Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Feyenoord

Fabian.

Aanbevolen berichten

Het verschil is dat Ajax geen moeite heeft gedaan, of beter gezegd hoeven doen. Feyenoord geeft gewoon drie goals aan Ajax, komen die domme rode kaart en de gemiste penalty nog eens bij. Als je dan zelf ook geen goal scoort en de coach er dan bij een 0-1 achterstand een aanvaller eruit haalt, daar wordt het niet beter van. Je had prima met 3 achterop kunnen spelen of een middenvelder er af kunnen wisselen (je staat achter en je hebt ook nog weinig te verliezen). Daarbij komend wissel je een spits er in om één van de weinigen met een fatsoenlijke voorzet er af te halen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

27 minuten geleden zei Abe:

Image

Volgens OptaJohan. In een FM potje zou mijn laptop het raam uit zijn gegaan...

Kan wel een kleine nuance in worden aangebracht denk ik. Ik zie dat 2 grote kansen in die scrimmage bij het 16 meter gebied ontstaan zijn. Als 1 daarvan erin gaat, komt het niet tot die andere kans, en ook niet tot die penalty. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei E2E:

Klopt, wat mij betreft bizar dat OPTA die twee schoten bij elkaar optelt. 

Lijkt me dat dit een automatisch dingetje is waar nog niet op die manier over is nagedacht. Je zou eigenlijk per 'kansengroep' de xG op maximaal 1 moeten zetten, wat me technisch prima haalbaar lijkt (switch zetten op wanneer balbezit wisselt). Je kan moeilijk 3x scoren in dezelfde aanval.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei ReneLeBlanc:

Ik zit eigenlijk al de hele dag te wachten op het nieuws dat Dick zijn koffers pakt..

Dan kan je nog lang wachten. Gaat niet gebeuren. Spelers schijnen al langer klaar te zijn met hem, maar hebben de ballen niet om het publiekelijk bekend te maken of aan te geven bij de directie.

De directie heeft (denk ik) het verstand niet om te zien dat dit niet gaat werken. 

En Dick wilt zo niet eindigen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei Goatruida:

Dan kan je nog lang wachten. Gaat niet gebeuren. Spelers schijnen al langer klaar te zijn met hem, maar hebben de ballen niet om het publiekelijk bekend te maken of aan te geven bij de directie.

De directie heeft (denk ik) het verstand niet om te zien dat dit niet gaat werken. 

En Dick wilt zo niet eindigen. 

Haha, nee denk ook niet dat het gaat gebeuren. Ik lach trouwens wel maar dat is als een boer met kiespijn. Seizoen is natuurlijk al lang verloren, maar zal me niks verbazen als we volgend jaar geen eens Europees voetbal zouden spelen. Is misschien voor Slot ook maar beter ook, kan die zich volledig focussen op de beker en de eredivisie want ik verwacht ook dat de selectie niet mega breed zal worden. Ik zie trouwens heel vaak de naam van Harraoui voorbij komen op forums, maar ik vraag me echt af onder welke steen die mensen leven. Sparta gaat no way een gunstige deal met Feyenoord willen maken, die vragen makkelijk 6-8 miljoen. Als Feyenoord iets niet moet doen is zo'n bedrag gaan aftikken voor een dergelijke speler. Joh begin lekker opnieuw. We hebben toch nieuwe scouts? Laat die maar is met wat moois komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 10-5-2021 om 15:20 zei Goatruida:

Kan wel een kleine nuance in worden aangebracht denk ik. Ik zie dat 2 grote kansen in die scrimmage bij het 16 meter gebied ontstaan zijn. Als 1 daarvan erin gaat, komt het niet tot die andere kans, en ook niet tot die penalty. 

Dat geldt natuurlijk voor elke situatie. Als daar net iets anders gebeurt, verloopt de hele wedstrijd anders. Ik denk zelfs dat als de scheidsrechter 10 seconden later voor de aftrap fluit, je een andere wedstrijd krijgt. Misschien niet qua spelbeeld, maar natuurlijk wel qua exacte gebeurtenissen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Hwb:

Dat geldt natuurlijk voor elke situatie. Als daar net iets anders gebeurt, verloopt de hele wedstrijd anders. Ik denk zelfs dat als de scheidsrechter 10 seconden later voor de aftrap fluit, je een andere wedstrijd krijgt. Misschien niet qua spelbeeld, maar natuurlijk wel qua exacte gebeurtenissen.

Wel een klein beetje appels met peren. Als Feyenoord in min 30. 60 en 90 een kans mist, is dat qua xG een prima afspiegeling van de verhoudingen terwijl dat nu totaal niet is. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei MetalMichael:

Wat is dit ineens? Hoger tempo en hoger en meer druk op de bal?

Ik hoorde en zag bij VI Dick bij Slot op bezoek is geweest en echt advies enzo heeft gevraagd. Ze zeiden zowel Slot als Dick beide heel keurig en netjes onder zijn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei RicoV1989:

Dat Vitesse heeft de afgelopen weken toch wel zijn uiterste best gedaan om ons alsnog vierde te laten worden, maar wij weten er toch wel weer een schepje bovenop te doen. Mijn god, wat was het vandaag weer droevig.....

Bijzonder hè. Choken met Vitesse bijna in optima forma.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 11-5-2021 om 18:21 zei Goatruida:

Wel een klein beetje appels met peren. Als Feyenoord in min 30. 60 en 90 een kans mist, is dat qua xG een prima afspiegeling van de verhoudingen terwijl dat nu totaal niet is. 

Uiteraard. Maar waar ligt het omslagpunt? Je schiet een bal op de keeper, valt voor een ploeggenoot en die tikt hem erin. Zelfde situatie dus xG niet dubbel tellen. Ben ik het mee eens.

Je schiet een bal op de keeper. Valt voor een verdediger. Trapt de bal half weg, wordt op 20 meter opgevangen en die jast hem de kruising in. Aparte xG?

Je schiet hem op de keeper. Wordt een corner. Corner valt bij de CV op het hoofd, goal. Aparte xG?

Je schiet hem op de keeper, wordt een corner. Corver valt bij de CV op het hoofd. Keeper keert hem. Bal gaat naar de back aan de zijkant, verliest de bal, wordt opnieuw ingebracht, en de spits tikt hem binnen. Aparte xG voor poging uit de corner? En voor die na het opnieuw inbrengen?

Door een vroege goal sta je 1-0 voor. In de blessuretijd corner tegen. Keeper gaat mee naar voren. Corner wordt afgeslagen, diepe bal, razendsnelle aanvaller gaat alleen op de lege goal af. De xG van die goal, komt puur door de eerdere verzilverde kans. Moet je deze dan apart tellen?

Het is gewoon uiterst discutabel om te bepalen wanneer iets wel voortkomt uit de voorafgaande doelpoging en wanneer niet meer. Mijn eerste ding was natuurlijk een beetje filosofisch, net als mijn laatste (natuurlijk tel je die apart), maar alle andere vind ik voor beide beoordelingen een goede casus te maken. Van allemaal kun je zeggen dat ze uit de initiële kans voortkomen. Tegelijk zijn het ook weer nieuwe situaties, waarbij het iets over de krachtsverhoudingen zegt of je uit bv een corner een kans weet te creëren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog steeds chagrijnig van het gelijkspel vorige week en de rol van Advocaat daarin. Vitesse lijkt "gewoon" te verliezen in Amsterdam. Dan had je er nu gewoon op doelsaldo boven gestaan en was het tijdperk Advocaat ten einde...

AEB speelt wel lekker vandaag, lekker aanwezig, veel ballen opeisen in de opbouw. Doet hij vele malen beter dan Fer ook. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Over die mensen die het stadion in kwamen he... Eerst janken dat je geen vuurwerk mag afsteken op de dijk bij de laatste training. "Er mag niks van Aboutaleb, huil huil." Nu bij het stadion vuurwerk afsteken, wat blijkbaar nu wel gedoogd wordt. (Daar vind ik overigens wat van, maar laten we dat even buiten beschouwing laten). Wat bezielt je dan om het stadion te betreden? Echt een gebrek aan hersencellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Had je anders verwacht van de supporters dan?

En inderdaad. Als je vorige week gewoon vol op de aanval had gespeeld.....Zie ons namelijk niet zo snel 3 wedstrijden op rij winnen nu met de play-offs er achteraan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites