Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

MU Music Challenge

chrisje1993

Aanbevolen berichten

GViPEhc.jpg

Punten - Verenigde Staten

De voorlaatste stemdag is aangebroken, en damn you United States! Ik had al moeite met het beschrijven van Vincent van Don McLean, maar met een cover gaan we natuurlijk helemaal niet verder komen.

Goed, daar gaan we dan, laten we het toch maar proberen. Dit nummer was voor het eerst te horen in 2019 bij Beste Zangers, ook wel bekend als één van de meest uitgemolken en onoprechte programma's van de Nederlandse televisie. Ik ben dol op covers, maar niet als het concept is dat daar standaard 4 BN'ers doorheen moeten janken, hopend op een volgend hitje wat aanslaat en vervolgens weer onbeperkt uitgemolken kan worden. Bij deze kan ik jullie op een briefje meegeven dat er nooit een stem uit Kiribati gaat komen, als een lied uit dit programma in m'n PM Box verschijnt.

"Zo hopeloos verdwaald
Een hart dat zoveel liefde had
Jij schilderde je eigen pad
Een weg die doodliep in het rijpe graan
Zo zie ik je gaan"

Punten: https://scorewiz.eu/scoreboard/view/part/427712/15/15/qzotlmztu1

Tags:

Inhoud verbergen

Cuba: @MetalMichael

Denemarken: MysteryGuest

Filipijnen:  @chrisje1993

Galapagos Eilanden:  @nasje92

Gambia:  @Tim'

Ghana:  @Kyrill

Indonesia:  @Fabian.

Kiribati:  @Keko

Kroatië:  @hjs

Luxemburg:  @Bolderbast

Montenegro:  @komodo25

Noord Korea:  @ivago

Noorwegen:  @Satyr

Rusland:  @Titan

Schotland:  @Kowet

Verenigde Staten: @Tamara84

Link naar opmerking
Deel via andere websites

56 minuten geleden zei Keko:

Beste Zangers, ook wel bekend als één van de meest uitgemolken en onoprechte programma's van de Nederlandse televisie. Ik ben dol op covers, maar niet als het concept is dat daar standaard 4 BN'ers doorheen moeten janken, hopend op een volgend hitje wat aanslaat en vervolgens weer onbeperkt uitgemolken kan worden.

Amen.

Daarnaast heel erg bedankt voor de mooie 12 punten! :D 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gelukkig dat smaken verschillen.

Dit nummer werd gezongen in een voor mij moeilijk tijd. Ik zal al het bla bla achter wegen laten maar toen ik dit nummer hoorde greep het me naar de keel. Vandaar de inzending.

PS: i ♥️ de beste zangers ??

14 uur geleden zei Keko:

Goed, daar gaan we dan, laten we het toch maar proberen. Dit nummer was voor het eerst te horen in 2019 bij Beste Zangers, ook wel bekend als één van de meest uitgemolken en onoprechte programma's van de Nederlandse televisie. Ik ben dol op covers, maar niet als het concept is dat daar standaard 4 BN'ers doorheen moeten janken, hopend op een volgend hitje wat aanslaat en vervolgens weer onbeperkt uitgemolken kan worden. Bij deze kan ik jullie op een briefje meegeven dat er nooit een stem uit Kiribati gaat komen, als een lied uit dit programma in m'n PM Box verschijnt.

bewerkt door Tamara84
Link naar opmerking
Deel via andere websites

GViPEhc.jpg

Punten - Denemarken

Daar gaan we dan, de finale. En dat op de dag dat Denemarken ook de finale gaat halen, leuk toeval. Nog 3 landen in de race om de 7e ronde van de MU Music Challenge te winnen, met één van die drie landen aan de beurt om te stemmen. Is er vooraf toevallig strategisch gestemd? Who knows...

Wat we nu in ieder geval wel weten is dat Denemarken The Dexy's Midnight Runners naar voren schuiven met 'Come on Eileen', een one hite wonder van heb ik me jou daar. De combinatie van Keltische folk, new wave, soul en pop (zijn niet mijn woorden) leiden voor een taboedoorbrekend nummer over (wat anders?): seks! Frontman Kevin Rowland merkt in zijn jeugd namelijk al gauw op dat seks een gigantisch taboe is in de katholieke opvoeding die hij krijgt. Zijn fascinatie over het onderwerp groeit en komt tot uiting in 'Come on Eileen', waar Eileen daadwerkelijk gebaseerd is op een meisje waar Rowland op jonge leeftijd een relatie mee kreeg. Het nummer gaat echter niet specifiek over 'deze' Eileen, Rowland gaf aan gewoonweg een personage nodig te hebben. Yeah right, Kevin...

In de tekst komt de vibe van een teenage love song duidelijk naar voren en wisselen lust en liefde elkaar feilloos af. Rowland beschrijft de gevoelens van de eerste seksuele urges van jongeren en de droom om los te breken van de strikte Katholieke levenswijze. En dat allemaal onder een heel vrolijk deuntje.

"Come on Eileen, oh I swear what he means
At this moment, you mean everything
You in that dress, my thoughts I confess
Verge on dirty, ah come on Eileen"

De laatste punten: https://scorewiz.eu/scoreboard/view/part/427712/16/16/uxmjkyyza1

En dat houdt in....

Spoiler

Gefeliciteerd Karel!!!!

1. @Kowet  140 PTN.

2. @Titan 132 PTN.

3. @nasje92 118 PTN.

4. @komodo25 106 PTN.

5. @Fabian. 100 PTN.

6. @Tim' 86 PTN.

7. @chrisje1993 84 PTN.

8. @Keko 80 PTN.

9. @Tamara84 78 PTN.

10. @ivago 60 PTN.

11. @Satyr 60 PTN.

12. Chiemel 52 PTN.

13 @hjs 46 PTN.

14. @Roprop 44 PTN.

15. @ElPrincipito 42 PTN.

16. @Kyrill 36 PTN.

17. MysteryGuest 30 PTN.

18. @Badmuts 24 PTN.

19. @Bolderbast 24 PTN.

20. @MetalMichael 12 PTN.

Overzicht winnaars:

Inhoud verbergen

Ronde 1 - Cover Time:

Argentina, flag El Principito (Disturbed - Sound of Silence)

Ronde 2 - Kleurenronde:

Flag, indonesia Fabian. (Pearl Jam - Black)

Ronde 3 - Afrikaronde:

Flag, usa Tamara84 (Freddy Mercury - In My Defence)

Ronde 4 - Tweetalig:

Ecuador, flag Nasje92 (Andrea Borcelli & Matteo Borcelli - Fall on Me)

Flag, usa Tamara84 (Eros Ramazzotti & Tina Turner - Cosas de la Vida)

Flag, indonesia Fabian. (Andrea Borcelli - Vivo Per Lei)

Ronde 5 - Beestenbende:

Flag, gambia Tim' (Editors - Papillon)

Ronde 6 - Ar ties ten naam:

Flag, montenegro komodo25 (Red Hot Chili Peppers - Under the Bridge)

Ronde 7 - Een ode aan...:

Flag, ghana Kyrill (Chuck Berry - Johnny B Goode)

Ronde 8 - Earth, Wind and Fire (and water):

En aan iedereen: vergeet het nieuwe nummer niet in te sturen! Deadline is zaterdag 10-07-2021 23:59

bewerkt door Keko
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Kyrill:

Je vriendin dus! ;c:classic_love:

Handen thuis Karel, ouwe Casanova

Ze vroeg vandaag overigens of ze haar stemming nog mocht aanpassen, maar blijkbaar heb ik genoeg de broek aan thuis dat ik dat streng heb kunnen weigeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei Keko:

Handen thuis Karel, ouwe Casanova

Ze vroeg vandaag overigens of ze haar stemming nog mocht aanpassen, maar blijkbaar heb ik genoeg de broek aan thuis dat ik dat streng heb kunnen weigeren.

Handen thuis? Uiteraard niet serieus nemen volgende :

Spoiler

Bro's Before Ho's leuke film ook btw haahahha. 

Natuurlijk mag ze niet aanpassen haahahha. Bedank haar namens mij en zeg maar ik andere liedjes serieus beter vond dan die van haar, sorry. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb inmiddels al 15 inzendingen, dus eigenlijk wacht ik enkel of @Chiemel @ElPrincipito @Roprop @Badmuts en in het bijzonder @Tamara84 nog mee wil doen. Mocht ik morgen niks horen, gooi ik dan de nummers er gewoon al in. Ben ik hopelijk nog klaar met deze ronde voor m'n vakantie.

Thema is dat je een nummer moet insturen waar één van de elementen in zit (water, vuur, lucht of aarde)

bewerkt door Keko
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Keko:

Ik heb inmiddels al 15 inzendingen, dus eigenlijk wacht ik enkel of @Chiemel @ElPrincipito @Roprop @Badmuts en in het bijzonder @Tamara84 nog mee wil doen. Mocht ik morgen niks horen, gooi ik dan de nummers er gewoon al in. Ben ik hopelijk nog klaar met deze ronde voor m'n vakantie.

Thema is dat je een nummer moet insturen waar één van de elementen in zit (water, vuur, lucht of aarde)

Ik wil wel mee doen! Zal morgen vroeg meteen even zoeken voor een nummer!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites