Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×

Overig buitenlands clubvoetbal

Mo

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 6k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Verschrikkelijk macabere situatie. Op een paar man na gewoon een heel voetbalteam weggevaagd inclusief staf, mensen van de directie (?). Ik vraag me ook af hoe je zoiets ja .. gaat 'oplossen' reglementair gezien. Mag toch hopen dat die finale niet meer gaat worden gespeeld en de nationale competitie maar stilleggen of zo?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verschrikkelijk macabere situatie. Op een paar man na gewoon een heel voetbalteam weggevaagd inclusief staf, mensen van de directie (?). Ik vraag me ook af hoe je zoiets ja .. gaat 'oplossen' reglementair gezien. Mag toch hopen dat die finale niet meer gaat worden gespeeld en de nationale competitie maar stilleggen of zo?

Ik las op VZ tussen de reacties dat de tegenstander de finale wilt weggeven aan Chapecoense. Mooi gebaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[twitter]803573928694259712[/twitter]

Overlevenden; Alan Ruschel, Jakson Follmann en Neto van Chapecoense, een bemanningslid, en een journalist. Danilo had het overleefd, maar is overleden in het ziekenhuis. Slachtoffers zijn spelers, de trainer + stafleden, president en vice-president van de club, journalisten en de overige bemanningsleden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[quote name='Ragazzo']Verschrikkelijk macabere situatie. Op een paar man na gewoon een heel voetbalteam weggevaagd inclusief staf, mensen van de directie (?). Ik vraag me ook af hoe je zoiets ja .. gaat 'oplossen' reglementair gezien. Mag toch hopen dat die finale niet meer gaat worden gespeeld en de nationale competitie maar stilleggen of zo? [/QUOTE] De voorzitter van de Conmebol heeft aangegeven dat de finale tot nader orde is uitgesteld. Sowieso zijn er 8 spelers die er niet bij waren, die wellicht aangevuld wordt door huurspelers/jeugd en dat dan uiteindelijk de finale alsnog gespeeld gaat worden. Misschien in die constructie. Al lees ik ook wat @La Pulga schrijft dat Atletico Nacional officieel zelfs heeft gevraagd of ze de Copa aan Chapecoense geven.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo is het in 1949 wel gegaan bij Torino in ieder geval. Toen kreeg Torino, ze stonden met 4 punten voorsprong bovenaan, 4 wedstrijden voor het einde de titel toegewezen als eerbetoon.

Heel heftig in ieder geval. Lijkt me ook verschrikkelijk als je door een blessure oid bent achtergebleven in Brazilië en je dit hoort..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De 3e keeper had ook speciaal gevraagd of hij thuis kon blijven om zijn verjaardag te vieren.

De Copa Sudamericana heeft ook het volgende getwitterd:

[twitter]803576986761302017[/twitter]

"Het is waar dat de president van Atletico Nacional, unaniem besloten door de gehele club, heeft aangegeven om de titel aan Chapecoense te geven. Het wordt geëvalueerd."

bewerkt door Montass
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Diep respect en het enige juiste gebaar.

Vraag me wel oprecht af hoe een club nu verder moet. Er is geen budget om een geheel nieuwe selectie te kopen. Er is ook nagenoeg geen bestuur meer. Vraag me ook af wat er nu met Chapecoense in de Braziliaanse competitie zelf gaat gebeuren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verschrikkelijk nieuws zeg. Van wat ik lees was dit een kleiner teampje maar waren ze erg geliefd en haalden dus ook goede resultaten.

Doet me denken aan een jaar of 5 geleden, toen er in Rusland een vliegtuig crashte met een ijshockeyteam aan boord. Ook een topteam uit de competitie daar, met een pak grote namen. En geen overlevenden. Toen hebben alle clubs uit die league spelers afgestaan geloof ik zodat er opnieuw een team gevormd kon worden. Benieuwd of dit hier ook gaat gebeuren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verschrikkelijk nieuws zeg. Van wat ik lees was dit een kleiner teampje maar waren ze erg geliefd en haalden dus ook goede resultaten.

Doet me denken aan een jaar of 5 geleden, toen er in Rusland een vliegtuig crashte met een ijshockeyteam aan boord. Ook een topteam uit de competitie daar, met een pak grote namen. En geen overlevenden. Toen hebben alle clubs uit die league spelers afgestaan geloof ik zodat er opnieuw een team gevormd kon worden. Benieuwd of dit hier ook gaat gebeuren.

Las ook dat ze in de afgelopen jaren flink vaak gepromoveerd waren en dan zelfs nu een 'EL finale'. Bijzonder knap! Mooi gebaar van de tegenstander, beter gaat de bond daarin mee. Denk zelfs dat de tegenstander zal weigeren om te spelen als dat besloten wordt. Een hele club dat nu gewoon 'weg' is. Kan en wil me daar ook geen voorstelling van maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Competitiegenoten springen in de bres voor Chapecoense

Verschillende clubs uit de Braziliaanse Série A hebben aangegeven dat ze competitiegenoot Chapecoense sportief willen ondersteunen. Een groot deel van de selectie van de club kwam om bij de vliegramp in Colombia.

Onder andere kampioen Palmeiras, dat zondag tegen Chapecoense de titel binnensleepte, Corinthians en Flamengo willen de club helpen. Zij hebben het verzoek bij de Braziliaanse voetbalbond neergelegd om in het nieuwe seizoen gratis spelers te kunnen verhuren aan Chapecoense. Daarnaast moet de club volgens de competitiegenoten de komende drie seizoenen worden vrijgesteld van degradatie.

Palmeiras, dat op 11 december de competitie afsluit met een uitwedstrijd tegen Vitória heeft tevens gevraagd of de spelers de shirts van Chapecoense als eerbetoon mogen dragen.

Het vliegtuig waarin het team van Chapecoense zat, was vanuit São Paulo via Bolivia op weg naar Medellín in Colombia en crashte in de buurt van de stad. Drie spelers overleefden de ramp.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi gebaar.

Tevens is het vliegtuig wat neergestort is ook hetzelfde vliegtuig dat 20 dagen geleden nog door de Argentijnse selectie is gebruikt, toen het van Brazilië naar Colombia moest. Sowieso worden dit soort charter vluchten vaker gebruikt voor selecties (in meerdere sporten).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk dat de topclubs willen dat Chapecoense de komende drie jaar niet kan degraderen, maar de kleinere clubs worden daar natuurlijk wel keihard de dupe van. Hoe verschrikkelijk het ook allemaal is, zoiets kan de bond wat mij betreft niet maken (tenzij alle clubs akkoord gaan uiteraard, maar dat lijkt me sterk).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk dat de topclubs willen dat Chapecoense de komende drie jaar niet kan degraderen, maar de kleinere clubs worden daar natuurlijk wel keihard de dupe van. Hoe verschrikkelijk het ook allemaal is, zoiets kan de bond wat mij betreft niet maken (tenzij alle clubs akkoord gaan uiteraard, maar dat lijkt me sterk).

Vind dit wel een hele grote uitzondering hoor. Deze club was zonder deze ramp de komende drie jaar waarschijnlijk niet gedegradeerd. Nu zijn ze alles en iedereen kwijt en ik vind dat ze de kans moeten krijgen om iets opnieuw op te bouwen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites