rich ruzzian Geplaatst 31 augustus 2021 Share Geplaatst 31 augustus 2021 59 minuten geleden zei Elsjorro1990: Dat valt toch wel mee? Zeker nu PSV weer eens verzaakt hebben we toch gewoon die volle 70 mil oid? Dat zou toch wel al het een en ander moeten dekken. Nog voor er een bal getrapt is kan de landskampioen van Nederland in totaal rekenen op minimaal 35 miljoen eurhttps://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=388886 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 31 augustus 2021 Share Geplaatst 31 augustus 2021 Over Vitesse: Prima wedstrijd en mag gezegd worden: een prima Haller gezien. Over transfers: Overmars geeft aan dat het zonde is dat wat ze in 8 tot 10 jaar opgebouwd hebben nu ineens verdampt lijkt met Neres, Onana en Tagliafico. Snap het niet helemaal, en graag meer duidelijkheid hierover. Maak me al langer zorgen over onze financiele situatie. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 31 augustus 2021 Share Geplaatst 31 augustus 2021 In welk opzicht maak je je zorgen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 31 augustus 2021 Share Geplaatst 31 augustus 2021 6 minuten geleden zei cimbomcu: Over Vitesse: Prima wedstrijd en mag gezegd worden: een prima Haller gezien. Over transfers: Overmars geeft aan dat het zonde is dat wat ze in 8 tot 10 jaar opgebouwd hebben nu ineens verdampt lijkt met Neres, Onana en Tagliafico. Snap het niet helemaal, en graag meer duidelijkheid hierover. Maak me al langer zorgen over onze financiele situatie. Nou ja, zo gek is het niet. We hebben een bepaald patroon waarin je verkopen moet eens in de 2/3 jaar. Dat is niet zo gek. Nu vallen de spelers weg die in aanmerking komen voor een transfer. Een fitte Onana, zonder doping perikelen en contract rommel gaat voor 25 mil weg. Neres is natuurlijk zijn vorm wat kwijt, maar ook corona helpt niet echt mee. Laten we zeggen dat het 3-tal gezamenlijk rond de 60 mil geschat werd. Zoals het nu lijkt krijg je daar 0 voor terug. Dat is wel fiks natuurlijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 31 augustus 2021 Share Geplaatst 31 augustus 2021 (bewerkt) 17 minuten geleden zei timpy00: In welk opzicht maak je je zorgen? Dat ze echt beleid maken op een zomer waarin ze jongens als De Ligt, Frenkie, Ziyech en VD Beek verkopen. Maar in mijn ideale wereld moet je daar geen beleid op maken want je volgende lichting zoals Elsjorro ook aangeeft kan zomaar door verschillende omstandigheden totaal anders lopen. Dan zit je met bijvoorbeeld een dure Neres (gekocht voor 15 en waarschijnlijk een aardig salaris) die je niet verkocht krijgt maar je haalt wel Daramy en Berghuis voor gezamenlijk 20 miljoen binnen die ook nog eens aardig verdienen (vooral Berghuis dan) Dan gaan ook nog 2 jongens van deze 3 op de bank zitten. Ik vind Berghuis absoluut een versterking, begrijp mij niet verkeerd. Maar die haal je toch binnen wanneer Neres is vertrokken? En niet eerder dan dat, en zeker niet nadat je Berghuis hebt gehaald, Neres is gebleven en je met Daramy nog een voorhoedespeler haalt. Daarnaast is naar buiten gecommuniceerd dat er voor 50 miljoen verkocht moet worden. Vind ik persoonlijk al een hele nare manier van denken, dat je dus al vooraf een zomer en transferperiode aangeeft dat je al voor zoveel geld moet verkopen. En nu we dat ook nog eens niet hebben bereikt vraag ik mij af wat daar de consequenties van zijn. Salarisshuis is verder best hoog, daarnaast betalen we achterlijk veel aan zaakwaarnemers. Het is niet dat ik denk dat we echt in de problemen komen, maar een beetje pas op de plaats mag wel. 31 augustus 2021 bewerkt door cimbomcu Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 31 augustus 2021 Share Geplaatst 31 augustus 2021 15 minuten geleden zei Elsjorro1990: Nou ja, zo gek is het niet. We hebben een bepaald patroon waarin je verkopen moet eens in de 2/3 jaar. Dat is niet zo gek. Nu vallen de spelers weg die in aanmerking komen voor een transfer. Een fitte Onana, zonder doping perikelen en contract rommel gaat voor 25 mil weg. Neres is natuurlijk zijn vorm wat kwijt, maar ook corona helpt niet echt mee. Laten we zeggen dat het 3-tal gezamenlijk rond de 60 mil geschat werd. Zoals het nu lijkt krijg je daar 0 voor terug. Dat is wel fiks natuurlijk. Waarom 0? Natuurlijk wordt het minder maar Neres en Nico verkoop je voor een lager bedrag toch in de winter of voglende zomer? 2 minuten geleden zei cimbomcu: Dat ze echt beleid maken op een zomer waarin ze jongens als De Ligt, Frenkie, Ziyech en VD Beek verkopen. Maar in mijn ideale wereld moet je daar geen beleid op maken want je volgende lichting zoals Elsjorro ook aangeeft kan zomaar door verschillende omstandigheden totaal anders lopen. Dan zit je met bijvoorbeeld een dure Neres (gekocht voor 15 en waarschijnlijk een aardig salaris) die je niet verkocht krijgt maar je haalt wel Daramy en Berghuis voor gezamenlijk 20 miljoen binnen die ook nog eens aardig verdienen (vooral Berghuis dan) Dan gaan ook nog 2 jongens van deze 3 op de bank zitten. Ik vind Berghuis absoluut een versterking, begrijp mij niet verkeerd. Maar die haal je toch binnen wanneer Neres is vertrokken? En niet eerder dan dat, en zeker niet nadat je Berghuis hebt gehaald, Neres is gebleven en je met Daramy nog een voorhoedespeler haalt. Daarnaast is naar buiten gecommuniceerd dat er voor 50 miljoen verkocht moet worden. Vind ik persoonlijk al een hele nare manier van denken, dat je dus al vooraf een zomer en transferperiode aangeeft dat je al voor zoveel geld moet verkopen. En nu we dat ook nog eens niet hebben bereikt vraag ik mij af wat daar de consequenties van zijn. Salarisshuis is verder best hoog, daarnaast betalen we achterlijk veel aan zaakwaarnemers. Het is niet dat ik denk dat we echt in de problemen komen, maar een beetje pas op de plaats mag wel. Ja snap je mening wel. Maar dacht even dat je dacht dat Ajax al het geld had opgemaakt. Want dat is natuurlijk sowieso niet zo. Al ia wel interessant om straks de cijfers van afgelopen jaar te gaan zien zodat je ook een beeld hebt hoe ze er echt voor staan en wat echt de gevolgen allemaal zijn geweest. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FlyD Geplaatst 31 augustus 2021 Share Geplaatst 31 augustus 2021 29 minuten geleden zei cimbomcu: Dat ze echt beleid maken op een zomer waarin ze jongens als De Ligt, Frenkie, Ziyech en VD Beek verkopen. Maar in mijn ideale wereld moet je daar geen beleid op maken want je volgende lichting zoals Elsjorro ook aangeeft kan zomaar door verschillende omstandigheden totaal anders lopen. Dan zit je met bijvoorbeeld een dure Neres (gekocht voor 15 en waarschijnlijk een aardig salaris) die je niet verkocht krijgt maar je haalt wel Daramy en Berghuis voor gezamenlijk 20 miljoen binnen die ook nog eens aardig verdienen (vooral Berghuis dan) Dan gaan ook nog 2 jongens van deze 3 op de bank zitten. Ik vind Berghuis absoluut een versterking, begrijp mij niet verkeerd. Maar die haal je toch binnen wanneer Neres is vertrokken? En niet eerder dan dat, en zeker niet nadat je Berghuis hebt gehaald, Neres is gebleven en je met Daramy nog een voorhoedespeler haalt. Daarnaast is naar buiten gecommuniceerd dat er voor 50 miljoen verkocht moet worden. Vind ik persoonlijk al een hele nare manier van denken, dat je dus al vooraf een zomer en transferperiode aangeeft dat je al voor zoveel geld moet verkopen. En nu we dat ook nog eens niet hebben bereikt vraag ik mij af wat daar de consequenties van zijn. Salarisshuis is verder best hoog, daarnaast betalen we achterlijk veel aan zaakwaarnemers. Het is niet dat ik denk dat we echt in de problemen komen, maar een beetje pas op de plaats mag wel. Een speler pas kopen als iemand anders verkocht is klinkt inderdaad als een gezonde manier van werken. Echter is het slecht voor je onderhandelingspositie in de aankoop (andersom misschien ook wel bij de verkoop). Ik ben het wel met je eens dat de selectie nu niet perfect in evenwicht is. Daarnaast heeft Overmars bij mijn weten nooit gezegd dat ze voor 50 miljoen moeten verkopen. Vele media hebben dat er van gemaakt. Hij heeft enkel gezegd dat ze door de 'Corona-verliezen' voor 50 miljoen moeten verkopen als ze een 0-jaar willen draaien. Dat is heel wat anders, zeker gezien de reserves waar Ajax over beschikt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rich ruzzian Geplaatst 31 augustus 2021 Share Geplaatst 31 augustus 2021 3 minuten geleden zei FlyD: Een speler pas kopen als iemand anders verkocht is klinkt inderdaad als een gezonde manier van werken. Echter is het slecht voor je onderhandelingspositie in de aankoop (andersom misschien ook wel bij de verkoop). Ik ben het wel met je eens dat de selectie nu niet perfect in evenwicht is. Daarnaast heeft Overmars bij mijn weten nooit gezegd dat ze voor 50 miljoen moeten verkopen. Vele media hebben dat er van gemaakt. Hij heeft enkel gezegd dat ze door de 'Corona-verliezen' voor 50 miljoen moeten verkopen als ze een 0-jaar willen draaien. Dat is heel wat anders, zeker gezien de reserves waar Ajax over beschikt. Dit dus. Zonder de transfers leveren ze gewoon in op het eigen vermogen. Is een jaartje ook niet heel erg. Je moet niet teveel van dat soort jaren hebben. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 31 augustus 2021 Share Geplaatst 31 augustus 2021 Kanttekening is natuurlijk wel dat het eigen vermogen van Ajax niet geld is dat ze op de bank hebben staan. Eigen vermogen zit voor een groot deel ook vast, neem ik aan. Waarde van spelers maakt daar bijvoorbeeld onderdeel van uit, geld dat ze nog te goed hebben van transfersommen, waarde van De Toekomst (vermoed ik). Ik weet niet of Ajax zomaar 30-70 miljoen vrij heeft om op in te teren. Lijkt mij eigenlijk geen gezonde bedrijfsvoering als dat wel zo is. De vraag wordt dan wat hier de consequenties van worden. Zonder iets te weten van de situatie bij Ajax, kan ik me voorstellen dat het gaat om zaken als (tijdelijk) minder salarisruimte voor contracten, misschien zelfs geen nieuwe contracten/contractverlengingen op kantoor, (kortlopende) leningen afsluiten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 1 september 2021 Share Geplaatst 1 september 2021 Ajax 2021/22 Doelmannen Onana (30 jun. 2022) Stekelenburg (30 jun. 2022) Pasveer (30 jun. 2023) Gorter (30 jun. 2025) Rechtbacks Mazraoui (30 jun. 2022) Rensch (30 jun. 2025) Klaiber (30 jun. 2023) Linksbacks Tagliafico (30 jun. 2023) Centrale verdedigers Blind (30 jun. 2023) Timber (30 jun. 2024) Martínez (30 jun. 2023) Schuurs (30 jun. 2025) Middenvelders Álvarez (30 jun. 2024) Gravenberch (30 jun. 2023) Klaassen (30 jun. 2024) Kudus (30 jun. 2025) Taylor (30 jun. 2024) Labyad (30 jun. 2022) Buitenspelers Berghuis (30 jun. 2025) Neres (30 jun. 2023) Antony (30 jun. 2025) Daramy (30 jun. 2026) Tadic (30 jun. 2024) Spitsen Haller (30 jun. 2025) Danilo (30 jun. 2022) Dit zijn de mannen die het in ieder geval tot de winter moeten gaan doen. Extra linksback is geen overbodige luxe (en dus geen Rensch/Blind). Verder tijd om het contract van Gravenberch, Blind, Martínez en Mazraoui heel snel te verlengen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 1 september 2021 Share Geplaatst 1 september 2021 Klaiber blijft dit hele seizoen bij Ajax, maar die gaat geen minuut maken door zijn blessure. Achterin zitten we riant in ons jasje, maar bij blessures kan dat heel snel anders worden. Een extra spits en een middenvelder die iets anders brengt dan wat we al hebben is net als een extra linksback geen overbodige luxe. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 1 september 2021 Share Geplaatst 1 september 2021 24 minuten geleden zei ElMarcos: Klaiber blijft dit hele seizoen bij Ajax, maar die gaat geen minuut maken door zijn blessure. Achterin zitten we riant in ons jasje, maar bij blessures kan dat heel snel anders worden. Een extra spits en een middenvelder die iets anders brengt dan wat we al hebben is net als een extra linksback geen overbodige luxe. Voor de eredivisie wel ja. Ik vind het, in mijn achterhoofd houdende de woorden van Edje over europees mee tellen, toch wel karig. De bank is gewoon op sommige posities niet sterk genoeg. Idd missen we een ander type middenvelder en een alternatief in de spits. Maar ook een CV was niet overbodig geweest. Schuurs is echt een " net niet" voetballer. Overigens ben ik over de doelmannen ook niet echt positief, maar soit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 1 september 2021 Share Geplaatst 1 september 2021 1 uur geleden zei Elsjorro1990: Voor de eredivisie wel ja. Ik vind het, in mijn achterhoofd houdende de woorden van Edje over europees mee tellen, toch wel karig. De bank is gewoon op sommige posities niet sterk genoeg. Idd missen we een ander type middenvelder en een alternatief in de spits. Maar ook een CV was niet overbodig geweest. Schuurs is echt een " net niet" voetballer. Overigens ben ik over de doelmannen ook niet echt positief, maar soit. Het doel is afhankelijk van of Ajax nog een list kan verzinnen met Andre Onana. Centraal snap ik je punt, maar dan komt of Timber op de bank of je moet iemand zoeken die achter Timber wil zitten. Die zal dan niet of niet veel beter zijn dan Schuurs. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 2 september 2021 Share Geplaatst 2 september 2021 Speelt Ajax dit weekend alweer? Ben ik na gisteren toch wel weer aan toe. Zo slecht spelen we niet. XD Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 2 september 2021 Share Geplaatst 2 september 2021 Helaas pas volgende week zaterdag 11 september, uit bij PEC. Die woensdag onze eerste CL-pot in Lissabon en daarna Cambuur en Fortuna. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 2 september 2021 Share Geplaatst 2 september 2021 Nog een ruime week afzien dus Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 2 september 2021 Share Geplaatst 2 september 2021 3 uur geleden zei Thierryvane: Helaas pas volgende week zaterdag 11 september, uit bij PEC. Die woensdag onze eerste CL-pot in Lissabon en daarna Cambuur en Fortuna. 3 potjes op auto piloot Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 2 september 2021 Share Geplaatst 2 september 2021 #hautain Jammer dat het eerst Cambuur is en dan pas Fortuna. Aan de andere kant, misschien hebben we dan Sambou er weer bij. Een snelle en fysiek sterke aanvaller, die vooral lekker opportunistisch is, die doen het vaak goed tegen Ajax. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 3 september 2021 Share Geplaatst 3 september 2021 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 3 september 2021 Share Geplaatst 3 september 2021 Op zich niet zo heel gek toch? Als hij meetraint met Ajax 1, dan gaat dat ten koste van het aandeel van Pasveer en Gorter. Mannen die je tot 4 november nodig hebt wanneer Steek niet fit is. De grote vraag is of Overmars nog een konijn uit de hoed tovert, Onana met een jaar weet te verlengen en ze gewoon in mooie harmonie doorgaan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 3 september 2021 Share Geplaatst 3 september 2021 Heb daar nul vertrouwen in en hoop daarom dat ze hem nergens in betrekken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 3 september 2021 Share Geplaatst 3 september 2021 Vind het een beetje slappe hap van Ajax, maar goed. Vraag me af of Onana überhaupt nog minuten gaat maken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 3 september 2021 Share Geplaatst 3 september 2021 Als je hem toch betaald.... waarom zou je hem dan niet inzetten? Laten we wel wezen, hij is met afstand de beste keeper en als hij je door een duel als Sporting thuis kan slepen, dan zouden wij toch totaal bezopen zijn om daar geen gebruik van te maken. Het is niet alsof we het hebben over Labyad of Klaiber..... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 3 september 2021 Share Geplaatst 3 september 2021 Naja, het is in mijn ogen terecht op basis van zijn houding. Het is niet dat hij zich zo netjes heeft gedragen sinds zijn schorsing. Ik hoop dat Gorter snel de kans krijgt, net zoals Onana dat kreeg. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 3 september 2021 Share Geplaatst 3 september 2021 Netjes is het niet nee en dit gedrag valt mij van Onana ook bijzonder tegen. Zeker na de steun van Ajax, maar zoals ik al zei. Wanneer je hem toch betaalt en hij fit is, waarom zou je hem niet gebruiken? Het is niet alsof Steek of Pasveer je toekomst zijn. Dus tenzij Gorter binnen nu en twee maanden uitgroeit tot een onbetwiste basisspeler zou ik hem toch gewoon opstellen. Onder het mom het doel heiligt de middelen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten