Hwb Geplaatst 26 januari Share Geplaatst 26 januari Ajax is nu (voor het eerst?) ook eisen aan Misehouy aan het stellen. Heeft sinds het trainingskamp meegetraind met 1, maar dat stopt nu. Traint niet meer met het eerste tot hij heeft bijgetekend. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 26 januari Share Geplaatst 26 januari 2 uur geleden zei Elsjorro1990: Dat blijft inderdaad in die zin wel lastig, al was 2020-2021 wel het 1e seizoen van Brobbey bij de selectie. Dus of hij toen al niet bij tekenen wou, of dat hij gewoon weinig perspectief voor zichzelf zag: Hij was 3e spits, met een Traore voor zich, waarvan er toen natuurlijk nog geen geluiden waren dat die weg zou gaan, en een haller, die net voor een recordbedrag gehaald was. In die zin snap ik wel dat voor Brobbey op dat moment het perspectief niet zo heel erg lekker was. Dat maakt dan de keuze, als een club als Leipzig komt, met een zak met geld, wel vrij lastig. Sterker nog: Ik kan me voorstellen dat hij daar voor zichzelf best wel wat kansen zag: Immers was er op het moment dat hij tekende, als ik het me goed herinner, met Poulsen 1 fatsoenlijke spits. Dat daarna Andre Silva nog gehaald werd, maakte hem wederom 3e keuze. Maar ditmaal met 5 miljoen per jaar, ipv de 2 miljoen die Ajax bood. Brobbey wilde voor hij bij het eerste zat al niet bijtekenen. Dus dat Traore verkocht werd en in de winter Haller gehaald werd kan maar een deel mee hebben gespeeld. Buiten dat hij nooit 3e spits is geweest maar altijd 2e spits. In het systeem wat Leipzig speelde inderdaad vaak Poulsen of Sorloth met daaromheen Nkunku, Olmo, Szoboszlai. Zou raar zijn als hij als 18-jarige wisselspeler van Ajax dacht daar de man te worden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 26 januari Share Geplaatst 26 januari 3 uur geleden zei Rogier.: Ho, stop de tijd. Haller is gehaald in de winterstop nadat Brobbey al een (half) jaar niet wilde bijtekenen. Ajax heeft daar dus doorgeschakeld. Geen idee waarom Brobbey toen niet heeft bijgetekend, en daarna heeft hij gewoon voor het geld van Leipzig gekozen. Voor Misehouy is het nu ook echt de ideale situatie. Er is geen vaste nummer 10 en die gaat niet gehaald worden. Berghuis wordt nog veel gebruikt op rechtsbuiten, dus je houdt Hlynsson en Taylor over die op 10 kunnen spelen (Akpom is geen serieuze optie). Als Misehouy vertrouwen in zichzelf heeft, is dit hét moment om wel bij te tekenen en je kans te grijpen. Want van beide genoemde mannen zou hij de strijd moeten winnen als hij echt zo goed is. Dat geeft voor mij ook aan dat hij dus toch wel onzeker is over zijn eigen kwaliteiten, waarom zou je anders twijfelen? Die wil óf garanties dat als hij niet goed presteert, hij nog steeds de kans krijgt om zich op nummer 10 te ontwikkelen (dat kan Ajax niet geven natuurlijk), óf hij wil nu een sloot geld binnenhalen voor het geval zijn carrière mislukt (wat helemaal geen gekke gedachte is als je onzeker bent). Tweede gedeelte van je verhaal is daarmee wel waar, maar vooral om een andere reden denk ik. Nee joh gast, Misehouy op 10 is zelfmoord nu. Zo'n speler begint de eerste 3 jaar van zijn carrière gewoon op links en blijft daar zelfs misschien voor altijd staan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 26 januari Share Geplaatst 26 januari 1 minuut geleden zei cimbomcu: Nee joh gast, Misehouy op 10 is zelfmoord nu. Zo'n speler begint de eerste 3 jaar van zijn carrière gewoon op links en blijft daar zelfs misschien voor altijd staan. Waarom is Misehouy opstellen zelfmoord en Hlynsson opstellen niet? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 26 januari Share Geplaatst 26 januari 2 minuten geleden zei cimbomcu: Nee joh gast, Misehouy op 10 is zelfmoord nu. Zo'n speler begint de eerste 3 jaar van zijn carrière gewoon op links en blijft daar zelfs misschien voor altijd staan. Waarom precies? Juist dé ideale nummer 10. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 26 januari Share Geplaatst 26 januari De paar keren dat je nu Banel hebt gebracht, daar zou Misehouy prima kunnen invallen. Vorige pot schoof vh Schip Berghuis naar het middenveld zodat Banel rechtsbuiten kon staan. Maar dan zie ik liever Misehouy erin als Hlynsson op is. Maargoed, hij zal zelf wel te weinig brengen op de trainen, anders had hij vast in die situatie ingevallen zou ik denken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 26 januari Share Geplaatst 26 januari De 10 positie, klinkt heerlijk en zeker als je kijkt naar de nummer 10's die we kennen zoals Sneijder, Vd Vaart, Litmanen of buitenlandse 10's als Guti of Riquelme. Maar ik hoef jullie niet meer te vertellen dat dat voorbij is. De 10 positie maakt onderdeel uit van het middenveld en is steeds meer een positie geworden voor de type Klaassen, Vd Beek, Til en bij Feyenoord nu Timber (?) Het grote verschil op dit moment tussen Hlynsson en Misehouy is dat die eerste gewoon een middenvelder is, en die laatste een aanvaller. Een 10 moet tegenwoordig ongelofelijk veel werk verrichten ook defensief en daar is Misehouy nog lang niet klaar voor. En al helemaal niet in dit Ajax, waar je gewoon defensief kwetsbaar bent en als middenvelder en als 10 dus ontzettend hard moet werken, duelleren en terug moet rennen. We moeten het ook allemaal niet overdrijven. Unuvar was in de jeugd minstens net zo'n groot talent, en zelfs nog groter. Maar ook Unuvar redt het niet bij clubs als Trabzonspor en FC Twente en speelt als die speelt, op de linkerflank. En als mensen zijn lengte erbij pakken, dat kan. Maar het scheelt 4 cm met Misehouy. Ik sluit overigens niet uit dat Misehouy gewoon een goede 10 kan worden, ook voor Ajax. Maar toch niet op zijn 18de terwijl die zijn debuut nog moet maken. Laat hem eerst eens op de flank af en toe 5 minuten invallen, we moeten zoiets ook niet groter maken dan het is he. Galatasaray speelt veel meer wedstrijden kut, als Mertens op 10 wordt gezet. Ajax met Akpom op 10, gewoon een mislukt experiment. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
putdus Geplaatst 26 januari Share Geplaatst 26 januari (bewerkt) Unuvar was minstens zo 'n groot talent?? Man Unuvar speelde de hele KKD kapot, was bij 1 vd 3 goals betrokken. Wat heeft misehouy gepresteerd? En hij viel goed in bij twente, maar raakte toen geblesseerd. En nu heeft die in die paar korte invalbeurten ook al twee goals en twee assists. 26 januari bewerkt door putdus Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 26 januari Share Geplaatst 26 januari 37 minuten geleden zei putdus: Unuvar was minstens zo 'n groot talent?? Man Unuvar speelde de hele KKD kapot, was bij 1 vd 3 goals betrokken. Wat heeft misehouy gepresteerd? En hij viel goed in bij twente, maar raakte toen geblesseerd. En nu heeft die in die paar korte invalbeurten ook al twee goals en twee assists. Unuvar was idd heel goed. Maar de harde feiten zijn 2 jaar uitgeleend en geen kut gepresteerd. Dit Twente heeft hele matige buitenspelers, als je daar al niet tussenkomt moeten we stoppen met praten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 26 januari Share Geplaatst 26 januari Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FlyD Geplaatst 26 januari Share Geplaatst 26 januari 1 uur geleden zei putdus: Unuvar was minstens zo 'n groot talent?? Man Unuvar speelde de hele KKD kapot, was bij 1 vd 3 goals betrokken. Wat heeft misehouy gepresteerd? En hij viel goed in bij twente, maar raakte toen geblesseerd. En nu heeft die in die paar korte invalbeurten ook al twee goals en twee assists. Misehouy is dit seizoen betrokken bij 10 v/d 34 goals. 14 van die 34 goals werden gemaakt in de periode dat hij geblesseerd was, dus eigenlijk was hij betrokken bij 10 v/d 20 goals, 1 op 2 dus. Misehouy heeft zeker veel talent en zou hem graag eens zien invallen, maar op dit moment lijkt hij me nog niet klaar om vast op het middenveld bij Ajax 1 te spelen. Het type speler dat hij is, is ook moeilijker in te passen dan bv een Hlynsson. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElPrincipito Geplaatst 26 januari Share Geplaatst 26 januari Nou Misehouy naar OHL Leuven dus.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 26 januari Share Geplaatst 26 januari Ik vraag me echt af of sommige mensen wel eens Jong Ajax kijken of hem in de jeugd hebben zien spelen. Daarna met droge ogen gaan beweren dat het beter is dat Misehouy 5 minuten als linksbuiten speelt in een elftal waar Martha, Banel basisplaatsen kunnen krijgen. Twee spelers die bij geen een Eredivisieclub basisspeler gaan worden de komende jaren. Hlynnson is zeker beter zonder bal, vooral in het aanvallende gedeelte zonder bal. Misehouy kan prima voor Hlynsson invallen zoals @Gert al benoemde. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 26 januari Share Geplaatst 26 januari 2 uur geleden zei timpy00: Brobbey wilde voor hij bij het eerste zat al niet bijtekenen. Dus dat Traore verkocht werd en in de winter Haller gehaald werd kan maar een deel mee hebben gespeeld. Buiten dat hij nooit 3e spits is geweest maar altijd 2e spits. In het systeem wat Leipzig speelde inderdaad vaak Poulsen of Sorloth met daaromheen Nkunku, Olmo, Szoboszlai. Zou raar zijn als hij als 18-jarige wisselspeler van Ajax dacht daar de man te worden. Dat is niet waar, Traore werd namelijk pas verkocht aan het einde van dat seizoen. Dus toen Haller in de winter kwam, was Brobbey wel degelijk 3e spits. En toen Haller er nog niet was, was hij 2e spits met welgeteld nog geen wedstrijd aan speelminuten. Dan zou je inderdaad de discussie kunnen voeren over of hij begin dat seizoen al niet bij wou tekenen, of dat hij zoiets had: Ja, allemaal leuk en aardig, maar Traore krijgt de voorkeur. Dat Haller maar deels van invloed geweest is, ontken ik niet. Al blijft dat een beetje het Kip en het Ei: Het kan ook het laatste zetje zijn geweest. En dan nog: Brobs was dus op dat moment 3e spits. Dan snap ik best dat je voor een dikke verdubbeling van je salaris het net zo goed ergens anders kan proberen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 26 januari Share Geplaatst 26 januari 14 minuten geleden zei Elsjorro1990: Dat is niet waar, Traore werd namelijk pas verkocht aan het einde van dat seizoen. Dus toen Haller in de winter kwam, was Brobbey wel degelijk 3e spits. En toen Haller er nog niet was, was hij 2e spits met welgeteld nog geen wedstrijd aan speelminuten. Dan zou je inderdaad de discussie kunnen voeren over of hij begin dat seizoen al niet bij wou tekenen, of dat hij zoiets had: Ja, allemaal leuk en aardig, maar Traore krijgt de voorkeur. Dat Haller maar deels van invloed geweest is, ontken ik niet. Al blijft dat een beetje het Kip en het Ei: Het kan ook het laatste zetje zijn geweest. En dan nog: Brobs was dus op dat moment 3e spits. Dan snap ik best dat je voor een dikke verdubbeling van je salaris het net zo goed ergens anders kan proberen. Sinds Haller kwam heeft Brobbey meer gespeeld dan Traore. Kun je niet echt spreken van 3e spits imo. Hij wilde voor dat seizoen begon al niet bijtekenen want toen waren ze al met een contractvoorstel gekomen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 26 januari Share Geplaatst 26 januari Citaat Ajax is hard op weg om definitief afscheid te nemen van Jorge Sánchez. Volgens het Mexicaanse Súper Deportivo hebben de Amsterdammers een akkoord bereikt met Cruz Azul over een transfer van de 26-jarige rechtsback. Wel moet er nog één situatie worden opgelost. Sánchez is door Ajax namelijk verhuurd aan FC Porto. Hoewel hij in het Estádio do Dragão voornamelijk de bank warmhoudt, moet de Portugese topclub nog wel instemmen met een vervroegde beëindiging van de overeenkomst. Volgens Súper Deportivo is dat het laatste obstakel. Ajax en Cruz Azul zijn het eens en ook Sánchez stemde al in met een terugkeer naar zijn geboorteland. Cruz Azul is net begonnen aan het nieuwe seizoen en hoopt de 38-voudig international van El Tri zo snel mogelijk te verwelkomen. Hoeveel met de transfer gemoeid is, is niet duidelijk. Eerder viel in de wandelgangen een bedrag van bijna vier miljoen euro Het ga je goed, strijder. Nooit klagen, altijd met borst vooruit en heeft hele mooi wedstrijden gespeeld. Een boegbeeld voor de club, hopelijk krijgt hij een mooi afscheid binnenkort. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 26 januari Share Geplaatst 26 januari 7 uur geleden zei timpy00: Ik vraag me echt af of sommige mensen wel eens Jong Ajax kijken of hem in de jeugd hebben zien spelen. Daarna met droge ogen gaan beweren dat het beter is dat Misehouy 5 minuten als linksbuiten speelt in een elftal waar Martha, Banel basisplaatsen kunnen krijgen. Twee spelers die bij geen een Eredivisieclub basisspeler gaan worden de komende jaren. Hlynnson is zeker beter zonder bal, vooral in het aanvallende gedeelte zonder bal. Misehouy kan prima voor Hlynsson invallen zoals @Gert al benoemde. Haha, geloof mij dat ik Jong op de voet volg. Ik heb het toch niet over Banel of Misehouy gehad? Ik heb het over Misehouy op het middenveld. Misehouy mag lekker invallen van mij ipv Banel of Martha. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 26 januari Share Geplaatst 26 januari 35 minuten geleden zei cimbomcu: Haha, geloof mij dat ik Jong op de voet volg. Ik heb het toch niet over Banel of Misehouy gehad? Ik heb het over Misehouy op het middenveld. Misehouy mag lekker invallen van mij ipv Banel of Martha. Waarom zou hij verdedigend slechter zijn dan Hlynsson? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FlyD Geplaatst 27 januari Share Geplaatst 27 januari 8 uur geleden zei timpy00: Waarom zou hij verdedigend slechter zijn dan Hlynsson? Omdat hij minder ballen verovert, minder duels wint, minder impact heeft in het drukzetten,... Hlysson heeft in zijn opleiding ook vaker als 8 gespeeld en soms zelfs als 6. Daarnaast heeft hij ook iets meer body dan Misehouy. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 27 januari Share Geplaatst 27 januari 20 uur geleden zei cimbomcu: Nee joh gast, Misehouy op 10 is zelfmoord nu. Zo'n speler begint de eerste 3 jaar van zijn carrière gewoon op links en blijft daar zelfs misschien voor altijd staan. Kijk, ik ben het met je eens hè. Alleen als dat zo is, wie is Misehouy dan om nu allerlei eisen te stellen? Dát is mijn punt. Als hij nu al fysiek niet genoeg levert, mag hij eerst nog een jaar in Jong groeien. Terwijl als hij dat wel zou doen, hij zeker die kansen in 1 krijgen. Stukje zelfkennis ontbreekt bij hem lijkt het. Overigens is het voorbeeld van Brobbey in dat opzicht een hele passende. Ten Hag stelde ontzettend hoge eisen aan de fysieke gesteldheid van spelers. Brobbey kon (fysiek) maximaal 30 minuten mee op het niveau van 1, Traoré bijna een hele wedstrijd. Daarom speelde Traoré. Toen Brobbey fitter werd, kwam hij er ook vaker in, en werd hij ook gebruikt boven Traoré. En kijk waar Brobbey nu staat, hij is pas dit seizoen fit genoeg voor een hele pot. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 27 januari Share Geplaatst 27 januari 3 uur geleden zei FlyD: Omdat hij minder ballen verovert, minder duels wint, minder impact heeft in het drukzetten,... Hlysson heeft in zijn opleiding ook vaker als 8 gespeeld en soms zelfs als 6. Daarnaast heeft hij ook iets meer body dan Misehouy. Is dat echt zo dat hij meer ballen wint? Of is dst je gevoel? Fysiek doen ze elkaar ook niet echt veel onder. Of bedoel je daarmee lengte? Ajax zet al een seizoen lang geen druk dus dat punt is nier echt belangrijk. Ook Misehouy heeft regelmatig als 8 gespeeld. Met Hlynsson ook. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FlyD Geplaatst 27 januari Share Geplaatst 27 januari 8 minuten geleden zei timpy00: Is dat echt zo dat hij meer ballen wint? Of is dst je gevoel? Ja, dat komt wel duidelijk uit de data. Hij wint meer duels en wint meer ballen Misehouy: Hlynsson: Ook als je verder gaat filteren per seizoen/competitie/positie blijft het verschil duidelijk. 8 minuten geleden zei timpy00: Fysiek doen ze elkaar ook niet echt veel onder. Of bedoel je daarmee lengte? Ook wel body. Hlynsson is toch iets steviger in de defensieve duels 8 minuten geleden zei timpy00: Ajax zet al een seizoen lang geen druk dus dat punt is nier echt belangrijk. Ik neem aan dat ik hier niet serieus op moet ingaan? 8 minuten geleden zei timpy00: Ook Misehouy heeft regelmatig als 8 gespeeld. Met Hlynsson ook. Misehouy is pas bij Jong Ajax soms op 8 gezet en dat was dan vooral in een systeem met de punt naar achter. Hlynsson speelde eerder al regelmatig als 8 in een systeem waarin hij een echte box-to-box middenvelder was en soms zelfs als 6. Het zijn gewoon 2 andere types en ik denk dat het 'type Hlynsson' in het hedendaagse voetbal makkelijker ingepast kan worden (zonder dat het een kwalitieits-oordeel is). Toch zou ik ook graag Misehouy al eens zien invallen/spelen, maar dan moeten de randvoorwaarden wel aanwezig zijn zodat hij optimaal kan presteren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 27 januari Share Geplaatst 27 januari Hylnsson en Misehouy zijn totaal 2 verschillende spelers @timpy00 Zelf altijd meer fan van de type voetballer Misehouy boven een Hlynsonn. Maar die laatste is natuurlijk veel betrouwbaarder voor een trainer. Misehouy valt meer in een rijtje echte 10 zoals ik wel meer heb genoemd. Hlynsson is veel meer een type Klaassen, Vd Beek etc. Waarbij hij zeker veel beter kan voetballen dan Klaassen. Ben zelf ook wel onder de indruk van Hlynsson. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 27 januari Share Geplaatst 27 januari Puntverlies incoming. Alweer Martha. Hoe de fuck bedenk je het... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 27 januari Share Geplaatst 27 januari Forbs een keer basis is wel leuk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten