Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Journeyman around the world Centraal Afrikaanse Republiek

Djurovski

Aanbevolen berichten

qmGXgw0.png

Terug op Oost Timor is er nog werk te doen. De titel en hopelijk ook de beker binnen halen en dan weer snel door naar het volgende land. Zou het nu niet mogen lukken dan is de toekomst wel rooskleurig gezien de jeugd intake. 

EQArPtL.png

In de beker wisten we geen succes te halen helaas. De halve finale was exit voor ons. Geen dubbel voor YMCA dus. Maar ergens vond ik dat niet heel erg

sPa8wTR.png

Want we hadden de titel al binnen geharkt door een overwinning tegen de regerend landskampioen

sRUvlEX.png

bs0dpdu.png

Hierna verloren we ook nog een wedstrijd in de competitie helaas maar goed de titel was al binnen. Na de competitie kwam dus nog de beker en die wisten we helaas niet te winnen. Maar de prijs is binnen en dat is het belangrijkste. 

0EPNOMR.png

zGY3Coy.png

Op naar een nieuw avontuur. 

Ikbxq3B.png

@Marius De finale was even spannend idd maar erg blij met deze prijs

@delichris Zeer blij mee

@MNie @Satioz Thnx

@ElMarcos @19CH98  @Tim' @Vis @Tim Windt

En shoutout naar hij die niet genoemd wil worden toch bedankt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gefeliciteerd met het kampioenschap in je Football Manager novelle! Het is echt een indrukwekkende prestatie en getuigt van je vaardigheden als manager. Het is jammer dat de beker niet in handen is gekomen, maar het seizoen was ongetwijfeld gevuld met memorabele momenten en uitdagende wedstrijden.

Ik wil je aanmoedigen om trots te zijn op wat je hebt bereikt en om het momentum vast te houden terwijl je op zoek gaat naar nieuwe uitdagingen. Het is opwindend om te denken aan de mogelijkheden die voor je liggen, en ik ben ervan overtuigd dat je in je zoektocht naar een nieuw avontuur weer net zo succesvol zult zijn.

Blijf trouw aan je passie voor het spel en blijf streven naar excellence. Ik kijk uit naar wat de toekomst voor jou als manager in petto heeft!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

JQWRs5b.png

Mijn volgende bestemming is Equatoriaal Guinea. Met 1320 actieve militairen hebben ze er 70 meer dan in Oost Timor. Veel van het land in West Afrika zal ik overigens niet zien.

W95S1zD.png

Want zoals jullie kunnen zien bestaat het land uit twee gedeeltes. Een landmassa wat ligt ingeklemd tussen Gabon en Kameroen en een eilandje voor de kust van Kameroen. Het land gedeelte Mbini genoemd telt zo'n 750000 inwoners. Het eiland Bioko telt zo'n 260000 inwoners en op dit eiland ligt ook de hoofdstad Malabo ( thnx @Vreven ) Het land werd in 1900 een Spaanse kolonie nadat het al eerder een Spaans protectoraat was. In 1968 werd het land onafhankelijk. Het land is qua oppervlakte is het land net iets kleiner dan België. Het Spaans , Portugees en Frans zijn de offcielië landstalen. Het is een overwegend Katholiek land. Het natte en droge seizoen zijn op Mbini en Bioko precies omgekeerd. En heeft een tropisch  klimaat. Een aantal clubs zochten een manager maar op de 1 of andere manier kreeg ik maar geen kans. Het seizoen was al een paar ronde's bezig toen de eerste ontslagen ook vielen en uiteindelijk werd ik dan toch aangenomen

XXAXfVf.png

LEhDF49.png

The Panthers FC is het dus geworden een ploeg die dus op eiladn Bioko ligt in de hoofdstad. Aangezien het eiland nog wel een stukje van het vaste land ligt zal ik waarschijnlijk het vaste land alleen aandoen tijdens uitwedstrijden met de club.En dan ook nog maar alleen de havenstad Bata. De verdiensten liggen nog niet zo heel erg hoog en we zijn hier natuurlijk voor de prijzen. 

n8NZueF.png

De club is semi-prof en bestaat sinds 2001. Een mooi logo hebben ze zeker. Maar geen echte rivaliteit wat ik altijd wel jammer vind. De hoogste divisie bestaat uit twee groepen van 12 ploegen. Een continentale gedeelte en een insular gedeelte waar mijn nieuwe werkgever dus actief op is. We spelen driemaal tegen elkaar en de kampioen van beide groepen speelt dan nog om de algehele titel. 

VsXqKSc.png

Met 162 seizoenkaarthouders zullen we het stadion nooit vol spelen natuurlijk. Er wordt verwacht bovenin mee te draaien en dat lukte de vorige trainer dus niet want dit is de stand op het moment dat ik trainer hier werd. 

YygqgHh.png

Treuren dat ik niet veel het land zal zien doe ik niet want op het eiland Bioko ligt wel de waterval van Ureca en daar kan ik heerlijk tot mijn rust komen.

omJSBGN.png

@delichris Equatoriaal Guinea dus. Een prijs is genoeg om door te mogen dus die beker kan mij gestolen worden

@Marius Het ging uiteindelijk best makkelijk idd

@MNie Terug naar Afrika dus. 

@Satioz thnx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

UFzzdBS.png

Voor we het eerste deel van de competitie behandelen stond er ook nog weer wedstrijden met Nigeria op het programma. Namelijk twee kwalificatiewedstrijden voor het WK. Met deze 23 man moeten we hopen op succes tegen Algerije en Burkina Faso. Beide wedstrijden spelen we in eigen huis

yNVDWse.png

Met drie spelers die terugkeren in de selectie plus een mogelijke debutant maar daarover later meer. Nemen wij het in de bekende opstelling op tegen Algerije

OTqdTba.png

GubkeWX.png

Wij hadden weinig te duchten van de ploeg uit Noord Afrika en wisten deze dan ook vrij simpel te winnen met 3-1. Enige wat misschien opvalt is een mindere dag van onze spits. Maar goed die mist natuurlijk ook zijn manager bij Arsenal ( @Kyrill )en wij spelen ook geen #karelball. Maar ook een topper heeft wel eens een mindere dag. Wel zetten wij met deze overwinning een mooi record neer

TLUvTiW.png

nqVMTrm.png

Tegen Burkina Faso moesten wij het 1 en ander omzetten. Oud gediende en enigzins bekende naam Ehizibue neemt plaats als rechtback. Gozzi centraal achterin maar het is vooral de debutant in het doel die de wenkbrauwen doet fronsen.

Noah Atabolu is namelijk geboren in Duitsland en voormalig jeugdinternational voor onze ( vanuit Nederlands en Belgisch perspectief ) Oosterburen. Geboren in Freiburg , mooie stad overigens en heeft in het verleden driemaal gespeeld voor Duitsland U21. De 27 jarige doelman komt inmiddels uit voor 1.FC Köln en ik heb hem kunnen overtuigen om voor Nigeria uit te komen. Qua taalbarrierë is dat wel een dingetje want de beste man spreekt alleen Duits. 

Spoiler

zkWXjDX.png

lF8Eb5H.png

Ook in Nigeria ( wel is waar beetje noodgedwongen ) de andere tactiek van stal gehaald en dat pakte qua resutaat zeer goed uit. Al was het volgens de Burkinse Faso'se versie van Co Adriaanse vooral scorebordjournalistiek. Echter had hij wel een punt want de uitslag is zeker geflatteerd maar goed ik klaag niet hoor

@delichris Dat valt mij nu echt van je tegen hoor. Dat je niet van deze clubs hebt gehoord haha. Nee geintje hoor zal mij eerder verbazen als iemand er wel van gehoord heeft

@Titan Absoluut. Dat maakt dit soort games toch wel heerlijk hoor. Over het niveau moeten we het maar niet hebben maar de club ( ook spelers namen ) en logo's blijft genieten. Speel zelfs tegen de vegatarische leeuwen hahaha

@Marius Absoluut en ook een mooi logo. Jammer genoeg zitten The Cougars niet in de competitie :classic_cool:

@Vreven @Satioz thnx

@ElMarcos @19CH98  @Tim' @Vis @Tim Windt @MNie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

AJO6U93.png

Tijd voor het echte werk. Voor al dat luieren bij de waterval word je namelijk niet betaald. Transferbudget was er niet. Wel wat salarisbudget. Al spelen de meeste spelers hier voor een amateur contract met hooguit een premie tussen de 5-35 euro als ze daadwerkelijk in de basis staan per wedstrijd. Toch hebben bepaalde spelers wel een salaris maar daar komen wij Europeanen nog niet ons bed voor uit. Maar goed de markt was nog open en het voordeel van amateur contracten is dat je dan spelers gewoon een contract kunt aanbieden. Als je dan een paar euro meer betaald per wedstrijd willen sommigen ook nog wel gewoon komen. Echte broodvoetballers dus. 

gQC1MDx.png

nyxJhp1.png

Onze beste aanwinst is de doelman van Atletico Semu. Santiago Obama is by far onze beste doelman. Ook Emery Ndayishimiye is een kwaliteit impuls. De spits uit Rwanda is echter niet onze beste spits want dat is Carlos Ekanga. Al met al staat er een leuke selectie waar volgens mij wel wat mogelijk mee is. Heb besloten om mijn tactiek die ik bij Groningen gebruik de 4-2-2-2 te gaan gebruiken hoe dat de eerste wedstrijden is gegaan?

tRiXYAi.png

Voorlopig mag ik zeker niet klagen. Zeker de 4-0 tegen topploeg Cano Sport is er 1 om in te lijsten. Ook de 9-2 tegen de Vegetarische leeuwen zal menig supporter nog lang in het geheugen staan. Al speelden we al snel tegen 9 en even later 8 man. Hoe makkelijk het in de competitie lijkt te gaan zo lastig is het af en toe in de beker. En dan spelen wij nog echt niet tegen de sterke ploegen. 

e7QiFrB.png

Op 1/3 van de competitie staan wij bovenaan maar Cano Sport en Santa Maria kunnen nog op gelijke hoogte komen. Maar gezien waar wij vandaan komen is dit al een heerlijke positie. Op naar het tweede deel van de competitie kijken of de tegenstanders wat geleert hebben van ons spel

e7QiFrB.png

@delichris Hahaha is toch altijd wat he daar in Afrika. Maar goed leeftijd speelt bij mij geen rol. Goed genoeg is oud genoeg of dat nu 17 of 31 is.

@Marius Als winnaar van de Afrika cup moeten we ons ook wel zien te kwalificeren natuurlijk maar goed je moet ze wel eerst winnen natuurlijk. Heerlijke gemiddelden idd tegen Burkina Faso al speelden die ook gewoon een sterke wedstrijd

@Titan We liggen goed op schema helaas geen screen van de stand gemaakt maar het WK komt in de buurt. 

@Satioz Thnx

@ElMarcos @19CH98  @Tim' @Vis @Tim Windt @MNie @Vreven

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cano Sport komt me bekend voor als naam, misschien zelf ooit eens gezeten. Uiteindelijk lijkt het veel op elkaar, net als de namen van de spelers :D Het is tot nu toe spannend bovenin, maar je hebt al het voordeel van een beter doelsaldo. Nog even een panter(s)printje trekken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

g89pT2F.png

Er stonden nog twee wedstrijden op het programma voor de kwalificatie voor het WK. Uit naar Algerije en thuis tegen Sierra Leone. De volgende 23 spelers moeten het voor ons doen. Weinig grote verrassingen. Al mag Umar Sadiq het een keer laten zien ipv Boniface. 

Ro2bYzv.png

Ak09IpB.png

Uit bij Algerije toch niet het minste land in Afrika winnen we met 0-2. In de laatste 10 minuten van de eerste helft gebeurd de meeste actie. Eerst wordt een treffer afgekeurd maar daarna scoren we tweemaal en dat blijken ook de enige treffers te zijn deze avond. Door deze overwinning plaatsen we ons wel voor het WK.

hvPFMnS.png

6sXlXA9.png

Tegen Sierra Leone speelden we een sterke wedstrijd. Creeërden veel en gaven bijna niets weg. Dat de score dan maar 3-1 is , is dan wat teleurstellend maar het vertoonde spel geeft veel vertrouwen

0NwaSJO.png

Alles gewonnen dus meer dan verdiend gekwalificeerd. Burkino Faso is de verrassende nummer 2 en gaat ook naar het WK. Als 1 van de beste nummers 2

4jhfDzS.png

Kaapverdië wordt verrassend ( hoewel halve finale Africa Cup ) poulewinnaar boven Ghana en Mali. Kameroen gaat ook naar het WK. In een spannede strijd met Angola weten ze net een puntje meer te halen

K6rxqnT.png

Tunesië troeft Egypte af en gaat naar het WK. Egypte dus niet en dat doet daar wel pijn. Senegal en Ivoorkust gaan ook naar het WK. Net als Zuid Afrika en Marokko. 

@Marius We scoren er zeker aardig op los. Maar de twee concurrenten staan nog erg dichtbij

@Titan Mij zegt de naam niets maar goed jij bent ook de grotere globetrotter dus zal mij niets verbazen dat je er ooit gecoached hebt haha. Laten we het maar een sprintje van maken want mij in een panterprintje....

HVb2npa.jpeg

@delichris We zitten pas op 1/3e dus wie weet wat er nog kan gebeuren

@Nom de Guerre Zeker een leuke clubnaam al had ik jouw suggestie ook wel leuk gevonden. Alles beter dan vegatarische leeuwen natuurlijk. Ik hoop het want competities waar je standaard meer dan twee keer tegen elkaar speelt ben ik geen fan van. Playoff of kampioensgroep is nog tot daar aan toe,

@MNie thnx

@Satioz 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De AI imagine ziet eruit als een betere versie van de carnavalsact Die Ubergeile Hollander, ofwel mijn bijzondere (niet alleen onderwijs) oud-buurjongen :D Kwalificatie met Nigeria mocht je niet missen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

YO5Yqs8.png

We zijn goed gestart in de competitie maar zijn wel afhankelijk van bepaalde spelers. In het tweede gedeelte waar ook de "winterse" transferperiode zat besloot ik dan ook om nog twee spelers aan te trekken. 

P0THMkK.png

Josete is een centrale verdediger en daar hebben wij er niet heel veel van rondlopen laat staan 1 die ook nog aardig kan voetballen. Voor dit niveau dan he. Maar voor ons is het wel echt een versterking. Elibiyo was dan zo'n buitenkansje die je niet kon laten lopen. Met de tacktiek die ik hanteer heb ik weinig spelers die op 10 kunnen spelen en deze kan dat wel. Ook nog eens met amateur contract dus dat is helemaal mooi. En we hebben trouwens ook een verdwaalde buitenlander in de selectie rondlopen. Hoe verrassend is dat hij een Nigeriaan is? Ishaya Okpala zet de lijnen uit op het middenveld. Zal nooit een international worden maar hier op het eiland is hij een grote meneer. Goed dan de wedstrijden te beginnen met de beker

iSgNwFG.png

EDSA werd makkelijk terug gestuurd. EDSA staat voor Equatorial Dream Sport Academy en kwam uit op het tweede niveau. In de kwart finale troffen wij de vegatarische leeuwen en hoewel wij de hele wedstrijd heer en meester waren scoorden we pas in de verlenging. Wel drie maal dus de halve finale is bereikt en daarin treffen wij de nummer 12 van het tweede niveau

uLeAW9k.png

In de competitie loopt het de laatste wedsrijden wat moeizamer, Blessures en schorsingen zorgen voor roet in het eten en het verschil met de beste 11 en de wissels is groot. Er werd zelfs een wedstrijd verloren maar goed als je na 28 minuten nog maar met 9 man staat kan het lastig worden

qw9WTEx.png

We staan nog altijd bovenaan maar we kunnen ons niet te veel puntverlies permanteren. Nog 11 finales te gaan.

@Marius Soms wat overtuigender dan andere wedstrijden maar met alleen winst mogen we zeker tevreden zijn

@delichris Er komen nog wat oefenduels aan

@Titan Ik heb hem even opgezocht op Youtube hahaha wat een figuur als kan ik het wel waarderen. Al snap ik niet wat @neva er nu weer mee te maken heeft

@Satioz @Nom de Guerre thnx

@ElMarcos @19CH98  @Tim' @Vis @Tim Windt @MNie 

Link naar opmerking
Deel via andere websites