Richarð. Geplaatst 28 juli 2020 Auteur Share Geplaatst 28 juli 2020 Welkom terug, Cris. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
neva Geplaatst 28 juli 2020 Share Geplaatst 28 juli 2020 Sowieso goed dat je de weg nog weet te vinden En dan ook nog gelijk anderen op weg helpen (letterlijk), prettig. Bedankt voor de tips. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Keko Geplaatst 28 juli 2020 Share Geplaatst 28 juli 2020 2 uur geleden zei Mordurette: Ik zit erover na te denken om een PS4 te kopen met F1 2020 en dan zou ik ook graag een race stuur willen aanschaffen. Nu zie je uiteraard verschillende sturen voorbij komen maar vanmorgen zag ik de de Logitech G29 en die ziet er wel goed uit. Wellicht icm met een stoel van Next Level Racing? Je moet het zelf weten, maar de PS5 komt redelijk rap uit dus het lijkt mij een slecht moment om een PS4 te kopen. F1 is ook op de PC te koop evt, samen met nog vele andere racegames, dus als je pc het trekt zal ik daar mss naar kijken. Wat betreft racestuur schijnt die Logitech wel prima te zijn. Zelf heb ik een Thrustmaster T300 en die bevalt erg goed. Eén keer problemen mee gehad, maar viel nog binnen de garantie en kreeg zo een nieuwe mee. Nadeel is dat het allemaal prijzig is, maar imo de investering waard. Heb ook een Hori Apex gehad van 80 euro, maar dat is echt niet aan te raden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Keko Geplaatst 28 juli 2020 Share Geplaatst 28 juli 2020 2 uur geleden zei Mordurette: Ik zit erover na te denken om een PS4 te kopen met F1 2020 en dan zou ik ook graag een race stuur willen aanschaffen. Nu zie je uiteraard verschillende sturen voorbij komen maar vanmorgen zag ik de de Logitech G29 en die ziet er wel goed uit. Wellicht icm met een stoel van Next Level Racing? Je moet het zelf weten, maar de PS5 komt redelijk rap uit dus het lijkt mij een slecht moment om een PS4 te kopen. F1 is ook op de PC te koop evt, samen met nog vele andere racegames, dus als je pc het trekt zal ik daar mss naar kijken. Wat betreft racestuur schijnt die Logitech wel prima te zijn. Zelf heb ik een Thrustmaster T300 en die bevalt erg goed. Eén keer problemen mee gehad, maar viel nog binnen de garantie en kreeg zo een nieuwe mee. Nadeel is dat het allemaal prijzig is, maar imo de investering waard. Heb ook een Hori Apex gehad van 80 euro, maar dat is echt niet aan te raden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 28 juli 2020 Share Geplaatst 28 juli 2020 Binnenkort met een groepje hierheen: https://www.f1racingcentre.nl/reserveren/jouw-f1-experience/ Zin in Niemand van ons heeft ervaring, dus maakt het ook leuk. Slechts 1 iemand speelt het spel, maar dan wel met controller. Gaan Silverstone doen. Thanks @Montass voor de tips van de setup hehehe. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
neva Geplaatst 28 juli 2020 Share Geplaatst 28 juli 2020 15 minuten geleden zei 007mark: Binnenkort met een groepje hierheen: https://www.f1racingcentre.nl/reserveren/jouw-f1-experience/ Zin in Niemand van ons heeft ervaring, dus maakt het ook leuk. Slechts 1 iemand speelt het spel, maar dan wel met controller. Gaan Silverstone doen. Thanks @Montass voor de tips van de setup hehehe. Oeh nice. Laat maar weten of het wat is! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Montass Geplaatst 28 juli 2020 Share Geplaatst 28 juli 2020 (bewerkt) 3 uur geleden zei Richarð.: Welkom terug, Cris. Dank u Ik zat de afgelopen weken een beetje de boel in de gaten te houden en kon het niet laten om ook een poging te wagen met de MP Motorsport op Zandvoort. Leuke competitie zo! Edit: Overigens geen fan van de Logitech G29, al is het geen slecht stuurtje. De FFB is helaas wat matig en bij sommige bochten heb je het idee dat je stuurtje doormidden breekt ofzo. Heb zelf de T300RS GT met Ferrari F1 wheel erop en dat is super. Volgende stap zou een Fanatec stuurtje zijn, maar afgezien dat ze belachelijk duur zijn, vind ik het stuur zelf ook niet zo heel mooi. Hopelijk komt er met de PS5 weer iets nieuws op de markt. 28 juli 2020 bewerkt door Montass Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mordurette Geplaatst 28 juli 2020 Share Geplaatst 28 juli 2020 4 uur geleden zei Keko: Je moet het zelf weten, maar de PS5 komt redelijk rap uit dus het lijkt mij een slecht moment om een PS4 te kopen. F1 is ook op de PC te koop evt, samen met nog vele andere racegames, dus als je pc het trekt zal ik daar mss naar kijken. Wat betreft racestuur schijnt die Logitech wel prima te zijn. Zelf heb ik een Thrustmaster T300 en die bevalt erg goed. Eén keer problemen mee gehad, maar viel nog binnen de garantie en kreeg zo een nieuwe mee. Nadeel is dat het allemaal prijzig is, maar imo de investering waard. Heb ook een Hori Apex gehad van 80 euro, maar dat is echt niet aan te raden. PS5 zal wel weer gigantisch duur zijn, terwijl ik enkel F1 wil spelen. Heb helaas geen desktop maar enkel een wat verouderde laptop dus daar zal het niet lekker op spelen. Dus misschien toch kijken naar een PS4 die nu wel betaalbaar is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 29 juli 2020 Share Geplaatst 29 juli 2020 20 uur geleden zei Montass: Dank u Ik zat de afgelopen weken een beetje de boel in de gaten te houden en kon het niet laten om ook een poging te wagen met de MP Motorsport op Zandvoort. Leuke competitie zo! Edit: Overigens geen fan van de Logitech G29, al is het geen slecht stuurtje. De FFB is helaas wat matig en bij sommige bochten heb je het idee dat je stuurtje doormidden breekt ofzo. Heb zelf de T300RS GT met Ferrari F1 wheel erop en dat is super. Volgende stap zou een Fanatec stuurtje zijn, maar afgezien dat ze belachelijk duur zijn, vind ik het stuur zelf ook niet zo heel mooi. Hopelijk komt er met de PS5 weer iets nieuws op de markt. Toch eindelijk voor een stuur gekozen? Kan me nog tijden herinneren dat je dat helemaal aids vond haha. Goed bezig Heb zelf overigens exact dezelfde set-up. Alleen heb ik daar dan nog de Trustmaster T3PA pedals bij. Niet dat je daar voor F1 ook maar iets aan hebt, want dat koppelingspedaal gebruik je natuurlijk helemaal niet. Zelf ook wel eens zitten kijken naar zo'n Fanatec wheel. Maar vind ze ook echt veel te duur. Helemaal ook omdat je alles los moet kopen. €600-700 is dan niks. Daarbij schijnt Fanatec momenteel ook bizarre leveringsproblemen te hebben. Heb zelf sinds 3 maanden een kleintje, dus wilde F1 2020 eigenlijk niet kopen. Zou er immers toch geen tijd voor hebben. Maar aangezien ik verder echt niets meer speel toch ook maar gekocht. Inmiddels in MyTeam aangekomen bij Vietnam. Wat een ongelooflijk aids circuit is dat zeg.. Die kan direct op de lijst met gehate circuits die ik zo snel mogelijk wil afwerken om weer lekker door te kunnen naar de leuke(re) circuits. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Richarð. Geplaatst 29 juli 2020 Auteur Share Geplaatst 29 juli 2020 Hanoi Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Montass Geplaatst 29 juli 2020 Share Geplaatst 29 juli 2020 (bewerkt) 3 uur geleden zei Michaelinho*: Toch eindelijk voor een stuur gekozen? Kan me nog tijden herinneren dat je dat helemaal aids vond haha. Goed bezig Heb zelf overigens exact dezelfde set-up. Alleen heb ik daar dan nog de Trustmaster T3PA pedals bij. Niet dat je daar voor F1 ook maar iets aan hebt, want dat koppelingspedaal gebruik je natuurlijk helemaal niet. Zelf ook wel eens zitten kijken naar zo'n Fanatec wheel. Maar vind ze ook echt veel te duur. Helemaal ook omdat je alles los moet kopen. €600-700 is dan niks. Daarbij schijnt Fanatec momenteel ook bizarre leveringsproblemen te hebben. Heb zelf sinds 3 maanden een kleintje, dus wilde F1 2020 eigenlijk niet kopen. Zou er immers toch geen tijd voor hebben. Maar aangezien ik verder echt niets meer speel toch ook maar gekocht. Inmiddels in MyTeam aangekomen bij Vietnam. Wat een ongelooflijk aids circuit is dat zeg.. Die kan direct op de lijst met gehate circuits die ik zo snel mogelijk wil afwerken om weer lekker door te kunnen naar de leuke(re) circuits. Gefeliciteerd met de kleine :). Leuk nieuws! Ik ben inderdaad overstag gegaan, maar dat was meer omdat ik het destijds te duur vond en ik uiteindelijk zoiets had van.. wat loop ik nou te zeiken. Ik heb er overigens ook T3PA pedalen bij. Die krijg je kennelijk bij de RS GT versie. Achteraf had ik liever andere pedalen gehad, omdat het rempedaal midden zit en de koppeling links. Gezien dat in een playseat echt heel onhandig is, heb ik die in mijn games omgedraaid, maar dan heb je wel minder remdruk bij het remmen en dat is wel jammer. En inderdaad.. een koppeling heb je helemaal niets aan. Leuk voor Truck Simulator ofzo. Ik doe met MyTeam (Teamnaam: Minardi F1) volledige races en heb nu net Monza erop zitten. Is wel gaaf hoor, omdat je dan echt beloond wordt met het sparen van banden. Heb overigens Juan Manuel Correa als teamgenoot, al twijfelde ik nog wel even om Mahaveer Raghunathan te kiezen, maar dat ging me iets te ver. Online is overigens ook wel leuk, zolang je maar ranked matches doet. Dan wordt je ingedeeld op basis van skill en safety rating en dat is een stuk fijner, want dan heb je niet van die wanhopige debielen die je race in bocht 1 al verklooien. Hanoi is overigens best wel een leuk circuit, maar je moet echt een flow weten te vinden. Het beste is om deze even te oefenen in de time trials. En Zandvoort is inmiddels wel mijn favoriete baan. Durf het als non-Max fan bijna niet te zeggen, maar wat een heerlijk circuit is dat. Online is dat bijna altijd een overwinning voor mij. Tip: Mocht je F1 2020 in het Engels willen, wijzig dan de systeemtaal van je console. Ik vond het echt tenenkrommend hoe alles zo letterlijk vertaald werd naar het Nederlands en kwam er achter dat je het gelukkig wel kon wijzigen. Bij deze dus. Edit: Stopwoordje van de week: Overigens 29 juli 2020 bewerkt door Montass Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Keko Geplaatst 30 juli 2020 Share Geplaatst 30 juli 2020 @Montass Speel je 'overigens' op de PS4? Kunnen wellicht een keer met een MU club een online lobby onveilig maken. Volgens mij heb ik exacte stuurtje en pedalen als jij, alleen dan geen Ferrari wheel. My Team is inderdaad een heerlijke gamemodus. Heb met mijn Jupiter Racing na Singapore in totaal al 34 punten binnengeharkt, 1x 2e plek in Hongarije doordat ik na een safety car pitstop in the lead was en Hamilton achter me liet crashen (was zijn eigen schuld) waardoor Verstappen, Vettel en Bottas er bovenop klapten. Daarna gebeurde nog eens hetzelfde met Leclerc, dus uiteindelijk heeft alleen Albon me nog normaal kunnen inhalen Teamgenoot Jack Aitken na een half jaar gedumpt voor Nyck de Vries, heeft tot nu toe 1 puntje weten te bemachtigen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Montass Geplaatst 30 juli 2020 Share Geplaatst 30 juli 2020 (bewerkt) 1 uur geleden zei Keko: @Montass Speel je 'overigens' op de PS4? Kunnen wellicht een keer met een MU club een online lobby onveilig maken. Volgens mij heb ik exacte stuurtje en pedalen als jij, alleen dan geen Ferrari wheel. My Team is inderdaad een heerlijke gamemodus. Heb met mijn Jupiter Racing na Singapore in totaal al 34 punten binnengeharkt, 1x 2e plek in Hongarije doordat ik na een safety car pitstop in the lead was en Hamilton achter me liet crashen (was zijn eigen schuld) waardoor Verstappen, Vettel en Bottas er bovenop klapten. Daarna gebeurde nog eens hetzelfde met Leclerc, dus uiteindelijk heeft alleen Albon me nog normaal kunnen inhalen Teamgenoot Jack Aitken na een half jaar gedumpt voor Nyck de Vries, heeft tot nu toe 1 puntje weten te bemachtigen. Ik speel op de PS4 inderdaad. Samen racen lijkt me leuk (PSN = Montejio als ik mij niet vergis). Voor mij was het F1 stuurtje juist de reden om uiteindelijk het stuur en de playseat te kopen. In het begin moest ik nog even wennen, maar als ik nu terug ga naar een rond stuur, heb ik moeite om de knoppen te vinden, omdat die wat verder weg zitten van het bereik van mijn handen. Gaat lekker met je MyTeam inderdaad. Ik merk sowieso dat de AI wel iets minder voorspelbaar is geworden en dat zie ik terug in de strategieën die de teams hebben. Er is altijd wel een rijder/team dat een alternatieve strategie pakt. Ik begin in MyTeam altijd achteraan om dan naar voren te rijden. Dan probeer ik te kwalificeren zodat mijn rivaliteit niet meteen onmogelijk wordt, vervang ik alles tot aan de motor aan toe om zo achteraan te starten en op de alternatieve strategie te vertrekken, zodat mijn snelste banden op het laatst gebruikt kunnen worden. Ik had in het begin Bocalacci, maar dat was omdat hij de beste goedkope optie was en ik toen Juan Manuel Correa niet kon kiezen, maar beiden zijn niet echt van hoog niveau, terwijl ze in de kwalificatie het vaak wel goed doen. 30 juli 2020 bewerkt door Montass PSN erbij gezet Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FMNOOB Geplaatst 8 augustus 2020 Share Geplaatst 8 augustus 2020 (bewerkt) Was al gedeeld door ForzaUtreg in de game deals, maar voor diegene die interesse hebben: F1 2018 is tijdelijk gratis bij Humble Bundle 8 augustus 2020 bewerkt door FMNOOB Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CrisChivu Geplaatst 22 augustus 2020 Share Geplaatst 22 augustus 2020 Hebben julie nog tips voor in de regen rijden? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 23 augustus 2020 Share Geplaatst 23 augustus 2020 Wat is een leuk stuurtje voor dit spel? Moet wel makkelijk op te bergen zijn eigenlijk want woon al niet zo ruim. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Stefan Geplaatst 23 augustus 2020 Share Geplaatst 23 augustus 2020 40 minuten geleden zei La Pulga: Wat is een leuk stuurtje voor dit spel? Moet wel makkelijk op te bergen zijn eigenlijk want woon al niet zo ruim. LOGITECH G923 TRUEFORCE is goed! Citaat Logitech says GRID, Assetto Corsa Competizione, and Gran Turismo Sport will have support for the system immediately, while iRacing, F1 2020, and Dirt Rally 2.0 plan to add the feature in September. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 23 augustus 2020 Share Geplaatst 23 augustus 2020 5 minuten geleden zei Stefan.: LOGITECH G923 TRUEFORCE is goed! Hey dat ziet er best goed uit. Even over nadenken Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Keko Geplaatst 24 augustus 2020 Share Geplaatst 24 augustus 2020 Op 22-8-2020 om 16:26 zei CrisChivu: Hebben julie nog tips voor in de regen rijden? Met welke assists rij je? 19 uur geleden zei La Pulga: Hey dat ziet er best goed uit. Even over nadenken Zelf heb ik de Thrustmaster T300 RS GT, samen met het eerder genoemde stuurtje in deze prijsklasse wel de meest gekozene. Ik ben er in ieder geval tevreden over. Bij Informatique gekocht, en binnen een paar maanden had hij wat kuren (motor begon keihard te loeien). Naar de winkel gegaan en mocht gelijk een nieuwe als vervanging meenemen die het tot nu toe prima doet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CrisChivu Geplaatst 25 augustus 2020 Share Geplaatst 25 augustus 2020 21 uur geleden zei Keko: Met welke assists rij je? Ik heb alles aan behalve remhulp eigenlijk Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Keko Geplaatst 25 augustus 2020 Share Geplaatst 25 augustus 2020 (bewerkt) Paar meter voor de racelijn remmen (zeker als je nog koude banden hebt), pas als je meer vertrouwen krijgt met het remmen op een later punt remmen. Je rijdt zonder remhulp dus ook in een veel vroeger stadium je voet rustig van de rem halen om blokkeren te voorkomen. Rustig op je gas, zoals Olav Mol altijd zegt: alsof er een ei onder je gaspedaal ligt die niet kapot mag gaan. Bij bochten die bij droog weer net vol gas zijn, met regen liften en misschien een wijdere lijn nemen zodat je minder schichtig hoeft te sturen. In feite moet alles 'smoother' gaan als het regent. Ik rij zelf zonder racelijn wat ervoor zorgt dat die mij ook niet afleidt, maar daarvoor zal je dat eerst onder de knie moeten krijgen en dat vereist veel geduld. Het is vooral oefenen, dus gooi timetrial aan en rij er een paar rondjes mee en je zult zien dat je per rondje sneller wordt. 25 augustus 2020 bewerkt door Keko Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Montass Geplaatst 28 augustus 2020 Share Geplaatst 28 augustus 2020 Vergeet niet je differentieel terug te schroeven naar 50%, je rembalans tussen 50/52 te zetten en bij het uitkomen van langzamere bochten je motorstand op lean te zetten. Mocht je zelf schakelen, shortshiften. Snel van 2, naar 3 en naar 4, zonder de toeren te ver laten oplopen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CrisChivu Geplaatst 30 augustus 2020 Share Geplaatst 30 augustus 2020 Op 25-8-2020 om 09:23 zei Keko: Paar meter voor de racelijn remmen (zeker als je nog koude banden hebt), pas als je meer vertrouwen krijgt met het remmen op een later punt remmen. Je rijdt zonder remhulp dus ook in een veel vroeger stadium je voet rustig van de rem halen om blokkeren te voorkomen. Rustig op je gas, zoals Olav Mol altijd zegt: alsof er een ei onder je gaspedaal ligt die niet kapot mag gaan. Bij bochten die bij droog weer net vol gas zijn, met regen liften en misschien een wijdere lijn nemen zodat je minder schichtig hoeft te sturen. In feite moet alles 'smoother' gaan als het regent. Ik rij zelf zonder racelijn wat ervoor zorgt dat die mij ook niet afleidt, maar daarvoor zal je dat eerst onder de knie moeten krijgen en dat vereist veel geduld. Het is vooral oefenen, dus gooi timetrial aan en rij er een paar rondjes mee en je zult zien dat je per rondje sneller wordt. Dank, en nog een vraag. Heeft aanpassen van de rembalans en differentieel zin? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 31 augustus 2020 Share Geplaatst 31 augustus 2020 Op 28-7-2020 om 15:21 zei 007mark: Binnenkort met een groepje hierheen: https://www.f1racingcentre.nl/reserveren/jouw-f1-experience/ Zin in Niemand van ons heeft ervaring, dus maakt het ook leuk. Slechts 1 iemand speelt het spel, maar dan wel met controller. Gaan Silverstone doen. Thanks @Montass voor de tips van de setup hehehe. Was uiteindelijk verplaatst naar gisteren, aangezien op oorspronkelijke datum iemand nog zat te wachten op zijn uitslag van de coronatest. Moet zeggen dat wel vet was hoor. Was uiteindelijk Zandvoort geworden, maar poeh dat is smal he. Werd uiteindelijk wel 2e in de race, achter een vriend die de game thuis heeft incl. stuur (en oefenen dus). Kwalificatierondje ook 1.11.5. Leek mij toch lang niet slecht. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CrisChivu Geplaatst 3 september 2020 Share Geplaatst 3 september 2020 Op 30-8-2020 om 09:50 zei CrisChivu: Dank, en nog een vraag. Heeft aanpassen van de rembalans en differentieel zin? iemand? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten