Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

F1 2023


Richarð.

Aanbevolen berichten

Godver.. heb pit hulp aan staan. Dus hij rijdt m er automatisch uit.

Prima toch?

Niet dus. Gasly tikt mij aan op het moment dat de controle terug naar mij gaat. Resultaat: sta omgedraaid en krijg 5 seconde tijdstraf. Flikker op joh.

 

Overigens in rondje 9 van de 29. Was net in een lekker gevecht met Hamilton verwikkeld.

 

Pfff er is een reden dat ik het spel zo weinig gespeeld heb de laatste jaren. De AI is gewoon dom. 

 

Eerder in Q1 was ik aan een outlap bezig en Ricciardo aan een hotlap. Ik ga netjes ver van de lijn af op een recht stuk en minder wat vaart. Hij schampt mij toch op een of andere manier en BAM 5 plaatsen gridstraf voor mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Keko:

@Richarð.

 

Hoe staat het ervoor met de tijden van de MU-afvalligen en de deadline? Weet ik ook of ik morgen nog aan de bak moet.

 

1. Keko 1:36.739

2. Steven 1:37.431

3. Richard 1:38.294

4. Jeroen. 1:38.606

5. neva 1:39.200

 

Verder niks veranderd. Heb zelf deze week ook wat minder tijd om te rijden (en als ik rijd, speel ik voornamelijk My Team nu ;c ) Deadline is in principe weer gewoon vrijdag. Mocht je trouwens een leuke combi weten voor de nieuwe challenge, let me know. :)

bewerkt door Richarð.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Richarð.:

Krijg je automatisch. Begin van de race en einde van race/quali/practice.

 

Bij mij is anders alle audio in het Engels en kan me ook niet herinneren dat ik ergens aan heb kunnen geven dat ik uit Nederland komen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Monaco is ook wel leuk, man man man. Gelukkig zit er een flashback functie in want die heb ik elke ronde mogen gebruiken. En als iemand mij voorbij wilde gaan beukte ik em lekker tegen de muur aan. 

 

Uiteindelijk 4e geworden met 50 seconde achterstand op de nummer 3. 

 

En Hamilton stond eerste maar door een bug eindigde hij laatste. Kwam wel als eerste over de finish.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Keko:

Monaco moet je het ritme vinden en niet elke bocht maximaal willen nemen, dan gaat het heerlijk. Is ook één van de circuits (samen met Oostenrijk) waarbij de AI beduidend slechter is.

 

Klopt, maar omdat ik met een controller speel vind ik het toch wel moeilijker. Ook je ERS en brandstof managen vind ik echt lastig omdat ik dat meestal doe als ik in een bocht zit en dan vlieg je er uit.

 

Verder wel echt een leuk spel, nog nooit zoveel tijd in F1 gestoken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik speel dus MyTeam, maar plots sinds twee races word ik door iedereen keihard voorbij geracet. Zelfs door mijn teammate en de Williams' terwijl ik beter ben en sneller kan. Snap er niks van.

 

Vraagje nog hoe ik in hemelsnaam zelf de overtake en de benzine handmatig kan doen. Heb het in het hoofdmenu allemaal aangepast maar heeft nog geen impact op mijn MyTeam. Iemand die weet hoe te fixen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Juca:

Ik speel dus MyTeam, maar plots sinds twee races word ik door iedereen keihard voorbij geracet. Zelfs door mijn teammate en de Williams' terwijl ik beter ben en sneller kan. Snap er niks van.

 

Vraagje nog hoe ik in hemelsnaam zelf de overtake en de benzine handmatig kan doen. Heb het in het hoofdmenu allemaal aangepast maar heeft nog geen impact op mijn MyTeam. Iemand die weet hoe te fixen?

 

Je kan gewoon eenvoudig de moeilijkheid aanpassen onder 'opties'. Deze gaat van 0 tot 110, dus je kan er vrij specifiek mee spelen. Het kan ook altijd een beetje aan de track liggen, zo word ik bij Silverstone er altijd finaal uitgereden en ook Bahrein schijnt een lastige AI te hebben.

 

Als het goed is kan je inderdaad in opties gewoon aanpassen of je ERS en benzine handmatig wil doen. Overtake is niks minder dan X (op de PS4) indrukken en bezine kan je in je MFD scherm tijdens de race aanpassen. Wellicht heb je in het algemene hoofdmenu wijzigingen gemaakt en zijn die niet doorgevoerd naar het hoofdmenu van MyTeam, die je gewoon in de modus zelf kan raadplegen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zit erover na te denken om een PS4 te kopen met F1 2020 en dan zou ik ook graag een race stuur willen aanschaffen. Nu zie je uiteraard verschillende sturen voorbij komen maar vanmorgen zag ik de de Logitech G29 en die ziet er wel goed uit. Wellicht icm met een stoel van Next Level Racing?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

53 minuten geleden zei CrisChivu:

Iemand enig idee wat je kan doen tijdens de race met diferentieel en rembalans? Wat zijn daar de tips voor en wat doet het?

Je differentieel houdt in hoeveel kracht er op de achterbanden staan bij het uitkomen van een bocht. Heb je deze op 50% staan, dan belast je je banden minder, maar vermindert het ook je wielspin bij het uitkomen van langzame bochten. Heb je deze hoger staan (70% of hoger), dan heb je net iets meer tractie, maar gaan je banden er wel weer sneller aan. Voor online races van 5 ronden of 25% maakt dat niet zo veel uit, maar als je een volledige race doet, merk je het verschil wel en dat kan net het verschil zijn voor een pitstop.

 

Als je met medium of volledige tractioncontrol rijdt, kun je het beste je diff op 50% zetten op circuits waar je veel moet optrekken uit langzame bochten zoals op Baku, Red Bull Ring, Sochi of Singapore. Bij meer vloeiende circuits zoals Silverstone, Spa of Zandvoort kun je die wat hoger zetten (60/70%).

 

Je rembalans betekent hoeveel procent naar welk gedeelte gaat. Heb je de balans rond de 50 tot 54%, dan verdeel je gelijkwaardig de remkracht op je remmen voor en achter en dat werkt het beste op circuits met vloeiende bochten. Voor diepe remzones kun je het beste vanaf 56% en hoger instellen, al kun je dit gedurende de ronde natuurlijk ook aanpassen.

 

De gevolgen van het aanpassen van je diff en rembalans merk je het meeste bij volledige races en als je je traction control uit hebt staan en je ABS ook. Als je TC uit hebt staan, moet je meer shortshiftend uit langzame bochten, omdat je anders de rondte in gaat. Bij het remmen zonder ABS merk je pas de gevolgen van je rembalans omdat je met een rembalans van 58% in een snelle vloeiende bocht dus blokkerende remmen kunt krijgen.

 

Hopelijk is het duidelijk zo?

Lang geleden dat ik hier gepost heb. Kwam sinds kort hier weer eens gluren. Leuk om te zien dat een relatief actief gedeelte is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   In plaats daarvan plakken als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...