Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

MU-zieke Top 2000

Chiemel

Aanbevolen berichten

image.png.d84e758ccf4376aaf39bf222c22bd6bb.png

de volgende tekst stond eerst bij het vorige plaatje, dus alleen het plaatje hieronder is nieuw

Toontje Lager moet in ieder geval een toontje lager zingen met een beoordeling van 4.6. We kruipen wel langzaam richting de kleine voldoende, maar daar zijn we nog niet. We zien in de volgende lijst ook iets meer nummers die hoger staan ten opzichte van de Top 2000, De Beste Zangers variant van Phantom Of The Opera wordt daarentegen totaal niet gewaardeerd hier, die staan meer dan 1600 plekken lager dan in de Top 2000 (plek 68). Wederom wordt ook bevestigd dat Rammstein niet gewaardeerd wordt.

1650-1700.png

@Laki @Tim' @Kyrill @ivago @Bogatyr @Copywriter @Grote Ree @Erwin. @Urbeto @delichris @KayDeManaager @aron24 @Titan @ElPrincipito @h.b.t.t.w. @Cervantes @bas huijsmans @The Kerfts

bewerkt door Chiemel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

En ook hier weer weinig nummers die ik graag hoger had gezien. Ergens ben ik wel blij dat dit de Top 2000 niet is, want dan had ik de eerste dag lekker kunnen overslaan. Al verwacht ik dat de laatste dagen dan wel weer een stuk leuker worden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ook wel een zwak voor Taytay ja. Sure Know Something is ook een van de weinige Kiss platen die echt chef's Kiss is.

Verder begrijpelijk wat betreft die Nederlandstalige meuk. Er is voldoende Nederlandse muziek van hoge kwaliteit, maar een hoop van die nummers die we tot nu toe zijn tegengekomen lijken toch vooral in de lijst te staan enkel en alleen omdat ze van vaderlandse bodem zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We gaan maar snel verder, voordat het topic volgespamd is met Taylor Swift posts (grapje natuurlijk). Met de volgende post zitten we al op de 400 gepasseerde nummers. In deze lijst lijkt er inmiddels wat meer muziek voor witte mannen van middelbare leeftijd te zijn, met namen als Meat Loaf, Neil Diamond, Neil Young en Lynyrd Skynyrd. Op zich niks mis mee, maar deze scoren nog wel onvoldoendes. En zeker op te merken valt is dat The Sound of Silence van Disturbed hier al terugkomt, terwijl de cover in de Top 2000 op de 18e plek stond. Daarnaast staan er nog twee nummers uit de Top 100 in de volgende lijst:

1601-1650.png

@Laki @Tim' @Kyrill @ivago @Bogatyr @Copywriter @Grote Ree @Erwin. @Urbeto @delichris @KayDeManaager @aron24 @Titan @ElPrincipito @h.b.t.t.w. @Cervantes @bas huijsmans @The Kerfts

bewerkt door Chiemel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Urbeto:

Hierbij wil ik, ook als tegengeluid richting de reacties hierboven, mijn aversie jegens Taylor Swift en haar witte tienermeisjes muziek uitspreken. Het is de verpersoonlijking van wansmaak. 

Jouw wansmaak ;)

Ik vind Taylor geweldig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Grote Ree:

Volledig terecht dat Disturbed zo laag staat, kan me niet laag genoeg zijn. Wat een walgelijke cover hebben zij eruit geperst, mijn oren bloeden elke keer weer als ik ernaar moet luisteren.

Ja eens, bizar dat dat nummer elk jaar blijft stijgen in de Top 2000.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weer een mix aan verschillende soorten muziek. Het topic zit niet vol met Brabanders lijkt het in ieder geval, het liedje Brabant scoort laag. Wel doet Britney Spears met Toxic het relatief goed, zij scoort bijna 400 plekken hoger dan bij de echte Top 2000. Nog wel onvoldoende, want we zitten rond de 4.7:

1551-1600.png

bewerkt door Chiemel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

We zitten op een kwart! Gezien de eindscores is meer dan een kwart onvoldoende. Vanaf wanneer verwachten jullie voldoende te zien? Of durven jullie zelfs al een voorspelling voor de top 3 te doen?

De volgende 50 nummers hebben de top in ieder geval niet bereikt. Wat opvalt is dat er bijna geen nummers van Nederlandse bodem tussen staan. Dit roept ook nog de vraag op, wat is de hoogst genoteerde Nederlandse inbreng? 

1501-1550.png

bewerkt door Chiemel
Link naar opmerking
Deel via andere websites