Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Nederlands Elftal

Baddoo

Aanbevolen berichten

Frimpong ook met ze “straf” :-D 

laat die jongen lekker twee strafrondjes extra doen en stop hem bij de selectie. 

Gravenberch ook zo iets, die zit net 3 dagen bij 1 van de grootste clubs ter wereld. Gun hem even een weekje de tijd om zich even te settelen in plaats van bij jong oranje te moeten melden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei La Pulga:

Frimpong ook met ze “straf”  

Het is dat Engeland al teveel goede rechtsbacks heeft, en dat Ghana natuurlijk pure ruk is (als 'ie daar al binding mee heeft), maar ik zou spontaan voor een ander land kiezen. Tering wat wordt hij verneukt zeg. Koeman doet genoeg dingen goed, maar hij doet ook heel veel dingen echt heel matig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei Rogier.:

Het is dat Engeland al teveel goede rechtsbacks heeft, en dat Ghana natuurlijk pure ruk is (als 'ie daar al binding mee heeft), maar ik zou spontaan voor een ander land kiezen. Tering wat wordt hij verneukt zeg. Koeman doet genoeg dingen goed, maar hij doet ook heel veel dingen echt heel matig.

Gewoon nog 2 jaartjes in Duitsland blijven en lekker voor Duitsland uitkomen. Desnoods hierna de overstap maken naar Bayern, vind hem namelijk een stukje beter dan Mazza.

Volgens mij is Lahm overtussen ook al gestopt dus kan die prima op rechtsachter bij Duitsland. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Kyrill:

Wat moet je als Gravenberch bij Liverpool als 90% van hun selectie toch ook weg is als international? En met alle respect maar hij gaat daar ook na Interlandperiode voorlopig toch nog niet spelen...

Een huis zoeken en inrichten, de stad ontdekken, jezelf eigen maken met de faciliteiten van de club etc. Dat soort triviale zaken zijn hartstikke belangrijk als je ineens in een ander land gaat wonen. Dit is juist de ideale gelegenheid om in dat weekje je weg even te vinden nu de boog wat minder gespannen is op de club zelf.

Snap trouwens ook echt totaal niet dat nota bene twee ex-internationals als Koeman en Reiziger hier blijkbaar geen begrip voor hebben. Die moeten toch weten hoe dat is.

bewerkt door Beppu
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Beppu:

Een huis zoeken en inrichten, de stad ontdekken, jezelf eigen maken met de faciliteiten van de club etc. Dat soort triviale zaken zijn hartstikke belangrijk als je ineens in een ander land gaat wonen. Dit is juist de ideale gelegenheid om in dat weekje je weg even te vinden nu de boog wat minder gespannen is op de club zelf.

Snap trouwens ook echt totaal niet dat nota bene twee ex-internationals als Koeman en Reiziger hier blijkbaar geen begrip voor hebben. Die moeten toch weten hoe dat is.

Volgens mij is het vooral een nieuwe ‘hype’ bij de KNVB dat iedereen op z’n blote knietjes moet als je voor een elftal opgeroepen wordt. Alsof het een soort verplichting is. Dat is natuurlijk best een beetje vreemd. Zij mogen bepaalde spelers totaal links laten liggen, wat een keuze is, maar een speler mag niet voor zijn club kiezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Michaelinho*:

Volgens mij is het vooral een nieuwe ‘hype’ bij de KNVB dat iedereen op z’n blote knietjes moet als je voor een elftal opgeroepen wordt. Alsof het een soort verplichting is. Dat is natuurlijk best een beetje vreemd. Zij mogen bepaalde spelers totaal links laten liggen, wat een keuze is, maar een speler mag niet voor zijn club kiezen.

Dit inderdaad. En laten we wel zijn: Gravenberch heeft al 11 interlands achter zijn naam, en net een kut jaar Duitsland achter zijn rug. Die wil toch gewoon goed beginnen bij zijn nieuwe club? Er liggen, zeker gelet op de selectie van Liverpool op zijn positie, goede kansen voor hem. Je komt laat aan, het seizoen is al begonnen. Dan wil je je direct laten zien lijkt me. Dan kan Koeman wel zo'n grote bek opzetten, maar uiteindelijk hebben we er als Oranje toch ook veel meer aan als Gravenberch zich profileert bij Liverpool?

Dat hij dan geen zin heeft, of het verstandiger acht om direct goed aan de bak te gaan in Liverpool, zou je juist respect voor moeten hebben: Iemand die zijn keuzes wat dat betreft goed afweegt. Vind ik ook nog weer heel wat anders dan wat Frimpong deed overigens. Die had er gewoon geen zin in en wou vakantie. Dat is een hele andere redenering. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Thierryvane:

Je aanvoerder passeer je niet.

Wat zette Van Gaal zichzelf weer gigantisch voor lul gisteren bij die awards. Blij dat hij geen bondscoach meer is. Nu Koeman nog.

Bedoel je die opmerking over Argentinie?

Ik snap niet zo goed dat die daar dan nu nog op terug wil komen een jaar na dato bijna. Maar dat er daar iets niet in de haak was, is toch niks nieuws? Er ging toch al ruim voor het WK diverse geruchten op dat er een theorie was en laten we wel zijn: Er zijn daar genoeg zaken gebeurd in het voordeel van Messi en Co die behoorlijk opvielen. Om nog niet te spreken over die 5 penals die Messi mee kreeg. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Sophomore:

Het is letterlijk een verplichting he ;c 

image.png.5f9766d4d4500d094f1ac1d27073e7e6.png

Annexe 1 van FIFA's "Regulations on the Status and Transfer of Players"

Maar als het een friendly duel is, hoef je niet te komen want dan mag je club je terugtrekken:cheer::classic_ninja:;c:classic_love:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 uur geleden zei Elsjorro1990:

Ik snap niet zo goed dat die daar dan nu nog op terug wil komen een jaar na dato bijna. Maar dat er daar iets niet in de haak was, is toch niks nieuws? Er ging toch al ruim voor het WK diverse geruchten op dat er een theorie was en laten we wel zijn: Er zijn daar genoeg zaken gebeurd in het voordeel van Messi en Co die behoorlijk opvielen. Om nog niet te spreken over die 5 penals die Messi mee kreeg. 

Over Argentinië/Messi inderdaad. Maar ook over Ajax (koopclub/geen eigen jeugd toepassen etc.).

Laatste wedstrijd Ajax: 6 uit eigen jeugd in de basis, 5 aankopen

Laatste wedstrijd AZ: 2 uit eigen jeugd in de basis, 9 aankopen

Nee, scherp Louis! Maar goed, dat is een andere discussie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 uur geleden zei Elsjorro1990:

Je bedoelt die waardeloze strafschoppen die Nederland nam tegen Argentinië was een complot?

Ze hebben een discutabele strafschop gehad tegen Polen verder viel dat wel mee. Ik zou niet teveel geloven in een complot. Puur de wedstijd tussen Nederland en Argentinië zijn er al genoeg aanknopingspunten om dat als onzin te zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 minuten geleden zei timpy00:

Je bedoelt die waardeloze strafschoppen die Nederland nam tegen Argentinië was een complot?

Ze hebben een discutabele strafschop gehad tegen Polen verder viel dat wel mee. Ik zou niet teveel geloven in een complot. Puur de wedstijd tussen Nederland en Argentinië zijn er al genoeg aanknopingspunten om dat als onzin te zien.

Oh maar ik vind ook niet dat Nederland buiten dat om nou heel veel recht had, qua voetbal, op die overwinning hoor. Zeg maar gerust 0,0. Maar het een kan prima naast het andere leven: Nederland is er terecht uitgevlogen en Argentinië had wel heel veel beslissingen mee dat toernooi. 

Edit: En het is de FIFA he. Het is niet alsof die niet vies zijn van een omkoopschandaaltje hier en daar. 

bewerkt door Elsjorro1990
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Thierryvane:

Over Argentinië/Messi inderdaad. Maar ook over Ajax (koopclub/geen eigen jeugd toepassen etc.).

Laatste wedstrijd Ajax: 6 uit eigen jeugd in de basis, 5 aankopen

Laatste wedstrijd AZ: 2 uit eigen jeugd in de basis, 9 aankopen

Nee, scherp Louis! Maar goed, dat is een andere discussie.

Goed hé dit soort retoriek van de buitenwereld? :-D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Elsjorro1990:

Oh maar ik vind ook niet dat Nederland buiten dat om nou heel veel recht had, qua voetbal, op die overwinning hoor. Zeg maar gerust 0,0. Maar het een kan prima naast het andere leven: Nederland is er terecht uitgevlogen en Argentinië had wel heel veel beslissingen mee dat toernooi. 

Edit: En het is de FIFA he. Het is niet alsof die niet vies zijn van een omkoopschandaaltje hier en daar. 

Wat had Argentinië dan mee buiten die penalty wellicht tegen Polen? Want dat moet ik dan gemist hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei timpy00:

Wat had Argentinië dan mee buiten die penalty wellicht tegen Polen? Want dat moet ik dan gemist hebben.

Ik ga even kijken of ik de specifieke situaties terug kan halen, want inmiddels zijn we een jaar verder. Penal tegen Oranje was toch ook vrij discutabel? Evenals het niet geven van geel voor hands, die bal die de dugout ingeschoten werd die niet bestraft werd. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

37 minuten geleden zei Elsjorro1990:

Ik ga even kijken of ik de specifieke situaties terug kan halen, want inmiddels zijn we een jaar verder. Penal tegen Oranje was toch ook vrij discutabel? Evenals het niet geven van geel voor hands, die bal die de dugout ingeschoten werd die niet bestraft werd. 

Penalty tegen Nederland was licht, maar kan je geven. Paredes kreeg geel voor bal in de dugout schieten. Dus ja als we dan een niet gegeven gele kaart als een complot gaan zien. Lijkt me vrij ver gezocht.

Wat ik even snel kan vinden:

Argentinie - Saudi-Arabië 1 - 2 (penalty Argentinië, lijkt me niet in het complot te horen bij deze uitslag)

Argentinie - Mexico 2 - 0 (geen penalty's)

Polen - Argentinië 0 - 2 (penalty Argentinië, werd gemist)

Argentinie - Australie 2 - 1

Nederland - Argentinie 2-2 (penalty Argentinie)

Argentinie - Kroatie 3 - 0 (penalty Argentinie)

Argentinie - Frankrijk 3 - 3 (penalty Argentinie, twee penaltys Frankrijk)

In deze wedstrijden hebben we Nederland al besproken. Waren ze tegen Polen en Kroatie voetballend veel beter. In de finale mist Frankrijk in de allerlaatste seconde een 1000 procent kans op de wereldtitel met Kolo Muani. Even in het kort, volgens mij valt het complot wel mee. Maar vooral sterk verhaal omdat Nederland eigenlijk een dramatisch toernooi heeft gespeeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

59 minuten geleden zei timpy00:

Penalty tegen Nederland was licht, maar kan je geven. Paredes kreeg geel voor bal in de dugout schieten. Dus ja als we dan een niet gegeven gele kaart als een complot gaan zien. Lijkt me vrij ver gezocht.

Wat ik even snel kan vinden:

Argentinie - Saudi-Arabië 1 - 2 (penalty Argentinië, lijkt me niet in het complot te horen bij deze uitslag)

Argentinie - Mexico 2 - 0 (geen penalty's)

Polen - Argentinië 0 - 2 (penalty Argentinië, werd gemist)

Argentinie - Australie 2 - 1

Nederland - Argentinie 2-2 (penalty Argentinie)

Argentinie - Kroatie 3 - 0 (penalty Argentinie)

Argentinie - Frankrijk 3 - 3 (penalty Argentinie, twee penaltys Frankrijk)

In deze wedstrijden hebben we Nederland al besproken. Waren ze tegen Polen en Kroatie voetballend veel beter. In de finale mist Frankrijk in de allerlaatste seconde een 1000 procent kans op de wereldtitel met Kolo Muani. Even in het kort, volgens mij valt het complot wel mee. Maar vooral sterk verhaal omdat Nederland eigenlijk een dramatisch toernooi heeft gespeeld.

Het enige dat je bent vergeten is de rode kaart die Messi had moeten hebben tegen Oranje. Die handsball had bestraft moeten worden met zijn tweede gele kaart. Maar of dat nou complot was of onkunde bij die Lahoz durf ik niet te zeggen 🤣

Link naar opmerking
Deel via andere websites