Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 28,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2372

• Chiemel

1900

• cimbomcu

1571

• Rogier.

1525

1 uur geleden zei cimbomcu:

Kemper verlengt contract :cab:  Echt zo'n jeugdspeler die er niks te zoeken heeft en toch verlengen ze zijn contract. Ook net pas verlengd, terwijl zijn contract 30 juni afliep haha, zegt ook genoeg.

Je snapt hopelijk toch wel dat zoiets allemaal al in eerder stadium gebeurd? Alleen dat ze even een officieel momentje zoeken voor de foto en het persbericht.     Is gewoon iemand voor de opvulling en waaraan we in de toekomst gewoon nog eens wat leuks aan verdienen door hem te verhuren en uiteindelijk te verkopen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

27 minuten geleden zei Chiemel:

Lees op VI dat Neres waarschijnlijk ook een verbeterd contract krijgt, maar ook dat Sao Paulo 20% doorverkooppercentage + 3% opleidingsvergoeding krijgt bij doorverkopen. Veel joh. 

Jep is al langer bekend. Was toen enige manier om 'm te krijgen. Uiteindelijk niet heel erg, want krijgen er waarschijnlijk genoeg voor terug, wel jammer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Kavinos:

Dan zal het niet zo zijn.

Ik denk dat Kemper het wel prima vindt. Is pas net 20 en gaat waarschijnlijk een vol seizoen KKD spelen, verdient prima. Goeie faciliteiten en waarschijnlijk prima salaris. Kan nu groeien en leren in de KKD, zonder meteen z'n halve carriere op het spel te zetten. Vind het geen onlogische move, er moet ook maar een club zijn die 'm daadwerkelijk wil hebben. Heeft 'ie simpelweg nog te weinig voor gespeeld.

Vanuit Ajax' oogpunt, doeltreffend quotetje van AS:

'In één woord: "opvulling". Hij is (in mijn ogen) een centrale verdediger die voornamelijk als linksback wordt gebruikt omdat hij een bepaalde drang naar voren heeft maar als back de voetballende kwaliteiten mist die nodig zijn voor die rol. Hij heeft geen grote zwakke punten maar blinkt ook nergens in uit. Ik denk dat hij er vooral bij wordt gehouden omdat Ajax weinig linksbenige verdedigers heeft voor Jong Ajax en ook in de bovenbouw van de jeugdopleiding weinig linksbenige verdedigers rondlopen die ze kunnen doorschuiven. Als over een jaar Ajax een derde team moet samenstellen voor de nieuwe o21 competitie zullen ze meer opvulling nodig hebben om ook in de Eerste Divisie actief te blijven. Ik denk dat daardoor een aantal van dit soort middelmatige spelers langer bij Ajax zullen blijven.'

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wel top als Neres daadwerkelijk blijft. Denk dat Ajax dan Bergwijn (in hoevere er daadwerkelijk interesse was) niet meer gaat pogen te halen. Promes erbij voor als Ziyech vertrekt. Tadic verlengt. Neres ook. En hopelijk Bande snel fit, zodat we kunnen zien wat hij in zijn mars heeft als vleugelspeler.

Middenveld vrees ik nog wel voor Donny. Benieuwd of Ajax dan gaat handelen en een speler met diepgang haalt.

De Ligt dan gelukkig zo goed als rond met Juve. Is daar eindelijk duidelijkheid over. En als we dan Tavares halen, dan zullen we ook achterin wel klaar zijn lijkt me.

Grote vraagstuk is wel wat er met de keepers gebeurd. Onana vakantie nog straks. Dus weet niet wie dan de JC keept. Varela hoop ik :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Gert:

Wel top als Neres daadwerkelijk blijft. Denk dat Ajax dan Bergwijn (in hoevere er daadwerkelijk interesse was) niet meer gaat pogen te halen. Promes erbij voor als Ziyech vertrekt. Tadic verlengt. Neres ook. En hopelijk Bande snel fit, zodat we kunnen zien wat hij in zijn mars heeft als vleugelspeler.

Middenveld vrees ik nog wel voor Donny. Benieuwd of Ajax dan gaat handelen en een speler met diepgang haalt.

De Ligt dan gelukkig zo goed als rond met Juve. Is daar eindelijk duidelijkheid over. En als we dan Tavares halen, dan zullen we ook achterin wel klaar zijn lijkt me.

Grote vraagstuk is wel wat er met de keepers gebeurd. Onana vakantie nog straks. Dus weet niet wie dan de JC keept. Varela hoop ik :)

Alvarez ;c Die is er overigens misschien nog niet bij in de 3e voorronde CL, mocht 'ie gehaald worden. 7 juli nog finale Gold Cup gespeeld. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Gert:

Ik lees 67 mil voor de ligt

met bonussen tot 75? Is dat dan om

een beetje te compenseren voor het feit dat ze eerder gezegd hadden 50 te accepteren? Het grootste verdedigende talent in de wereld die op zijn 19e al bijna 20 interlands heeft gepakt, een EL finale, CL halve finale en daar constant de beste spelers ter wereld aan banden legt ( Ronaldo, griezmann, lewanwoski etc). Die moet toch gewoon 90+ opleveren? Dat is toch gewoon de huidige markt? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei Elsjorro1990:

een beetje te compenseren voor het feit dat ze eerder gezegd hadden 50 te accepteren? Het grootste verdedigende talent in de wereld die op zijn 19e al bijna 20 interlands heeft gepakt, een EL finale, CL halve finale en daar constant de beste spelers ter wereld aan banden legt ( Ronaldo, griezmann, lewanwoski etc). Die moet toch gewoon 90+ opleveren? Dat is toch gewoon de huidige markt? 

Tja daar komt Raiola kijken. Die stelt zulke belachelijke salariseisen dat andere clubs als Barcelona afhaken. Vervolgens blijft alleen Juve over en kan Juve lekker laag gaan zitten omdat ze weten dat een andere club het toch niet gaat worden. Vervolgens verdwijnt het meeste geld in de zak van Raiola (die 20% i.p.v. 10% opstrijkt oid, wat dus neerkomt op zo'n 5 a 10 miljoen als je het salaris ook meeneemt). Precies het verschil in vraag en aanbod (die 2/3 miljoen kunnen er bij zo'n bedrag nog wel bij namelijk). Daarom duurt het waarschijnlijk ook zo lang, omdat Marc en Sar gewoon hun poot stijf houden, en daar hebben ze alle recht toe.

Maar wat Gert ook zegt, is op dit moment niet de grootste zorg. Hoop ook dat het gewoon 75 miljoen+ wordt en dat het morgen definitief is. Ben er wel een beetje klaar mee met deze soap. Begrijp niet dat De Ligt niet akkoord gaat met een miljoentje per jaar minder en dat lekker aan Ajax doneert zodat de transfer rondkomt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Elsjorro1990:

Dat bod heeft Ajax dus van de tafel geveegd.    Freek Jansen van het AD verwacht Wel dat het vandaag nog rond komt en hij zit vaak wel goed qua info.   90 miljoen is wel heel extreem voor een verdediger.    Zie eigenlijk alleen Engelse ploegen zo gek dat neer te leggen, maar dan wel voor iemand die al in de PL speelt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alsof De Ligt gaat over het financieel deel. Die vraagt gewoon aan zijn zaakwaarnemer er zo'n goed mogelijke deal uit te slepen en daarin geef ik hem groot gelijk.  70 miljoen is echt een bizar bedrag voor een centrale verdediger van 19 uit de Eredivisie. En dit is een schitterende stap voor Matthijs en ook veruit de beste keus. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik geef hem geen gelijk. Of Ajax nou 70 of 80 vangt vind ik minder belangrijk. Wat ik dan wel storend en irritant vind is dat De Ligt naar de club gaat waar Raiola vriendjes mee is. Het eveneens geintresseerde Barcelona en City haken af, en laat nou net het toeval zijn dat Bartolomeu een slechte relatie heeft met Raiola, en dat Guardiola een slechte relatie heeft met Raiola. Dus De Ligt gaat naar een club waar zijn zaakwaarnemer vriendjes mee is, en de clubs die wat tegengas geven vallen automatisch af voor de voetballer terwijl het ook 2 fantastische clubs zijn voor zo´n speler. In principe laat je je als doodgewone hollandse jongen gewoon lenen voor het spel dat zijn zaakwaarnemer speelt. Bah, smerig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Boeiend. Het is een beroep he, profvoetballer. Het maakt Matthijsje geen reet uit zolang die maar z'n zak met geld krijgt elke maand. Die laat z'n zaakwaarnemer dat lekker regelen. Prima, moet mogen. Moet hij zich dan als volksstrijder opwerpen om ervoor te pleiten dat Raiola serieus zaken doet met Guardiola en Bartolomeu? Als hij ontevreden was over Raiola flikkerde die hem er wel uit. Blijkbaar is ie tevreden en als puntje bij paaltje komt ben jij niemand om daar wat van te vinden.

bewerkt door Magikarp
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu voor 15 mjn die Mexicaanse houthakker halen? (Edson Alvarez) of toch voor die Braziliaan van Torino (Lyanco)? 

Die laatste lijkt mij een stuk toffer.

De Ligt bij ManCity of Barca was wel veel leuker geweest. Nu lekker om de week spelen voor een paar duizend man. Het is natuurlijk niet zo dat Juventus een klein clubje is en dat het alleen om de knikkers gaat. Maar een liefhebber ging bij zoveel keuze denk ik wel naar een van die andere clubs.

bewerkt door Niels
Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei cimbomcu:

Ik geef hem geen gelijk. Of Ajax nou 70 of 80 vangt vind ik minder belangrijk. Wat ik dan wel storend en irritant vind is dat De Ligt naar de club gaat waar Raiola vriendjes mee is. Het eveneens geintresseerde Barcelona en City haken af, en laat nou net het toeval zijn dat Bartolomeu een slechte relatie heeft met Raiola, en dat Guardiola een slechte relatie heeft met Raiola. Dus De Ligt gaat naar een club waar zijn zaakwaarnemer vriendjes mee is, en de clubs die wat tegengas geven vallen automatisch af voor de voetballer terwijl het ook 2 fantastische clubs zijn voor zo´n speler. In principe laat je je als doodgewone hollandse jongen gewoon lenen voor het spel dat zijn zaakwaarnemer speelt. Bah, smerig.

Ik denk dat Matthijs heel goed zelf kan bepalen waar hij wil voetballen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei cimbomcu:

Hahaha.  Wat is dit voor onzin dan.  Als Matthijs naar Barca had gewild en die waren echt geïnteresseerd was dat wel rond gekomen. Raiola gaat echt niet voor zijn client zijn droom liggen die haalt alleen de best mogelijke deal eruit.   Barca en City ook echt fantastische clubs noemen :-D.   Spelen onder Valverde veel verdedigender dan Juve onder Sarri zal gaan doen. 

Italiaanse competitie wordt door velen echt zwaar onderschat.   In de breedte zoveel sterker dan de Spaanse competitie en echt de beste leerschool voor een verdediger.

Link naar opmerking
Deel via andere websites