Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

12 minuten geleden zei Gert:

Ja dat zeggen we nu achteraf. Maar met die transfer waren er ook enorm veel vraagtekens. En dat was niet alleen vanwege zijn karakter. Dat hij te boek stond als een voetballende keeper klopt wel ja. ;)

Ja en ik denk dat dat juist hetgene is wat zo belangrijk is. In het Ajax spel is een voetballende keeper noodzaak. Cillisen kon dat, Scherpen niet. En dat zal Scherpen echt niet meer leren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 28,3k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2358

• Chiemel

1891

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1523

5 minuten geleden zei Gert:

Over Scherpen weet ik dat eerlijk gezegd niet. Zie em nooit hele wedstrijden spelen. Maar als hij dat niet heeft zoals je aangeeft. Dan moeten we em idd niet halen nee.

Ga er maar vanuit dat Pino niet elke wedstrijd van Emmen kijkt. Overigens zie ik niet in waarom je een 19-jarige keeper niet kan leren om mee te voetballen. Ik heb Onana een jaar zien stuntelen bij jong Ajax en we hebben allemaal gezien hoe dat uitgepakt is. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Scherpen afschrijven omdat hij niet de meevoetballende skills heeft vind ik wat vroeg, die jongen is net 2 maanden 19, maar staat wel gewoon bij een Eredivisieploeg (ook al is het Emmen) onder de lat. Wat niet is, kan nog komen als je 19 bent (zeker voor een keeper).

Wat betreft Pierie, die is pas 18 (!) en speelt z'n tweede seizoen in de Eredivisie, en niet bij de minste ploeg. Die kan nog zoveel groeien, en om nu te zeggen dat hij misschien het niveau Viergever kan halen, tja dat is erg kort door de bocht. Hij is gewoon een van de grootste verdedigende talenten aan de linkerkant in Nederland op het moment en kan gewoon heel ver komen. Als je dan de middelen hebt, is het juist een geweldige stap naar de toekomst om dit soort jongens aan te trekken (en te verhuren, wat vast een optie is). Daarnaast, als we het hebben over de concurrentie elimineren (à la Bayern) is dit toch juist wat je wil? Zo'n speler kan je beter bij Ajax hebben dan bij je concurrent, want inderdaad hij kan misschien wel mee op het niveau, ook al is het geen basisspeler. Vergeet niet dat er niet echt een back-up is op dit moment op die positie, zeker omdat Bakker weggaat. Als laatste, laten we even de vergelijking trekken met Van Dijk. Die kwam pas op zijn 20e in het eerste elftal van Groningen terecht, waar hij allerminst overtuigde. Nogmaals, Pierie wordt pas komende zomer 19. Ik heb hem nooit echt zien spelen (niet specifiek), maar daar moet gewoon nog heel veel rek in zitten en hem halen is imo ook lering trekken uit het verleden.

Edit: even een check met de vergelijking naar Viergever. Die maakte op z'n 20e pas zijn debuut en speelde in dat seizoen en die erna 30 duels, dat is ook wel een klein verschil met de zo'n 50/60 die Pierie er nu al op heeft zitten.

bewerkt door Rogier.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gaat er vooral om dat we al een Kotarski hebben lopen die zeker niet minder is dan Scherpen en die wel al weer even meeloopt bij ons en werkt in een absoluut topsportklimaat. Echt totale onzin om dat een knulletje uit Emmen op te halen omdat die een paar ballen tegen Fortuna gepakt heeft. Als dit bij Feyenoord gebeurt hebben we het over bord op schoot scouting en lachen we erom. Nu doen we het notabene zelf. 

Onana zie ik nog wel 1 jaar blijven daarna is Kotarski er denk ik wel klaar voor. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 minuten geleden zei Elsjorro1990:

Ga er maar vanuit dat Pino niet elke wedstrijd van Emmen kijkt. Overigens zie ik niet in waarom je een 19-jarige keeper niet kan leren om mee te voetballen. Ik heb Onana een jaar zien stuntelen bij jong Ajax en we hebben allemaal gezien hoe dat uitgepakt is. 

Ik zie best veel Eredivisie. Onana was een stuntrlasr maar Meevoetballend wel al redelijk goed, kwam ook van Barcelona waar dat toch ook belangrijk is. Scherpen heeft goede reflexen en zijn lengte mee maar mee voetballend is het niet veel. En ik denk dat je een keeper op die leeftijd voetballend niet veel beter meer kan maken. Of je moet je juist daarop gaan focussen maar dan blijven zijn keepers kwaliteiten weer achter. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei Pino:

Of je moet je juist daarop gaan focussen maar dan blijven zijn keepers kwaliteiten weer achter. 

Of hij blijft elke dag een uurtje langer ;) 

Verder vind ik die Scherpen ook geen goede doelman hoor. Aardige grabbelaar.

bewerkt door JanVertonghen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei JanVertonghen:

Of hij blijft elke dag een uurtje langer ;) 

Verder vind ik die Scherpen ook geen goede doelman hoor. Aardige grabbelaar.

De argumenten van Pino slaan dan tenminste nog ergens op: meevoetballend is het niet zo heel erg best. Akkoord, dat ziet iedereen wel. Maar blinkt vrijwel wekelijks uit bij Emmen met geweldige reflexen. En dan kom jij: aardige grabbelaar. Dat slaat toch als een tang op een varken? Heeft na die eerste 4/5 wedstrijden geen ketser gehad. Denk je dan niet, als je vervolgens 20 wedstrijden op rij heel goed staat te keepen, dat die eerste paar wedstrijden vooral met zenuwen te maken had? Maar dan ga jij lekker je mening beoordelen op die 3/4 momentjes die je destijds in de samenvatting gezien hebt. 

@Regis ik heb te weinig gezien van kotarski om die vergelijking te kunnen maken, dus dat zou prima kunnen dat die verder is. Maar zon scherpen zal max 3/4 mil kosten? Dan zeg ik lekker de gok nemen en zien waar het schip strand. 

@Pino wellicht niet, maar hij is jong en met een betere keeperstrainer is er misschien heel veel mogelijk. Altijd lastig in te schatten. Kijk naar woutje weghorst. Die werd hier weggestuurd omdat die de bal niet tussen de palen kon krijgen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Elsjorro1990:

De argumenten van Pino slaan dan tenminste nog ergens op: meevoetballend is het niet zo heel erg best. Akkoord, dat ziet iedereen wel. Maar blinkt vrijwel wekelijks uit bij Emmen met geweldige reflexen. En dan kom jij: aardige grabbelaar. Dat slaat toch als een tang op een varken? Heeft na die eerste 4/5 wedstrijden geen ketser gehad. Denk je dan niet, als je vervolgens 20 wedstrijden op rij heel goed staat te keepen, dat die eerste paar wedstrijden vooral met zenuwen te maken had? Maar dan ga jij lekker je mening beoordelen op die 3/4 momentjes die je destijds in de samenvatting gezien hebt. 

@Regis ik heb te weinig gezien van kotarski om die vergelijking te kunnen maken, dus dat zou prima kunnen dat die verder is. Maar zon scherpen zal max 3/4 mil kosten? Dan zeg ik lekker de gok nemen en zien waar het schip strand. 

@Pino wellicht niet, maar hij is jong en met een betere keeperstrainer is er misschien heel veel mogelijk. Altijd lastig in te schatten. Kijk naar woutje weghorst. Die werd hier weggestuurd omdat die de bal niet tussen de palen kon krijgen. 

Dan hebben wij naar een andere Scherpen zitten kijken.

3/4 miljoen :-D Sure. Eerder maximaal 1 miljoen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei Elsjorro1990:

Ja maar een voetballer beter leren voetballen is een stuk makkelijker dan een keeper beter leren voetballen. En dat hij nu goed is (uitblinken vind ik wat overdreven) bij Emmen, komt ook omdat hij daar veel te doen krijgt. Bij Ajax krijg je vaak maar 2, 3 kansen tegen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 minuten geleden zei JanVertonghen:

Dan hebben wij naar een andere Scherpen zitten kijken.

3/4 miljoen :-D Sure. Eerder maximaal 1 miljoen. 

Sterker nog: ik denk dat jij helemaal niet hebt zitten kijken. Maar we markeren hem even. Ik gooi deze er over een jaar of 2, als je er dan nog bent, nog wel even in.

@Pino uitblinken ja. En niet alleen bij Emmen he? Ik weet niet of je ook wel wat van die jeugdwedstrijden van oranje kijkt, maar daar keepte hij ook goed, vooral tegen Duitsland was hij echt heel sterk. Dat laatste vind ik niet echt een argument. Van leer krijgt ook veel te doen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Elsjorro1990:

Sterker nog: ik denk dat jij helemaal niet hebt zitten kijken. Maar we markeren hem even. Ik gooi deze er over een jaar of 2, als je er dan nog bent, nog wel even in.

@Pino uitblinken ja. En niet alleen bij Emmen he? Ik weet niet of je ook wel wat van die jeugdwedstrijden van oranje kijkt, maar daar keepte hij ook goed, vooral tegen Duitsland was hij echt heel sterk. Dat laatste vind ik niet echt een argument. Van leer krijgt ook veel te doen. 

Ah. Prima. Zoals het er nu naar uitziet ben ik er dan niet meer, maar om mijn gelijk te halen wil ik tegen die tijd best een keertje inloggen. Ik zal het noteren. 1 juli 2021.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei JanVertonghen:

Ah. Prima. Zoals het er nu naar uitziet ben ik er dan niet meer, maar om mijn gelijk te halen wil ik tegen die tijd best een keertje inloggen. Ik zal het noteren. 1 juli 2021.

Top. Al zou ik het jammer vinden als

je kokkie en magikarp achterna gaat. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Pino:

Klopt en hij blonk uit bij Roda maar was uiteindelijk niet goed genoeg voor Ajax.

Naja de vraag is natuurlijk of Ajax van leer gehaald heeft omdat het daadwerkelijk een 1e keeper in hem zag, of om gewoon een degelijke 2e keeper te halen. Het zal meer een gevalletje jurjus/ten rouwelaar kunnen zijn. Maar we gaan het zien. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Elsjorro1990:

Naja de vraag is natuurlijk of Ajax van leer gehaald heeft omdat het daadwerkelijk een 1e keeper in hem zag, of om gewoon een degelijke 2e keeper te halen. Het zal meer een gevalletje jurjus/ten rouwelaar kunnen zijn. Maar we gaan het zien. 

Naja, Scherpen gaat natuurlijk ook nooit 1ste keeper worden bij Ajax.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

43 minuten geleden zei Elsjorro1990:

Maar zon scherpen zal max 3/4 mil kosten? Dan zeg ik lekker de gok nemen en zien waar het schip strand. 

3-4 miljoen? Emmen mag blij zijn als ze er een 750k tot een miljoen voor krijgen. Heeft een contract tot 2020, dan is het graag of niet voor Emmen, anders pikken ze hem en jaar later gratis op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

40 minuten geleden zei Kavinos:

Pierie, Scherpen, Stengs. Lekker kopen en dan zien wat er van komt joh ? Anders exceleren ze straks bij Feyenoord of PSV en wordt er weer geroepen dat Ajax de boot heeft gemist. 

Die Scherpen mag wel naar Feyenoord gaan hoor.  Wil ie zelf ook heel graag geloof ik. Van Pierie kan ik dan nog een beetje begrijpen dat je het risico neemt. 

Maar als we dan zo nodig een nieuwe keepert nodig hebben he. Is er bij Socieadad of Marseille ofzo wel 1 op te pikken.... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Scherpen zal denk ik rond de 1, misschien 1,5 miljoen kosten. Maar die kun je beter halen dan de reservekeeper van Marseille of Sociedad.

Pierie zou ik altijd halen. Prima speler om er bij te hebben en met wat gelukkig ontwikkelt hij zich enorm goed. 

bewerkt door Dysproz
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Rogier.:

Scherpen afschrijven omdat hij niet de meevoetballende skills heeft vind ik wat vroeg, die jongen is net 2 maanden 19, maar staat wel gewoon bij een Eredivisieploeg (ook al is het Emmen) onder de lat. Wat niet is, kan nog komen als je 19 bent (zeker voor een keeper).

Wat betreft Pierie, die is pas 18 (!) en speelt z'n tweede seizoen in de Eredivisie, en niet bij de minste ploeg. Die kan nog zoveel groeien, en om nu te zeggen dat hij misschien het niveau Viergever kan halen, tja dat is erg kort door de bocht. Hij is gewoon een van de grootste verdedigende talenten aan de linkerkant in Nederland op het moment en kan gewoon heel ver komen. Als je dan de middelen hebt, is het juist een geweldige stap naar de toekomst om dit soort jongens aan te trekken (en te verhuren, wat vast een optie is). Daarnaast, als we het hebben over de concurrentie elimineren (à la Bayern) is dit toch juist wat je wil? Zo'n speler kan je beter bij Ajax hebben dan bij je concurrent, want inderdaad hij kan misschien wel mee op het niveau, ook al is het geen basisspeler. Vergeet niet dat er niet echt een back-up is op dit moment op die positie, zeker omdat Bakker weggaat. Als laatste, laten we even de vergelijking trekken met Van Dijk. Die kwam pas op zijn 20e in het eerste elftal van Groningen terecht, waar hij allerminst overtuigde. Nogmaals, Pierie wordt pas komende zomer 19. Ik heb hem nooit echt zien spelen (niet specifiek), maar daar moet gewoon nog heel veel rek in zitten en hem halen is imo ook lering trekken uit het verleden.

Edit: even een check met de vergelijking naar Viergever. Die maakte op z'n 20e pas zijn debuut en speelde in dat seizoen en die erna 30 duels, dat is ook wel een klein verschil met de zo'n 50/60 die Pierie er nu al op heeft zitten.

Van Dijk niet overtuigend bij Groningen? Was 1 van de uitblinkers hoor 

Link naar opmerking
Deel via andere websites