Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

59 minuten geleden zei Elsjorro1990:

Dat valt toch wel mee? Zeker nu PSV weer eens verzaakt hebben we toch gewoon die volle 70 mil oid? Dat zou toch wel al het een en ander moeten dekken. 

Nog voor er een bal getrapt is kan de landskampioen van Nederland in totaal rekenen op minimaal 35 miljoen eur

https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=388886

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 28,3k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2358

• Chiemel

1891

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1523

Over Vitesse: Prima wedstrijd en mag gezegd worden: een prima Haller gezien.

Over transfers: Overmars geeft aan dat het zonde is dat wat ze in 8 tot 10 jaar opgebouwd hebben nu ineens verdampt lijkt met Neres, Onana en Tagliafico. Snap het niet helemaal, en graag meer duidelijkheid hierover. Maak me al langer zorgen over onze financiele situatie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei cimbomcu:

Over Vitesse: Prima wedstrijd en mag gezegd worden: een prima Haller gezien.

Over transfers: Overmars geeft aan dat het zonde is dat wat ze in 8 tot 10 jaar opgebouwd hebben nu ineens verdampt lijkt met Neres, Onana en Tagliafico. Snap het niet helemaal, en graag meer duidelijkheid hierover. Maak me al langer zorgen over onze financiele situatie.

Nou ja, zo gek is het niet. We hebben een bepaald patroon waarin je verkopen moet eens in de 2/3 jaar. Dat is niet zo gek. Nu vallen de spelers weg die in aanmerking komen voor een transfer. Een fitte Onana, zonder doping perikelen en contract rommel gaat voor 25 mil weg. Neres is natuurlijk zijn vorm wat kwijt, maar ook corona helpt niet echt mee. Laten we zeggen dat het 3-tal gezamenlijk rond de 60 mil geschat werd. Zoals het nu lijkt krijg je daar 0 voor terug. Dat is wel fiks natuurlijk. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 minuten geleden zei timpy00:

In welk opzicht maak je je zorgen?

Dat ze echt beleid maken op een zomer waarin ze jongens als De Ligt, Frenkie, Ziyech en VD Beek verkopen. Maar in mijn ideale wereld moet je daar geen beleid op maken want je volgende lichting zoals Elsjorro ook aangeeft kan zomaar door verschillende omstandigheden totaal anders lopen. Dan zit je met bijvoorbeeld een dure Neres (gekocht voor 15 en waarschijnlijk een aardig salaris) die je niet verkocht krijgt maar je haalt wel Daramy en Berghuis voor gezamenlijk 20 miljoen binnen die ook nog eens aardig verdienen (vooral Berghuis dan)  Dan gaan ook nog 2 jongens van deze 3 op de bank zitten. Ik vind Berghuis absoluut een versterking, begrijp mij niet verkeerd. Maar die haal je toch binnen wanneer Neres is vertrokken? En niet eerder dan dat, en zeker niet nadat je Berghuis hebt gehaald, Neres is gebleven en je met Daramy nog een voorhoedespeler haalt.

Daarnaast is naar buiten gecommuniceerd dat er voor 50 miljoen verkocht moet worden. Vind ik persoonlijk al een hele nare manier van denken, dat je dus al vooraf een zomer en transferperiode aangeeft dat je al voor zoveel geld moet verkopen. En nu we dat ook nog eens niet hebben bereikt vraag ik mij af wat daar de consequenties van zijn.

Salarisshuis is verder best hoog, daarnaast betalen we achterlijk veel aan zaakwaarnemers. Het is niet dat ik denk dat we echt in de problemen komen, maar een beetje pas op de plaats mag wel.

bewerkt door cimbomcu
Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei Elsjorro1990:

Nou ja, zo gek is het niet. We hebben een bepaald patroon waarin je verkopen moet eens in de 2/3 jaar. Dat is niet zo gek. Nu vallen de spelers weg die in aanmerking komen voor een transfer. Een fitte Onana, zonder doping perikelen en contract rommel gaat voor 25 mil weg. Neres is natuurlijk zijn vorm wat kwijt, maar ook corona helpt niet echt mee. Laten we zeggen dat het 3-tal gezamenlijk rond de 60 mil geschat werd. Zoals het nu lijkt krijg je daar 0 voor terug. Dat is wel fiks natuurlijk. 

Waarom 0? Natuurlijk wordt het minder maar Neres en Nico verkoop je voor een lager bedrag toch in de winter of voglende zomer?

2 minuten geleden zei cimbomcu:

Dat ze echt beleid maken op een zomer waarin ze jongens als De Ligt, Frenkie, Ziyech en VD Beek verkopen. Maar in mijn ideale wereld moet je daar geen beleid op maken want je volgende lichting zoals Elsjorro ook aangeeft kan zomaar door verschillende omstandigheden totaal anders lopen. Dan zit je met bijvoorbeeld een dure Neres (gekocht voor 15 en waarschijnlijk een aardig salaris) die je niet verkocht krijgt maar je haalt wel Daramy en Berghuis voor gezamenlijk 20 miljoen binnen die ook nog eens aardig verdienen (vooral Berghuis dan)  Dan gaan ook nog 2 jongens van deze 3 op de bank zitten. Ik vind Berghuis absoluut een versterking, begrijp mij niet verkeerd. Maar die haal je toch binnen wanneer Neres is vertrokken? En niet eerder dan dat, en zeker niet nadat je Berghuis hebt gehaald, Neres is gebleven en je met Daramy nog een voorhoedespeler haalt.

Daarnaast is naar buiten gecommuniceerd dat er voor 50 miljoen verkocht moet worden. Vind ik persoonlijk al een hele nare manier van denken, dat je dus al vooraf een zomer en transferperiode aangeeft dat je al voor zoveel geld moet verkopen. En nu we dat ook nog eens niet hebben bereikt vraag ik mij af wat daar de consequenties van zijn.

Salarisshuis is verder best hoog, daarnaast betalen we achterlijk veel aan zaakwaarnemers. Het is niet dat ik denk dat we echt in de problemen komen, maar een beetje pas op de plaats mag wel.

Ja snap je mening wel. Maar dacht even dat je dacht dat Ajax al het geld had opgemaakt. Want dat is natuurlijk sowieso niet zo. Al ia wel interessant om straks de cijfers van afgelopen jaar te gaan zien zodat je ook een beeld hebt hoe ze er echt voor staan en wat echt de gevolgen allemaal zijn geweest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

29 minuten geleden zei cimbomcu:

Een speler pas kopen als iemand anders verkocht is klinkt inderdaad als een gezonde manier van werken. Echter is het slecht voor je onderhandelingspositie in de aankoop (andersom misschien ook wel bij de verkoop). Ik ben het wel met je eens dat de selectie nu niet perfect in evenwicht is.

Daarnaast heeft Overmars bij mijn weten nooit gezegd dat ze voor 50 miljoen moeten verkopen. Vele media hebben dat er van gemaakt. Hij heeft enkel gezegd dat ze door de 'Corona-verliezen' voor 50 miljoen moeten verkopen als ze een 0-jaar willen draaien. Dat is heel wat anders, zeker gezien de reserves waar Ajax over beschikt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei FlyD:

Een speler pas kopen als iemand anders verkocht is klinkt inderdaad als een gezonde manier van werken. Echter is het slecht voor je onderhandelingspositie in de aankoop (andersom misschien ook wel bij de verkoop). Ik ben het wel met je eens dat de selectie nu niet perfect in evenwicht is.

Daarnaast heeft Overmars bij mijn weten nooit gezegd dat ze voor 50 miljoen moeten verkopen. Vele media hebben dat er van gemaakt. Hij heeft enkel gezegd dat ze door de 'Corona-verliezen' voor 50 miljoen moeten verkopen als ze een 0-jaar willen draaien. Dat is heel wat anders, zeker gezien de reserves waar Ajax over beschikt.

Dit dus. 
Zonder de transfers leveren ze gewoon in op het eigen vermogen. Is een jaartje ook niet heel erg. Je moet niet teveel van dat soort jaren hebben. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kanttekening is natuurlijk wel dat het eigen vermogen van Ajax niet geld is dat ze op de bank hebben staan. Eigen vermogen zit voor een groot deel ook vast, neem ik aan. Waarde van spelers maakt daar bijvoorbeeld onderdeel van uit, geld dat ze nog te goed hebben van transfersommen, waarde van De Toekomst (vermoed ik). Ik weet niet of Ajax zomaar 30-70 miljoen vrij heeft om op in te teren. Lijkt mij eigenlijk geen gezonde bedrijfsvoering als dat wel zo is.

De vraag wordt dan wat hier de consequenties van worden. Zonder iets te weten van de situatie bij Ajax, kan ik me voorstellen dat het gaat om zaken als (tijdelijk) minder salarisruimte voor contracten, misschien zelfs geen nieuwe contracten/contractverlengingen op kantoor, (kortlopende) leningen afsluiten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ajax 2021/22

Doelmannen

Onana (30 jun. 2022)

Stekelenburg (30 jun. 2022)

Pasveer (30 jun. 2023)

Gorter (30 jun. 2025)

Rechtbacks

Mazraoui (30 jun. 2022)

Rensch (30 jun. 2025)

Klaiber (30 jun. 2023)

Linksbacks

Tagliafico (30 jun. 2023)

Centrale verdedigers

Blind (30 jun. 2023)

Timber (30 jun. 2024)

Martínez (30 jun. 2023)

Schuurs (30 jun. 2025)

Middenvelders

Álvarez (30 jun. 2024)

Gravenberch (30 jun. 2023)

Klaassen (30 jun. 2024)

Kudus (30 jun. 2025)

Taylor (30 jun. 2024)

Labyad (30 jun. 2022)

Buitenspelers

Berghuis (30 jun. 2025)

Neres (30 jun. 2023)

Antony (30 jun. 2025)

Daramy (30 jun. 2026)

Tadic (30 jun. 2024)

Spitsen

Haller (30 jun. 2025)

Danilo (30 jun. 2022)

Dit zijn de mannen die het in ieder geval tot de winter moeten gaan doen. Extra linksback is geen overbodige luxe (en dus geen Rensch/Blind). Verder tijd om het contract van Gravenberch, Blind, Martínez en Mazraoui heel snel te verlengen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klaiber blijft dit hele seizoen bij Ajax, maar die gaat geen minuut maken door zijn blessure. Achterin zitten we riant in ons jasje, maar bij blessures kan dat heel snel anders worden.

Een extra spits en een middenvelder die iets anders brengt dan wat we al hebben is net als een extra linksback geen overbodige luxe. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

24 minuten geleden zei ElMarcos:

Klaiber blijft dit hele seizoen bij Ajax, maar die gaat geen minuut maken door zijn blessure. Achterin zitten we riant in ons jasje, maar bij blessures kan dat heel snel anders worden.

Een extra spits en een middenvelder die iets anders brengt dan wat we al hebben is net als een extra linksback geen overbodige luxe. 

Voor de eredivisie wel ja. Ik vind het, in mijn achterhoofd houdende de woorden van Edje over europees mee tellen, toch wel karig. De bank is gewoon op sommige posities niet sterk genoeg. Idd missen we een ander type middenvelder en een alternatief in de spits. Maar ook een CV was niet overbodig geweest. Schuurs is echt een " net niet" voetballer. Overigens ben ik over de doelmannen ook niet echt positief, maar soit. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Elsjorro1990:

Voor de eredivisie wel ja. Ik vind het, in mijn achterhoofd houdende de woorden van Edje over europees mee tellen, toch wel karig. De bank is gewoon op sommige posities niet sterk genoeg. Idd missen we een ander type middenvelder en een alternatief in de spits. Maar ook een CV was niet overbodig geweest. Schuurs is echt een " net niet" voetballer. Overigens ben ik over de doelmannen ook niet echt positief, maar soit. 

Het doel is afhankelijk van of Ajax nog een list kan verzinnen met Andre Onana. Centraal snap ik je punt, maar dan komt of Timber op de bank of je moet iemand zoeken die achter Timber wil zitten. Die zal dan niet of niet veel beter zijn dan Schuurs. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op zich niet zo heel gek toch? Als hij meetraint met Ajax 1, dan gaat dat ten koste van het aandeel van Pasveer en Gorter. Mannen die je tot 4 november nodig hebt wanneer Steek niet fit is. De grote vraag is of Overmars nog een konijn uit de hoed tovert, Onana met een jaar weet te verlengen en ze gewoon in mooie harmonie doorgaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je hem toch betaald.... waarom zou je hem dan niet inzetten? Laten we wel wezen, hij is met afstand de beste keeper en als hij je door een duel als Sporting thuis kan slepen, dan zouden wij toch totaal bezopen zijn om daar geen gebruik van te maken. Het is niet alsof we het hebben over Labyad of Klaiber..... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Netjes is het niet nee en dit gedrag valt mij van Onana ook bijzonder tegen. Zeker na de steun van Ajax, maar zoals ik al zei. Wanneer je hem toch betaalt en hij fit is, waarom zou je hem niet gebruiken? Het is niet alsof Steek of Pasveer je toekomst zijn. Dus tenzij Gorter binnen nu en twee maanden uitgroeit tot een onbetwiste basisspeler zou ik hem toch gewoon opstellen. Onder het mom het doel heiligt de middelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites