Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

The Voice

chrisje1993

Aanbevolen berichten

v1acsret8bz.png

Helaas zijn er nog steeds 3 personen die de liedjes nog niet ingezonden hebben. Daarom richting @Richarð., @hjs en @Titan een dringend verzoek om deze alsnog z.s.m aan te leveren in een pb.

Dan zijn we dan aanbeland bij de Battles!!! Ik heb wel een beetje mijn manier van het presenteren moeten aanpassen ivm bovenstaand. In elke update volgt nu per team 1 battle. Alleen de coach van die battle beslist uiteindelijk wie hij meeneemt naar de volgende ronde. De andere coaches mogen wel hun oordeel geven als advies. Zie je als coach dat een mede coach een talent wilt laten gaan die jij graag erbij wilt mag je die stelen. Dit moet wel voor de deadline gebeurt zijn. Je mag zo vaak als je wilt stelen, maar alleen het talent die je als laatste steelt gaat uiteindelijk met je mee naar de volgende ronde. Dus bv. Je steelt talent A en 3 battles later steel je ook talent B. Talent A valt dan alsnog direct af. Zijn er meerdere coaches die hetzelfde talent willen stelen dan mag de artiest bepalen naar wie hij/zij gaat.

Battle 1 in Team @Zeus

64. Celeste - Lately @Tamara84

15. Bobby Bland - I Pity The Fool @bas2204

Battle 1 team @Jeroen.

10. Bear Traa - Stone Cold Woman @bas2204

45. Ian Hunter - Once Bitten, Twice Shy @bas2204

Battle 1 team @Fabian.

2. Sara Jackson Holman - Red Ink @Tamara84

23. Subsonic Eye - Sun Kissed Skin @ivago

Battle 1 team @Grote Ree

7. The Struts - Kiss This @bas2204

77. St. Vincent - Fast Slow Disco @Erwin.

DEADLINE voor Steal: Donderdag 9-4 12:00 uur.

bewerkt door chrisje1993
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zal even langs alle battles gaan om mijn mening te geven. 

Team Zeus:

Ik denk dat er niet meteen een foute keus is hier. Gezien het feit dat Bobby Bland van alweer een tijd terug is zal live materiaal van goede kwaliteit waarschijnlijk lastiger zijn dus mijn keuze zou inderdaad net als Zeus zelf op Celeste vallen.

Team Fabian.

Sara Jackson Holeman was een auditie waar ik in de blinde auditie voor gedraaid ben en waar ik toen redelijk positief over was. Dit nummer bevalt mij wat minder met iets meer maniertjes kwa zang.

Subsonic Eye had een auditie waar ik niet weg van was en dit bevalt mij persoonlijk beter dan wat ik in de blinde audities hoorde van ze. Als ik tussen deze twee zou moeten kiezen zou mijn keus denk nog altijd op mevrouw Holeman vallen maar het is dichterbij dan ik op basis van de blinds had verwacht.

Team Grote Ree.

The Struts een hair-metal band met een sound die niet heel vernieuwend is. Doet me wat denken aan de Alice Cooper en soortgelijke artiesten. Zoals toen ook gezegd live zal het me prima smaken maar voor mij is dit ook echt muziek om live te zien en niet om zo even op te zetten.

ST Vincent is wat aparter wat eigener en hoewel het ook niet perse iets is wat ik op zou zetten vind ik het voor een competitie als deze wel een plus over de tegenstander die wat minder origineel is. Als ik zou moeten kiezen zou ik denk voor St. Vincent gaan.

Dan nu tijd voor mijn eigen batttle:

De keuze om deze twee aan elkaar te koppelen betekend helaas voor @bas2204 dat een van zijn artiesten af zal vallen maar ik heb zoveel mogelijk geprobeerd om gelijksoortige artiesten tegenover elkaar te zetten.  Dan over naar het commentaar.

Bear Traa had in de auditie voor mijn gevoel iets meer een randje op zijn stem iets wat hier wat minder duidelijk naar voren komt mede doordat hij iets meer erin gemixt lijkt dan de blinde auditie waar het duidelijk meer op de voorgrond was. Muzikaal is dit nummer wel iets spannender dan de auditie. 

Ian Hunter had in zijn auditie ook dat rauwe op basis waarvan ik deze beide aan elkaar gekoppeld heb. Hier blijft hij wat meer binnen de lijntjes van zijn stem en daardoor mist het voor mij ook wat interesse. Op basis van de auditie had ik hier meer verwacht en gok dat de auditie een nummer is van later in zijn carrière en dit meer richting het begin gaat. 

Toen ik deze auditie samenstelde lag de voorkeur bij Ian Hunter maar na deze twee nummer denk ik dat Bear Traa een rondje door zal gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Jeroen.:

Dan nu tijd voor mijn eigen batttle:

De keuze om deze twee aan elkaar te koppelen betekend helaas voor @bas2204 dat een van zijn artiesten af zal vallen maar ik heb zoveel mogelijk geprobeerd om gelijksoortige artiesten tegenover elkaar te zetten.  Dan over naar het commentaar.

Bear Traa had in de auditie voor mijn gevoel iets meer een randje op zijn stem iets wat hier wat minder duidelijk naar voren komt mede doordat hij iets meer erin gemixt lijkt dan de blinde auditie waar het duidelijk meer op de voorgrond was. Muzikaal is dit nummer wel iets spannender dan de auditie. 

Ian Hunter had in zijn auditie ook dat rauwe op basis waarvan ik deze beide aan elkaar gekoppeld heb. Hier blijft hij wat meer binnen de lijntjes van zijn stem en daardoor mist het voor mij ook wat interesse. Op basis van de auditie had ik hier meer verwacht en gok dat de auditie een nummer is van later in zijn carrière en dit meer richting het begin gaat. 

Toen ik deze auditie samenstelde lag de voorkeur bij Ian Hunter maar na deze twee nummer denk ik dat Bear Traa een rondje door zal gaan.

Jammer inderdaad dat er twee van mijn artiesten tegen elkaar uit zijn gekomen, maar dat is nu eenmaal de keuze van de coach.

Je analyze van Ian Hunter klopt helemaal. Nummer nu uit de battles komt van zijn album uit 1975, die uit de audities is van zijn album uit 2012. Een groot verschil dus inderdaad in leeftijd die effect op de stembanden heeft gehad. Maar ook direct een indicatie dat de beste man het al lang genoeg volhoudt in de muziek en misschien bij een van de andere coaches nog een kans kan verdienen.

En over Baer Traa (mannen, de a en de e in de voornaam moeten we even omkeren) is het leuk dat een Nederlandse artiest (uit mijn eigen stadje nog wel) het nog wat langer uit mag houden. Hij is redelijk veelzijdig, maar nog enorm onbekend. Ik ben dan ook benieuwd of hij je in de verdere competitie live ook gaat bevallen.

Over de battle uit team @Zeus:

Jammer dat Bobby Bland niet verder de competitie in mee wordt genomen. Deze soul en blues zanger heeft naar mijn mening namelijk een veel te goede stem voor zijn relatief beperkte bekendheid. De vrees van Jeroen dat er misschien wat weinig live materiaal van deze beste man te vinden is, hoeft in ieder geval geen coach tegen te houden te stelen. Deze Amerikaanse heer heeft met grote namen samen gewerkt en er is dus genoeg live materiaal terug te vinden.

Celeste heeft echter ook een mooie soul stem, maar het is minder mijn smaak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei bas2204:

Jammer inderdaad dat er twee van mijn artiesten tegen elkaar uit zijn gekomen, maar dat is nu eenmaal de keuze van de coach.

Je analyze van Ian Hunter klopt helemaal. Nummer nu uit de battles komt van zijn album uit 1975, die uit de audities is van zijn album uit 2012. Een groot verschil dus inderdaad in leeftijd die effect op de stembanden heeft gehad. Maar ook direct een indicatie dat de beste man het al lang genoeg volhoudt in de muziek en misschien bij een van de andere coaches nog een kans kan verdienen.

En over Baer Traa (mannen, de a en de e in de voornaam moeten we even omkeren) is het leuk dat een Nederlandse artiest (uit mijn eigen stadje nog wel) het nog wat langer uit mag houden. Hij is redelijk veelzijdig, maar nog enorm onbekend. Ik ben dan ook benieuwd of hij je in de verdere competitie live ook gaat bevallen.

Over de battle uit team @Zeus:

Jammer dat Bobby Bland niet verder de competitie in mee wordt genomen. Deze soul en blues zanger heeft naar mijn mening namelijk een veel te goede stem voor zijn relatief beperkte bekendheid. De vrees van Jeroen dat er misschien wat weinig live materiaal van deze beste man te vinden is, hoeft in ieder geval geen coach tegen te houden te stelen. Deze Amerikaanse heer heeft met grote namen samen gewerkt en er is dus genoeg live materiaal terug te vinden.

Celeste heeft echter ook een mooie soul stem, maar het is minder mijn smaak.

Na mijn keuze ook nog even wat gelezen over Ian Hunter maar de beste man heeft met genoeg grote namen gewerkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lastige is denk ik dat je ook aan vervolgrondes moet denken. Er moet genoeg livemateriaal beschikbaar zijn en eigenlijk ook van degelijke kwaliteit. Anders zal dat toch de beoordeling van mensen sterk beïnvloeden, hetzij onbewust. Daarnaast zal ik zelf af en toe de afweging moeten maken: laat ik kandidaat X door die ikzelf beter/smaakvoller o.i.d zou vinden, of ga ik voor kandidaat Y die wellicht meer kans maakt om ver te komen in dit spelletje. Ik denk toch dat met name voor mij dat een afweging zal gaan worden. 

Overigens @chrisje1993, heb je al een goed idee hoe je straks stemmers gaat binnenhalen? Kandidaten en coaches hebben natuurlijk enigszins belangen in wie er wel of niet doorgaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

50 minuten geleden zei Zeus:

Lastige is denk ik dat je ook aan vervolgrondes moet denken. Er moet genoeg livemateriaal beschikbaar zijn en eigenlijk ook van degelijke kwaliteit. Anders zal dat toch de beoordeling van mensen sterk beïnvloeden, hetzij onbewust. Daarnaast zal ik zelf af en toe de afweging moeten maken: laat ik kandidaat X door die ikzelf beter/smaakvoller o.i.d zou vinden, of ga ik voor kandidaat Y die wellicht meer kans maakt om ver te komen in dit spelletje. Ik denk toch dat met name voor mij dat een afweging zal gaan worden. 

Overigens @chrisje1993, heb je al een goed idee hoe je straks stemmers gaat binnenhalen? Kandidaten en coaches hebben natuurlijk enigszins belangen in wie er wel of niet doorgaan.

Op dit moment zijn er maar 2 die zich als publiek hebben aangemeld dus ook hier heb ik het format aangepast naar ongeveer dezelfde manier als het songfestival. Hierbij kan iedereen die mee heeft gedaan/meedoet stemmen. Degene met de minste punten dan ligt eruit zeg maar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn eerste battle, te beginnen met Sara Jackson Holman. Het ingezonden nummer heeft een heel andere stijl dan ik van haar gewend ben, want ik kende het nummer in de blind auditions van haar. Ik weet niet echt wat ik ervan moet vinden, het is niet echt een stijl waarvan ik kan genieten, ook onnodige constante wijzigingen in toonhoogte maken dat Sara niet haar potentieel haalt in de battle.

Daarentegen verbaast Subsonic Eye mij in positieve zin. Ook een iets ander nummer dan in de blind auditions en hier valt eigenlijk weinig op aan te merken. Keurig binnen de lijntjes gekleurd en als ik het zo luister denk ik dat deze twee artiesten elkaar in de battle goed versterken. Toch mis ik wel een echt voldaan gevoel na het nummer, is alles er wel uit gehaald wat hier in had kunnen zitten?

Al met al toch twee artiesten waarvan ik iets anders verwacht had in de battle, zowel in positieve als in negatieve zin. Toch moet ik eerlijk zijn, ik denk dat Sara Jackson Holman meer potentie heeft in deze show en nog een breder repertoire kan bieden in de komende rondes. Daarom valt mijn keuze op Sara.

@ivago @Tamara84

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jammer, maar ook weer niet helemaal.

Subsonic Eye is een dreampop band uit Singapore en als je YouTube er even op na slaat zal je merken dat er nagenoeg geen deftig live materiaal van hen te vinden is. Een geluk bij een ongeluk dus.
Toch zou ik diegenen die de inzendingen ervan konden waarderen aanraden hun album Dive Into eens te beluisteren.

Doet mij vocaal bij momenten erg aan The Sundays denken, maar dat zal vooral bij de oudere garde eventueel bekend in de oren klinken.

bewerkt door ivago
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 7-4-2020 om 19:21 zei Jeroen.:

Na mijn keuze ook nog even wat gelezen over Ian Hunter maar de beste man heeft met genoeg grote namen gewerkt.

Klopt inderdaad, Ian heeft een erg goede naam in de muziekwereld als het daarop aankomt. Als alle leden van Queen als achtergrondzangers op een van je albums mag hebben, dan heb je het volgens mij redelijk voor elkaar. Als je dan vervolgens The Clash en David Bowie tot je fans behoren en Mick Ronson tot zijn dood je vaste gitarist was, dan kun je wel stellen dat je als muzikant de top hebt bereikt, ondanks geringe naamsbekendheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei bas2204:

Klopt inderdaad, Ian heeft een erg goede naam in de muziekwereld als het daarop aankomt. Als alle leden van Queen als achtergrondzangers op een van je albums mag hebben, dan heb je het volgens mij redelijk voor elkaar. Als je dan vervolgens The Clash en David Bowie tot je fans behoren en Mick Ronson tot zijn dood je vaste gitarist was, dan kun je wel stellen dat je als muzikant de top hebt bereikt, ondanks geringe naamsbekendheid.

En Jaco Pastorius als bassist op zijn eerste twee platen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bc9a0g5q6807a.png

Battle 2 team @Zeus

70. Ruelle - Secrets and Lies @hjs

69. FKA Twigs - Papi Pacify @Regis

Battle 2 Team @Jeroen.

5. Delain - Here Comes The Vultures @Satyr

6. The Birthday Massacre - Under Your Spell @hjs

Team 2 Team @Fabian.

24. The Delines - The Oils Rig At Night @Richarð.

60. Lowell - Palm Trees @007mark

Battle 2 team @Grote Ree

13. Donny Benét - Love Online @Richarð.

42. Naomi Sharon - Breeze @Titan

Bobby Bland, Ian Hunter en Subsonic Eye zijn niet gesteald. Hierbij houd hun Voice avontuur dus helaas op. Voor de eventuele steal bij de battle van Grote Ree hebben jullie nog tot deze deadline. Hopelijk heeft Grote Ree dan gereageerd.

DEADLINE steal ronde 2: Zaterdag 11-4 12:00 Uur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zal dit keer het enkel bij mijn eigen team houden.

Deze battle stond eigenlijk al meteen na de keuze om te draaien en het toevoegen aan mijn team wel vast. Beide rock/metal acts met een zangeres. 

Delain is een bekende naam voor mij en zodoende had ik ze ook bij de blinds al wel herkend. Een muziekstijl die een hoop hier niet zo zeer aantrekt maar ik hou er wel van en dit nummer is duidelijk een tandje zwaarder en donkerder dan de blinds. Ik moet wel zeggen dat ik bij de blinds de zang iets meer op de voorgrond vond wat hier iets meer naar achter is gedrukt.

The Birthday Massacre is mij niet bekend maar dat hoeft niet perse in het nadeel te werken. Het is wat elektronischer dan Delain maar voor mij niet op een verkeerde manier. Dit nummer voelt wel een beetje te eentonig aan op momenten. 

Uiteindelijk ga ik voor de voor mij bekende keuze in Delain.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar gaan we dan: The Battles.

Battle 1:

Eerst The Struts. Ditmaal een nummer dat qua productie veel meer richting de pop gaat, ten opzichte van de blind audition. Ik heb ook het vermoeden dat hier meer is gesleuteld aan de zang dan aan de blind audition. Verder blijft de auditie recht overeind gedurende de song, ik had eerlijk gezegd ook niet anders verwacht.

Dan St. Vincent. Ik had met deze battle twee powerhouses tegenover elkaar gezet. Grappig is dat Erwin hier dan voor een subtielere follow-up gekozen heeft. Een prima song alleen wat mij betreft iets te vlak om écht indruk te maken.

Verdict: Wellicht speel ik hiermee op safe en ik ga met deze keuze ook tegen de bovenstaande meningen in, maar ik wil vuurwerk zien in de live-shows en ik denk dat The Struts daar sowieso garantie voor geeft. Die neem ik dan ook mee naar de volgende ronde.

@bas2204 @Erwin.

Battle 2:

De foute snor van Donny Benét past precies bij de muziekstijl. Het halfkale hoofd iets minder wat mij betreft. Verder gaat deze meneer gewoon lekker door waar hij in de blinds gestopt was: een heerlijk foute discogroove afgemaakt met zijn zwoele, droge stem. Heb ook wel genoten van de clip.

En ook Naomi Sharon gaat door waar ze gebleven was en levert opnieuw een heerlijke soulplaat af. Opvallend is dat bij deze song haar song aanzienlijk lager is dan bij de blinds, waardoor je een hele andere klankkleur te horen krijgt. Moet wel zeggen dat ik haar stem in het hoog toch wel iets betovender vind dan in het lagere gebied.

Verdict: Ik ga hier toch voor kwaliteit boven heerlijke foutheid. Met pijn in mijn hart neem ik afscheid van The Don, al hoop ik nog vurig dat een andere coach zijn vleugels om deze baas heen slaat. Ik bedank Richard voor de aangename kennismaking met deze meneer en weet zeker dat ik zijn foute hitjes nog eens nader zal bestuderen.

@Titan @Richarð.

Battles van de andere coaches:

Door mijn verloren stealmogelijkheid, heeft het weinig zin meer voor mij om de eerste battles te checken. Dus ik houd mijn commentaar beperkt tot de tweede rij battles.

Team Zeus: Mooie ingetogen song van Ruelle. Wel wat vlakjes maar ze heeft een uniek stemgeluid. Daartegenover staat een James Blake-achtige song van FKA Twins. Denk dat ik die song zo weer zou vergeten, bepaald geen oorwurm. Krijg ook weinig hoogte van de vocale capaciteiten bij deze song. Ik zou hier voor Ruelle gaan.

Team Jeroen: Crisis, er had wel even een noot bij Delain mogen staan met als tip om je geluid wat zachter te zetten. Mijn oren werden er bijna afgeblazen toen opeens die muziek erbij kwam. Vocaal weinig mis mee, alleen heb ik gewoon te weinig met dit genre om er wild enthousiast van te worden. Bij The Birthday Massacre zou ik gezien de albumhoes en artiestennaam iets heel ruigs verwachten, maar deze auditie vond ik om eerlijk te zijn vrij lafjes. Heel erg vlak en veel te netjes, vooral qua zang. Denk dat Jeroen hier wel een goede keuze heeft gemaakt.

Team Fabian: The Delines vliegen er direct in met een heerlijk knorrend basje en een fijn orgeltje. Helaas weet de zangeres de song niet te dragen. Ze heeft te weinig volume in haar stem en qua zanglijnen is het niet interessant genoeg wat mij betreft. De song van Lowell ken ik. Heeft die niet ooit eens op FIFA gestaan? FIFA 15 ofzo? Vond het toen muzikaal al wel een prima liedje, maar niet iets waar mijn hart sneller van gaat kloppen. Vooral vocaal niet erg overtuigend wat mij betreft. Voor mij lood om oud ijzer wie hier doorgaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites