Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 28,5k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2378

• Chiemel

1905

• cimbomcu

1571

• Rogier.

1529

Zelfs na de 2-1 zit een tegenoffensiefje er nauwelijks in. Totaal leeggespeeld. Had net zo goed 4-0 kunnen worden hier. Defensie ontzettend kwetsbaar (met name de backs), middenveld verzoop in dit tempo.. De enige die meerdere keren nog wat met een bal kon was Kudus. 

Schreuder ook hard gefaald. Geen plan om onder de druk uit te kunnen voetballen, valse negen had weinig nut in deze wedstrijd, geen omzettingen en veel te laat wisselen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Socrates:

Zelfs na de 2-1 zit een tegenoffensiefje er nauwelijks in. Totaal leeggespeeld. Had net zo goed 4-0 kunnen worden hier. Defensie ontzettend kwetsbaar (met name de backs), middenveld verzoop in dit tempo.. De enige die meerdere keren nog wat met een bal kon was Kudus. 

Schreuder ook hard gefaald. Geen plan om onder de druk uit te kunnen voetballen, valse negen had weinig nut in deze wedstrijd, geen omzettingen en veel te laat wisselen.

Wat vond jij Kudus zo goed doen dan vandaag? Zijn goal was uitstekend en hij kan ook wel voetballen, maar hij zette totaal geen druk op een Matip of v Dijk die constant het middenveld inliepen en daardoor een probleem creëerden.

Verder wel met je eens dat Schreuder een ander plan had kunnen bedenken. Terecht verloren, toch wel leuk/spannend potje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei misterhille:

Wat vond jij Kudus zo goed doen dan vandaag? Zijn goal was uitstekend en hij kan ook wel voetballen, maar hij zette totaal geen druk op een Matip of v Dijk die constant het middenveld inliepen en daardoor een probleem creëerden.

Verder wel met je eens dat Schreuder een ander plan had kunnen bedenken. Terecht verloren, toch wel leuk/spannend potje.

Serieus? De enige momenten dat Ajax voor langer dan vijf seconden de bal had was wanneer Kudus in de bal kwam en met een dribbeltje de bal in de ploeg kon houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na Glasgow: we gaan de finale halen van de Champions League!

Na Liverpool: we moeten vrezen voor degradatie!

Even serieus, laten we even vooropstellen dat dit Ajax een team in opbouw is. En dat we tegen een tegenstander spelen die al enige tijd Europese top is. Ik heb geen idee wat sommigen hier dachten voor de wedstrijd, maar dit kon je toch uittekenen? Liverpool die volle bak gaat vanwege de teleurstellende start van het seizoen en een Ajax dat daar (nog) niet tegen bestand is. Joh, laten we ons niet druk maken. Komt wel weer goed. En anders lekker ver komen in de Europa League. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Geppiej:

Na Glasgow: we gaan de finale halen van de Champions League!

Na Liverpool: we moeten vrezen voor degradatie!

Even serieus, laten we even vooropstellen dat dit Ajax een team in opbouw is. En dat we tegen een tegenstander spelen die al enige tijd Europese top is. Ik heb geen idee wat sommigen hier dachten voor de wedstrijd, maar dit kon je toch uittekenen? Liverpool die volle bak gaat vanwege de teleurstellende start van het seizoen en een Ajax dat daar (nog) niet tegen bestand is. Joh, laten we ons niet druk maken. Komt wel weer goed. En anders lekker ver komen in de Europa League. 

Waar zie jij hier compleet verraste mensen die dit niet aan hadden zien komen en na Glasgow eigenlijk dachten dat Ajax heel goed was dan? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Socrates:

Waar zie jij hier compleet verraste mensen die dit niet aan hadden zien komen en na Glasgow eigenlijk dachten dat Ajax heel goed was dan? 

Excuus. Ik zie dat ik hier heb getypt. Zag het eigenlijk op meerdere voetbalfora en sites voorbij komen. Niet specifiek hier. Was meer in zijn algemeenheid bedoeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Geppiej:

Excuus. Ik zie dat ik hier heb getypt. Zag het eigenlijk op meerdere voetbalfora en sites voorbij komen. Niet specifiek hier. Was meer in zijn algemeenheid bedoeld.

Ah ja oké.

Tja, Glasgow was niveau'tje Heerenveen/Twente. Dit Liverpool was qua kracht, energie en pressie dag en nacht.

In mijn ogen is dit Ajax een ploeg die aardig kan voetballen als de weerstand niet te groot is (Taylor en Alvarez hebben tijd nodig) en er niet te veel druk komt te liggen op de kwetsbare defensie (met name backs erg wankel). Uit naar topploegen gaat dus heel vaak erg lastig worden, in eigen huis tegen middenmotors en misschien subtoppers kan je best eens een goede pot op de mat leggen.

Wmb zijn er drie zaken die bepalend gaan zijn voor het eventuele succes van Ajax Europees:

- Toewerken naar Kudus op tien (of desnoods rechts) en Brobbey in de spits

- Hopen dat Grillitsch (ipv Taylor), Sanchez (ipv Rensch) en/of Wijndal (ipv Blind) zich nog kunnen presenteren als serieuze optie voor in de CL

- Schreuder die beter wedstrijden gaat lezen en dat ook laat zien in omzettingen en wissels

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Naja Ajax verliest uiteraard 9 van de 10 keer van Liverpool maar dit had vooraf gezien natuurlijk de 1 van de 10 keer kunnen worden. Ajax is lekker in vorm en Liverpool heeft vooral moeite op het middenveld en ook Mane wordt gemist voorin. Vandaag zag je dat alleen niet terug en werd letterlijk elk duel verloren. Taylor kwam te kort vandaag en ook Bergwijn had niets in te brengen omdat hij meer achter die rechtsachter liep dan dat hij de bal had. Verder met deze backs ga je het niet redden omdat ze gewoon echt te traag zijn al vind ik Blind aan de bal wel oké. Thuis kan je ze hopelijk pakken en uiteraard is het vandaag geen schande gebleven. Kreeg wel een deja vu met de Europa League finale tegen ManUtd waar je ook echt geen kansen kon creëren 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Socrates:

Ah ja oké.

Tja, Glasgow was niveau'tje Heerenveen/Twente. Dit Liverpool was qua kracht, energie en pressie dag en nacht.

In mijn ogen is dit Ajax een ploeg die aardig kan voetballen als de weerstand niet te groot is (Taylor en Alvarez hebben tijd nodig) en er niet te veel druk komt te liggen op de kwetsbare defensie (met name backs erg wankel). Uit naar topploegen gaat dus heel vaak erg lastig worden, in eigen huis tegen middenmotors en misschien subtoppers kan je best eens een goede pot op de mat leggen.

Wmb zijn er drie zaken die bepalend gaan zijn voor het eventuele succes van Ajax Europees:

- Hopen dat Grillitsch (ipv Taylor), Sanchez (ipv Rensch) en/of Wijndal (ipv Blind) zich nog kunnen presenteren als serieuze optie voor in de CL

- Schreuder die beter wedstrijden gaat lezen en dat ook laat zien in omzettingen en wissels

Zeker. Dat is ook goed voor dit Ajax en Schreuder geweest, in de hoop dat we er zondag staan tegen AZ. Dan heb je echt een prima eerste blok gehad, met een terechte nederlaag tegen Liverpool.

In Kudus zie ik zelf geen middenvelder. Wel een vaste kracht voor voorin, laat dat wel duidelijk zijn. Ik denk zelf dat hij te kwetsbaar is op het middenveld omdat hij altijd wil wegdraaien/dribbelen. De 9 positie of rechtsbuiten zou ik 'm zelf ook neerzetten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Dansmeister:

Zeker. Dat is ook goed voor dit Ajax en Schreuder geweest, in de hoop dat we er zondag staan tegen AZ. Dan heb je echt een prima eerste blok gehad, met een terechte nederlaag tegen Liverpool.

In Kudus zie ik zelf geen middenvelder. Wel een vaste kracht voor voorin, laat dat wel duidelijk zijn. Ik denk zelf dat hij te kwetsbaar is op het middenveld omdat hij altijd wil wegdraaien/dribbelen. De 9 positie of rechtsbuiten zou ik 'm zelf ook neerzetten. 

Hij heeft een tijd op het middenveld gestaan onder Ten Hag en deed dat echt prima anders. En dat was zelfs nog meer in de Frenkie-rol. Zijn mobiliteit is juist een kracht voor op het middenveld, zou ik zeggen. En op tien mag je best eens iemand hebben met wat risico in zijn spel. Nu als valse negen leert hij met zijn dribbels ook al prima onder druk aan de bal te blijven. Op tien kan je hem eerder en vaker aan de bal krijgen. Dat is imo niet alleen maar beter of leuker om te zien, maar gewoon broodnodig in de meer serieuze wedstrijden. 

bewerkt door Socrates
Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Gert:

Laten we maar blij zijn dat we maar met 2-1 verloren hebben achteraf. Geen schande, maar had ons liever toch wat beter voor de dag zien komen.Maargoed, de kudo's gaan naar Liverpool vanavond.

Ik ook, maar ik ken weinig ploegen in Europa die 90 minuten met de intensiteit kunnen voetballen. Geen enkele opbouw van Ajax lieten ze het na om de achterhoede meteen onder druk te zetten. Laten we wel wezen, Liverpool had hun huiswerk heel erg goed gedaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 uur geleden zei La Pulga:

Naja Ajax verliest uiteraard 9 van de 10 keer van Liverpool maar dit had vooraf gezien natuurlijk de 1 van de 10 keer kunnen worden. Ajax is lekker in vorm en Liverpool heeft vooral moeite op het middenveld en ook Mane wordt gemist voorin. Vandaag zag je dat alleen niet terug en werd letterlijk elk duel verloren. Taylor kwam te kort vandaag en ook Bergwijn had niets in te brengen omdat hij meer achter die rechtsachter liep dan dat hij de bal had. Verder met deze backs ga je het niet redden omdat ze gewoon echt te traag zijn al vind ik Blind aan de bal wel oké. Thuis kan je ze hopelijk pakken en uiteraard is het vandaag geen schande gebleven. Kreeg wel een deja vu met de Europa League finale tegen ManUtd waar je ook echt geen kansen kon creëren 

Geen kansen creëeren tegen een Engelse ploeg was eigenlijk de enige overeenkomst. Qua type wedstrijd wel heel anders. Tegen Man Utd probeerde Ajax juist druk te zetten en Man Utd probeerde vooral het middenveld over te slaan door lange ballen op Fellaini. Nu was het Liverpool nu volledig druk zette en middenvelder Thiago die een belangrijke rol had. En Ajax had niet die Fellaini-tactiek. Ajax had veel eerder moeten ingrijpen om daarin verandering te brengen, wat nog steeds lastig was geweest met Matip en van Dijk achterin. Daarom denk ik ook dat Schreuder Kudus voorin heeft gezet omdat die CVs daar het meeste moeite mee hadden kunnen hebben. Alleen was er geen goed plan om hem goed aan de bal te krijgen. Misschien was het beter geweest om een soort 4-4-2 te spelen.

bewerkt door Chiemel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 uur geleden zei Socrates:

Ah ja oké.

één van de dingen die moest gebeuren was Kudus was uit 9. Of eerder hem wisselen, of iemand anders wisselen en met Kudus op een andere positie. Naar mijn mening was één van de hoofdoorzaken van gisteren dat Kudus letterlijk bijna alle duels verloor, de bal verspeelde, slordig was aan de bal, wegdraaide waar het niet kon, geen diepgang naar voren toe.. Nee tuurlijk is het een topspeler, maar gisteren vond ik hem erg matig. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hopelijk stoppen ze snel met dat gekut.

Edit: direct hierna dat gekkungel van Bassey en grote kans van AZ

Na een half uur niet veel beter. Wat een gekut steeds, zaadpot.

Mag dat, knie bovenin de rug planten? Neigt naar rood vind ik.

bewerkt door Chiemel
Link naar opmerking
Deel via andere websites