Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Jouw verzameling

Tim'

Aanbevolen berichten

Ik zocht nog een manier om - met een studentenbudget - wat kleur aan de muur toe te brengen. Dat is op deze manier best redelijk gelukt wat mij betreft:mmm: Ik wil op termijn ook nog wel variëren in platen mocht ik mooiere dingen tegenkomen, aangezien ik uiteraard niet met al deze Lp's bekend ben. 

20231015-172342.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier nog wat aanvullingen sinds de laatste update:

Daft Punk - Random Access Memories (10th Anniversary Edition)

Sam Fender - Seventeen Going Under
The War On Drugs - I Don't Live Here Anymore
Nothing But Thieves - Dead Club City

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 28-12-2022 om 17:01 zei Bolderbast:

Ik heb een projectje in gedachten voor 2023. Ik wil een platenspeler aanschaffen en vervolgens elke maand een plaat kopen die ik dusdanig tof vind.

Moet ik nog opletten bij de aanschaf van een speler? Ik zie dingen die 60 ekkies kosten en spul van 250 euro. Much obliged als jullie je hipsterantwoorden willen geven.

Heb je dit nog doorgezet? Hoe ziet je collectie eruit na een uur?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei Dansmeister:

Heb je dit nog doorgezet? Hoe ziet je collectie eruit na een uur?

Nee, staat nog wel op mijn lijstje. Ik heb mijn geld uitgegeven aan boeken en Lego. Heb wel een beetje gekeken op boekenmarkten enzo naar tweedehands elpees, maar dat is drie keer niks. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Citaat

1. Nothing But Thieves - Moral Panic

2. Kovacs - Cheap Smell

3. Robert Long - Levenslang
4. Lee Towers in concert 

5. Oscar and the Wolf - Entity

6. Royal Blood - Typhoons
7. Eefje de Visser - Nachtlicht
8. Sam Fender - Hypersonic Missiles

9. Stromae - Multitude

10. WIES - Het Is Een Wies

11. Froukje - Uitzinnig (EP)

12. S10 - Vlinders

13. S10 - Ik Besta Voor Altijd Zolang Jij Aan Mij Denkt

14. Lewis Capaldi - Broken By Desire To Be Heavenly Sent

15. Imagine Dragons - Mercury Act 1

16. Dean Lewis - The Hardest Love

17. Altin Gün - On

18. Yungblud - The Underrated Youth (EP)

Mooi cadeautje voor kerst, want kon een cadeaubon uitkiezen op mijn werk. Dus de platenbon maar gedaan en wat in de sale gehaald :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 26-12-2023 om 12:39 zei Bolderbast:

Nee, staat nog wel op mijn lijstje. Ik heb mijn geld uitgegeven aan boeken en Lego. Heb wel een beetje gekeken op boekenmarkten enzo naar tweedehands elpees, maar dat is drie keer niks. 

Zat je niet te wachten op James Last of andere Duitse toppers van vroeger?

Hier laatst wel een paar LP's gekocht via Discogs, kwamen uit een platenzaak in Amsterdam meen ik. Was er gematigd tevreden over. 'Goede staat' betekent dan toch al wat krasjes erop enz. Ach het was beter dan €30 per lp betalen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sinds gisteren mogen deze platen zich ook onderdeel van mijn verzameling noemen:

Arctic Monkeys - AM
Daryl Hall & John Oates - Rock 'n Soul Part 1
John Mayer- Sob Rock
Moody Blues - Caught Live + 5

Cat Stevens - Morning Has Broken

This Is Soul (verzamelalbum van diverse artiesten)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In dit topic ga ik me ook veel laten zien. Ik spaar met name CDs en Vinyl is 9/10x een belegging. Idem met tapes. Ik kan het wel spelen, maar het niet (edit, wat wilde ik hier neer zetten... Hmm?!). Heb zon 2500 CDs een rekje Vinyl (rond de 100) en 30 MusiCassettes. Foto's en dergelijke volgen later, al heb ik er een hard hoofd in dat veel mensen het zullen kennen. Als mijn CD kamer klaar is laat ik het rek zien

Ik heb echter al wel 6 volle bananendozen in de berging gezet. Dat zijn CDs die ik niet snel meer zal aanzetten of weg mogen voor verkoop. Dat was het wel

bewerkt door frietsaus
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De PostNL is echt waardeloos, ze geven het altijd bij de buren af. Ik woon nog begeleid en pakketjes van Duizenden Euros waarde (die ik voor een vriend ging verkopen) geven ze bij de buren af. Het is verzekerd en aangetekend... Niks ervan hoor, niet getekend en niet aangebeld! 

In ieder geval, de pakketjes deze week brachten me dit: Eerste 4 fotos waren 2 pakketjes bijk elkaar. De eerste foto wat goedkope fillers en replacements voor de collectie en 2 dingen die ik absoluut niet had. De 2de is een hebbeding pakketje met obscure dingen erbij die zelfs op Discogs nog nooit verkocht zijn. Plaatje 3 en 4 heb ik van een handelaar uit Canada die me altijd gesigneerde spullen regelt. Laatste is een pakket van BarsOverBS wat 140 euro was incluis verzending voor 10 CDs. De gemiddelde CD daar stijgt in jaar naar 50-60 euro minimaal in waarde...Dus als ik t niet tof vind, kan ik altijd nog goede winst maken! Geinig weekje, en ja ik heb een gat in mijn hand als het op muziek aankomt!

Spoiler

AfbeeldingvanWhatsAppop2024-08-22om19_43.17_7ecbea69.jpg.b2b28ff8402bb1f114c5036d10c6ffc3.jpgAfbeeldingvanWhatsAppop2024-08-22om19_43.17_c7a666e8.thumb.jpg.b9d6bf721df70d0f76da5c32baa514a3.jpgca3bf05f-ca6b-4ca0-b605-31b84a6f07df.jpeg.4f8adb66995e3c433feada4670a984a3.jpeg583983f9-3939-4eff-8c63-4329010f1c19.jpeg.3306ddba022c702c500dae408614b90d.jpegd1329fe4-2613-4b65-a2c0-b04af1ba17b9.thumb.jpeg.8a68efa78d61af64e3f1d9c0167580d5.jpeg

bewerkt door frietsaus
Fotos even in een spoiler, veel te veel ruimte anders.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1. Nothing But Thieves - Moral Panic

2. Kovacs - Cheap Smell

3. Robert Long - Levenslang
4. Lee Towers in concert 

5. Oscar and the Wolf - Entity

6. Royal Blood - Typhoons
7. Eefje de Visser - Nachtlicht
8. Sam Fender - Hypersonic Missiles

9. Stromae - Multitude

10. WIES - Het Is Een Wies

11. Froukje - Uitzinnig (EP)

12. S10 - Vlinders

13. S10 - Ik Besta Voor Altijd Zolang Jij Aan Mij Denkt

14. Lewis Capaldi - Broken By Desire To Be Heavenly Sent

15. Imagine Dragons - Mercury Act 1

16. Dean Lewis - The Hardest Love

17. Altin Gün - On

18. Yungblud - The Underrated Youth (EP)

19. Everything Everything - Mountainhead

20. Abel & Sef - IJsland

Tijd geleden dat ik wat besteld heb. Werd wel weer eens tijd

Link naar opmerking
Deel via andere websites