Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Feyenoord

Fabian.

Aanbevolen berichten

Op basis waarvan? 

Grootste vraag die wat mij betreft is blijven hangen na de persco van zojuist is hoe Slot de RB positie gaat invullen zondag? Irritant dat de aanwezige pers daar niet naar vroeg, maar doorging op Spurs nadat hij al had gezegd dat hij daar niet op ging antwoorden, maar dat ze alles mochten vragen over Emmen uit.

bewerkt door MetalMichael
Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei himan:

Het grote alternatief is van Bronckhorst denk ik toch weer?

Nou, dat zie ik zelf niet direct hoor. Die speelde echt een ander type voetbal. Communicatief kan hij zich ook goed verwoorden, maar deze dwingende speelstijl heb ik bij Van Bronckhorst nooit gezien. Neemt niet weg dat hij een ontwikkeling doorgemaakt kan hebben natuurlijk.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wim Jonk of Peter Bosz leken mij inderdaad de beste twee Nederlandse opties. Hier in de familie en met vrienden ook al hele discussie gehad. Sipke wordt door iedereen bestempeld als uitstekende veldtrainer. Van Persie is nog veel te vroeg. Dus dan is dat het eigenlijk wel.

Benita is in ieder geval nog geblesseerd @007mark @MetalMichael 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

24 minuten geleden zei 007mark:

Peter Bosz of Wim Jonk in mijn ogen de beste opties. Maar ik heb er nog steeds vertrouwen in dat Arne gaat blijven.

Kasanwirjo in de basis @MetalMichael? Niet echt andere opties toch.

Timber wellicht. Of Geertruida en dan Rasmussen centraal. Is iig gezellig. :D 

Qua opvolging denk ik eerder aan een "buitenlander" dan een Nederlander. Dacht eerder dit seizoen gelezen te hebben dat ze (of Arnesen iig) Tomasson interessant vonden.

bewerkt door MetalMichael
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 17-5-2023 om 21:49 zei 007mark:

In de jeugd hebben we Sem Valk lopen, maar die struikelt vooral over zijn eigen stelten.

9 minuten geleden zei PJHoutman:

Sem Valk

Daar heb ik mijn mening al over gegeven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Djordison:

Nou, dan wordt het eerder schuiven met Luts en Rasmussen erin. Zelf verwacht ik 'gewoon' Kasanwirjo. 

De berichtgeving rond Slot wordt echt verschrikkelijk totdat de kogel door de kerk is. 

Dit is dus mijn punt ook. 

1 minuut geleden zei 007mark:

Daar heb ik mijn mening al over gegeven.

Misschien kan Tein Troost laatste man.

bewerkt door PJHoutman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, ik had daarna de persconferentie teruggekeken. Toen werd ik nog eens met mijn neus op de feiten gedrukt. ;c Slot zegt op zich niets verkeerd, maar het is elke keer hetzelfde antwoord. Ook doordat het journaille dezelfde vragen stelt. Het is allemaal prima geformuleerd en met respect naar iedereen, maar als we dit toch nog een paar maanden krijgen ga ik even in een grot wonen. Of Spurs gewoon snel die gast van Celtic aanstellen. @PJHoutman

bewerkt door Djordison
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Djordison:

Ja, ik had daarna de persconferentie teruggekeken. Toen werd ik nog eens met mijn neus op de feiten gedrukt. ;c Slot zegt op zich niets verkeerd, maar het is elke keer hetzelfde antwoord. Ook doordat het journaille dezelfde vragen stelt. Het is allemaal prima geformuleerd en met respect naar iedereen, maar als we dit toch nog een paar maanden krijgen ga ik even in een grot wonen. Of Spurs gewoon snel die gast van Celtic aanstellen. @PJHoutman

Wist je dat je ook in een slot kan wonen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Had trouwens verwacht/gehoopt dat er ook nog inhoudelijke reacties of feedbacl zou komen op mijn post over selectie van volgend seizoen. Maar buiten wat likes en een reactie van een Ajacied is het karig mannen. Niemand die daar al over nadenkt? Beetje voorpret richting de transferzomer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is dat bedrag voor Geertruida minimaal 25 miljoen of max 25 miljoen? En als 2de keeper zou ik een ervaren keeper halen a la Brad Jones die genoegen neemt met de bank. Want Bijlow zal vast wel volgend seizoen weer een blessure oplopen en dan moet je een keeper hebben die er gelijk staat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei 007mark:

Had trouwens verwacht/gehoopt dat er ook nog inhoudelijke reacties of feedbacl zou komen op mijn post over selectie van volgend seizoen. Maar buiten wat likes en een reactie van een Ajacied is het karig mannen. Niemand die daar al over nadenkt? Beetje voorpret richting de transferzomer.

Zal aan het eind van het seizoen eens kijken naar iets vergelijkbaars. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

#metoo

Weinig toe te voegen denk ik @007mark, hoop/ ga ook wel uit van een ervaren reservekeeper. Volgens mij heeft Wellenreuther alleen aangegeven niet meer verhuurd te willen worden. Dus dan zouden we de koopoptie kunnen activeren.

Mocht Marciano 3e keeper willen blijven zou ik zelfs die verlengen, conservatief. Jansen verhuren aan een eredivisie club en dan Kroessen aan Top of Dordrecht.Dan weet je wat je in huis hebt. Want Bijlow raakt al geblesseerd als hij een scheet laat.

Qua verdediging ben je dubbel bezet maar vind ik Trauner als het er echt omgaat (2x Roma) wel de eerste speler die door geselecteerd zou moeten worden. Luts vast centraal en dan misschien Sugawara halen? Dat vind ik wel een leip backie.

Middenveld lijkt me goed bezet. Ik ben wel een Szymanski fan, hoop dat hij kan blijven. Bullaude komt eraan. Wat voor type is vd Belt? Hopen dat de smaragd van Schalwijk nog een jaartje blijft maar daar lijkt het niet op. Dan heb je keuze te over.

Op flank waar Paixao niet speelt zou ik graag een versterking zien. Stengs is nog van Nice toch? Heeft Antwerpen een optie tot koop? Want die schijnt weer helemaal lekker in vorm te zijn. 

Danilo vind ik de minste dit seizoen. Dus een nieuwe tweede spits zou top zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 17-5-2023 om 21:49 zei 007mark:

Feyenoord 23/24

Op naar een seizoen met Champions League voetbal in De Kuip, iets waar we denk ik allemaal naar uit kijken. Wil ook eens vooruitblikken op de selectie waarmee we dat gaan doen. Probeer naar eigen inzicht te kijken welke spelers zullen vertrekken, en op welke posities we onszelf moeten versterken. Versterkingen op basis van data, social media en ook een deel eigen inzicht. Laat ook vooral weten wat jullie denken van mijn post, en wat jullie eigen verwachtingen zijn. Die van mij zijn ook wel enigszins gebaseerd op wat ik hoop dat er gaat gebeuren natuurlijk.

Uitgaande transfers

Timon Wellenreuther: Einde huurcontract. Heeft zelf ook aangegeven dat hij niet nogmaals verhuurd wilt worden, en denk dat Feyenoord geen transfersom gaat neerleggen.

Ofir Marciano: Transfervrij na einde contract. Prima ook, lekker afscheid van nemen.

Tein Troost: Transfervrij na einde contract naar NAC Breda, reeds getekend.

Jacob Rasmussen: Einde huurcontract. Schijnt goed in de groep te liggen, maar niet goed genoeg op het veld. Bedankt en tot ziens wat mij betreft.

Lutsharel Geertruida: €25 miljoen. Ook al is het een jongen uit de eigen jeugd, denk ik dat hij gaat. International en contractonderhandelingen hebben lang geduurd voor hij jaartje erbij deed tot 2025. Denk dat puur is geweest zodat hij komende zomer een mooie transfer kan maken én Feyenoord er wat aan verdiend. Weet niet of het FC Barcelona gaat worden zoals hierboven vermeld, denk eerder Leverkusen of een andere club in de Bundesliga.

Orkun Kökcü: €40 miljoen. Goedbedoelde adviezen van journalisten en analisten dat Orrie moet blijven, maar ik zie het niet gebeuren. Voor hem ideale moment om de stap te maken na een kampioenschap en jaartje aanvoerder zijn. Hij is niet 1 op 1 te vervangen, maar zo'n bedrag is voor Feyenoord echt onwijs hoog. Gok zelf overigens dat hij naar Borussia Dortmund gaat als vervanger van Jude Bellingham.

Oussama Idrissi: Einde huurcontract. Niet heel rouwig om, simpelweg omdat ik geen fan ben. Toch heeft hij zeker zijn waarde gehad, maar ben van mening dat we niet een bedrag voor hem moeten gaan betalen om over te nemen van Sevilla. Dan kunnen we wel wat beters aantrekken qua niveau.

Mark Diemers: Transfervrij na einde contract. Je zou bijna vergeten dat hij officieel nog Feyenoord is, maar die gaat natuurlijk nooit meer terugkomen. En dat is maar goed ook.

Robert Bozenik: Transfervrij, ondanks jaarcontract. Heeft wel nog een contract tot 2024, maar ik denk dat ze hun verlies gaan pakken op Bozenik. Twee goaltjes in Portugal zal de clubs ook niet overtuigen om te gaan betalen. En zie niet het scenario voor mij dat Robert 2e spits gaat zijn achter Santi. Enige mogelijke scenario is dat ze hem gaan verhuren aan Dordt en kijken of het daar nog iets gaat worden.

Ramon Hendriks: Verhuur naar FC Utrecht. Heeft zich helaas niet kunnen bewijzen door een zware blessure, maar ik denk dat ze het nog een jaartje gaat proberen om hem daar aan de praat te krijgen.

Christian Conteh: Transfervrij, ondanks jaarcontract. Gaat sowieso niet terugkeren bij Feyenoord verwacht ik. Dynamo Dresden staat op een promotieplek en hebben een aankoopoptie, dus kan dat hij daar blijft. Zie in ieder geval niet voor me dat hij bij Feyenoord alsnog gaat doorbreken. Dus zal wel weg gaan, waarschijnlijk transfervrij.

Nouafal Bannis: Transfervrij, ondanks jaarcontract. Of er moet een club zijn die een klein bedrag gaat neerleggen, maar acht ook hier de kans klein.

Denzel Hall: Transfervrij, ondanks jaarcontract. Zelfde verhaal.

Lennard Hartjes: Verhuur. Weet nog niet waarheen, maar hij heeft nog 2 jaar contract. Dus denk dat ze bij Feyenoord hem nog wel een jaartje willen bekijken aan de onderkant van de Eredivisie.

Dan hebben we verder nog wel wat andere spelers op de nominatie om te vertrekken. Aan Santiago Gimenez zal zeker getrokken worden, maar ik denk dat zijn familie, de club Feyenoord en Dennis te Kloese ervoor gaan zorgen dat hij blijft. Naar eigen zeggen heeft hij het ook naar zijn zin, en hij staat pas een half seizoen in de basis. Heb daar dus wel vertrouwen in. Zelfde eigenlijk voor David Hancko, terwijl ook voor Mats Wieffer en Quilindschy Hartman al interesse is geweest. Toch denk ik dat het behalen van de Champions League er wel voor zorgt dat die nog een jaartje blijven. En ook hun staan pas een jaartje of korter in de basis.

Dan is er nog het speciale geval Sebastian Szymanski. Of eigenlijk het speciale geval Rusland, want daar mag geen geld naartoe gaan. De Pool heeft wel aangegeven graag te willen blijven, maar wanneer hij zijn contract ontbindt zal hij ongetwijfeld ook andere aanbiedingen krijgen. Toch denk ik dat hij gaat blijven, en dat er een oplossing gevonden gaat worden. Beetje op hoop van zegen, want ik ben fan.

Keepers

Denk dat je hier eigenlijk niet zoveel hoeft te doen. Justin Bijlow is natuurlijk een uitstekende eerste doelman, en ik denk dat je Thijs Jansen na zijn verhuurperiode bij Top Oss prima op de bank kan zetten als tweede keeper. Moet zich wel kunnen schikken in die rol, maar is er goed genoeg voor. Veel clean sheets ook. Jaimy Kroesen van de U21 dan nog erbij om selectie vol te maken. Die heeft bijgetekend en zijn ze positief over.

Verdediging

Aan de linkerkant zitten we wel goed met Hartman en Marcos Lopez, en zelfs David Hancko die er zou kunnen spelen. Centraal krijgen  we het al lastiger, want houden volgens mijn verwachtingen enkel Hancko, Gernot Trauner en Nerayso Kasanwirjo. In de jeugd hebben we Sem Valk lopen, maar die struikelt vooral over zijn eigen stelten. Op rechts moeten we ook iets als Geertruida vertrekt, want Marcus Pedersen kan er geen kut van en Benita helaas nog minder. Als je helemaal wilt uitpakken dan zou je eigenlijk ook nog een talenvolle rechtercentrale moeten halen, maar ik denk dat ze verwachtingen hebben van Kasanwirjo. Daarom zal ik dadelijk alleen ingaan op een talentvolle linker centrale verdediger en een rechtsback. Overigens is Tijmen Blokzijl wel gewoon een goeie optie, nu FC Groningen een klasse lager gaat en hij dus eventueel goedkoop op te halen is.

Middenveld

De bezetting vind ik hier eigenlijk heel lastig, want ik zie in Ramiz Zerrouki dus niet de vervanger van Köckü. Ben bang dat ze dat bij Feyenoord wel zo zien, dus gaan we daar maar wel even vanuit in de squad depth straks hieronder. Verder hebben we met Quinten Timber nog een grote aankoop die eigenlijk wel moet spelen en hoop/verwacht ik dus dat er een oplossing gevonden gaat worden voor Sebastian Szymanski. Zou dan eventueel betekenen dat international Mats Wieffer het kind van de rekening gaat worden. Toch zal het een druk seizoen worden, dus kan ook zomaar dat Zerrouki, Wieffer en Timber veel gaan rouleren. Ezequiel Bullaude ben ik dan weer wel fan van, dus hoop dat die zo nu en dan ook op de 10-positie mag beginnen. Komt namelijk wel geregeld in scoringspositie en kan volgens seizoen na een jaartje aanpassen wel belangrijk gaan worden voor de ploeg. Verhuur is hij denk ik wel echt te goed voor namelijk. Aankopen hoeven we misschien niet eens meer te verwachten. Eerder dit jaar waren er nog wel berichten over de beste middenvelder van de Russische competitie, Eduard Spertsyan, maar zal net als Szymanski natuurlijk lastig worden. Zou wel een heerlijke vervanger zijn van Kökcü in mijn ogen, al is inmiddels ook Marseille geinteresseerd. Die zullen dus de betere papieren (lees: meer geld) hebben.

Aanval

Wat mij betreft heeft Igor Paixao inmiddels bewezen dat hij een basiswaardige speler is voor Feyenoord. Goede beweging en prima dribbels, maar heeft ook nog redelijk overzicht om Gimenez te bedienen. Toch moeten we op links wel op zoek naar een extra optie als Idrissi weer terugkeert naar Sevilla. In de spits zou ik graag een talentvolle optie achter Gimenez zien, omdat ik in Danilo gewoon niet zo veel zie. Heeft zijn goals wel gemaakt, maar gaat ons niet verder brengen. Ook op rechts zou ik een extra optie willen, omdat Paixao zijn beste positie aan de linkerkant is. Alireza Jahanbaksh op de rechterkant vind ik gewoon niet goed genoeg, dus dan kom ik eigenlijk tot de conclusie dat we een gehele linie moeten aantrekken aan aankopen. Javairo Dilrosun is te grillig en over Patrik Walemark kunnen we denk ik hetzelfde zeggen. Laatstgenoemde kan ook nog wel eens verhuurd worden, maar dan ben ik bang dat het een volgende Simon Gustafson gaat worden.

Aankopen

We beginnen zo ver mogelijk achterin, met een linker centrale verdediger: Johan Bangsbo (IFK Göteborg). Zat ook nog even te denken aan Jarred Brathwaite, die een goede huurperiode bij PSV achter de rug heeft. Maar die gaat natuurlijk nooit op de bank plaatsnemen achter Hancko. Daarom een talentvolle jongen uit Zweden. Vooral heel sterk aan de bal, maar wint ook vaak balbezit terug. Pas 20 jaar en jeugdinternational, dus past wel in het profiel wat Feyenoord tegenwoordig zoekt. Contract tot dec. 2025, maar spelers uit deze regionen kosten meestal alsnog niet veel geld.

Dan richting een rechtsback, waar ik Elias Jelert (FC Copenhagen) naar voren schuif. Heeft zich als 19-jarige daar gedurende het seizoen in de basis gespeeld en doet dat zeer verdienstelijk. Komt van alle U23 rechtsbacks, die niet in de top-5 competities spelen, het meest in de buurt van Geertruida's prestaties. En doet het zelfs verdedigend zelfs beter.

Linksbuiten gaan jullie een naam tegenkomen die waarschijnlijk niet snel verwacht wordt. Dat is namelijk ex FC Twente-speler Keito Nakamura (LASK Linz). Heeft daarna nog gespeeld in Japan en België, maar in zijn tweede seizoen bij LASK Linz is hij vaste basisspeler en doet dat heel verdienstelijk. Speelt alles en is dit seizoen betrokken geweest bij 24 doelpunten. Wat mij betreft indrukwekkende cijfers voor een buitenspeler en daar kwam bij Feyenoord dit seizoen, mede door veel rouleren, niemand aan. Contract tot de zomer van 2025.

Een speler waar we dit seizoen beducht voor waren was Gustav Isaksen (FC Midtjylland), tijdens de ontmoetingen in de Europa League. Speelt wat meer wedstrijden dan de Japanner hierboven, maar is ook eventjes betrokken bij 25 doelpunten dit seizoen. Kunnen we best gebruiken vanaf de zijkant en is pas 22 jaar. Ook in de diverse jeugdelftallen van Denemarken is hij productief geweest, dus dit lijkt mij een top signing voor komend seizoen. Zal ook vast niet heel goedkoop zijn, maar met de Champions League miljoenen en het binnenkomende bedrag voor Kökcü mogen we ook best investeren in dit soort aankopen.

Als 2e spits kun je heel makkelijk Thijs Dallinga roepen, maar dat zie ik eigenlijk niet gebeuren. Dan hadden we maar het lef moeten hebben om hem een jaartje eerder te halen. Zou een kijken en proberen of het mogelijk is Kevin Kelsy (Shakthar Donetsk) te halen. Speelt daar pas sinds de winter, maar als invaller toch al een aantal doelpunten gemaakt. Waaronder de 7-1 tegen ons haha. Jongen van 18 jaar uit Valencia, met ook nog een lang contract. Dus is misschien een long shot, maar wie weet. Anders acht ik de kans vrij groot met de recente berichtgeving dat het Ricardo Pepi gaat worden.

Verder ook nog heel benieuwd wat er uit de hoge Latijnse hoed (sombrero dus) van Te Kloese gaat komen, of vanuit de scouts. Hopelijk hebben ze weer enkele voltreffers. Met mijn 'aankopen' komen we in ieder geval uit op deze squad depth:

image.png.3f46eacc498309cf06a2a1ed4f366778.png

Verder nog in de selectie: Jaimy Kroesen, Mimeirhel Benita, Mohamed Taabouni, Javairo Dilrosun, Antoni Milambo, Patrick Walemark, Danilo

Desgewenst ook even doorheen lopen @007mark en veelal dezelfde conclusie vrees ik. 

Met de vertrekkende spelers ga je eigenlijk alleen je basisspelers missen. Voor vervangers ken ik inmiddels te weinig spelers. 

Doelman

Een goede twee doelman is inderdaad cruciaal, volgens mij staat die Vaessen van RKC op de lijst. Een keeper met eredivisie ervaring is in ieder geval wel wenselijk. Het ligt er aan wat ze met Janssen willen doen, maar anders zou je er zelfs twee moeten hebben. Voor de duur van een paar maanden is nummer drie namelijk je reservekeeper. 

Verdediging

Ikzelf verwacht ook dat Geertruida gaat en dat is wel direct een ingewikkelde om te vervangen. Zo multifunctioneel zie je ze maar zelden en hij heeft dit seizoen op verschillende plekken een probleem opgelost. Als hij vertrekt moet je eigenlijk een nieuwe linker en rechter centrale en een nieuwe rechtsback. Kasanwirjo heeft mij nog niet overtuigd en Pedersen kun je prima gebruiken, maar op de helft van de tegenstander maakt hij structureel de verkeerde keuze. Een comfortabele aanvallende back dus wat mij betreft. Of Timber moet daar toch willen spelen. Hancko valt als verkoop natuurlijk ook niet uit te sluiten, maar vooralsnog is dat relatief rustig. 

Middenveld

Dit wordt nogal een legpuzzel, ook gezien de mogelijkheden. Szymanski is natuurlijk nog maar de vraag wat de FIFA gaat doen, maar als dat te regelen is ligt hij al bijna vast door het persoonlijk akkoord. Dan ben je toch al redelijk op sterkte met vier man die het niveau van de eredivisie makkelijk aan kunnen en twee talenten in Van de Belt en Baullaude. Wel erg weinig goals als je het mij vraagt, dus daar zou ik nog wel een scorende middenvelder bij willen hebben. Dat ligt denk ik ook nog aan het idee met Timber. 

Aanval

Hier is het grootste werk te doen wat mij betreft. Grotendeels met Mark eens ook. Alleen Gimenez en Paixao blijven basisspelers en als Idrissi te halen is zou ik dat ook gewoon doen. Het aanvalsspel over de linkerkant is echt goed na de winterstop. Sowieso door selecteren door Danilo en Jahanbakhsh (tenzij hij ambassadeur wil blijven ;c) van de hand te doen. Walemark verhuren, want die moet echt structureel gaan spelen. Dilrosun heeft toch potentie, goede dribbel en startsnelheid. Alleen onwijs wisselvallig, maar krijgt nog een jaar de kans als wisselspeler. Lang verhaal kort, zelfde conclusie dus en dus drie nieuwe voorhoedespelers. Martijn Krabbedam gaf al aan dat er een goede aanvaller komt in de Dickvoormekaar podcast. Voor de scouting hebben ze mij niet nodig, want ook dat is het nieuwe Feyenoord. Ik heb er vertrouwen in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei sennid:

Is dat bedrag voor Geertruida minimaal 25 miljoen of max 25 miljoen? En als 2de keeper zou ik een ervaren keeper halen a la Brad Jones die genoegen neemt met de bank. Want Bijlow zal vast wel volgend seizoen weer een blessure oplopen en dan moet je een keeper hebben die er gelijk staat.

Meer een gokje dat ik denk dat het daar op uit gaat komen. Voor minder moet je hem niet laten gaan, en meer zie ik clubs eerlijk gezegd niet betalen.

Keeper kun je gelijk in hebben. Waren ze geloof ik ook al wel mee bezig, zie hieronder Vaessen in ieder geval genoemd worden.

6 uur geleden zei Arezo:

#metoo

Weinig toe te voegen denk ik @007mark, hoop/ ga ook wel uit van een ervaren reservekeeper. Volgens mij heeft Wellenreuther alleen aangegeven niet meer verhuurd te willen worden. Dus dan zouden we de koopoptie kunnen activeren.

Mocht Marciano 3e keeper willen blijven zou ik zelfs die verlengen, conservatief. Jansen verhuren aan een eredivisie club en dan Kroessen aan Top of Dordrecht.Dan weet je wat je in huis hebt. Want Bijlow raakt al geblesseerd als hij een scheet laat.

Qua verdediging ben je dubbel bezet maar vind ik Trauner als het er echt omgaat (2x Roma) wel de eerste speler die door geselecteerd zou moeten worden. Luts vast centraal en dan misschien Sugawara halen? Dat vind ik wel een leip backie.

Middenveld lijkt me goed bezet. Ik ben wel een Szymanski fan, hoop dat hij kan blijven. Bullaude komt eraan. Wat voor type is vd Belt? Hopen dat de smaragd van Schalwijk nog een jaartje blijft maar daar lijkt het niet op. Dan heb je keuze te over.

Op flank waar Paixao niet speelt zou ik graag een versterking zien. Stengs is nog van Nice toch? Heeft Antwerpen een optie tot koop? Want die schijnt weer helemaal lekker in vorm te zijn. 

Danilo vind ik de minste dit seizoen. Dus een nieuwe tweede spits zou top zijn.

Haha mocht Arne blijven, dan zou Stengs wel een typische transfer zijn natuurlijk.

Verder zou ik een vervanger voor Trauner, of talentvolle optie voor erachter ook zeker aanraden. Maar zoals gezegd denk ik dus dat ze het wel zien zitten in Kasanwirjo. En zou mij niet verbazen als ze dan wederom bij FC Twente uitkomen, ditmaal voor Mees Hilgers.

6 minuten geleden zei Djordison:

Desgewenst ook even doorheen lopen @007mark en veelal dezelfde conclusie vrees ik. 

Met de vertrekkende spelers ga je eigenlijk alleen je basisspelers missen. Voor vervangers ken ik inmiddels te weinig spelers. 

Doelman

Een goede twee doelman is inderdaad cruciaal, volgens mij staat die Vaessen van RKC op de lijst. Een keeper met eredivisie ervaring is in ieder geval wel wenselijk. Het ligt er aan wat ze met Janssen willen doen, maar anders zou je er zelfs twee moeten hebben. Voor de duur van een paar maanden is nummer drie namelijk je reservekeeper. 

Verdediging

Ikzelf verwacht ook dat Geertruida gaat en dat is wel direct een ingewikkelde om te vervangen. Zo multifunctioneel zie je ze maar zelden en hij heeft dit seizoen op verschillende plekken een probleem opgelost. Als hij vertrekt moet je eigenlijk een nieuwe linker en rechter centrale en een nieuwe rechtsback. Kasanwirjo heeft mij nog niet overtuigd en Pedersen kun je prima gebruiken, maar op de helft van de tegenstander maakt hij structureel de verkeerde keuze. Een comfortabele aanvallende back dus wat mij betreft. Of Timber moet daar toch willen spelen. Hancko valt als verkoop natuurlijk ook niet uit te sluiten, maar vooralsnog is dat relatief rustig. 

Middenveld

Dit wordt nogal een legpuzzel, ook gezien de mogelijkheden. Szymanski is natuurlijk nog maar de vraag wat de FIFA gaat doen, maar als dat te regelen is ligt hij al bijna vast door het persoonlijk akkoord. Dan ben je toch al redelijk op sterkte met vier man die het niveau van de eredivisie makkelijk aan kunnen en twee talenten in Van de Belt en Baullaude. Wel erg weinig goals als je het mij vraagt, dus daar zou ik nog wel een scorende middenvelder bij willen hebben. Dat ligt denk ik ook nog aan het idee met Timber. 

Aanval

Hier is het grootste werk te doen wat mij betreft. Grotendeels met Mark eens ook. Alleen Gimenez en Paixao blijven basisspelers en als Idrissi te halen is zou ik dat ook gewoon doen. Het aanvalsspel over de linkerkant is echt goed na de winterstop. Sowieso door selecteren door Danilo en Jahanbakhsh (tenzij hij ambassadeur wil blijven ;c) van de hand te doen. Walemark verhuren, want die moet echt structureel gaan spelen. Dilrosun heeft toch potentie, goede dribbel en startsnelheid. Alleen onwijs wisselvallig, maar krijgt nog een jaar de kans als wisselspeler. Lang verhaal kort, zelfde conclusie dus en dus drie nieuwe voorhoedespelers. Martijn Krabbedam gaf al aan dat er een goede aanvaller komt in de Dickvoormekaar podcast. Voor de scouting hebben ze mij niet nodig, want ook dat is het nieuwe Feyenoord. Ik heb er vertrouwen in.

Scorend vermogen vanaf het middenveld is zo gek nog niet, toch? Szymanski heeft er best wat ballen in geschoten, en Van de Belt is ook vrij trefzeker. Al moeten we daarbij nog gaan zien of hij het een niveautje hoger ook kan. Wieffer ook redelijk kopsterk, dus nog wel handig met standaardsituaties. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei 007mark:

Scorend vermogen vanaf het middenveld is zo gek nog niet, toch? Szymanski heeft er best wat ballen in geschoten, en Van de Belt is ook vrij trefzeker. Al moeten we daarbij nog gaan zien of hij het een niveautje hoger ook kan. Wieffer ook redelijk kopsterk, dus nog wel handig met standaardsituaties. 

Mwah, vooral Van de Belt is een vraagteken juist door die overstap. Als Zerrouki en Wieffer beide gaan spelen is het niet heel denderend. Alhoewel Wieffer dan waarschijnlijk maar box-to-box zal worden. Dan gaat hij in ieder geval meer kansen krijgen, maar bij Excelsior zes goals in 77 wedstrijden en nu bij Feyenoord drie goals in 36 wedstrijden. Over de goals van Zerrouki hoeven we het niet eens te hebben. Szymanski 9 goals nu, dat is wel acceptabel. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites