Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

MU-zieke Top 2000

Chiemel

Aanbevolen berichten

13 minuten geleden zei Tim':

Mensen met jongensnamen zijn wel vaker jongens, dus ook hier haha.

Mooie aanrader trouwens van Top 2000 à Gogo: link

Daar had ik het ook van. Ik zei het omdat het een vrouw is die zingt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

image.png.d84e758ccf4376aaf39bf222c22bd6bb.png

Wat ik alvast kan verklappen is dat in de volgende lijst de laatste drie nummers van Nederlandse bodem staan, wat betekent dat geen van de Nederlandse nummers de top 100 heeft gehaald. Maar zelfs Hotel California van de Eagles heeft de top 100 niet gehaald, zij staan 177e. Verder doen Sam Fender, Fatboy Slim en The Drugs Don't Work het juist bijzonder goed:

151-200.png

@Laki @Tim' @Kyrill @ivago @Bogatyr @Copywriter @Grote Ree @Erwin. @Urbeto @delichris @KayDeManaager @aron24 @Titan @ElPrincipito @h.b.t.t.w. @Cervantes @bas huijsmans @The Kerfts 

bewerkt door Chiemel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een leuke top drie aan Nederlandse nummers volgens MU, van Golden Earring, Abel en Spinvis.

Verder top om Nothing But Thieves hier twee keer te zien, naast natuurlijk Sam Fender :classic_love:

Wel jammer van deze versie van Fast Car. Dat had natuurlijk Luke Combs moeten zijn...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het echt verwonderlijk dat Spinvis met zijn pseudo-poëtische brabbelzang zo hoog staat hier. Pseudo-poëtisch, want zeg nou zelf; dit refrein had toch op een Xenos huismoederspreukbordje niet misstaan? 

"Reis ver, drink wijn, denk na
Lach hard, duik diep, kom terug"

Los hiervan staan er weer veel mooie plaatjes tussen. Ook knap dat Into My Arms op dezelfde plek is gebleven t.o.v. de echte Top 2000. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Tim':

Een leuke top drie aan Nederlandse nummers volgens MU, van Golden Earring, Abel en Spinvis.

Verder top om Nothing But Thieves hier twee keer te zien, naast natuurlijk Sam Fender :classic_love:

Wel jammer van deze versie  de originele versie van Fast Car. Dat had natuurlijk Luke Combs moeten zijn...

Makkelijk covertje van hem bedoel je zeker

Tracy Chapman heeft trouwens nog veel betere nummers

bewerkt door Chiemel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Chiemel:

Makkelijk covertje van hem bedoel je zeker

Tracy Chapman heeft trouwens nog veel betere nummers

Ik doelde hierop haha, fuck die versie van Luke Combs namelijk:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In principe de laatste post van vandaag, dan kunnen we morgen (hopelijk) de top 100 afwerken. De nummer 3 van de Top 2000 hadden we al gehad en nu komen we de nummer 2 tegen: Rollercoaster van Danny Vera. Bohemian Rapsody hebben we nog wel te gaan. Ook zien we hier 4 a 5 hiphoppers terug, dus dat doet het ook redelijk goed bij jullie. 

101-150.png

@Laki @Tim' @Kyrill @ivago @Bogatyr @Copywriter @Grote Ree @Erwin. @Urbeto @delichris @KayDeManaager @aron24 @Titan @ElPrincipito @h.b.t.t.w. @Cervantes @bas huijsmans @The Kerfts 

bewerkt door Chiemel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Africa (en The River en Wish You Were Here) buiten de top 100 :cry:

Wel weer heel tof om bijvoorbeeld Diamonds, Smalltown Boy en de beste versie van Hallelujah hier te zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik snap echt niks van die Danny Vera hype. Dertien in een dozijn gitaarmuziek. Als die niet Nederlands was had er geen haan naar gekraaid. Verder natuurlijk een hele hoop klappers. Had RATM toch niet lager verwacht dan in de echte lijst. Benieuwd naar de top 100, of daar ook een paar van mijn 10en tussen zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We naderen het einde en als het goed is worden de meesten van jullie nu beloond met heel veel mooie namen. Helemaal aan het begin en onderin zagen we veel Nederlandstalige liedjes en mijn vorige post verklapte als dat dit over is. Jullie zien vandaag jullie Top 100 van de Top 2000 van Radio 2. Hierna gaan @Erwin. het overnemen met de FM Muziek Top 100 2023, wat jullie echte Top 100 zal zijn. 

We beginnen vandaag met de nummers 51 tot 100. In dit lijstje zien we veel Engelstalige en wat modernere alternative rock bands als Arctic Monkeys, Muse, War on Drugs en Elbow. Maar ook is er nog plaats voor klassiekers van de Animals, The Moody Blues en Otis Redding. Sommige van jullie hadden mogelijk Black van Pearl Jam in de top 3 verwacht, maar dat blijkt totaal niet zo te zijn. Het nummer is op plek 65 terug te vinden. Welke top 3 verwachten jullie nu?

51-100.png

bewerkt door Chiemel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Black van Pearl Jam slechts op 65 is echt een farce. Stel cultuurbarbaren hier!

Ik verwacht nog steeds Iron Sky en Cold Little Heart in de top 3. Wellicht met The Less I Know The Better van TI op nummer drie erbij. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, dit is nog niet het einde van het einde. We schakelen nu over van 50 nummers naar 25 nummers. Hierna volgen nog de updates met 6-25, de top 5 en wat statistieken.

Het eerste wat opvalt in de volgende lijst is dat hier het overgebleven nummer van de Top 3 van de Top 2000 van Radio 2 staat; Bohemian Rapsody komt terecht op een keurige 46e plek. Het nummer wordt direct gevolgd door Fix You en Stairway To Heaven, twee andere nummers uit de top 10. 

Ook lijken Michael Kiwanuka, Smiths, Muse en The Temper Trap het goed te doen bij jullie:

26-50.png

bewerkt door Chiemel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Potverdorie de pareltjes nemen flink toe. Cold Little Heart, The Chain, Sympathy for the Devil, Another Love en Impossible en naast deze 10'en ook nog eens Under The Pressure en Sweet Disposition :classic_love:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alle cultuurbarbaren comments hier zijn o.a. op mij gericht zie ik. Ik sta volledig achter mijn stemmen. :D Ik kan best zeggen waarom ik geen fan ben van Dire Straits en waarom ik Bohemian Rhapsody overgewaardeerd vind, maar ik ben bang dat ik dan met hooivorken richting de uitgang word geduwd hier.

In elk geval is deze top 100 een stuk beter te pruimen dan de echte lijst. Deze hoef ik tussendoor niet af te zetten.

bewerkt door The Kerfts
Link naar opmerking
Deel via andere websites