Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 28,5k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2378

• Chiemel

1905

• cimbomcu

1571

• Rogier.

1530

2 uur geleden zei Elsjorro1990:

Robben verdiende toch ook iets meer bij bayern? Pak daarbij dat Suarez altijd al

heeft geroepen graag weer bij Ajax te willen voetballen en de relatieve Europese successen van de afgelopen 2 jaar en ik denk niet dat het ondenkbaar is. 

Dat is geen vergelijking. Robben was al een jaar gestopt, en is voor Groningen en Groningen alleen teruggekomen. Suarez is nu nog volop in de voetballerij, en nog steeds gewend aan dik geld te verdienen. Plus heeft hij nog altijd kans op een basisplaats in Barcelona.

Ik vraag me ook af in welke rol een 33-jarige Suarez zou spelen bij Ajax, en hoelang hij zou blijven. Ajax heeft immers nog goede jeugdspelers voor de centrumspits positie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Skkky50:

Dat is geen vergelijking. Robben was al een jaar gestopt, en is voor Groningen en Groningen alleen teruggekomen. Suarez is nu nog volop in de voetballerij, en nog steeds gewend aan dik geld te verdienen. Plus heeft hij nog altijd kans op een basisplaats in Barcelona.

Ik vraag me ook af in welke rol een 33-jarige Suarez zou spelen bij Ajax, en hoelang hij zou blijven. Ajax heeft immers nog goede jeugdspelers voor de centrumspits positie.

Wat niet weg neemt dat het wel eens vaker is voor gekomen. Ik schat de kans niet heel erg hoog in, maar laten we niet net doen alsof dit bij voorbaat kansloos is.

dar tweede punt had ik idd al een keer aangehaald: je zit dan met 4/5 spelers voor de spits positie. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het zou natuurlijk fantastisch zijn als Suarez gehaald wordt, maar het is geen noodzaak. Ik vind die 15 miljoen transfergeld, die gesuggereerd wordt al heel erg fors. Dan hebben we nog niet gesproken over salaris en tekengelden, voor een speler zonder restwaarde, op een positie waar we al dik bezaaid zitten en wat veruit de beste positie is van één van onze beste spelers (Tadic). Ik ga er voorlopig maar even vanuit dat het niet doorgaat. Ideaal zou zijn om nu lijntjes uit te gooien en hem volgend jaar transfervrij binnen te hengelen (Dan is Huntelaar ook gestopt). Een goede "6" en linksback lijken me van groter belang. 

Verkoop

-VD Beek (+- 40 miljoen)
-Alvarez (+- 10 miljoen)
-Marin (+- 7 miljoen)
-Magallan (+- 1 miljoen)

Verhuur
-Ekkelenkamp
-Kotarski

Aankoop
-Matheus Henrique: +- 20 miljoen
-Brian Cufré: +- 10 miljoen

----Promes/Lang----------Tadic/Traoré------------Neres/Antony----
-------------------------Kudus/Labyad-------------------------------
-----------Henrique/Eiting------------Gravenberch/Taylor------------
-Tagliafico/Cufré--Blind/Martinez-Schuurs/Timber--Dest/Mazraoui-
---------------------------Onana/Stekelenburg------------------------

Bij vertrek van de volgende spelers

-Onana > Cillessen
-Tagliafico > Cufré en Martinez die concurreren voor linksback
-Promes > Neres op linksbuiten, in sommige wedstrijden Traoré basis en Tadic naar de flank
-Dest/Mazraoui > Weet niet wie...

bewerkt door RogerGarcia
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Thierryvane:

RG = back _O_

Die Henrique wordt wel zwaar gehyped man op Twitter. Ken die hele jongen niet.

Dat is een fantastische speler, die ideaal zou passen op ons middenveld. Behendig, technisch erg goed in de opbouw, lichtvoetig. Maar bovenal verdedigend ook erg sterk. De ideale speler in de "Frenkie" rol. Zou mijn nummer 1 aankoop zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei RogerGarcia:

Dat is een fantastische speler, die ideaal zou passen op ons middenveld. Behendig, technisch erg goed in de opbouw, lichtvoetig. Maar bovenal verdedigend ook erg sterk. De ideale speler in de "Frenkie" rol. Zou mijn nummer 1 aankoop zijn.

Moet wat kosten denk ik?

https://www.transfermarkt.nl/matheus-henrique/profil/spieler/552549

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Thierryvane:

Naar mijn schatting wel 20 miljoen ja. Ze hebben bij Gremio net Everton (linksbuiten die gehyped wordt in Football Manager) verkocht voor 20 miljoen aan Benfica. Dat was hun grootste cashcow. Die heeft in principe meer laten zien, ook al 14 interlands voor Brazilië gespeeld. Dus ik verwacht niet dat Henrique veel meer moet kosten dan hem. Ik mag ook hopen dat VD Beek dan snel verkocht is, Kudus op "10" komt, ook een fantastische speler, en dat ze doorschakelen naar deze speler. Als ze intern kiezen om Klaassen te halen ipv VD Beek, dan heb ik er dit seizoen al geen zin meer in.

Ik vind eerlijk gezegd als ze Suarez er nu gaan bijhalen, dat de selectie in disbalans komt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik maak me overigens ook wel een beetje zorgen om het centrale duo, Blind/Schuurs. Individueel wel goede spelers, maar ik vind ze niet complementair aan elkaar. Daarnaast beide erg kwetsbaar met veel ruimte in hun rug. Een Jurrien Timber heeft wel snelheid, dat is wel fijn om naast Blind te hebben, maar of hij kwalitatief goed genoeg is?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Thierryvane:

Mits Suárez komt heb je voor de vier aanvallende posities: Antony, Neres, Labyad, Promes, Lang, Tadic, Traoré, Huntelaar en dus Suárez. Succes daarmee Ten Hag. Gezellige boel.

Ja, eigenlijk belachelijk en onnodig. Dan mag je Promes en Labyad eerst wel verkopen en Traoré een jaar verhuren. Voor Brobbey zal de noodzaak om dan te verlengen ook wel niet zo hoog zijn. Terwijl Ünüvar en Hansen ook aan de deur kloppen. Gewoon volgend jaar Suarez transfervrij oppikken zou het beste zijn. Tegen die tijd zijn Huntelaar, Promes, Labyad en Neres ook wel een keer vertrokken.

Daarbij vind ik geen van de spelers goed op "10" passen, wellicht Tadic, maar op de één of andere manier zet Ten Hag hem daar nooit neer, wat ik eigenlijk ook wel apart vind. Intrinsiek toch zijn beste positie.

bewerkt door RogerGarcia
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Thierryvane:

Mits Suárez komt heb je voor de vier aanvallende posities: Antony, Neres, Labyad, Promes, Lang, Tadic, Traoré, Huntelaar en dus Suárez. Succes daarmee Ten Hag. Gezellige boel.

Plus Vd Beek, Ekkelenkamp en Kudus. Zeker Vd Beek en Kudus (vooruit, pas 1 helft) worden tot nu toe op 10 uitgespeeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei sennid:

Mooi dat standbeeld van Johan Cruijff. Maar ben benieuwd hoe lang het duurt voordat het standbeeld besmeurd of kapot is gemaakt.

Hoezo? Dat van Haarms staat toch ook gewoon nog netjes. En volgens mij heeft Cruijff niet echt directe vijanden ofzo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei RogerGarcia:

Het zou natuurlijk fantastisch zijn als Suarez gehaald wordt, maar het is geen noodzaak. Ik vind die 15 miljoen transfergeld, die gesuggereerd wordt al heel erg fors. Dan hebben we nog niet gesproken over salaris en tekengelden, voor een speler zonder restwaarde, op een positie waar we al dik bezaaid zitten en wat veruit de beste positie is van één van onze beste spelers (Tadic). Ik ga er voorlopig maar even vanuit dat het niet doorgaat. Ideaal zou zijn om nu lijntjes uit te gooien en hem volgend jaar transfervrij binnen te hengelen (Dan is Huntelaar ook gestopt). Een goede "6" en linksback lijken me van groter belang. 

Verkoop

-VD Beek (+- 40 miljoen)
-Alvarez (+- 10 miljoen)
-Marin (+- 7 miljoen)
-Magallan (+- 1 miljoen)

Verhuur
-Ekkelenkamp
-Kotarski

Aankoop
-Matheus Henrique: +- 20 miljoen
-Brian Cufré: +- 10 miljoen

----Promes/Lang----------Tadic/Traoré------------Neres/Antony----
-------------------------Kudus/Labyad-------------------------------
-----------Henrique/Eiting------------Gravenberch/Taylor------------
-Tagliafico/Cufré--Blind/Martinez-Schuurs/Timber--Dest/Mazraoui-
---------------------------Onana/Stekelenburg------------------------

Bij vertrek van de volgende spelers

-Onana > Cillessen
-Tagliafico > Cufré en Martinez die concurreren voor linksback
-Promes > Neres op linksbuiten, in sommige wedstrijden Traoré basis en Tadic naar de flank
-Dest/Mazraoui > Weet niet wie...

Kudus is alleen niet echt een 10 toch? Speelde in Denemarken ook wat meer naar achter -  en heel ander systeem off-.     Moet iig nog heel veel gebeuren.   Naam van Henrique wel al vaak horen vallen, in FM iig een goede optie :D  Verder misschien 1 of 2x zien spelen maar geen beeld meer bij. Verhalen van de fanatiekere talentenvolgers zijn wel erg positief dus zou een mooie optie zijn.          Centraal achterin en op het middenveld moet er iig nog echt wat bij want de bezetting momenteel is echt zwaar bedroevend. 

Ekkelenkamp lijkt op weg naar Twente, mooie stap voor hem. Zie geen toekomst voor hem bij Ajax, maar mooi jaartje ervaring opdoen en daarna een mooi bedrag opleveren is prima natuurlijk. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie Dest ook nog wel vertrekken. Juve en Barca toch serieuze kandidaten. Bayern misschien ook nog. Ook niet super duur. Tagliafico ook naar een Barca of Chelsea. Lang vind ik zelf een hele magere linksbuiten. Dat is in mijn ogen gewoon een creatieve middenvelder met een aantal zwakke punten. Die moet of keihard aan de slag gaan of op een lager niveau gaan spelen, maar ik vind hem echt de snelheid en het gevoel voor diepte missen om op de flanken te staan. Het duo Blind - Schuurs is te sloom. Gravenberch voor de defensie vind ik op basis van hetgeen ik van hem heb gezien in het afgelopen seizoen erg matig en risicovol. Maar misschien heeft hij dan nu die stap gemaakt en beseft hij ook defensieve arbeid te moeten leveren, wie weet. Traoré heb ik nog nooit iets goeds van gezien, die mag van mij op huurbasis vertrekken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

26 minuten geleden zei Regis:

Kudus is alleen niet echt een 10 toch? Speelde in Denemarken ook wat meer naar achter -  en heel ander systeem off-.    

Speelde meeste wedstrijden als spits, anders als aanvallende middenvelder of centrale middenvelder (met de punt naar achteren en dus ook meer aanvallend), obv wat ik hoorde en wat op transfermarkt staat. Obv daarvan verwacht ik niet dat hij als controleur gehaald is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

29 minuten geleden zei Hwb:

Speelde meeste wedstrijden als spits, anders als aanvallende middenvelder of centrale middenvelder (met de punt naar achteren en dus ook meer aanvallend), obv wat ik hoorde en wat op transfermarkt staat. Obv daarvan verwacht ik niet dat hij als controleur gehaald is.

Ja moest het even terugzoeken, maar deze jongen kent hem erg goed.  De enige die hem zeker aan het werk heeft gezien/Die zegt dit over hem.

Schermafbeelding 2020-08-21 om 21.17.05.png

bewerkt door Regis
Link naar opmerking
Deel via andere websites