Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

Zojuist zei Urbeto:

Je blijft maar dooremmeren over dat Ramaj mag spelen en dat Dordrecht daardoor geen recht van spreken heeft. Dat is meer een discussie met jezelf aangezien niemand betwistte dat het volgens de huidige regels mag. Waar het pijnpunt hem voor de meeste KKD clubs echter in zit is dat het een ongelijk competitievoordeel geeft als een Jong elftal opeens meerdere spelers opstelt die tientallen wedstrijden in Ajax 1 in de benen hebben. Gisteravond waren dat dus Ramaj, Tahirovic en Hlynsson. 

Ik raad je aan dit artikel eens te lezen. 

Ik snap je punt wel. Maar zolang de knvb dat niet aanpast zal dit zo blijven. Al zijn volgens mij vrijwel alle jong teams steeds meer met hun jong selectie gaan spelen.

Overigens vind ik Hlynsson dan weer een slecht voorbeeld in deze.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 28,3k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2358

• Chiemel

1891

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1523

1 minuut geleden zei timpy00:

Ik snap je punt wel. Maar zolang de knvb dat niet aanpast zal dit zo blijven. Al zijn volgens mij vrijwel alle jong teams steeds meer met hun jong selectie gaan spelen.

Overigens vind ik Hlynsson dan weer een slecht voorbeeld in deze.

Het gaat erom dat je als Jong Ajax op maandagavond opeens spelers van EL niveau op kunt stellen die op vrijdag bijvoorbeeld niet beschikbaar waren. Hierdoor krijgen verschillende tegenstanders met verschillende tegenstand te maken en werk je competitievervalsing in de hand. Ik begrijp die frustratie heel goed want het kan voor promotiekandidaten het verschil maken tussen wel of geen periodetitel. Hlynsson heeft ook gewoon 27 wedstrijden en 8 doelpunten in de Eredivisie op zijn naam. Dan hoor je toch eigenlijk niet meer in de KKD thuis? Los van dat het mag. 

Nogmaals, het artikel wat ik hierboven plaatste is best interessant over dit onderwerp. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Urbeto:

Het gaat erom dat je als Jong Ajax op maandagavond opeens spelers van EL niveau op kunt stellen die op vrijdag bijvoorbeeld niet beschikbaar waren. Hierdoor krijgen verschillende tegenstanders met verschillende tegenstand te maken en werk je competitievervalsing in de hand. Ik begrijp die frustratie heel goed want het kan voor promotiekandidaten het verschil maken tussen wel of geen periodetitel. Hlynsson heeft ook gewoon 27 wedstrijden en 8 doelpunten in de Eredivisie op zijn naam. Dan hoor je toch eigenlijk niet meer in de KKD thuis? Los van dat het mag. 

Nogmaals, het artikel wat ik hierboven plaatste is best interessant over dit onderwerp. 

Wat je nu zegt is dus weer niet waar. Ajax haalt op maandag niet meer punten dan op vrijdag. Dat was enkel in de beginjaren van de kkd zo toen dat in extreme mate gebeurde. Dat er zaken in mogen veranderen ben ik met je eens. Begint alleen een makkelijke take te worden voor KKD teams.

Hlynsson is toch gewoon een jeugdspeler die ook al twee dozijn duels in 1 heeft gespeeld. Maar goed is andere discussie.

Snap best wel veel kritiek maar zolang je tegen ploegen speelt van gemiddeld net boven de 18 vind ik dat er niet heel veel misgaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sinds het seizoen 2013/2014 nemen er beloftenteams deel aan de Keuken Kampioen Divisie.

Voorwaarden beloftenteams in Keuken Kampioen Divisie

• Beloftenteams bestaan uit alleen spelers die in het betreffende seizoen 23 jaar of jonger zijn.
  • Voor keepers wordt een uitzondering gemaakt. Zij mogen 25 jaar of jonger zijn. Wanneer twee beloftenteams tegen elkaar spelen geldt er voor doelmannen geen leeftijdsgrens.

Riant Ramaj is 23 dus Dordrecht hun

gemiep is hier ongegrond. Voldoet gewoon aan de regels. Hij zou komende 2 jaar in theorie nog 60 duels voor Ajax 1 kunnen spelen en nog steeds voor Jong Ajax uitkomen. Sowieso vind ik Jong Ajax hier raar voorbeeld. Paar jaar geleden werden ze kampioen in KKD laatste jaren vooral 12-16e ofzo. Ergo genoeg teams die van Jong Ajax winnen op zowel maandag als vrijdag.Nu staan ze 13e, vorig seizoen 15e geworden,daarvoor weer 13e,daarvoor 7e. Nou Poe poe die "grote"spelers maken veel verschil zeg.....@Urbeto

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Kyrill:

Sinds het seizoen 2013/2014 nemen er beloftenteams deel aan de Keuken Kampioen Divisie.

• Beloftenteams bestaan uit alleen spelers die in het betreffende seizoen 23 jaar of jonger zijn.
  • Voor keepers wordt een uitzondering gemaakt. Zij mogen 25 jaar of jonger zijn. Wanneer twee beloftenteams tegen elkaar spelen geldt er voor doelmannen geen leeftijdsgrens.

gemiep is hier ongegrond. Voldoet gewoon aan de regels. Hij zou komende 2 jaar in theorie nog 60 duels voor Ajax 1 kunnen spelen en nog steeds voor Jong Ajax uitkomen. Sowieso vind ik Jong Ajax hier raar voorbeeld. Paar jaar geleden werden ze kampioen in KKD laatste jaren vooral 12-16e ofzo. Ergo genoeg teams die van Jong Ajax winnen op zowel maandag als vrijdag.Nu staan ze 13e, vorig seizoen 15e geworden,daarvoor weer 13e,daarvoor 7e. Nou Poe poe die "grote"spelers maken veel verschil zeg.....@Urbeto

Zijn punt is vooral dat Dordrecht gisteren tegen Tahirovic en Ramaj speelt en Ajax 9 van de 10 keer met jong Ajax en 19-1 spelers speelt. Dus dat er mogelijk kwaliteitsverschil zit in het team waarmee jong Ajax (en andere jong teams) spelen.

Echter kan dat tegenwoordig zowel op vrijdag als op maandag verschil maken.

Maar het verschil gaat dus niet over de stand aan het einde van het seizoen maar over individuele wedstrijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei timpy00:

Zijn punt is vooral dat Dordrecht gisteren tegen Tahirovic en Ramaj speelt en Ajax 9 van de 10 keer met jong Ajax en 19-1 spelers speelt. Dus dat er mogelijk kwaliteitsverschil zit in het team waarmee jong Ajax (en andere jong teams) spelen.

Echter kan dat tegenwoordig zowel op vrijdag als op maandag verschil maken.

Maar het verschil gaat dus niet over de stand aan het einde van het seizoen maar over individuele wedstrijden.

Dat snap ik ja. Maar als verschil "zo groot'' zou zijn,zou Jong Ajax toch vaker winnnen en dus hoger in de stand/eindstand staan? Oftwel in mijn ogen is verschil niet zo groot.Tahirovic hebben ze wel een punt,Ramaj niet vind ik. Pasveer is 40 en Setford is verkocht aan Arsenal....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Kyrill:

Ik neem de vrijheid om andermans woorden te recyclen: 

40 minuten geleden zei Bolderbast:

Accepteer gewoon dat je niet zo goed bent in begrijpend lezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Kyrill:

Dat snap ik ja. Maar als verschil "zo groot'' zou zijn,zou Jong Ajax toch vaker winnnen en dus hoger in de stand/eindstand staan? Oftwel in mijn ogen is verschil niet zo groot.Tahirovic hebben ze wel een punt,Ramaj niet vind ik. Pasveer is 40 en Setford is verkocht aan Arsenal....

Ajax en volgens mij de andere jong teams ook spelen maar af en toe met eerste elftal spelers. Zie bijvoorbeeld jong AZ - Roda aan begin seizoen. Omdat ze het maar af en toe doen kan het dus zijn dat je als team niet veel hoger eindigt op de ranglijst.

Ajax speelt meestal met Setford of Everson dit seizoen. Dus is niet dat ze Ramaj daarom opstellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei timpy00:

Ajax en volgens mij de andere jong teams ook spelen maar af en toe met eerste elftal spelers. Zie bijvoorbeeld jong AZ - Roda aan begin seizoen. Omdat ze het maar af en toe doen kan het dus zijn dat je als team niet veel hoger eindigt op de ranglijst.

Ajax speelt meestal met Setford of Everson dit seizoen. Dus is niet dat ze Ramaj daarom opstellen.

😅Duideijk thnx. Blijkbaar is ie niet verkocht. Zou zweren van wel.

bewerkt door Kyrill
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Kyrill:

Maatje ik zeg net dat Setford verkocht is aan Arsenal 😅 verder duidelijk, Helder.

Arsenal heeft het jongere broertje gekocht van de Setford die in jong Ajax keept.

bewerkt door timpy00
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Dansmeister:

Faberski gaat starten donderdag. Denk je niet?

Enige echte rechtsbuiten in de selectie. Kans is zeker aanwezig. Al kan Rasmussen er natuurlijk ook, misschien Banel. Gaaei lijkt mij uitgesloten. Maak mij meer zorgen om het middenveld. Heb je maar vier opties. Hieronder drie + Tahirovic.

Godts - Brobbey - Faberski

Taylor - Branco - Hlynsson

Hato - Baas - Sutalo - Rensch

Pasveer

Link naar opmerking
Deel via andere websites