Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

Nee hoor. Ajax heeft al 120 jaar flutpubliek. Daar staan ze om bekend. Theaterpubliek. Je wordt voor Ajax omdat dat de weg is van de minste weerstand. Lekker veilig en horen bij de grote groep. Als het een keer wat minder is lopen ze weg. Massaal. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 28,3k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2358

• Chiemel

1891

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1523

13 minuten geleden zei The Saint:

Ach kom op. Is toch gewoon standaard bij iedere club. Supporters hebben allemaal een grote bek, maar uiteindelijk weinig daad bij woord. 

Kan me Ajax - Rangers nog herinneren waar de vroegtijdig vertrekkende Rangers-fans uitgelachen en bespot werden door vele Ajacieden (op social media). Vervolgens loopt een paar weken later de halve Arena vroegtijdig leeg.

En ja het gebeurt bij meerdere of misschien wel alle clubs, maar nergens zo massaal als in Amsterdam.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei Arezo:

Nee hoor. Ajax heeft al 120 jaar flutpubliek. Daar staan ze om bekend. Theaterpubliek. Je wordt voor Ajax omdat dat de weg is van de minste weerstand. Lekker veilig en horen bij de grote groep. Als het een keer wat minder is lopen ze weg. Massaal. 

Thanks voor je bijdrage aan dit topic ouwe Feyenoorder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je ziet wel ineens dat als het minder gaat met Ajax het gelijk een stuk drukker is met users die er normaal gesproken niet zijn, mooi man. Iets met haat naar Ajax is groter dan liefde voor eigen club, maar hey dat is niet zo veilig en is maar een klein groepje....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Mansveld:

Kan me Ajax - Rangers nog herinneren waar de vroegtijdig vertrekkende Rangers-fans uitgelachen en bespot werden door vele Ajacieden (op social media). Vervolgens loopt een paar weken later de halve Arena vroegtijdig leeg.

En ja het gebeurt bij meerdere of misschien wel alle clubs, maar nergens zo massaal als in Amsterdam.

Nergens zo massaal als in Amsterdam. Heb je daar cijfers bij? Interessant om even in te zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik was gisteren voor t eerst weer eens sinds lange tijd in de Arena..... Zal t niet meer doen jongens, sorry.

Wat een drama man, vanaf minuut 1 weggespeeld. Je komt gvd door een kut goal (Kudus, topspeler, PL clubs let op he) nog voor ook en krijgt het voor elkaar om vervolgens helemaal de tering in gespeeld te worden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

27 minuten geleden zei Arezo:

Ten eerste word je niet voor een club, je bent voor een club.

Toen het slecht ging met Feyenoord zag je in de Kuip ook veel lege plekken.

Maar de publieke opinie is “ het trouwe legioen” wat continu in de media wordt gezegd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei La Pulga:

Je ziet wel ineens dat als het minder gaat met Ajax het gelijk een stuk drukker is met users die er normaal gesproken niet zijn, mooi man. Iets met haat naar Ajax is groter dan liefde voor eigen club, maar hey dat is niet zo veilig en is maar een klein groepje....

Ik ben er altijd al en heb de 1e helft gewoon gekeken!

Maar 2e helft was mijn mobiel leeg en ik kan alleen kijken op mijn mobiel met de ziggo app

:cheer:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei putdus:

Ten eerste word je niet voor een club, je bent voor een club.

Toen het slecht ging met Feyenoord zag je in de Kuip ook veel lege plekken.

Maar de publieke opinie is “ het trouwe legioen” wat continu in de media wordt gezegd.

Gewoon lekker negeren, als de verwachtingspatroon wat minder laag is bij je eigen team is het natuurlijk ook makkelijker praten. Lekker een huldiging geven nadat je tweede bent geworden. 

Het is natuurlijk ook wel erg triest dat Ajax gister waarschijnlijk hun slechtste prestatie op de mat heeft neergezet en het hier 80% gaat over hoe het publiek wegliep. Kan het er niet beter overgaan hoe ze het over een weekje anders moeten gaan neerzetten of is dat te veel voetbalinhoud en is het veel leuker om te provoceren omdat mensen, die niemand persoonlijk kent, het stadion vroegtijdig te verlaten? Mij kan het niet schelen als een Henkie of Sjakie het stadion verlaat. Kan het me zelfs voorstellen als ze terug moeten rijden naar Zwolle en vandaag gewoon weer om 8 uur op de werkvloer moesten melden.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lukt wel goed, dat negeren. 

Ben benieuwd naar Ajax in de komende weken. Gaat Schreuder (nog) meer verdedigende zekerheid inbouwen? Gaat de positie van Blind veranderen? Of denkt hij dat het allemaal wel losloopt in de competitie en blijft het Europees behelpen?

Kampioen moet je ook met deze selectie wel makkelijk worden. Zeker gezien het zwakke PSV, dat op papier toch je meest nabije concurrent zou moeten zijn. De vraag is of het bestuur/rvc accepteert dat je enkel kampioen wordt en relatief snel uitgeschakeld wordt in Europa.  Hoewel die natuurlijk ook in de opbouw van de selectie wat steken hebben laten vallen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei MetalMichael:

Ben benieuwd naar Ajax in de komende weken. Gaat Schreuder (nog) meer verdedigende zekerheid inbouwen? Gaat de positie van Blind veranderen? Of denkt hij dat het allemaal wel losloopt in de competitie en blijft het Europees behelpen?

Kampioen moet je ook met deze selectie wel makkelijk worden. Zeker gezien het zwakke PSV, dat op papier toch je meest nabije concurrent zou moeten zijn. De vraag is of het bestuur/rvc accepteert dat je enkel kampioen wordt en relatief snel uitgeschakeld wordt in Europa.  Hoewel die natuurlijk ook in de opbouw van de selectie wat steken hebben laten vallen. 

Ik denk dat Ajax er goed aan zal doen om terug te gaan naar de basis van vorig seizoen, dat betekend Blind - Timber achterin en dan Wijndal op de linksachter. Tadic weer terug op links en Brobbey als vaste spits met waar nodig Lucca als pinchhitter. Bergwijn dan maar tijdelijk op rechts met gebrek aan beter. Conceicao mag van mij ook wat meer minuten gaan maken.

Middenveld zal ik spelen met Alvarez - Kudus - Berghuis en dan hopen dat je Alvarez er zosnel mogelijk uit kan werken voor een beter voetballende rechtspoot.

Dit is trouwens voor mij de oplossing in de Eredivisie. Champions League zoeken ze het maar even lekker uit ;c 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei MetalMichael:

Ben bang dat hij gewoon op dezelfde wijze doorgaat (op basis van zijn interview achteraf en het niet wisselen in de rust). Dan kun je dus komende weken slecht blijven voetballen, maar nog winnen door alle individuele kwaliteiten. Maar dat lijkt me geen duurzame oplossing. Ten Hag ging toen naar een 2 spitsen systeem toen het niet meer leek te lukken vorig jaar. Wellicht dat dit voor nu ook een oplossing kan zijn. Dat je met Bergwijn en Brobbey/Kudus voorin speelt en met een middenvelder extra probeert toch wat beter onder druk uit te voetballen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

35 minuten geleden zei La Pulga:

Haat? Ik ben gewoon een volwassen persoon hoor. Snap dat je je een beetje aangesproken voelt en dat de teleurstelling groot is maar ik geef gewoon mijn mening. 

Verder ben ik het niet eens dat je voor een club bent ipv dat je voor een club wordt. Denk dat er genoeg factoren zijn. Ik ben als kind gepest omdat ik voor Feyenoord ben. Ik heb als kind niet meegemaakt dat kinderen die voor Ajax waren gepest wordt om maar eens een voorbeeld te noemen. Dat bedoel ik met de weg van de minste weerstand. 

Ik word er eerlijk gezegd wel een beetje moe van dat als ik me tegen Ajax uitspreek of een kritische noot plaats er meteen wordt uitgegaan van het feit dat ik dit doe omdat ik voor Feyenoord ben. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

46 minuten geleden zei La Pulga:

Sorry maar dit is gewoon normaal en echt onzin. Wanneer PSV verliest of Feyenoord bv bij Lazio Roma posten ook gewoon Ajax fans in Feyenoord topic. Enige verschil is dat de meeste Feyenoord en PSV fans wel tegen kritiek kunnen van fans van andere clubs, maar dat Ajax fans hier, bijna allemaal niet kunnen ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei Arezo:

Haat? Ik ben gewoon een volwassen persoon hoor. Snap dat je je een beetje aangesproken voelt en dat de teleurstelling groot is maar ik geef gewoon mijn mening. 

Verder ben ik het niet eens dat je voor een club bent ipv dat je voor een club wordt. Denk dat er genoeg factoren zijn. Ik ben als kind gepest omdat ik voor Feyenoord ben. Ik heb als kind niet meegemaakt dat kinderen die voor Ajax waren gepest wordt om maar eens een voorbeeld te noemen. Dat bedoel ik met de weg van de minste weerstand. 

Ik word er eerlijk gezegd wel een beetje moe van dat als ik me tegen Ajax uitspreek of een kritische noot plaats er meteen wordt uitgegaan van het feit dat ik dit doe omdat ik voor Feyenoord ben. 

Had het ook niet specifiek over jou hoor, zat gisteravond een beetje hier alles te volgen en heb mensen gezien die normaal gesproken hier niet komen discussiëren maar alleen komen provoceren. 

Dat tweede waren niet mijn woorden maar ik kan er wel achterstaan dat je zoiets mee krijgt bij je geboorte waardoor het een makkelijker overweging is om voor een club te worden. Toen ik 7 of 8 was zag ik Rafael van der Vaart als 16 (?) jarige live in het stadion voetballen en dat is dan een jeugdherinnering wat je altijd zal bijblijven. Als mijn vader mij toen had meegenomen naar de open dag van AZ om Barry van Galen live te mogen meemaken dan had ik waarschijnlijk nu een snellere voorkeur voor AZ omdat zulke dingen je altijd bij zouden blijven. 

Maar wat voor spelers ik heb mogen meemaken bij Ajax die ik live in actie heb gezien (Litmanen, Ibrahimovic, Eriksen, Sneijder, Van der Vaart, Mido, Ziyech, Frenkie, Chivu en ga zo maar door) en waar ik hopelijk mijn kinderen later over mag vertellen is niet normaal. Zo'n kampioenschap kan me dan ook echt niets schelen, ik ben gewoon een voetballiefhebber en daarin is Ajax normaal gesproken de beste in dus voor mij het meest vermakelijke om te kijken. Zelfde reden dat ik fan ben van Barcelona, heb jij Messi ooit wel eens zien spelen en daarvoor Ronaldinho? ;c Dat is toch gewoon 90 minuten puur genot? 

Trouwens leuk feitje, mijn eerste wedstrijd ooit was Ajax - Barcelona voor de Amsterdam Arena schaal ofzo. Brutil Hosé zat op de bank en ik riep dat hij er in moest komen naar de trainert, volgens mij was dat Co Adriaanse. 

bewerkt door La Pulga
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Thierryvane:

Er zit een verschil tussen kritiek uiten en de boel opstoken. Enfin. Zijn allemaal volwassen genoeg, lekker over voetbal lullen. Gisteren was gewoon enorm klote. Hopelijk niet snel weer zo'n oorwassing. 

Daar denken anderen geheid anders over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gorter/Stekelenburg/Aankoop nieuwe keeper

Timber-Alvarez-Blind-Wijndal(wanneer weer fit)

Kudus-Taylor-Berghuis

Tadic-Brobbey-Bergwijn

Of

Gorter

Rensch-Timber-Bassey-Blind

Berghuis-Kudus-Taylor

Bergwijn-Lucca-Tadic

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Thierryvane:

Er zit een verschil tussen kritiek uiten en de boel opstoken. Enfin. Zijn allemaal volwassen genoeg, lekker over voetbal lullen. Gisteren was gewoon enorm klote. Hopelijk niet snel weer zo'n oorwassing. 

Zie hierboven maar alweer één van de voorbeelden.  (oke Karel moest er nog even tussenkomen)

En dan krijg je als reactie terug; ja maar ik doe het niet, ik zeg alleen wat andere denken. 

Zaterdag Volendam, ben benieuwd hoe dat zal aflopen. Mag hopen dat ze alle frustratie van zich afspelen en het normaal gaat. Wel zal ik eens met een normale spits starten om te beginnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei La Pulga:

Zie hierboven maar alweer één van de voorbeelden.  (oke Karel moest er nog even tussenkomen)

En dan krijg je als reactie terug; ja maar ik doe het niet, ik zeg alleen wat andere denken. 

Zaterdag Volendam, ben benieuwd hoe dat zal aflopen. Mag hopen dat ze alle frustratie van zich afspelen en het normaal gaat. Wel zal ik eens met een normale spits starten om te beginnen.

Jij suggereert  en zei we met mogelijk oplossingen moeten komen/hoe anders kan.

Ik post twee mogelijke opstelling en dan ga je mij bekritiseren :sorry::5

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Kyrill:

Jij suggereert  en zei we met mogelijk oplossingen moeten komen/hoe anders kan.

Ik post twee mogelijke opstelling en dan ga je mij bekritiseren :sorry:

Ik had het over Delichris en ik benadrukt zelfs nog dat jij er tussenkwam dus jou niet bedoel. Man man man.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een beetje geinen is prima. Gebeurd over en weer. Maar je moet er ook niet in doorslaan, daar heeft niemand wat aan.

Wilde zelf overigens ook wel eens weg bij Feyenoord. Tehen City. 0-3 na een half uur, regen, koud :nono:.  Maarja, reed met anderen mee die graag wilde blijven. Ben toen maar gaan genieten van David Silva en de Kev.

Volendam gaat er overigens wel af met een nulletje of 6 komend weekend. Ideale tegenstander na zo'n oorwassing. Wel balen dat je volgende week Napoli gelijk weer treft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei La Pulga:

Ik had het over Delichris en ik benadrukt zelfs nog dat jij er tussenkwam dus jou niet bedoel. Man man man.

Oke schat spijt me. En heb je nog inhoudelijke reactie op mijn mogelijke opstellingen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die uitslag van gisteren kan me eigenlijk gestolen worden. Ik maak me een stuk drukker over het feit dat je - in de CL - echt van het kastje naar de muur wordt gespeeld en er nul lijn inzit.

Onder Ten Hag was het niet altijd even geweldig, maar ben je geen enkele keer zo weggespeeld door een tegenstander zoals nu tegen Liverpool en Napoli. Tegen beide werd je op alle fronten zo gigantisch afgetroefd, zie je gewoon dat er geen snars van klopt en zit je met een trainer die dat niet ziet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites