La Pulga Geplaatst 12 februari Share Geplaatst 12 februari 51 minuten geleden zei Thierryvane: Deze wilde ik gister ook gebruiken maar was te lui om het op te zoeken, mag zeker in het lijstje van De Boer en Boerrigter gifjes. Voor de liefhebbers, Jong Ajax vanavond om 20:00 live op ESPN. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 12 februari Share Geplaatst 12 februari 1 uur geleden zei timpy00: Dit is het moment van de pas. Volgens mij tijd genoeg voor Sutalo. Zijn tegenstander staat op een meter of tien van hem kun je toch niet gedekt noemen. Zoals ik al eerder zei, ik denk dat Sutalo schrikt van de bal gezien zijn opvallende lichamelijke reactie. Hierdoor komt hij helemaal verkeerd uit, waardoor hij zijn eigen rechterbeen uitschakelt. Ramaj speelt de bal namelijk met de goede snelheid om de bal in een keer door te spelen. Als je hier echt de lange bal hoger zet als optie dan Sutalo inspelen of Gooijer inspelen, dan wil je gewoon niet opbouwen. Dit is echt redelijk standaard hoor. Dat er vervolgens een hoop mis gaat is zeker waar. Maar we hoeven ook niet te doen als onder deze druk in dit voorbeeld uitspelen hogere wiskunde is. Gaan gewoon veel dingen fout. Ramaj moet Henderson inspelen. Sutalo staat verkeerd opgesteld Ramaj coacht de verkeerde optie Sutalo komt met een bizarre ziekenhusbal. En daarna gaat er verdedigend nog van alles fout bij voornamelijk Gooijer. Ik vind eigenlijk dat foto 2 precies mijn punt bevestigd, maar goed. Ik ben het niet met je eens. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 12 februari Share Geplaatst 12 februari 7 minuten geleden zei Elsjorro1990: Ik vind eigenlijk dat foto 2 precies mijn punt bevestigd, maar goed. Ik ben het niet met je eens. Waarom lange bal dan? Want dat snap ik persoonlijk niet zo heel goed. Je staat namelijk aanvallend in ondertal op dit moment bij de lange bal. Maar ben wel benieuwd hoe je dat ziet. Henderson inspelen of via Sutaloz Henderson naar Gooijer zorgt er juist voor. Dat zij een verdediger door laten stappen. Je ziet ook het moment dat Berghuis naar binnen vrij komt. Wat ook weer ruimte geeft voor Brobbey om ondiep te gaan in een sprint tegen een verdediger. Of wanneer ze dat dicht zetten via Berghuis de andere kant op te voetballen. Hier komt een goal tegen uit maar voor een trainer is dat het ideale scenario om mee aan de slag te gaan. En waarvan ik eigenlijk vind dat je onderuit moet kunnen spelen op eredivisie niveau. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 12 februari Share Geplaatst 12 februari 1 uur geleden zei La Pulga: Deze wilde ik gister ook gebruiken maar was te lui om het op te zoeken, mag zeker in het lijstje van De Boer en Boerrigter gifjes. Voor de liefhebbers, Jong Ajax vanavond om 20:00 live op ESPN. Mannsverk-in-de-basis-alert! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 12 februari Share Geplaatst 12 februari Misschien iets te voorbarig, maar Rijkhof samen met Brobbey in de spits komend EK? Taylor hangend er om heen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 12 februari Share Geplaatst 12 februari Heerlijke goal Rijkhoff na assist (en knappe actie) Kaplan. Kaplan is echt een genot om naar te kijken. Veel te goed voor dit niveau. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arezo Geplaatst 12 februari Share Geplaatst 12 februari 6 minuten geleden zei La Pulga: Misschien iets te voorbarig, maar Rijkhof samen met Brobbey in de spits komend EK? Taylor hangend er om heen Mag Brobbey nog spelen dan voor onder 21? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 12 februari Share Geplaatst 12 februari 11 minuten geleden zei La Pulga: Misschien iets te voorbarig, maar Rijkhof samen met Brobbey in de spits komend EK? Taylor hangend er om heen 2 games, 2 goals. Amazing talent. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 12 februari Share Geplaatst 12 februari (bewerkt) 3 minuten geleden zei Thierryvane: 2 games, 2 goals. Amazing talent. Geld dubbel en dwars waard alweer, denk dat United in de zomer wel voor hem zal komen. Wellicht ruilen voor Hojlund, maja die moet dan ook weer gaan rijpen in Jong dus daar win je niks mee. Overigens inderdaad, Kaplan, wat een speler is dat. Overmars toen nog gehaald zeker? Edit: ik typ het en dan word het bijna 2-1 door een fout van Kappa 12 februari bewerkt door La Pulga Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 12 februari Share Geplaatst 12 februari 18 minuten geleden zei La Pulga: Misschien iets te voorbarig, maar Rijkhof samen met Brobbey in de spits komend EK? Taylor hangend er om heen Als 1/3 naar EK gaat mag je al blij zijn, denk ook alleen dat Brobbey meegaat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 12 februari Share Geplaatst 12 februari @timpy00 Kijk eens naar je eigen foto's, met name de 2e en de 3. Zie dan de afstand die Sutalo in 1 seconde heeft afgelegd, waarbij hij ook nog zijn lichaam heeft gedraaid. Op die derde foto is de bal al onderweg. Dan begrijp je dat Sutalo daar nog helemaal niet in de positie is om een bal te ontvangen. Daarnaast stel jij dat op de beelden te zien is dat de bal de goede snelheid heeft. Ik ben dat niet met je eens. Je ziet namelijk dat Sutalo moet overschakelen van een achterwaartse naar een voorwaartse beweging, om de bal te kunnen ontvangen en tijd te hebben hem te verwerken. Als dat zo is, heeft de bal niet de goede snelheid. En qua de afstand tot Sahraoui, je ziet de afstand die ook Sahraoui nog heeft afgelegd tussen die twee foto's. Die ligt op snelheid en is ondanks het gat dat er op de foto lijkt dus heel snel bij Sutalo. Daar komt wel degelijk druk vandaan. Dat Sutalo hier in de problemen komt, ligt niet aan zijn positie of aan de bal van Ramaj, maar door wat eraan voorafging; door de beweging en de lichaamshouding die daar het gevolg van is. Dat lijkt iets waar Ramaj geen rekening mee hield. Hij speelde hem in alsof hij zich daar gewoon aanbood ipv die positie in bewoog en eigenlijk nog zijn positie aan het kiezen was. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 12 februari Share Geplaatst 12 februari Vergeet Rijkhof, Chourak in Oranje! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 12 februari Share Geplaatst 12 februari 57 minuten geleden zei La Pulga: Geld dubbel en dwars waard alweer, denk dat United in de zomer wel voor hem zal komen. Wellicht ruilen voor Hojlund, maja die moet dan ook weer gaan rijpen in Jong dus daar win je niks mee. Overigens inderdaad, Kaplan, wat een speler is dat. Overmars toen nog gehaald zeker? Edit: ik typ het en dan word het bijna 2-1 door een fout van Kappa 4 minuten geleden zei La Pulga: Vergeet Rijkhof, Chourak in Oranje! En dan loop je te zeiken, over mijn posts in dit topic? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fantasy Geplaatst 12 februari Share Geplaatst 12 februari Ik proef een beetje sarcasme wel in deze berichten van LP. Misschien zelfs twee beetjes. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 12 februari Share Geplaatst 12 februari 2 minuten geleden zei Fantasy: Ik proef een beetje sarcasme wel in deze berichten van LP. Misschien zelfs twee beetjes. Ik ook. Dan nog is het totaal niet grappig, en compleet verlies van elk vorm van realiteit. Als hij dat wil verliezen, be my guest hahahah Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dansmeister Geplaatst 12 februari Share Geplaatst 12 februari 8 minuten geleden zei Kyrill: Ik ook. Dan nog is het totaal niet grappig, en compleet verlies van elk vorm van realiteit. Als hij dat wil verliezen, be my guest hahahah Hebben de pech dat Knoeiman de bondscoach is en niet een topper zoals de Boer of Blind. Dan had Rijkhof zeker een kans gemaakt na vanavond. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 12 februari Share Geplaatst 12 februari 33 minuten geleden zei Hwb: @timpy00 Kijk eens naar je eigen foto's, met name de 2e en de 3. Zie dan de afstand die Sutalo in 1 seconde heeft afgelegd, waarbij hij ook nog zijn lichaam heeft gedraaid. Op die derde foto is de bal al onderweg. Dan begrijp je dat Sutalo daar nog helemaal niet in de positie is om een bal te ontvangen. Daarnaast stel jij dat op de beelden te zien is dat de bal de goede snelheid heeft. Ik ben dat niet met je eens. Je ziet namelijk dat Sutalo moet overschakelen van een achterwaartse naar een voorwaartse beweging, om de bal te kunnen ontvangen en tijd te hebben hem te verwerken. Als dat zo is, heeft de bal niet de goede snelheid. En qua de afstand tot Sahraoui, je ziet de afstand die ook Sahraoui nog heeft afgelegd tussen die twee foto's. Die ligt op snelheid en is ondanks het gat dat er op de foto lijkt dus heel snel bij Sutalo. Daar komt wel degelijk druk vandaan. Dat Sutalo hier in de problemen komt, ligt niet aan zijn positie of aan de bal van Ramaj, maar door wat eraan voorafging; door de beweging en de lichaamshouding die daar het gevolg van is. Dat lijkt iets waar Ramaj geen rekening mee hield. Hij speelde hem in alsof hij zich daar gewoon aanbood ipv die positie in bewoog en eigenlijk nog zijn positie aan het kiezen was. Nou wellicht niet goed genoeg aangegeven vanuit mij. Maar dacht ergens benoemd te hebben ik denk dat Sutalo daar plichtmatig uitzakt omdat het van hem verwacht wordt maar dat hij niet op de bal rekende. Het lijkt er dus op wat jij ook aangeeft dat Ramaj er vanuit ging dat hij zich uit laat zakken om een afspeeloptie te worden. De bijzondere lichaamshouding en het feit dat hij op die positie uitkomt op linkerbeen heeft dus vooral te maken in mijn optiek met Sutalo. Maar daarbij blijft de bal naar Henderson ondanks al die dingen nog steeds een optie. Waarschijnlijk speelt Sutalo hem zo matig naar Gooijer omdat hij onder druk gezet wordt, bal niet verwacht en Ramaj hem naar Gooijer coacht. En daardoor niet zelf kijkt en ziet. Iets wat niet per se positief is. Maar ik vind nog steeds dat Sutako hem naar Henderson kan spelen. Omdat hij gewoon een korte pass heeft. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 12 februari Share Geplaatst 12 februari (bewerkt) 9 minuten geleden zei Dansmeister: Hebben de pech dat Knoeiman de bondscoach is en niet een topper zoals de Boer of Blind. Dan had Rijkhof zeker een kans gemaakt na vanavond. Ach, Xavi is bijna weg dus dan zal Koeman wel worden aangesteld als hoofdtrainer want die trein komt vast wel nog een keer. Heb je al nagedacht over een koppeltje De Boer met Blind? Dat zal toch gansgeil zijn! #teamRijkhof @Kyrill Niet zo zeiken joh. 12 februari bewerkt door La Pulga Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 13 februari Share Geplaatst 13 februari Leuke pot gisteren tegen een heel zwak MVV. Rijkhoff, Mannsverk, Vos en vooral Kaplan dus erg sterk. Gaaei laat zelfs in de KKD zien niet goed genoeg te zijn. Zonde dat die jongen gewoon niet kan voetballen want aan zijn explosiviteit en drive naar voren ligt het niet. Blijft gaan. Kan zomaar Kaplan minuten gaat maken aanstaande donderdag. Gisteren in de rust gewisseld. Zou John onderstaand aandurven? Forbs bij gebrek aan beter. Zou even niet weten wie anders. Citaat Forbs - Brobbey - Berghuis Taylor - Hendo - Hlynsson Hato - Kaplan - Sutalo - Gooijer Ramaj Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 13 februari Share Geplaatst 13 februari Lijkt mij, voor donderdag in ieder geval, een prima opstelling. Zou persoonlijk Taylor nog vervangen voor Tahirovic of zelfs Fitz-Jim voor meer stabiliteit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 13 februari Share Geplaatst 13 februari 17 uur geleden zei timpy00: Waarom lange bal dan? Want dat snap ik persoonlijk niet zo heel goed. Je staat namelijk aanvallend in ondertal op dit moment bij de lange bal. Maar ben wel benieuwd hoe je dat ziet. Henderson inspelen of via Sutaloz Henderson naar Gooijer zorgt er juist voor. Dat zij een verdediger door laten stappen. Je ziet ook het moment dat Berghuis naar binnen vrij komt. Wat ook weer ruimte geeft voor Brobbey om ondiep te gaan in een sprint tegen een verdediger. Of wanneer ze dat dicht zetten via Berghuis de andere kant op te voetballen. Hier komt een goal tegen uit maar voor een trainer is dat het ideale scenario om mee aan de slag te gaan. En waarvan ik eigenlijk vind dat je onderuit moet kunnen spelen op eredivisie niveau. Sorry, gisteren had ik even geen tijd meer om te reageren. Nou, ik zeg niet dat de lange bal de beste optie is. Ik vindt dat je hier gewoon Henderson moet aanspelen omdat dat 1. de beste keuze is omdat Gooijer dan in 1 keer de bal in de loop kan ontvangen van Henderson ( Gooijer staat daar namelijk relatief vrij). Dan zou je zelfs nog kunnen stellen dat als je Sutalo aanspeelt, Sutalo hier ten alle tijde de bal naar Henderson moet spelen. Maar wat je mijn inziens nu achterwege laat, is dat op foto 2 die je zelf aan haalt, de bal nog niet halverwege Sutalo is, maar sahroui wel al vol in de sprint zit. Op moment van nemen van die foto is Sahraoui een metertje of 8 vandaan bij Sutalo? Maw: Op het moment dat Sutalo die bal uberhaupt kan aannemen, zit Sahroui al binnen een metertje of 3/4 van Sutalo. Dan kun je je afvragen, gelet op wat we de afgelopen maanden gezien hebben van Sutalo, of jij het realistisch vindt dat Sutalo hier onder die druk nog een fatsoenlijk bal naar Henderson gaat spelen. Het resultaat van wat er vervolgens gebeurd, bevestigd daarin een beetje mijn gevoel: Hij geeft een of andere halve pisbal. Dan kun je vinden dat Ajax-spelers hier onder deze druk moeten kunnen uitvoetballen, maar je weet al dat Sutalo in elk geval niet echt het vertrouwen heeft op dit moment om dat te doen. Dan zou dus inderdaad optie 1 zijn: Ramaj die Henderson in speelt. Optie 2 is wat mij betreft de bal op Gooijer spelen. Sahraoui staat daar namelijk wel een metertje of 20 van af en ook de middenvelder die uiteindelijk die half zachte bal veroverd, staat op een metertje of 20. Strakke bal op Gooijer ( Ramaj kan toch zo goed meevoetballen) en er is niks aan de hand. En dan zou je daarna nog kunnen twijfelen of je dat dan doet, of dat je die bal dan lang gooit. Ik snap best dat je vanuit een soort van ideaal standpunt kijkt, maar je moet ook kijken naar de spelers die daar staan. Je kunt niet zeggen: Ja, ze moeten hier maar onderuit kunnen voetballen, als je weet dat dat niet gebeurd met deze spelers. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 13 februari Share Geplaatst 13 februari 1 uur geleden zei Elsjorro1990: Sorry, gisteren had ik even geen tijd meer om te reageren. No worries, heeft ook geen haast. Ben vooral benieuwd naar je gedachtegang. 1 uur geleden zei Elsjorro1990: Nou, ik zeg niet dat de lange bal de beste optie is. Ik vindt dat je hier gewoon Henderson moet aanspelen omdat dat 1. de beste keuze is omdat Gooijer dan in 1 keer de bal in de loop kan ontvangen van Henderson ( Gooijer staat daar namelijk relatief vrij). Dan zou je zelfs nog kunnen stellen dat als je Sutalo aanspeelt, Sutalo hier ten alle tijde de bal naar Henderson moet spelen. Maar wat je mijn inziens nu achterwege laat, is dat op foto 2 die je zelf aan haalt, de bal nog niet halverwege Sutalo is, maar sahroui wel al vol in de sprint zit. Op moment van nemen van die foto is Sahraoui een metertje of 8 vandaan bij Sutalo? Maw: Op het moment dat Sutalo die bal uberhaupt kan aannemen, zit Sahroui al binnen een metertje of 3/4 van Sutalo. Sahraoui heeft eigenlijk de passlijn nog verder opengezet naar Henderson door de passlijn naar Gooijer ver dicht te zetten. Ik denk ook hier op het moment van spelen dat nog steeds de bal Henderson gewoon kan. Sterker nog Henderson zou zelfs nog de extra optie hebben om naar links open te draaien. Henderson krijgt in mijn inziens vrij veel opties als hij hier de bal krijgt. En je hebt de ideale kans om onder de druk uit te spelen. Maar nog steeds ideale bal is op dit moment Sutalo -> Henderson -> Gooijer in mijn ogen. 1 uur geleden zei Elsjorro1990: Dan kun je je afvragen, gelet op wat we de afgelopen maanden gezien hebben van Sutalo, of jij het realistisch vindt dat Sutalo hier onder die druk nog een fatsoenlijk bal naar Henderson gaat spelen. Het resultaat van wat er vervolgens gebeurd, bevestigd daarin een beetje mijn gevoel: Hij geeft een of andere halve pisbal. Dan kun je vinden dat Ajax-spelers hier onder deze druk moeten kunnen uitvoetballen, maar je weet al dat Sutalo in elk geval niet echt het vertrouwen heeft op dit moment om dat te doen. Sutalo zijn passing is niet eens heel slecht in de Eredivisie als je naar data kijkt, zeker laatste tijd. Ik vind het realistisch omdat hij een letterlijk rechte passlijn naar Henderson heeft over en bal van 15 meter. Dat is voor iedereen realistisch. Vertrouwen is ook maar een container begrip in deze, want anders zou je hem nooit een bal mogen geven. Ik denk dat zijn oriëntatie in deze fase niet goed is en dat hij daardoor blind de keuze maakt die Ramaj hem coacht, de bal richting Gooijer. Denk dus vooral dat het met zijn oriëntatie te maken heeft waardoor hij zelf schrikt, overzicht mist en daardoor deze keuze maakt. 1 uur geleden zei Elsjorro1990: Dan zou dus inderdaad optie 1 zijn: Ramaj die Henderson in speelt. Optie 2 is wat mij betreft de bal op Gooijer spelen. Sahraoui staat daar namelijk wel een metertje of 20 van af en ook de middenvelder die uiteindelijk die half zachte bal veroverd, staat op een metertje of 20. Strakke bal op Gooijer ( Ramaj kan toch zo goed meevoetballen) en er is niks aan de hand. En dan zou je daarna nog kunnen twijfelen of je dat dan doet, of dat je die bal dan lang gooit. Je hebt idealiter de bal het liefst in de as. Daarom altijd het liefst bal naar Henderson. Je hebt vervolgens het liefst de bal niet door de lucht, is drukmoment tegenstander, dus als we naar Gooijer gaan idealiter via Henderson. Een strakke lange bal moet hij op zijn borst aannemen (?) is drukmoment tegenstander. Bal door de lucht is altijd risicovoller dan bal over de grond, dus drukmoment tegenstander. En ja ik vind het geen slechte optie en schat Gooijer in dat hij de bal kan verwerken. Wil alleen maar aangeven waarom de optie Henderson en Sutalo->Henderson->Gooijer in mijn ogen voorkeur hebben. Zeker omdat je kansen wilt creëren door onder de druk van Heerenveen uit te spelen. Dan ontstaan er ruimtes. Dan zijn in de eerste fase ballen over de grond altijd van veel meer waarde dan ballen door de lucht. Dus nee rechtstreeks Gooijer is geen foute optie. Alleen wanneer je kansen wilt creëren, zeker wanneer je creatieve spelers ontbeert zal je er onderuit moeten voetballen. En de bal die we dan van Sutalo verwachten is op eerste klasse niveau ook niet hogere wiskunde laat staan in de Eredivisie. 1 uur geleden zei Elsjorro1990: Ik snap best dat je vanuit een soort van ideaal standpunt kijkt, maar je moet ook kijken naar de spelers die daar staan. Je kunt niet zeggen: Ja, ze moeten hier maar onderuit kunnen voetballen, als je weet dat dat niet gebeurd met deze spelers. Het is geen ideaal standpunt, dit is gewoon een hele normale spelsituatie. En er is geen enkele aanleiding om er vanuit te gaan dat Sutalo, en je insinueert in mijn ogen meerdere spelers, dit soort situatie niet kunnen (gaan) herkennen en uitvoeren. Dit doen teams op vrijwel alle niveaus. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 13 februari Share Geplaatst 13 februari 2 uur geleden zei timpy00: No worries, heeft ook geen haast. Ben vooral benieuwd naar je gedachtegang. Sahraoui heeft eigenlijk de passlijn nog verder opengezet naar Henderson door de passlijn naar Gooijer ver dicht te zetten. Ik denk ook hier op het moment van spelen dat nog steeds de bal Henderson gewoon kan. Sterker nog Henderson zou zelfs nog de extra optie hebben om naar links open te draaien. Henderson krijgt in mijn inziens vrij veel opties als hij hier de bal krijgt. En je hebt de ideale kans om onder de druk uit te spelen. Maar nog steeds ideale bal is op dit moment Sutalo -> Henderson -> Gooijer in mijn ogen. Ja, maar dan veranderd de situatie dermate dat gooijer aanspelen niet meer mogelijk is natuurlijk: op het moment dat Ramaj de bal aanneemt, ligt de weg naar Gooijer redelijk open. Ik vind Sutalo hier aan spelen gewoon ten alle tijde iemand in de problemen brengen, als je ook ziet hoeveel druk er op hem staat. Daar veranderen we over van mening blijkbaar, dat kan. Ideaal gezien zou het voor mij Ramaj-Henderson-Gooijer zijn. Ik denk dat je Sutalo gewoon nooit in deze positie moet brengen, want zoveel tijd heeft die niet. 2 uur geleden zei timpy00: Sutalo zijn passing is niet eens heel slecht in de Eredivisie als je naar data kijkt, zeker laatste tijd. Ik vind het realistisch omdat hij een letterlijk rechte passlijn naar Henderson heeft over en bal van 15 meter. Dat is voor iedereen realistisch. Vertrouwen is ook maar een container begrip in deze, want anders zou je hem nooit een bal mogen geven. Ik denk dat zijn oriëntatie in deze fase niet goed is en dat hij daardoor blind de keuze maakt die Ramaj hem coacht, de bal richting Gooijer. Denk dus vooral dat het met zijn oriëntatie te maken heeft waardoor hij zelf schrikt, overzicht mist en daardoor deze keuze maakt. Maar orientatie is toch net zo goed onderdeel van zijn takenpakket, of zie ik dit nu verkeerd? Het feit dat Sutalo hier een gigantisch slechte keuze maakt, onder druk van een tegenstander, zegt toch eigenlijk precies dat wat ik zeg? Je moet Sutalo hier de bal gewoon niet inspelen. 2 uur geleden zei timpy00: Je hebt idealiter de bal het liefst in de as. Daarom altijd het liefst bal naar Henderson. Je hebt vervolgens het liefst de bal niet door de lucht, is drukmoment tegenstander, dus als we naar Gooijer gaan idealiter via Henderson. Een strakke lange bal moet hij op zijn borst aannemen (?) is drukmoment tegenstander. Bal door de lucht is altijd risicovoller dan bal over de grond, dus drukmoment tegenstander. En ja ik vind het geen slechte optie en schat Gooijer in dat hij de bal kan verwerken. Wil alleen maar aangeven waarom de optie Henderson en Sutalo->Henderson->Gooijer in mijn ogen voorkeur hebben. Zeker omdat je kansen wilt creëren door onder de druk van Heerenveen uit te spelen. Dan ontstaan er ruimtes. Dan zijn in de eerste fase ballen over de grond altijd van veel meer waarde dan ballen door de lucht. Dus nee rechtstreeks Gooijer is geen foute optie. Alleen wanneer je kansen wilt creëren, zeker wanneer je creatieve spelers ontbeert zal je er onderuit moeten voetballen. En de bal die we dan van Sutalo verwachten is op eerste klasse niveau ook niet hogere wiskunde laat staan in de Eredivisie. Het is geen ideaal standpunt, dit is gewoon een hele normale spelsituatie. En er is geen enkele aanleiding om er vanuit te gaan dat Sutalo, en je insinueert in mijn ogen meerdere spelers, dit soort situatie niet kunnen (gaan) herkennen en uitvoeren. Dit doen teams op vrijwel alle niveaus. Daar zit denk ik dan wel het grote verschil: Ik denk helemaal niet en zie dit ook helemaal niet op alle niveau's gebeuren. Een CV die op deze manier tussen 2 drukzettende spelers een bal krijgt aangespeeld van een keeper en daar met gemak onderuit voetbalt. Dat gebeurd echt niet op alle niveau's. Maar goed, laten we deze discussie sluiten. Ik ben het gewoon niet eens met je gedachtegang. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 13 februari Share Geplaatst 13 februari 20 minuten geleden zei Elsjorro1990: Ja, maar dan veranderd de situatie dermate dat gooijer aanspelen niet meer mogelijk is natuurlijk: op het moment dat Ramaj de bal aanneemt, ligt de weg naar Gooijer redelijk open. Ik vind Sutalo hier aan spelen gewoon ten alle tijde iemand in de problemen brengen, als je ook ziet hoeveel druk er op hem staat. Daar veranderen we over van mening blijkbaar, dat kan. Ideaal gezien zou het voor mij Ramaj-Henderson-Gooijer zijn. Ik denk dat je Sutalo gewoon nooit in deze positie moet brengen, want zoveel tijd heeft die niet. Hij heeft tijd om die halfslachtige bal te geven richting Gooijer, die is moeilijker om te geven dan een rechte pas vooruit. Dus in dit geval is tijd niet echt een argument denk ik, 20 minuten geleden zei Elsjorro1990: Maar orientatie is toch net zo goed onderdeel van zijn takenpakket, of zie ik dit nu verkeerd? Het feit dat Sutalo hier een gigantisch slechte keuze maakt, onder druk van een tegenstander, zegt toch eigenlijk precies dat wat ik zeg? Je moet Sutalo hier de bal gewoon niet inspelen. Dus is dit toch iets leerbaars, herkennen van situatie enzo. Vaker in situatie laten komen, video analyse (wat wij nu eigenlijk doen), coaching. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 13 februari Share Geplaatst 13 februari Tegengoal van het seizoen, ik hoop bijna dat we op 1 punt na geen 3e worden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten