Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

The Voice

chrisje1993

Aanbevolen berichten

Auditie 1: 

Niet gedraaid

Intro die wel iets weg heeft van Country met een combinatie van nog een stijl die ik niet helemaal kan thuisbrengen. Maar dit is de Voice en dus wachten we op de zangstem. Dat duurt wel erg lang, Nadat het zingen begint draai ik een beetje bij en lijkt dit meer richting een Arabische stijl te gaan. Ik vind het niet slecht, maar de stem weet mij niet genoeg te overtuigen en lijkt op momenten overstemt te worden door de instrumenten. Geen slecht begin, maar niet genoeg om op de knop te drukken imo.

Auditie 2:

Gedraaid

Zo dit is wel even een overgang met de eerste auditie. Al direct bij het begin vind ik deze muziekstijl overeenkomsten hebben met een nummer wat een tijdje terug goed scoorde. Ik kan er niet op komen, en naarmate het nummer vordert bedenk ik me dat ik me ook nog op de stem zelf moet focussen. Het is klein, simpel, maar soms ligt daar juist de kracht van een nummer. We hadden net een auditie met veel instrumenten, maar hier hoor je een stem vrij kaal door de begeleiding van de piano heen. Dit is exact waar ik over sprak toen ik mezelf presenteerde als coach; geen mainstream, en toch een interessante stem die ervoor zorgt dat je blijft luisteren. Wat mij betreft zeer welkom als eerste aanwinst in Team Fabian.

Auditie 3:

Gedraaid

Verrek jongens daar heb ik het weer, Wederom een zanger en nummer die me direct doet denken aan iets, maar nogmaals heb ik moeite om het thuis te brengen. Het nummer is wel een cover, dat kan ik dan wel weer thuis brengen. Het gebeurd de laatste tijd veel vaker dat men dit soort nummers covert en dan iets langzamer afspeelt en inzingt. Dat is hier ook gebeurd naar mijn idee. Waar het bij de vorige auditie ook kaal was, vind ik dit in eerste instantie iets te licht om te draaien. Echter heb ik het idee dat deze stem meer in z'n mars heeft, en dat het nummer er vooral voor zorgt dat dat er niet uitkomt. Een gok of niet, ik druk op de knop.

Auditie 4:

Niet gedraaid

Ik gaf aan voor de start van de audities om te proberen open te staan voor muziekstijlen die me normaal niet zo snel zouden aanspreken. Toen ik het daarover had bedoelde ik niet dit soort nummers. Naar mijn idee té elektronisch gemaakt, stem staat strak van de autotune en we gaan ineens van rustig naar druk, druk naar rustig. Ik hoor hier wel iets van een Duits accent, wat me ook weinig verbaasd. Een vrij duidelijke nee van mij.

Auditie 5:

Niet gedraaid

Dit begint al iets meer veelbelovender dan de vorige auditie. De stem is in ieder geval prima, maar wie heeft in hemelsnaam die muziekdeuntjes tussen de coupletten door bedacht? Echter zitten we hier voor de Voice, en daar is opzich weinig op aan te merken. Toch overtuigd het mij te weinig om echt op die knop te drukken. Ik blijf er de hele auditie dichtbij, maar ik vind het toch net te weinig om ervoor te gaan.

Auditie 6:

Niet gedraaid

Ik zie min of meer overeenkomsten met de vorige auditie. Iets andere stem, maar de start van het nummer deed mijn wenkbrauwen al ietwat fronsen. Iets met dertien in een dozijn. Ze zingt de eerste minuut nog wel aardig, maar daarna lijkt het alsof iemand op haar tenen trapt en verandert ze ineens in een soort piswoeste heks die achter de tenentrapper aanrent en daarbij ook nog wat zinnen probeert te zingen. Of nou ja, zingen? Het lijkt me duidelijk dat ik hier weinig potentie in zie.

Auditie 7:

Niet gedraaid

Muziek begint lekker en ik zit er gelijk lekker in. Vervolgens begint de zanger echter te zingen en wordt mijn kleine geniet-momentje ruw verstoord. Als de beste man nou misschien een klein beetje meer ingetogen zou kunnen zingen, was dit een uitstekend optreden geweest. Nu komt het net zo schreeuwerig over als de zangeres uit auditie 6 en ben ik dusdanig ver van de knop afgeblazen dat het voor mij een duidelijke nee is.

Auditie 8:

Gedraaid

Wat een overgang met de vorige auditie. De link met Alain Clark is door mij vrij snel gelegd en de zanger heeft een fijne rauwe rand op zijn stem. Na de afgelopen audities is dit een welkom nummer voor mijn bloedende oren. Zang en instrumenten zijn ook uitstekend in lijn en in balans en overstemmen elkaar van beide kanten niet. Concluderend een heerlijke auditie die een echte headliner kan worden in mijn team. Zeer, zeer welkom!

Auditie 9:

Niet gedraaid

Bij de eerste seconden aan eejjjj, ejjjj, had ik al zo'n donkerbruin vermoeden. Muziek die me zo nu en dan weleens kan bekoren als ik in een gekke bui ben, maar dit soort muziek valt of staat imo met de begeleidende muziek. Dit zijn nummers waarbij het meer om de complete act gaat en niet echt om de zang. In mijn ogen dus prima geschikt voor een programma als X Factor of ... Got Talent, maar niet echt voor de Voice waar het echt om de stem gaat. Uiteindelijk kan ik hier prima van genieten, maar ik vind de stem niet voldoende om toe te voegen aan mijn team.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2i40znwc9.png

Nu de eerste zes auditie's zijn beoordeeld door de coaches mogen we spreken van een prima begin. Slechts twee hebben het niet voor elkaar gekregen om een stoel te laten draaien. Mdou Moctar van @Richarð.  en Theatre of Tragedy van @Satyr. @Tamara84 heeft de keuze voor auditie 2 tussen Zeus, Jeroen en Fabian. @Titan mag voor auditie 3 kiezen tussen Jeroen en Fabian. Jeroen heeft auditie 5 en 6 van @Satyr en @hjs in zijn team.

bewerkt door chrisje1993
Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 uur geleden zei Zeus:

Auditie 5: Weinig creatieve elektrorock met een theatraal zingende vrouw. Jeroen is wonder boven wonder zeer enthousiast, dus dan is deze mooi voor hem. Ik vind dit weinig interessant, misschien een jaar of tien geleden wel. Niet gedraaid.

Wel grappig dat je dit zegt over één van Nederlands best verkopende bands :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

29 minuten geleden zei Satyr:

Wel grappig dat je dit zegt over één van Nederlands best verkopende bands :D

Inderdaad, makes sense dan. Populaire muziek blinkt namelijk maar zelden uit in creativiteit. Anders scoort het immers niet bij de overgrote massa. Is het trouwens Nightwish dan? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Zeus:

Inderdaad, makes sense dan. Populaire muziek blinkt namelijk maar zelden uit in creativiteit. Anders scoort het immers niet bij de overgrote massa. Is het trouwens Nightwish dan? 

Nee, Nightwish is Fins. De band die ik koos wordt later bekend gemaakt begrijp ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Auditie 7: Ik ken de band en inmiddels ook het nummer. Hoewel ik weet dat de zanger zeker kan zingen, vond ik het wel een beetje erg oldskool altijd. Maar bon, het gaat ook om vocale capaciteiten en die zijn hier absoluut aanwezig. Met het oog op toekomstige live-uitvoeringen moet dat ook wel snor zitten. In de categorie rock zal dit wel overeind blijven staan t.o.v. eerder gehoorde bands, dus ja, waarom niet. Hiermee kan ik de strijd op dat vlak wel aan met rockist Jeroen, I just know! Gedraaid

Auditie 8: Heel simpel: dit hoort bij mij. Ik herken soul in de stem en een zekere gelauwerdheid, dan is Team Zeus waar je moet zijn. Muzikaliteit, karakter, eelt op de ziel en een basis uit de klassieke stijlen als soul, blues en r&b. Fabian maakt een vergelijking op polderniveau met mierzoete, kleurloze Alain Clarke en moet zich daar flink voor schamen. Hopelijk denkt deze inzender daar ook zo over. Gedraaid.

Auditie 9: Ik wil best een keer draaien voor een rappert, maar dan wel met een wat verfijnder vocabulaire, een wat diversere muzikaal jasje en wat meer pit of emotie op vocaal gebied. Hier kan ik weinig mee. Niet gedraaid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10. Weinig bijzonders aan deze auditie maar ik hou er wel van. Prettig doorleefde stem die alleen kwa uitspraak en intonatie af en toe uit de toon valt. Muzikale begeleiding is vrij simpel maar dat past op zich wel bij de zanger. Voor mij een artiest die ik uiteindelijk wel aan mijn team toe zou willen voegen.

11. Wederom een akoestische gitaar als begeleiding maar ditmaal een compleet andere wending kwa zang. Een vrij diepe trage zang die voor een onheilspellende sfeer zorgen. Ook hier zou ik deze artiest graag toevoegen aan mijn huidige team en dus draai ik om.

12. Waar ik die onheilspellende sfeer bij de vorige inzending nog wel kon waarderen valt hij bij mij bij dit nummer niet. Ik zal hier dan ook niet voor draaien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites