Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

Antony en vooral Neres lijken een beetje met de rem erop te spelen. Lijkt erop dat het hele team mee heeft gekregen niet te veel risico te nemen. Maar dat strookt dan niet met de woorden van Ten Hag dat ze met lef (ofzoiets) moesten gaan spelen. 

Oooooooo nana

Eigenlijk is best slecht allemaal. Of gewoon te veel extreem slechte ballen gezien. Onnodig vooral. Concentratie lijkt er niet te zijn 

bewerkt door Chiemel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 28,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2361

• Chiemel

1894

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1524

Hier verliezen is absoluut geen schande. Maar Liverpool dan winnen met een paar goede aanvallen, niet omdat Ajax 10x staat de blunderen. 

In de Eredivisie had Wijnaldum nu rood gehad. 

Hopelijk luisteren ze mee met Atalanta en krijgen we nog een leuke laatste 10 minuten. 

bewerkt door Chiemel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, redelijk kansloze 2e helft. Huntelaar had z'n ding nog even moeten doen. Maar Liverpool stond goed, Ajax kwam niet aan voetballen toe en veels te veel kansloos balverlies. Tegen een Liverpool in vorm had je hier zo 5-0 kunnen verliezen, die hadden soms heel veel ruimte voorin hoor. 

Blind krijgt van voetbalprimeur gewoon een voldoende :D

bewerkt door Chiemel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, weet niet zo goed wat je hiervan moet vinden. Was gewoon niet goed genoeg. Teveel fouten, te kwetsbaar op momenten door de aanval van Liverpool. Denk dat dit een gevalletje accepteren dat we Ajax zijn is, zeker met de reeks aan goede wedstrijden die de afgelopen tijd is neergezet. Volgende week Atalanta pakken en je bent alsnog door. Dit speelschema gaat ook hen niet in de koude kleren zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blind als centrumverdediger was geen goed idee en dat is gebleken. Goed dat nu ook steeds meer mensen beginnen te zien dat Blind hard achteruit is gegaan en nog steeds gaat. Voorts maar weer eens gezien hoe erg een defensieve middenvelder nodig is. Alvarez was niet goed, blijft ook een onbegrijpelijke keuze. Ik snap ook niet dat je niet gewoon Promes brengt. Neres heeft wel wat krediet, maar Antony was gewoon ontzettend matig. Niets mis mee om frisse benen in te brengen met een Promes. Lichtpuntjes waren verder Schuurs en Gravenberch. Backs ook best aardig. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Echt verschrikkelijke 90 minuten (net als die thuispot tegen Liverpool). Snap dat je niet voluit je eigen spel kunt spelen vanwege de sterkte en de gevaren van de tegenstander. Maar er ging weer zo ontzettend veel fout in de passing. Als je zo speelt als gisteravond, dan heb je ook niks in de volgende CL ronde te zoeken. Kan en moet veel beter..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb enkel de eerste helft gezien. Ondanks dat het vreselijk slordig was had ik toen nog goede hoop. Voetballend was Liverpool immers ook niet grandioos en ze werden enkel gevaarlijk door snel de diepte te zoeken na het slordig balverlies van Ajax. 

Wat ik echter niet snap is dat je dan als Ajax zijnde zo vaak blijft kiezen voor de lange bal. Eerst de opbouw, vervolgens te weinig opties op het middenveld en daarna dus de lange bal. Doordat ze wel snel druk probeerde te zetten, wat niet in harmonie ging met alle linies kon Liverpool gevaarlijk worden. Kies dan of voor de lange bal als je lopende spelers achter de linie hebt en een sterk aanspeelpunt voorin (Hunt of Lassina), of ga gewoon voetballen en opbouwen. Dat is lastig met Alvarez, maar nu was het allemaal net niet. 

Vond Neres en Antony ook erg matig eerste helft, vrij weinig van gezien. Schuurs, Nous en Gravenberch konden mij de eerste helft dan wel weer bekoren. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

47 minuten geleden zei ElPrincipito:

Ik heb enkel de eerste helft gezien. Ondanks dat het vreselijk slordig was had ik toen nog goede hoop. Voetballend was Liverpool immers ook niet grandioos en ze werden enkel gevaarlijk door snel de diepte te zoeken na het slordig balverlies van Ajax. 

Wat ik echter niet snap is dat je dan als Ajax zijnde zo vaak blijft kiezen voor de lange bal. Eerst de opbouw, vervolgens te weinig opties op het middenveld en daarna dus de lange bal. Doordat ze wel snel druk probeerde te zetten, wat niet in harmonie ging met alle linies kon Liverpool gevaarlijk worden. Kies dan of voor de lange bal als je lopende spelers achter de linie hebt en een sterk aanspeelpunt voorin (Hunt of Lassina), of ga gewoon voetballen en opbouwen. Dat is lastig met Alvarez, maar nu was het allemaal net niet. 

Vond Neres en Antony ook erg matig eerste helft, vrij weinig van gezien. Schuurs, Nous en Gravenberch konden mij de eerste helft dan wel weer bekoren. 

Hoe je het omschrijft de eerste helft zo was het ook de 2e helft. Sambra vleugels helaas erg flets. En Nous en Gravenberch wel uitzondering op de regel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kwam op een Twente-forum vandaag de opstelling tegen die Jong Ajax (2 jaar geleden) gebruikte in de KKD tegen FC  Twente. Lekker elftalletje hoor, enkel Kotarski heeft niet de stap kunnen zetten naar het eerste elftal van een prima club. Maar goed, dat is ook een katoenplukker eerste klas.

eec1863d56b4f6f26b7533d28c50c0cb.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch blijft dat niet een heel denderend elftal. Alleen Dest en Gravenberch die echt iets bijzonders hebben. Wel een kleine zwak voor Vaclav. Wel zin in Twente zaterdag, zie ons dan toch ook weer probleemloos winnen. Ploeg die lekker wil voetballen en behoorlijk wat ruimtes weggeeft. Lijkt er wel op dat Neres niet meedoet de komende tijd dat is een behoorlijke domper.

Spoiler

fpe7tkbd.jpg

bewerkt door Regis
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb weleens eerder gezegd dat je met dit middenveld creativiteit mist. Klaassen en Gravenberch zijn beide geen hele creatieve passers. Als je dan ook nog eens Mazraoui mist (spelmaker op rechtsback) en geen Neres en Antony opstelt, is het al snel te statisch. Als je het van Labyad moet hebben, kan het nog weleens een lange avond worden. 

Ik zou Tadic op centraal positioneren (tien of spits) en één van Neres / Antony brengen. Traoré of Labyad eruit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Zeus:

Heb weleens eerder gezegd dat je met dit middenveld creativiteit mist. Klaassen en Gravenberch zijn beide geen hele creatieve passers. Als je dan ook nog eens Mazraoui mist (spelmaker op rechtsback) en geen Neres en Antony opstelt, is het al snel te statisch. Als je het van Labyad moet hebben, kan het nog weleens een lange avond worden. 

Ik zou Tadic op centraal positioneren (tien of spits) en één van Neres / Antony brengen. Traoré of Labyad eruit.

Ja dat laatste is het meest logische, maar onderhand weten we wel dat Erikje dat nooit gaan doen. Ook nu houdt hij liever zijn bilmaatjes Labyad en Promes tevreden. 

Oh nu gaat Promes er iig net uit. Had na 20 minuten al gemoeten, maar goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites