Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Nederlands Elftal

Baddoo

Aanbevolen berichten

Blind was echt dramatisch gister, leek weer ouderwets erop dat alles te snel voor hem ging. Daar had Aké moeten staan. Tete ook niet best, had al eerder Janmaat gebracht. En best wel pijnlijk dat op een gegeven moment dan Ruud Vormer erin komt, met alle respect. Je maakt mij niet wijs dat een Berghuis, Bergwijn of van de Beek dat niet beter had gedaan als een soort van hangende rechtsbuiten/nummer 10.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blind was echt dramatisch gister, leek weer ouderwets erop dat alles te snel voor hem ging. Daar had Aké moeten staan. Tete ook niet best, had al eerder Janmaat gebracht. En best wel pijnlijk dat op een gegeven moment dan Ruud Vormer erin komt, met alle respect. Je maakt mij niet wijs dat een Berghuis, Bergwijn of van de Beek dat niet beter had gedaan als een soort van hangende rechtsbuiten/nummer 10.

Ake of Kongolo op links, Janmaat op rechts, de Vrij in het centrum. Helaas voor de Ligt, maar ik schat De Vrij nog iets hoger in. Met Van Dijk - De Vrij heb je toch een Europees top-CV duo?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ake of Kongolo op links, Janmaat op rechts, de Vrij in het centrum. Helaas voor de Ligt, maar ik schat De Vrij nog iets hoger in. Met Van Dijk - De Vrij heb je toch een Europees top-CV duo?

De Ligt moet er niet uit, ben je gek. Dan nog eerder Virgil, die zo nu en dan ook weer als een wijf het duel aanging.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De Ligt moet er niet uit, ben je gek. Dan nog eerder Virgil, die zo nu en dan ook weer als een wijf het duel aanging.

Nee, valt mee. Je zou kunnen twijfelen of je Van Dijk gaat passeren als hij niet goed functioneert.

De Vrij beter dan De Ligt

Nu zeker nog wel ja.

en uiteraard komt dat door een Feyenoorder :-D

Frenkie de Jong moet er zeker ook uit he?

Zeikvent ben je toch ook he...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De Vrij beter dan De Ligt, en uiteraard komt dat door een Feyenoorder :-D

Frenkie de Jong moet er zeker ook uit he?

Als dat zou kunnen. Leuk dat hij steeds de oplossing naar voren zoekt, maar als elke steekpass naar de keeper gaat omdat hij Babel en Depay niet begrijpt, dan heeft het weinig nut. Prima voetballer in de Eredivisie, maar echt nog geen enkele toegevoegd waarde voor het Nederlands elftal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu zeker nog wel ja.

Hij was de beste aan onze kant tegen Frankrijk.

Als dat zou kunnen. Leuk dat hij steeds de oplossing naar voren zoekt, maar als elke steekpass naar de keeper gaat omdat hij Babel en Depay niet begrijpt, dan heeft het weinig nut. Prima voetballer in de Eredivisie, maar echt nog geen enkele toegevoegd waarde voor het Nederlands elftal.

Wie zou daar dan moeten spelen? Strootman?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, valt mee. Je zou kunnen twijfelen of je Van Dijk gaat passeren als hij niet goed functioneert.

De Vrij de laatste weken bezig gezien? Houdt ook niet over hè. Kan overigens ook best zijn dat als Koeman de 5-3-2 weer van stal haalt, ze alle drie opgesteld zullen worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Pino Blind-Wijnaldum-Pröpper is op dit moment met afstand het beste middenveld. [quote name='cimbomcu']He! Daar heb je PJ met een aparte mening, dat is onverwachts. Nee doe op zijn plek maar Vormer inderdaad.[/QUOTE] Hey daar heb je Cim die weer op de man speelt, zelf mijn standpunt invult en niet reageert op de gegeven onderbouwing voor de mening. Dat is onverwacht.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

[quote name='PJHoutman']@Pino Blind-Wijnaldum-Pröpper is op dit moment met afstand het beste middenveld. Hey daar heb je Cim die weer op de man speelt, zelf mijn standpunt invult en niet reageert op de gegeven onderbouwing voor de mening. Dat is onverwacht.[/QUOTE] Ja kom, wat verwacht je? Heel Nederland is lyrisch, er wordt net gedaan of De Jong een soort Messias is en dat is overdreven maar om nou te zeggen dat die van jou uit de basis mag en de spelers voorin niet begrijpt is weer een andere uiterste. Heel Nederland (wacht ik moet eigenlijk zeggen, heel de wereld met al die interesse) is gek maar jij ziet het goed? Geloof daar niet in.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vond ik juist helemaal niet speelde veel meer masr voren. Kwam ook paar keer goed vrij. Jammer dat hij niet scoorde. Dat middenveld van PJ zou inderdaad ook best goed gaan. Allee. Heeft Blind al heel lang niet meer op het middenveld gespeeld. Zonde want dat is wel zijn beste positie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja kom, wat verwacht je? Heel Nederland is lyrisch, er wordt net gedaan of De Jong een soort Messias is en dat is overdreven maar om nou te zeggen dat die van jou uit de basis mag en de spelers voorin niet begrijpt is weer een andere uiterste. Heel Nederland (wacht ik moet eigenlijk zeggen, heel de wereld met al die interesse) is gek maar jij ziet het goed? Geloof daar niet in.

Ik geloof inderdaad dat iedereen maar al te graag een nieuwe wereldster ziet opstaan en die jongen een belachelijk niveau toeschrijft. Precies om die reden willen ze niet zien dat De Jong op dit moment niet het niveau heeft om bij Oranje de rol te vervullen die hij bij Ajax wel doet (al is het zelfs daar nog echt niet van het niveau dat bijv. een Eriksen op die leeftijd wel al had). Nogmaals; een zeer talentvolle Eredivisiespeler, maar de enige reden dat het zo'n hype is, is omdat er verder niemand is om enthousiast over te worden.

Vertel me eens wat De Jong tegen Frankrijk zo goed heeft gedaan? Zijn handelingssnelheid ligt ongekend hoog, dat ontken ik niet. Maar wat heeft hij nou feitelijk gedaan? Bijna al zijn passes die aankwamen waren breed, terug of risicoloze ballen vijf meter vooruit (precies het punt waar Strootman altijd kritiek krijgt, en terecht). Van al zijn mooie steekpasses is er volgens mij niet één aangekomen, en zijn dribbels leidden regelmatig tot balverlies, waarvan één keer zelfs zo gevaarlijk dat Mbappé gelijk in de counter gelanceerd werd. Hij had één echt goede actie, dat was die bal die bij Depay aankwam en toen door Blind laag bij de eerste paal werd voorgezet (rond de 75e minuut geloof ik). Daar speelde hij een belangrijke rol in. Maar verder heb ik echt niks van De Jong gezien dat nou zulke lyrische commentaren waarborgt.

bewerkt door PJHoutman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat die zo goed deed tegen de Fransen is simpel, vooruit spelen en op de juiste moment de juiste pass geven. Nederland kwam steeds vanuit de opbouw van De Jong aan het voetballen.

Maar goed, ik vind hem een waanzinnig talent. Helemaal niet eens met je ook over de Eredivisie, ook de vergelijking met Eriksen die al jaren in de basis speelde. Dit is eerste seizoen van De Jong dat die basis is en dan al zo goed. Verder vind ik ze niet met elkaar te vergelijken qua spel en positie.

Dat Jong Oranje, wat wordt daar toch al jaren belachelijk slecht beleid gevoerd en slecht gevoetbald zeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik geloof inderdaad dat iedereen maar al te graag een nieuwe wereldster ziet opstaan en die jongen een belachelijk niveau toeschrijft. Precies om die reden willen ze niet zien dat De Jong op dit moment niet het niveau heeft om bij Oranje de rol te vervullen die hij bij Ajax wel doet (al is het zelfs daar nog echt niet van het niveau dat bijv. een Eriksen op die leeftijd wel al had). Nogmaals; een zeer talentvolle Eredivisiespeler, maar de enige reden dat het zo'n hype is, is omdat er verder niemand is om enthousiast over te worden.

In zijn spel doet hij natuurlijk wel bijzondere dingen, die je (ook internationaal) maar zelden ziet van een speler op zijn positie(s). Met name het wegdraaien en dan versnellen aan de bal, de dribbels. Ook sommige passes die hij geeft, al zie je dat meer spelers doen, maar dan heb je het wel over de echte toppers. Niet de meest logische bal geven, maar de optie die vrijwel niemand ziet. In plaats van de vrije back inspelen (wat 98% van de tijd gebeurt), speelt hij ineens tussen twee man door een spits aan ofzo. Het is niet dat je die dingen alleen in de Eredivisie niet ziet en dat verder gemeengoed is. Heeft bijna elke wedstrijd wel 3-4 van die ballen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gelukkig heb jij, in tegenstelling tot PJ, wel argumenten om je mening te onderbouwen.

Omdat de Jong de enige speler die linies openbreekt en zorgt voor een man meer situatie. O.b.v de wedstrijd tegen Frankrijk lijkt het mij dat je eerst met dezelfde 11 moet doorgaan, ik zou enkel Blind, Tete en Promes vervangen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gelukkig heb jij, in tegenstelling tot PJ, wel argumenten om je mening te onderbouwen.

Ook al zijn het kansloze argumenten? Het is niet voor niks dat het tegen Peru begint te lopen wanneer de jong er in komt he. Verder stelt hij: we zijn hier zo enthousiast, omdat er nergens enhousiast over te worden is. Vergeten we dan maar even dat vrijwel iedereen op deze aardbol met wat voetbalverstand enthousiast is?

Link naar opmerking
Deel via andere websites