hem te laten gaan. Hierdoor konden we zelf iets makkelijker shoppen. In december wisten we Daley Blind te overtuigen zijn carrière in Volendam af te sluiten. Voornamelijk voor een rol in de kleedkamer maar tegelijk kan hij zeker dit halve jaar nog prima mee als linksback of libero. Daarna doen we prima zaken met Feyenoord waar eerst met Neraysho Kasanwirjo een extra optie voor eigenlijk de gehele laatste linie word opgepikt en ook de opvolger van Nazih word gevonden. In de slotfase van de transfermarkt is Antoni Milambo ontevreden met zijn selectiestatus en dwingt hij af dat hij voor €3,8 miljoen opgepikt kan worden. Een schijntje voor een van de grotere Nederlandse talenten in FM en een meer dan geschikte opvolger voor Nazih. Tot slot huren we Lucas Diniz Lima voor een extra optie op het middenveld. Spoiler Competitie: Na de toch wel enigszins verwachtte promotie was het eerste jaar in de Eredivisie voor mij wat meer aftasten. We hebben voorin het nodige talent en achterin een wat solidere ervaren basis met op het middenveld een mooie mix tussen de iets oudere Sem Steijn de jongere Calvin Twigt en de doorbrekende Desco Schuurhuizen uit eigen opleiding. Uiteindelijk blijkt op de eerste dag al gelijk dat we qua veldspel ons zeker niet kansloos mogen achten en ondanks dat Ajax in ons eigen Kras Stadion met 3-1 wint mogen we ons zeker niet de minder noemen. Hierna volgen enkele spectaculaire uitslagen en mooie overwinningen totdat we eind september onszelf wederom bevestigen als een potentieel gevaarlijke ploeg. Zowel AZ als PSV word op een gelijkspel gehouden en uiteindelijk is het Fortuna dat eind november ons de tweede nederlaag bezorgd. Tot de slotfase van de competitie draaien we soepel mee in de schaduw van Feyenoord en Ajax en eindigen we op een zeer respectabele derde plek waardoor we volgend jaar de Champions Leauge in mogen. Spoiler Beker: In de beker hebben we in de eerste wedstrijden eigenlijk weinig echte problemen tot we in februari in de kwartfinale pas in verlenging van Willem II weten te winnen. In de halve finale is het in de blessuretijd Sem Steijn die de beslissende 2-1 binnenschiet tegen AZ voordat we volkomen terecht met 3-0 er af gaan tegen Ajax in de finale. Spoiler Selectie: Flink wat jongens gebruikt dit jaar maar toch ook wel een redelijke vast team dat in de meeste wedstrijden de meeste minuten maakt. Voor volgend seizoen wel een kleine uitdaging met het pensioen van Jasper Cillessen, het waarschijnlijk afscheid van huurlingen Slory en Banel en de waarschijnlijke verkoop van Xavier Mbuyama. Laatstgenoemde zal echter nodige zijn want het bestuur heeft gekozen voor een transferbudget van -€1,9 miljoen. Uitblinkers dit jaar waren spits Lequincio Zeefuik die zich wist te kronen tot topscorer, rechtsbuiten Jaden Slory en spelmaker Sem Steijn die voor de assists zorgden. Spoiler Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeroen. Geplaatst 23 januari Share Geplaatst 23 januari Seizoen 2026/2027 Transfers: Wederom een drukke zomer in Volendam. We investeren in wat talent en daarnaast moeten we het vertrek van enkele belangrijke krachten op gaan zien te vangen. Doelman Jasper Cillessen gaat met pensioen, centrumverdediger Xavier Mbuyamba vertrekt voor maximaal €19,- miljoen naar Burnley en huurlingen Jaden Slory en Jaydon Banel keren terug na twee succesvolle seizoenen op huurbasis. De eerste versterking is vooral voor de breedte. Met Wolff, Ouaissa en Mussunga hebben we drie opties op de flanken die prima zijn maar daarachter is het een niemandsland. Om dit gat op te vullen pikken we voor maximaal €105.000 Ro-Zangelo Daal op bij AZ. Daarna nemen we gretig aftrek bij Ajax met doelman Charlie Setford(€75.000), centrumverdediger Olivier Aertssen(transfervrij), middenvelder Kian Fitz-Jim(€875.000) en spits Yoram Boerhout(€8.000.000). Setford zal waarschijnlijk de concurrentiestrijd winnen van Sten Kremers, Aertssen en Fitz-Jim zorgen voor wat extra breedte en met Boerhout halen we een potentiele opvolger voor Zeefuik nadat Skye Vink een te hoog salaris vroeg. Verder komen er transfervrij de nodige talenten richting Volendam voordat we met Gjivai Zechiël een potentiele opvolger van Daley Blind vast leggen als libero. In de wintervolgt nog een buitenkansje in de vorm van Fodé Fofana die eigenlijk op elke plek in de voorhoede uit de voeten kan en voor €2,4 miljoen de overstap maakt van PSV. Spoiler Competitie: Een seizoenlang doen we me om de bovenste plaatsen met de traditionele top drie en het sterk presterende FC Utrecht. Uiteindelijk komen we te kort voor een plek bij de eerste twee maar met wederom een derde plaats ben ik zeker niet ontevreden. Spoiler Beker: Een spannende strijd met FC Utrecht, overwinningen op Heerenveen en PEC Zwolle en een op papier minder ruime nederlaag tegen Ajax in de halve finale. Spoiler Europa: Helaas komen we tegen FC Basel net te kort om de Champions League te bereiken. In de groepsfase van de Europa League doen we het daarna verdienstelijk maar in de knock-outfase hebben we wat pech met de loting en Atletico Madrid is gewoon te hoog gegrepen. Spoiler Selectie: Spoiler Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeroen. Geplaatst 26 januari Share Geplaatst 26 januari Seizoen 2027/2028 Transfers: De selectie staat grotendeels en met de vorig jaar ingezette koers om meer richting de toekomst te werken is het vooral zoeken naar de buitenkansjes en werken in de breedte. De eerste versterkingen vallen in de tweede categorie. Met Precious Ugwu en Don O'Niel van Ajax en Fabiano Rust van Feyenoord die transfervrij overkomen om hopelijk de volgende stap in hun carrière te zetten. Ugwu mag dit laten zien op huurbasis bij Sparta terwijl de andere twee vooral als invaller hun minuten moeten gaan krijgen. Eind juli volgt de grootste aankoop tot dusver. Door de degradatie van Sparta ging de vraagprijs voor Amine Guennouni van tussen de €30 en €40 miljoen naar €7,5 miljoen en voor dat bedrag kon ik een van de grootste talenten van Nederland niet laten liggen. Mag concurreren met Fofana, Ouaissa en Wolff voor de drie plaatsen voorin. Tot slot versterken we in de zomer de defensie met Dean Huijsen voor €350.000 van Juventus. Uitgaand eigenlijk enkel huurlingen met vooral spelers die voor hun ontwikkeling minuten moeten maken. In de winter verkopen we twee spelers. Calvin Twigt is meer en meer bankzitter en vertrekt naar het Spaanse Mirandes. Desco Schuurhuizen was een talent uit eigen jeugd dat een basisplaats wist te veroveren op het middenveld maar al sinds vorig seizoen aast op een transfer. Met een aflopend contract besloot hij te tekenen bij AC Milan waarna ik hem besloot meteen aan te bieden en zo nog €2,4 miljoen voor hem te vangen. Als vervanger huren we gratis Bigger Benteke van Sparta met de hoop dat hij in de zomer openstaat voor een transfer. Met de nodige miljoenen op de bank gaan we ook weer de transfermarkt op. In een analyse van de selectie en potentiele selectiespelers viel me een groot gat op linksback op. Bij Heerenveen vonden we de getalenteerde Victor Vilas die hopelijk dat probleem op kan lossen. Een dure jongen met een transfersom van liefst €7,75 miljoen maar hopelijk de vaste linksback voor de komende jaren. Tot slot konden we Gabriel Misehouy relatief goedkoop oppikken als back-up voor Antoni Milambo. Spoiler Competitie: We weten een volgende stap in onze ontwikkeling te zetten en waar we afgelopen jaren nog vaak verloren van de topclubs kunnen we dit jaar ook deze wedstrijden in ons voordeel beslissen. Uiteindelijk verliezen we alleen onze uitwedstrijden bij AZ, NEC en sc Heerenveen en met ook slechts vier gelijke spelen worden we relatief eenvoudig kampioen. Spoiler Beker: Ook in de beker is de groei duidelijk te zien. Ondanks dat we veelvuldig rouleren worden AZ, Hercules en Eindhoven redelijk eenvoudig verslagen. In de halve finale wacht een ware penaltythriller tegen PSV die word beslist door een misser van Jan Bednarek en een trefzekere poging van Charlie Setford. Daarmee staat de finale tegen Ajax te wachten. Een tegenstander waar we tot dusver maximaal een gelijkspel hebben weten te behalen. In een redelijk gelijk opgaande wedstrijd waarin wij meer de bal hebben maar zij tot meer schoten komen weten Amine Guennouni en Antoni Milambo de beslissing te brengen en zo de dubbel veilig te stellen. Spoiler Champions League: We moesten dit jaar een ronde eerder beginnen aan ons Champions League avontuur. Na een 2-1 nederlaag in eigen huis tegen OGC Nice weten we het in Frankrijk recht te breien met een 3-1 overwinning. In de volgende ronde winnen we op bezoek in Luik waarna we in eigen huis genoeg hebben aan een gelijkspel en mogen we ons op gaan maken voor de groepsfase van de Champions League. Hierin beginnen we wat moeizaam met nederlagen tegen Inter en Ajax maar hierna gaat het wat beter lopen en uiteindelijk weten we ons als 13e te kwalificeren voor de knock-outfase. Hierin treffen we Lazio dat nipt word verslagen waarna ook FC Porto met moeite aan de kant word gezet. In de kwartfinale tegen Real Madrid is het niveauverschil echter duidelijk te merken en eindigt ons Europese sprookje. Spoiler Selectie: Een selectie waarin we op sommige plekken niet heel veel zullen kunnen groeien zonder echt flink met miljoenen te gaan smijten en op andere plekken is het hopen op de groei van al aanwezige talenten. Spoiler Staf: Enige niet Nederlander is een rol waar ik helaas 0 invloed op heb maar verder enkel Nederlanders werkzaam in de staf. Spoiler Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeroen. Geplaatst 28 januari Share Geplaatst 28 januari Seizoen 2028/2029 Transfers: We begonnen de transfermarkt met de verkoop van Sem Steijn. Drie seizoenen na zijn transfervrije komst stond Etti uit Saudi-Arabië op de stoep met liefst €22 miljoen en hoewel Steijn een gewaardeerde kracht was vond ik dat een bod dat niet te weigeren was. Als vervanger haalden we de 19-jarige Marcel Schmidt op bij Go Ahead Eagles. Voor €7,5 miljoen halen we een uitstekende vervanger in huis. Daarnaast nemen we Bigger Benteke voor eenzelfde bedrag definitief over van Sparta om de defensieve rol op het middenveld in te vullen. In de winter waren we al met Paul Braafhart overeengekomen dat hij zodra hij uit zijn contract liep de overstap zou maken. Op papier een talentvolle centrale verdediger maar in de praktijk gooit hij zijn talent liever weg. Spoiler In de loop van juli leggen we ook nog Tygo Land vast om als extra back-up het middenveld te versterken en voor slechts €700.000 een koopje. Op de slotdag doen we ook nog twee transfers. Met een goed bod op Setford besluiten we Owusu-Oduro van AZ over te nemen voor €2,8 miljoen en om de concurrentie voorin nog verder te vergroten halen we voor liefst €14,5 miljoen Skye Vink weg bij Ajax. Spoiler Competitie: In de competitie gaat het elk seizoen een stapje makkelijker en met nog vier speelrondes te gaan mogen we onszelf tot kampioen kronen. Slechts vier keer puntverlies en gewoon een heel solide seizoen. Spoiler Bekers: In de Johan Cruijffschaal winnen we eigenlijk te makkelijk van Feyenoord. In de beker verslaan we FC Utrecht ruim waarna Feyenoord zich revancheert en we al in de 3e ronde uit de beker liggen. Spoiler Champions League: Vorig seizoen wisten we verrassend de kwartfinale te halen maar dit jaar ging het allemaal wat moeizamer. In de groepsronde plaatsen we ons maar net en vervolgens hebben we een relatief zware loting met Liverpool. In eigen huis weten we knap met 2-1 te winnen maar op Anfield zijn we kansloos met een 3-1 nederlaag. Spoiler Selectie: Voorin hebben we meer dan voldoende talent en kwaliteit en op het middenveld lijkt het met Benteke-Schmidt en Milambo ook we goed te zitten. Setford is een prima doelman maar voor zijn neus zijn er wel wat verbeteringen mogelijk. Spoiler Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeroen. Geplaatst 31 januari Share Geplaatst 31 januari Seizoen 2029/2030 Transfers: Met redelijk wat interesse in een aantal bepalende spelers beloofde het een spannende zomer te worden. Buiten vervangers van vertrekkende spelers was er één plek die al vroeg de volle aandacht kreeg. Het contract van Justin Hoogma liep af en met Gjivai Zechiël die nooit echt de volgende stap in zijn ontwikkeling kon zetten hadden we een nieuwe libero nodig. Bij Feyenoord vonden we voor net onder de €15,- miljoen een duo dat mag gaan strijden voor deze plek waarbij Lody Ringeling (€9,5 miljoen) de voorkeur lijkt te gaan krijgen boven Ulisses Varela (€4,8 miljoen). Vervolgens vertrokken er twee gezichtsbepalende spelers. Doelman Charlie Setford gaat voor maximaal €23,- miljoen zijn zakken vullen in Saudi Arabië terwijl Newcastle voor €69,- miljoen de clausule in het contract van Amine Guennouni lichtte. Als vervanger van Setford komt met Luca Neu een minimaal gelijkwaardige vervanger over van FC Utrecht. Een flinke transfer voor €22,5 miljoen maar hopelijk de doelman voor de komende jaren. Voor Guennouni waren de vervangers in principe al in huis maar voor €13,5 miljoen pikten we toch nog Jordon Ebanks op als reserve die op beide vleugels uit de voeten kan. Spoiler Daarmee waren we echter nog niet klaar want hoewel het middenveld met Schmidt, Benteke en Milambo prima is is het daarachter toch wel een stapje minder. Uit België komt daar een extra optie met de komst van Bram Admiraal voor €16,- miljoen. Tot slot halen we in de zomer nog een extra spits met de Italiaanse-Nederlander Max van der Laan en kopen we in de winter de 17-jarige defensieve middenvelder Levi Bergsma bij AZ. Aan de uitgaande kant nemen we afscheid van derde doelman Sten Kremers en de inmiddels overbodige Gjivai Zechiël. Tot slot nog een flinke transfer met de ontevreden Kayden Wolff die meer wil spelen en voor maximaal €20,- miljoen naar Dusseldorf trekt. Verder een berg verhuren en wat spelers die nooit ons eerste zullen halen die voor lage bedragen vertrekken. En niet te vinden in het overzicht maar wel een aankoop is rechtsback Kojo Armah die de zich toch wat traag ontwikkelende Joost van Dongen zal vervangen en de concurrentie aan mag met Brian Plat. Spoiler Competitie: We beginnen het seizoen goed maar na een stroeve periode in Oktober blijft het eigenlijk het hele jaar een spannende strijd met Feyenoord. Uiteindelijk pakken we twee rondes voor het einde de titel. Spoiler Beker: De Supercup word moeizaam gewonnen via penalty's van PSV waarna in de eerste rondes van de beker onze reserves en grootste talenten hun kansen krijgen. Vanaf de halve finale staan de vertrouwde namen er in en winnen we met wederom penalty's van Feyenoord in de halve finale en relatief simpel met 2-0 van PSV in de finale. Spoiler Champions League: We beginnen met een stevige nederlaag bij Newcastle United waarna we ons goed revancheren tegen FCSB. Daarna verslaan we nog Rennes en Villareal en weten we gelijk te spelen tegen Bayern en LOSC Lille voordat we afsluiten met nederlagen tegen Barcelona en AC Milan. Hierna maken we een kleine tactische verandering op het middenveld en dankzij een 2-1 in eigen huis weten we Inter uit te schakelen in de Play-offs. Hierna nemen we revanche tegen Newcastle voordat we verrassend eenvoudig RB Leipzig uit weten te schakelen. In de halve finale wacht PSG. Uit weten we de schade te beperken tot een 3-2 nederlaag waarna we in eigen huis een werkelijk fantastische eerste helft op de mat leggen en met liefst 3-0 weten te winnen. In de finale wacht tot slot Real Madrid en na een vroege voorsprong weet Antoni Milambo ons met twee doelpunten op voorsprong te brengen. In de laatste minuut komt Real Madrid terug dankzij Aurelien Tchouameni waarna het na een spannende verlenging aan komt op strafschoppen. Wij missen niet maar Kieren Tierney schiet de bal te zacht door het midden en zo mogen wij de Champions League op ons palmares bijschrijven. Spoiler Selectie: Luca Neu begon wat onwennig maar heeft inmiddels duidelijk Owusu-Oduro achter zich gelaten als eerste doelman. Skye Vink kende zijn ups en downs maar groeide uit tot een vaste waarde in de punt en Antoni Milambo was wederom goud waard met zijn doelpunten en assists. Spoiler Daarmee is het eerste deel van de Challenge namelijk de KKD-Uitdaging voltooid en is het nu drie jaar voorbereiden op het WK voor Clubs in 2033. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeroen. Geplaatst 11 februari Share Geplaatst 11 februari Zoals eerder aangegeven hadden we drie seizoenen om toe te werken naar het WK voor clubteams. Inmiddels het seizoen 2032/2033 afgerond dus tijd voor een update over de afgelopen seizoenen. Transfers: We beginnen een redelijk stabiele basis te krijgen en hoewel vooral achterin het niveau in mijn ogen hoger kan is het makkelijker om aanvallend ingestelde te vinden die een toegevoegde waarde kunnen zijn en "betaalbaar" zijn. In 2030 doen we het relatief rustig aan met de komst van de jeugdige Sendley Maria die hopelijk uit kan groeien tot een sterke rechtsbuiten en aanvallende middenvelder/spits Moussa Benchekroun. In 2031 is het iets drukker met de verkoop van Bram Admiraal, Kian Fitz-Jim en de verkoop van Benchekroun. Als aankopen halen we een echte topper met Stefan van der Vlugt en een jong talent in de persoon van Devin Meijer. Dan tot slot het afgelopen jaar waarin we afscheid nemen van Sami Ouaissa om ruimte krijgen voor de komst van een echte topper rechts achterin. De afgelopen jaren was het met Plat en Armah een van de zwakste posities maar nu halen we met Peter Mulder een echte topspeler binnen. In de winter voegen we nog een dure jongen toe met de ervaren Ryan Gravenberch om het middenveld van wat extra body te voorzien. Spoiler Nederland: We zijn gewoon oppermachtig en enkel in directe duels met de traditionele top drie kunnen we af en toe verdiend punten verspelen. Spoiler Europa: Europees zijn we lang niet zo dominant als dat we in eigen land zijn en hoewel we mooie prestaties neerleggen voegen we maar een prijs toe in deze drie seizoenen. In 2030/2031 winnen we de supercup van Manchester United maar is de kwartfinale van de Champions League het eindstation tegen Barcelona. In 2031/2032 verliezen we de finale op penalty's van Manchester City en in 2032/2033 is het FC Barcelona dat net aan wint. Spoiler WK voor Club: Dan naar datgene waar het werkelijk om draait. Het WK voor clubteams is in mijn ogen een van de grootste gedrochten die er is maar met flink rouleren en onze selectie moeten we denk ik een kans maken om dit jaar te winnen. In de groepsfase mogen de reserves het doen tegen LAFC en Colo Colo terwijl de sterkste elf aantreden tegen PSG. Alle drie weten we te winnen waarna Flamengo in de 2e ronde ook relatief eenvoudig word uitgeschakeld. Vanaf de kwartfinal begint het WK pas echt met een billenknijper tegen Real Madrid waarbij Max van der Laan in de slotminuten de beslissende treffer maakt na zwak uitverdedigen van doelman Guillaume Restes. In de halve finale lijkt de 3-2 overwinning spannender dan het was met twee vroege doelpunten van ons en een tweede Napoli treffer in de blessuretijd van de tweede helft. Tot slot een ware thriller in de finale. Na 95 minuten lijkt de wedstrijd beslist te worden in ons voordeel dankzij invaller Skye Vink maar nog geen minuut later mag Luca Neu de 4-4 uit de netten vissen. In de blessuretijd van de eerste helft van de verlenging valt wel de beslissing dankzij Bigger Benteke. Spoiler Selectie: Spoiler Al vanaf de eerste wedstrijd hebben we een redelijk vaste tactiek waarbij eigenlijk enkel op het middenveld er wat wisselingen hebben plaatsgevonden. Spoiler Spelers: Luca Neu: Onze reus in doel die nu al vier seizoenen de vaste keus onder de lat is. Voor 22,5 miljoen weggeplukt bij FC Utrecht als vervanger van Charlie Setford. Spoiler Peter Mulder: Een van de grootste aankopen die we gedaan hebben en hoewel in onze tactiek de backs niet direct sleutelspelers zijn in ons aanvalsspel toch heel blij met deze jongen. Spoiler Ulisses Varela: Heeft zich langzaam de basis ingeknokt en vooral fysiek een beest. Speelt op linksback na op alle posities achterin en daarnaast eerder in zijn carriére ook de nodige minuten gemaakt op het middenveld. Spoiler Lody Ringeling: Al jaren de vaste eerste keuze als Libero. Dit jaar wat minder minuten door blessures maar op het moment dat het moet staat hij er. Spoiler Victor Vilas: Zijn momenten geweest dat ik de hoop in ontwikkeling bij hem op begon te geven maar uiteindelijk een verdiende vaste waarde op links. Spoiler Kojo Armah: Een zeer gewaardeerde back-up die zowel op links als rechts uitstekend uit de voeten kan. Spoiler Olivier Aertssen: Na jaren als vaste waarde in het centrum dit jaar wat minder minuten gekregen in zeker de bepalende wedstrijden. Spoiler Bigger Benteke: Het cement op het middenveld. Vijf jaren geleden voor een half jaartje gratis gehuurd bij het gedegradeerde Sparta en uiteindelijk vastgelegd. Gewoon een absoluut beest. Spoiler Ryan Gravenberch: In de winter vastgelegd en zich eigenlijk vanaf dag één in de basis gespeeld en uiteindelijk op de beslissende momenten de partner van Benteke. Spoiler Marcel Schmidt: De grootste verliezer van de komst van Gravenberch maar speelt als eerste reserve op het middenveld en als aanvallende middenvelder nog altijd een belangrijke rol voor ons. Spoiler Stefan van der Vlugt: De grootste aankoop die we gedaan hebben en gewoon een topper. Niet altijd even beslissend maar wel belangrijk. Spoiler Antoni Milambo: Ooit voor een absoluut schijntje bij Feyenoord weggehaald en al meer dan zeven jaar een van onze grootste uitblinkers. Spoiler Armando Mussunga: Met zijn snelheid is hij altijd gevaarlijk en daarnaast ook technisch voldoende. Een van de weinige spelers die elk seizoen er bij is geweest. Spoiler Jordon Ebanks: Eigenlijk gewoon gelijk aan Mussunga en ook veelvuldig vanaf rechts gespeeld dit seizoen door blessures en rotatie. Spoiler Skye Vink: De vaste keuze in de punt van de aanval die helaas een groot deel van het WK moest missen door een blessure. Spoiler Max van der Laan: Een echte goalgetter die de afgelopen jaren werd verhuurd om zich beter te ontwikkelen en dit seizoen optimaal profiteerde van de blessures bij Skye. Spoiler Staf: Spoiler @19CH98 Daarmee is deze challenge afgerond. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cervantes Geplaatst 16 maart Share Geplaatst 16 maart (bewerkt) S1 ACR Messina Ik ben een soort van deze challenge aangegaan. Het commerciële gedrocht van de Wereldbeker voor clubteams heeft niet zo mijn interesse. Wel het landskampioenschap en de UEFA Champions League. Als dan toevallig ook het WK voor clubteams wordt gewonnen is dat mooi meegenomen. De club die ik heb gekozen is actief in de Serie C: ACR Messina. Een club uit het armere zuiden van het land en in de laars van Italië. In totaal vijf jaar actief geweest in de Serie A. Serie C NOW Girone C In het eerste jaar meteen promotie gerealiseerd. Serie C Super Cup: De drie winnaars van de Serie C spelen op het eind van het jaar nog een keer tegen elkaar om de kampioen van de gehele Serie C te bepalen. Ook daarin wonnen wij twee keer, beide met 2-1. Coppa Italia Legia Pro: Zowel Perugia alsmede Vicenza was ik al tegengekomen in het bekertoernooi voor clubs uit de Serie C. Een paar knotsgekke wedstrijden gespeeld, maar uiteindelijk waren wij ook hier de sterkste. Selectie en staff: Het seizoen begonnen met een keeper van 41 en weinig centrale verdedigers. Gelukkig nog wat kunnen handelen op de Italiaanse markt waardoor de selectie iets breder werd. Vincenzo Plescia was de grote uitblinker met 36 doelpunten in 35 competitiewedstrijden. Spoiler Spoiler 16 maart bewerkt door Cervantes Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joostmakaay Geplaatst 18 maart Share Geplaatst 18 maart De KKD-challenge met VVV Venlo even op een lager pitje gezet, omdat ik wat uitgekeken raak op de Nederlandse competitie, dus ga mij eens aan deze challenge wagen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten