Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

Inderdaad, dat zal een jeugdkeeper geweest zijn. Serge van den Ban lijkt me iets te jong om toen de 'hoogste' jeugdkeeper te zijn geweest, maar ik vind niet direct wie het wel is. Jeroen Verhoeven stroomde dat jaar ook de jeugd van Ajax in (maar was dus ook te jong).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 28,3k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2358

• Chiemel

1891

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1523

4 minuten geleden zei PJHoutman:

Ik vermoed dat het concept 'derde keeper' toen nog niet echt bestond. Zal wel gewoon een jeugdkeeper op de bank hebben gezeten als één van de twee er niet was. Het is net te vroeg voor Serge van den Ban maar zo iemand zal het wel geweest zijn. 

Deze tip inspireerde me zodoende dat ik op de naam Casper Nelis kwam. Denk dat hij het is. brainwaive is daarmee wel opgelost tenzij iemand een betere optie heeft. Het is echt te warm om normaal na te denken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Arezo:

Deze tip inspireerde me zodoende dat ik op de naam Casper Nelis kwam. Denk dat hij het is. brainwaive is daarmee wel opgelost tenzij iemand een betere optie heeft. Het is echt te warm om normaal na te denken.

Dat kan weleens kloppen. Er hadden dat jaar maar 2 keepers (Sar en Grim) een rugnummer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

28 minuten geleden zei Rogier.:

Traoré gaat het nog ver schoppen

Als uitsmijter misschien ja. 

Voetballend matig, niet veel snelheid en zelfs als fysiek aanspeelpunt was hij lang niet altijd vlekkeloos. Ook geen enorme killer. Lijkt me sterk dat hij het 'ver gaat schoppen'. Tenzij je met ver doelt op afstand vanaf Nederland. Want ik zie hem hierna wel afzakken naar een club als Loedogorets, om vervolgens wat geld te verdienen in Japan of Qatar. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Socrates:

Voetballend matig, niet veel snelheid en zelfs als fysiek aanspeelpunt was hij lang niet altijd vlekkeloos. Ook geen enorme killer. Lijkt me sterk dat hij het 'ver gaat schoppen'. Tenzij je met ver doelt op afstand vanaf Nederland. Want ik zie hem hierna wel afzakken naar een club als Loedogorets, om vervolgens wat geld te verdienen in Japan of Qatar. 

Zo zou ik Lukaku een aantal jaar geleden ook omschreven hebben :D Maar ik geloof niet dat Traoré ook maar enigszins in de buurt van zijn niveau gaat komen. Toch zou het me niet verbazen als hij, mits goed gebruikt, redelijk succesvol kan zijn in Oekraïne om een overstap te verdienen naar een Engelse middenmoter (om daar dan te mislukken).

Ben wel benieuwd wat Ajax nu gaat doen met die spitspositie. Zouden ze echt voldoende geloven in Danilo of zelfs Hansen? Dat betwijfel ik.

Rond Scherpen is het plots ook stil geworden. Die was eerst rond met Zwolle en dan bijna met Brighton, maar nu hoor je daar niks meer van. Kotarski is ondertussen wel weg en Jay Gorter is vastgelegd (zonder terug verhuur of iets dergelijks).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

https://www.ajaxshowtime.com/bijzaken-en-geruchten/brobbey-zie-jij-iemand-van-negentien-de-kans-krijgen-in-italie

Hoe meer je over de Brobbert-situatie leest, hoe zieliger ik het begin te vinden nu duidelijk wordt hoe het is gelopen. Die jongen kan nog geen woord Duits, heeft geen woonruimte, kent de Duitse competitie amper, weet niet eens in wat voor stad hij terecht komt, en dat moet zich alleen gaan redden als 19-jarige 'niet zo slimme jongen'. Die is gewoon kneiterhard in z'n ootje genomen door die zaakwaarnemers, ongekend. 

Hopelijk is de begeleiding bij Leipzig top, want anders gaan we hem niet meer terugzien. Bij RKC misschien.

bewerkt door Rogier.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Chiemel:

Justin Kluivert? Is ook nauwelijks beter geworden na Ajax toch? 

72 duels in 3 jaar voor Roma en Leipzig is wel heel wat meer dan 44 voor Ajax in 3 jaar tijd. Das in mijjn ogen heel wat meer dan meeste mensen verwacht hadden. Niet meer gescoord maar das ook niet hoofdtaak van buitenspeler/winger. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ajax wordt nadrukkelijk in verband gebracht met een twintigjarige aanvaller uit Argentinië. Julián Álvarez staat volgens het Argentijnse Olé in de belangstelling van de Amsterdamse club én Aston Villa.

De interesse lijkt concreet: deze week brengt zaakwaarnemer Fernando Hidalgo een bezoek aan Amsterdam om met Ajax-directeur Marc Overmars te praten over een mogelijke deal. Hidalgo zal zich ook bij andere clubs melden, onder meer in Birmingham voor een gesprek met Aston Villa, aldus Olé.

Álvarez is een 21-jarige aanvaller van River Plate, die het best tot zijn recht komt als rechtsbuiten. Hij was afgelopen seizoen de assistkoning van de competitie en is op dit moment met Argentinië actief op de Copa América. Daar speelt Álvarez samen met twee Ajacieden: Nicolás Tagliafico en Lisandro Martínez.

Aston Villa hoopt Álvarez in de tussentijd te verleiden om voor de Premier League te kiezen. De club uit Birmingham lijkt bereid om 17,5 miljoen euro te bieden. Dat bedrag komt in de buurt van de vraagprijs die River Plate hanteert. Álvarez wordt volgens Olé ook in de gaten gehouden door Juventus, Valencia en Real Sociedad. Zijn contract loopt medio 2022 af.

Link naar opmerking
Deel via andere websites