Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

Sowieso wat er gisteren gebeurde bij Van der Meijde kan echt niet joh. Die deed gewoon een Van Hooijdonkje naar Mislintat. Mag hopen dat ze daar een flinke rectificatie op gaan eisen. 

Dat artikel ook van Sneijder 🤣 echt die vent is volledig van het pad af joh. Nu gaan zeggen ‘ik wil wel, maar dan moet er eerst wat veranderen’.

Echt, die gozer is mentaal niet in orde hoor. Las ook dat die had gezegd 'aangenomen' te zijn op Harvard :-D Doet gewoon een LOI cursusje dat openbaar wordt aangeboden door Harvard waar je dik voor moet betalen en dan daar over op gaan scheppen door te zeggen 'ik ben aangenomen op Harvard' hahahahahahaha 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 28,3k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2358

• Chiemel

1891

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1523

22 minuten geleden zei Thierryvane:

Heel benieuwd hoelang Mislintat deze hetze vanuit de media gaat volhouden. Te gênant voor woorden.

Die man denkt dat hij naar Jiskefet zit te kijken als hij ze hoort krakelen. Wat Van der Meijde doet is gewoon smaad en laster. Zoals die seniel uit Grollo ook al insinueerde zonder enige vorm van bewijs. Als ik Ajax was zou ik beide voor de rechter dagen wegens smaad en laster. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

26 minuten geleden zei Thierryvane:

Heel benieuwd hoelang Mislintat deze hetze vanuit de media gaat volhouden. Te gênant voor woorden.

9 minuten geleden zei Rogier.:

Doet me een beetje denken aan de haat op Schmidt. Ook zo ontzettend gênant. Wat moeten die Duitsers wel niet van wij Nederlanders denken.

Ik weet dat het vrij kortdag is, maar deze hetze is toch wel wat meer gegrond dan toen bij Schmidt? We hebben nu iets van zes potjes gezien onder Steijn met (een deel van) de aankopen van Mislintat, en de conclusie is vooralsnog dat de één er nog minder van kan dan de ander. Logisch dat er dan kritiek komt. Het is nu aan Steijn en de spelers om de komende wedstrijden iets van tactiek en kwaliteit te laten zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Beppu:

Ik weet dat het vrij kortdag is, maar deze hetze is toch wel wat meer gegrond dan toen bij Schmidt? We hebben nu iets van zes potjes gezien onder Steijn met (een deel van) de aankopen van Mislintat, en de conclusie is vooralsnog dat de één er nog minder van kan dan de ander. Logisch dat er dan kritiek komt. Het is nu aan Steijn en de spelers om de komende wedstrijden iets van tactiek en kwaliteit te laten zien.

Nee sorry, dat vind ik echt te gemakkelijk. Voorlopig vind ik dat Steijn écht zwaar onder de maat presteert. Er is geen enkel idee zichtbaar op het veld wat hij wil. Dat was er niet thuis tegen Ludogorets zonder alle aankopen en dat is er nu met ook niet. Spelers lijken geen idee te hebben wat ze moeten doen. En dat geldt ook voor Berghuis, Brobbey, Bergwijn, Rensch en Van den Boomen die gewoon al heel de voorbereiding mee doen. Ondertussen wijst de trainer naar iedereen, maar kijkt hij niet een keer in de spiegel. Wat mij betreft is geen enkele aankoop te beoordelen op kwaliteit tot er een bepaalde lijn of idee zichtbaar is op het veld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei ElMarcos:

Nee sorry, dat vind ik echt te gemakkelijk. Voorlopig vind ik dat Steijn écht zwaar onder de maat presteert. Er is geen enkel idee zichtbaar op het veld wat hij wil. Dat was er niet thuis tegen Ludogorets zonder alle aankopen en dat is er nu met ook niet. Spelers lijken geen idee te hebben wat ze moeten doen. En dat geldt ook voor Berghuis, Brobbey, Bergwijn, Rensch en Van den Boomen die gewoon al heel de voorbereiding mee doen. Ondertussen wijst de trainer naar iedereen, maar kijkt hij niet een keer in de spiegel. Wat mij betreft is geen enkele aankoop te beoordelen op kwaliteit tot er een bepaalde lijn of idee zichtbaar is op het veld.

Voor de duidelijkheid: ik vind ook dat Steijn zeker wat te verwijten valt. Maar het wordt hem ook niet makkelijk gemaakt met het brandhout dat hij voorgeschoteld heeft gekregen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Beppu:

Maar die kritiek op Mislintat is vooralsnog juist net zo ongegrond. Je kan zeggen dat de selectie die hij heeft afgeleverd uit balans is, maar hij heeft stuk voor stuk namen gehaald die in tal van belangstelling stonden en sterkhouders waren bij hun clubs/competities. Je kan zeggen dat hij te weinig overlegt met de staf en de scouting, maar dat lijkt ook mee te vallen (waarom de namen van de staf niet komen is uitgelegd, en de scouting functioneert niet).

En als laatste, als er wél namen als Dest (kan niet verdedigen), Lang (wat doe je met Bergwijn), etc. waren gehaald, had je het ook niet goed gedaan vanwege dat soort redenen. Nee, ik vind het wel echt volledig ongefundeerde kritiek van zakkenwassers die zelf niet op die plek zouden willen zitten en/of het beter hadden gedaan.

In het huidige Ajax ziet Sutalo, basisspeler in het Kroatisch nationaal elftal, eruit als een amateur (als voorbeeld). Dat is echt volledig Steijn aan te rekenen.

Edit: ik zie nu je reactie op ElMarcos, maar ik denk dan dat we het niet eens zijn over de kwaliteit van de spelers. Die zijn een stuk beter dan ze nu lijken.

bewerkt door Rogier.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei Beppu:

Voor de duidelijkheid: ik vind ook dat Steijn zeker wat te verwijten valt. Maar het wordt hem ook niet makkelijk gemaakt met het brandhout dat hij voorgeschoteld heeft gekregen. 

En dat baseer je dan op ofwel 1 wedstrijd Twente uit, of 2 wedstrijden (Twente en Fortuna).

Ik ga hier niet verkondigen dat het fantastisch is of dat het stuk voor stuk topspelers in Spe zijn. Dat is net zo overtrokken als stellen dat het brandhout is. In Belgie en Frankrijk waren ze redelijk lyrisch over Mikautadze, ik heb hem in 2 wedstrijden nog geen bal naar de goede kleur zien spelen. Sutalo was een absolute topper, lijkt hier net Bambi on ice. Akpom schiet de hele championship aan flarden, een competitie die vrijwel net zo sterk is als de Eredivisie. 

Hoe kan het dan dat het in 2 wedstrijden lijkt alsof die gasten nog nooit een bal in de voeten gehad hebben? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Elsjorro1990:

En dat baseer je dan op ofwel 1 wedstrijd Twente uit, of 2 wedstrijden (Twente en Fortuna).

Ik ga hier niet verkondigen dat het fantastisch is of dat het stuk voor stuk topspelers in Spe zijn. Dat is net zo overtrokken als stellen dat het brandhout is. In Belgie en Frankrijk waren ze redelijk lyrisch over Mikautadze, ik heb hem in 2 wedstrijden nog geen bal naar de goede kleur zien spelen. Sutalo was een absolute topper, lijkt hier net Bambi on ice. Akpom schiet de hele championship aan flarden, een competitie die vrijwel net zo sterk is als de Eredivisie. 

Hoe kan het dan dat het in 2 wedstrijden lijkt alsof die gasten nog nooit een bal in de voeten gehad hebben? 

Bedankt maat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als Steijn een flutcoach is, dan kan je het aanstellen van hem dan wel weer redelijk verwijten aan Mislintat. Dat hij degradatieploegen liet overpresteren leek HET argument te zijn. Je kon toen al en nu met name met terugwerkende kracht betwijfelen of dat iets is wat Ajax nodig had. Ik zou zeggen dat de twee belangrijkste punten zouden zijn: tactisch sterk en kan goede ploegen smeden. Heeft Steijn op één van die twee punten iets bewezen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Chiemel:

Als Steijn een flutcoach is, dan kan je het aanstellen van hem dan wel weer redelijk verwijten aan Mislintat.

Zowaar met je eens. Echter is het wel goed te bedenken wat de alternatieven waren (buiten Bosz, waarvan we niet weten waarop dat niet is doorgegaan), en daar vraag ik me af of je op dat moment een betere keuze kon maken (Knutsen wilde niet).

9 minuten geleden zei Chiemel:

Dat hij degradatieploegen liet overpresteren leek HET argument te zijn. Je kon toen al en nu met name met terugwerkende kracht betwijfelen of dat iets is wat Ajax nodig had. Ik zou zeggen dat de twee belangrijkste punten zouden zijn: tactisch sterk en kan goede ploegen smeden. Heeft Steijn op één van die twee punten iets bewezen?

Dat tweede punt wel. Eerste niet per se. Vraag me echter af of dat nou het belangrijkste was. Tactisch niet zwak was vooral de vereiste (en dat lijkt Steijn op dit moment wel). 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

46 minuten geleden zei Beppu:

Iedereen presteert slecht als de afspraken niet duidelijk zijn. Dat is Steijns schuld. 

En dan is het dom geweest van Mislintat, maar het leek in het begin een goede gok want Steijn kwam goed over. Verandert echter direct in een opgefokt mannetje zodra het beetje tegenzit en kan niet uitleggen wat er tactisch misgaat. Beste zou zijn om nu Steijn te ontslaan en alsnog iemand als Knutsen te halen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei putdus:

Van der meijde zei ook nog dat isco open stond voor Ajax,  maar Ajax geen interesse had.

Een 31-jarige zonder topsportmentaliteit die ook niet meeverdedigt voor een miljoensalaris halen. Nee, dankjewel.

bewerkt door Rogier.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Rogier.:

Een 31-jarige zonder topsportmentaliteit die ook niet meeverdedigt voor een miljoensalaris halen. Nee, dankjewel.

1 miljoen verdient die nu. Was een parel geweest op nummer 10. Maargoed, jij ziet blijkbaar liever apkom.

Denk dat Steijn nog niet heel veel te verwijten valt. Hij weet van gekkigheid niet wie waar te zetten want kent de spelers ook niet. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei putdus:

1 miljoen verdient die nu. Was een parel geweest op nummer 10. Maargoed, jij ziet blijkbaar liever apkom.

Moet zeggen, dat valt me mee. Ben wel benieuwd naar de tekenbonus; miljoen of 3 lijkt me niet onrealistisch. Tegelijkertijd kun je met zo'n speler niet waarde opbouwen; dus of je daar nou in één jaar 5 miljoen aan moet spenderen..

1 minuut geleden zei putdus:

Denk dat Steijn nog niet heel veel te verwijten valt. Hij weet van gekkigheid niet wie waar te zetten want kent de spelers ook niet. 

Hij doet ook niet echt zijn best hè? Hij is 5 dagen op Ibiza geweest, mag hopen dat je dan alle spelers door je megatv van binnen en buiten kent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

55 minuten geleden zei Elsjorro1990:

Ja, dat is inderdaad gebaseerd op die paar wedstrijden. Als je ziet dat het helemaal nergens op lijkt, dan mag je best je oordeel vellen mijn inziens. Mocht het over vijf wedstrijden beter zijn, dan ben ik de eerste die dat toegeeft. Het zal ongetwijfeld ook wel wat beter worden, maar ik heb vooralsnog stuk voor stuk spelers gezien die het (al niet beste) niveau van Ajax van vorig echt niet op gaan krikken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

45 minuten geleden zei putdus:

1.1 miljoen netto ja aan salaris, 2.4M bruto en dat met een contract van 2 jaar. Dus 4.8 bruto en 2.2 netto (volgens Spaans belastingstelsel). Geen idee hoe zich dat vertaalt naar het Nederlandse.

Klinkt leuk he?

MAAR! Je vergeet voor het gemak het volgende:

• Tekengeld van 10 miljoen verspreid over 2 seizoenen (maw 5M per seizoen)
  • (simpele) Bonusstructuur dat oploopt tot 2M per seizoen
  • Portretrechten met potentiële waarde van 1M per seizoen

Dus je zegt: hij kost maar 1 miljoen, terwijl in feite die 10M per jaar kost en dus 20 miljoen in totaal ;) 

Bron  :checkit: https://www.capology.com/player/isco-33715/

Kun je nog afvragen of men dat (want bedragen komen overeen ongeveer) dan liever in Akpom steekt of Isco maar dat is hier niet het punt. Gaat erom dat je zegt 'hij kost maar 1 miljoen' wat dus simpelweg niet waar is.

52 minuten geleden zei Rogier.:

Hij doet ook niet echt zijn best hè? Hij is 5 dagen op Ibiza geweest, mag hopen dat je dan alle spelers door je megatv van binnen en buiten kent.

Staat Steijn overigens bekend om he. Ken iemand die onder hem speelde bij ADO. Die klaagde met steen en been over Steijn (ook omdat die niet speelde :P ) dat die er vaker niet was dan wel. Stond vaker óf op de golfbaan in Rijswijk en Wassenaar óf zat op Ibiza zijn eigen zaakjes (dacht iets in de vastgoed) af te handelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

59 minuten geleden zei putdus:

Dit is natuurlijk echt totale onzin. Zoals ik al eerder zei. Spelers lijken echt geen idee te hebben  wat er van ze gevraagd wordt. Dat was ook al zo thuis tegen Ludogorets thuis, toen er slechts een handje vol aankopen in stond. Er is echt geen enkel idee zichtbaar op het veld en dat heeft niks te maken met aankopen of de kwaliteit er van. Niemand weet wat er gevraagd wordt. En dat geldt ook voor spelers die al heel de voorbereiding meedoen, zoals Bergwijn. Brobbey, Berghuis, Rensch, Gorter, Hato enz.  Sterker nog, een duidelijke visie en plan zijn noodzakelijk om te kunnen zien wie goed zijn, wie niet en waar je volgend seizoen weer moet door selecteren. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hopen dat een mooi thuissfeertje tegen Marseille wat doet.

Wat ik op zijn minst wel even wil zien is echte strijd. En dan kom ik meteen oo het volgende punt; in hoeverre heeft Mislintat gekeken naar persoonlijkheid en strijdvaardigheid. Dit gevoel heb ik alleen nog maar bij Avila, die op de bank zit. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Lazy:

1.1 miljoen netto ja aan salaris, 2.4M bruto en dat met een contract van 2 jaar. Dus 4.8 bruto en 2.2 netto (volgens Spaans belastingstelsel). Geen idee hoe zich dat vertaalt naar het Nederlandse.

Klinkt leuk he?

MAAR! Je vergeet voor het gemak het volgende:

• Tekengeld van 10 miljoen verspreid over 2 seizoenen (maw 5M per seizoen)
  • (simpele) Bonusstructuur dat oploopt tot 2M per seizoen
  • Portretrechten met potentiële waarde van 1M per seizoen

Dus je zegt: hij kost maar 1 miljoen, terwijl in feite die 10M per jaar kost en dus 20 miljoen in totaal  

Bron   https://www.capology.com/player/isco-33715/

Kun je nog afvragen of men dat (want bedragen komen overeen ongeveer) dan liever in Akpom steekt of Isco maar dat is hier niet het punt. Gaat erom dat je zegt 'hij kost maar 1 miljoen' wat dus simpelweg niet waar is.

Staat Steijn overigens bekend om he. Ken iemand die onder hem speelde bij ADO. Die klaagde met steen en been over Steijn (ook omdat die niet speelde ) dat die er vaker niet was dan wel. Stond vaker óf op de golfbaan in Rijswijk en Wassenaar óf zat op Ibiza zijn eigen zaakjes (dacht iets in de vastgoed) af te handelen.

waar zeg ik dat die maar 1 miljoen kost?

ik zei 1 miljoen aan salaris 

Maar gezien de overige kosten, kan ik snappen dat je er dan vanaf ziet.

4 uur geleden zei ElMarcos:

Dit is natuurlijk echt totale onzin. Zoals ik al eerder zei. Spelers lijken echt geen idee te hebben  wat er van ze gevraagd wordt. Dat was ook al zo thuis tegen Ludogorets thuis, toen er slechts een handje vol aankopen in stond. Er is echt geen enkel idee zichtbaar op het veld en dat heeft niks te maken met aankopen of de kwaliteit er van. Niemand weet wat er gevraagd wordt. En dat geldt ook voor spelers die al heel de voorbereiding meedoen, zoals Bergwijn. Brobbey, Berghuis, Rensch, Gorter, Hato enz.  Sterker nog, een duidelijke visie en plan zijn noodzakelijk om te kunnen zien wie goed zijn, wie niet en waar je volgend seizoen weer moet door selecteren. 

je kunt voetballen of je kunt het niet.

Met name Hato speelt ooj al tijden goed.

Een bal spelen over tien meter heeft niks met tactiek te maken.

Gewoon mee lopen met een man ook niet.

Bergwijn speelt al een jaar slecht. Tijd voor een tribune plek.

4 uur geleden zei Chiemel:

Hopen dat een mooi thuissfeertje tegen Marseille wat doet.

Wat ik op zijn minst wel even wil zien is echte strijd. En dan kom ik meteen oo het volgende punt; in hoeverre heeft Mislintat gekeken naar persoonlijkheid en strijdvaardigheid. Dit gevoel heb ik alleen nog maar bij Avila, die op de bank zit. 

Avila… voor domme tackles kun je beter naar Rotterdam.. waar er om gejuicht wordt 

Vond mansverk wel fel spelen.

bewerkt door putdus
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei putdus:

Van der meijde zei ook nog dat isco open stond voor Ajax,  maar Ajax geen interesse had.

Sneijder is bevriend met Sergio Ramos en heeft tegen Mislintat gezegd haal hem, maar helaas had hij weer geen interesse in de 37 jarige spanjaard. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites