Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Feyenoord

Fabian.

Aanbevolen berichten

4 minuten geleden zei Jotew:

Dat is niet zo zeker als het feit dat Oosting in Enschede blijft ;) 

Jij zegt steeds Oosting nooit naar Amsterdam gaat iig ;)

Je weet maar nooit...

@Urbeto

speciaal voor jou;

Hier laat ik het bij.

bewerkt door Kyrill
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Urbeto:

Ik heb die reactie van PJ ook gelezen en vind de notie dat Slot geen goede tacticus is bijzonder onzinnig, maar PJ en ik delen wel vaker niet dezelfde mening over Feyenoord gerelateerde zaken dus dit verrast me niet. 

Slot heeft een heel duidelijk beeld hoe hij wil spelen en dat werkt vaker wel dan niet, maar hij is vooral erg sterk als peoplemanager en iemand die spelers weet te prikkelen het beste uit henzelf te halen. Zie bijv de omslag bij Kökcu, maar ook hoe spelers als Sinisterra, Wieffer, Beelen en zelfs Nieuwkoop gigantische stappen hebben gemaakt. 

Maar tegelijkertijd is het ook zo dat hij nu al drie jaar loopt te kutten met zijn buitenspelers, vaak qua omzettingen niet veel verder komt dan "spits erbij". De voornaamste reden dat we onder Slot zo vaak comebacks hebben gehad zijn niet zijn tactische omzettingen, maar dat het team bestaat uit topfitte spelers die tot de laatste seconde blijven gaan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

25 minuten geleden zei 007mark:

Hij zal wel 1-0 achter staan daar, mede omdat je voor Engelse begrippen als totale nobody binnen komt. De vrij grote schoenen te vullen hebt nu Klopp vertrekt. Toch denk ik dag het moment prima is, na een redelijk matige Europese campagne. Mocht zover komen, ook te hopen dat Liverpool niet alsnog kampioen wordt dit seizoen. Anders is echt een flinke kluif om dat te everaren volgend jaar. Daarnaast denk ik dat het DNA van de club redelijk gelijk is, waardoor de fit best okay is.

Ik denk dat het met 1-0 achter staan wel mee zal vallen. De afgelopen jaren zijn er best wat 'kleine' namen als managers aangesteld bij de top 6. Ange, Potter, Ten Hag, Klopp in mindere mate al eerder, Arteta had nog weinig bewezen als trainer, maar natuurlijk wel een ex speler van de club.

Ook een naam als Amorim heeft niet veel meer bewezen als Slot dat heeft en bij de mindere Premier League clubs worden ook wel kleinere namen allemaal aangesteld. De media is volgens mij wel redelijk veranderd in dat op zicht in Engeland. Zie een Kompany, De Zerbi, Iraola, Frank of Glasner

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Kyrill:

Jij zegt steeds Oosting nooit naar Amsterdam gaat iig ;)

Je weet maar nooit...

@Urbeto

speciaal voor jou;

Hier laat ik het bij.

Dus jij leest berichten herhaaldelijk niet goed en als je er daarbij niet uitkomt gooi je het maar op het feit 'dat we het niet eens zijn'? Dat is wel lekker makkelijk zeg. Er was niet eens zo zeer sprake van een meningsverschil; jij leest alleen B terwijl ik A zeg en het helemaal niet over B had. 

5 minuten geleden zei PJHoutman:

Slot heeft een heel duidelijk beeld hoe hij wil spelen en dat werkt vaker wel dan niet, maar hij is vooral erg sterk als peoplemanager en iemand die spelers weet te prikkelen het beste uit henzelf te halen. Zie bijv de omslag bij Kökcu, maar ook hoe spelers als Sinisterra, Wieffer, Beelen en zelfs Nieuwkoop gigantische stappen hebben gemaakt. 

Maar tegelijkertijd is het ook zo dat hij nu al drie jaar loopt te kutten met zijn buitenspelers, vaak qua omzettingen niet veel verder komt dan "spits erbij". De voornaamste reden dat we onder Slot zo vaak comebacks hebben gehad zijn niet zijn tactische omzettingen, maar dat het team bestaat uit topfitte spelers die tot de laatste seconde blijven gaan. 

Dat probleem met de buitenspelers is vooral iets van de afgelopen twee seizoenen, maar daarbij moet je ook onderkennen dat het niveau van de buitenspelers sinds het vertrek van Sinisterra niet geweldig is geweest. 

Verder heeft Slot inderdaad een duidelijk plan en dat plan werkt, maar hij schuwt ook niet te schuiven in benadering. De verschillende rollen die iemand als Geertruida al heeft ingevuld in de afgelopen jaren zijn daar een duidelijk voorbeeld van. Slot heeft het tactisch inzicht om zich aan te passen aan de tegenstander. Dat zit hem doorgaans in de kleine dingen, maar in extreme gevallen is hij ook bereid om het hele plan om te gooien om de tegenstander te ontregelen. Het meest treffende voorbeeld daarvan is hoe hij met AZ uit bij Napoli won. Het gaat me dus echt te ver om Slot een matig tacticus te noemen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Urbeto zijn jouw conclusie's en aannames dat ik niet goed lees, dat maak jij er van. En als je zo met mij gaat discussieren stop ik er al helemaal mee en ben ik er klaar mee. Ik stop liever voordat erger wordt en mods als @Fantasy moeten ingrijpen  maar jij wil dat blijkbaar wel, ik mooi niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Urbeto:

Slot heeft het tactisch inzicht om zich aan te passen aan de tegenstander. Dat zit hem doorgaans in de kleine dingen, maar in extreme gevallen is hij ook bereid om het hele plan om te gooien om de tegenstander te ontregelen. Het meest treffende voorbeeld daarvan is hoe hij met AZ uit bij Napoli won. Het gaat me dus echt te ver om Slot een matig tacticus te noemen. 

Vergeet daarbij deze niet te noemen:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei cimbomcu:

Had je verwacht dat die zou blijven?

Ik had eigenlijk verwacht dat hij vorige zomer al weg zou gaan. Voor deze zomer was ik juist wel optimistisch. De absolute topclubs leken initieel namelijk voor andere kandidaten (Liverpool & Amorim bijvoorbeeld) te gaan en ik verwacht niet dat Slot snel naar een club onder de absolute top gaat. Dat is ook waarom hij in een eerder stadium al Leeds, Chelsea, Crystal Palace en dus Tottenham afwees. Mocht Liverpool nu inderdaad voor Slot gaan is dat natuurlijk een ander verhaal. 

10 minuten geleden zei Kyrill:

Pas op hoor, weet waar je aan begint ;)

Zucht. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Urbeto:

Ik had eigenlijk verwacht dat hij vorige zomer al weg zou gaan. Voor deze zomer was ik juist wel optimistisch. De absolute topclubs leken initieel namelijk voor andere kandidaten (Liverpool & Amorim bijvoorbeeld) te gaan en ik verwacht niet dat Slot snel naar een club onder de absolute top gaat. Dat is ook waarom hij in een eerder stadium al Leeds, Chelsea, Crystal Palace en dus Tottenham afwees. Mocht Liverpool nu inderdaad voor Slot gaan is dat natuurlijk een ander verhaal. 

Zucht. 

Lijkt me sterk hoor wat je zegt.

Daarnaast kun je zo'n trainer 1 jaar houden, maar 2 jaar wordt moeilijk.

Slot staat nou ook niet bekend als een echte loyalist. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei cimbomcu:

Lijkt me sterk hoor wat je zegt.

Daarnaast kun je zo'n trainer 1 jaar houden, maar 2 jaar wordt moeilijk.

Slot staat nou ook niet bekend als een echte loyalist. 

Wat bedoel je? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Urbeto:

Wat bedoel je? 

Chelsea en Spurs afgewezen.

Spurs verhaal is bekend, maar Van der Vaart gaf laatst bij Rondo naast Slot aan dat Spurs had gekozen voor Postecoglu en de reactie van Slot was daarop "daar wil ik niet op ingaan"  ipv te ontkennen of te vertellen hoe het zat.

Daarnaast neem ik Vdv niet zo serieus meestal, maar ik geloof toch wel dat hij als oud speler beter geïnformeerd is dan wat lukraak NL pers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

37 minuten geleden zei Kyrill:

Ik stop liever voordat erger wordt en mods als @Fantasy moeten ingrijpen  maar jij wil dat blijkbaar wel, ik mooi niet.

*Dit* is nou een aanname. Voor de rest heeft Urbeto helemaal gelijk, als je bij een kleinere club dan Liverpool mislukt is de kans 0,0 dat je daarna nog een stap naar de absolute top van Europa kan maken. Mocht Slot mislukken bij Liverpool (als ie daarheen gaat uiteraard) kan hij nog best bij een club die qua grootte tussen Liverpool en Feyenoord in zit aan de slag. Bedoel het niet onaardig, maar wat jij zei heeft daar helemaal niks mee te maken en dat je niet goed had gelezen wat Urbeto zei is dan ook geen aanname. Wat jij hier zegt, is dat wel. 

On topic: ik denk dat het best een match zou kunnen worden, maar ik ben eerder geneigd te denken dat het om wat voor reden dan ook niet goed afloopt. Ik denk dat Klopp er jarenlang structureel meer uit heeft gehaald dan erin zat. Ik heb Slot ook hoog zitten, maar ik denk dat hij gewoon wat minder is dan Klopp en als hij nu bijvoorbeeld een keer 4e en 5e of 6e wordt, zou dat gezien de staat van de selectie best logisch kunnen zijn maar voldoet hij simpelweg niet aan de verwachtingen. Een beetje hetzelfde als wat we de eerste vijf/zes jaar na vertrekt Ferguson bij Man United hebben gezien. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Vreven:

Serieuze vraag, gaat John de Wolf dan mee? 

Nee die is de cultuurbewaker. Sipke, die knappe hersteltrainer en waarschijnlijk nog een gast we.

Wie zou de nieuwe trainer worden? Ik hoop op zo'n hippe Data Scandinaviër of van Persie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites