Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Nederlands Elftal

Baddoo

Aanbevolen berichten

3 minuten geleden zei neva:

Wat is dan nog het nut van een voorselectie? Gravenberch en Botman zaten daar niet in, maar krijgen de voorkeur boven Schuurs en Rosario, die daar wel in zaten. Stop dan gewoon met die voorselecties van 34 man. 

Botman is als het goed is linksbenig, dus dat valt nog te verklaren. Rosario heb ik niet echt een mening over. Misschien ook de reden dat Gravenberch en Vilhena meer gewend zijn om op de linkerkant van het middenveld te spelen? Of omdat FdB gewoon Ajax-bias heeft. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei neva:

Wat is dan nog het nut van een voorselectie? Gravenberch en Botman zaten daar niet in, maar krijgen de voorkeur boven Schuurs en Rosario, die daar wel in zaten. Stop dan gewoon met die voorselecties van 34 man. 

Volgens mij is een voorselectie verplicht door de FIFA en moet die twee a drie weken van tevoren worden ingeleverd. Voor Schuurs is dat nadelig uitgevallen omdat hij redelijk door de mand viel in de vier wedstrijden die tussen de voorselectie en de wedstrijden van Nederlands elftal zaten. Voor Gravenberch geldt het omgekeerde. Die heeft in die vier wedstrijden een dusdanig goeie indruk gemaakt. Voor Botman zal wel hetzelfde gelden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 uur geleden zei Chiemel:

Als je praat over het volgende EK, dan zou ik zeggen dat een Wijnaldum en waarschijnlijk ook een de Roon het niet meer kunnen bijbenen. Ook Blind niet op het middenveld. Frenkie en vd Beek zeker wel, daarna heb je inderdaad Klaassen, Koopmeiners. Dan nog de talenten Ihatarran en Gravenberch, die beide nog grote stappen moeten maken om goed genoeg te zijn voor basis NL. Eén misschien meer mentaal en de ander misschien voetbaltechnisch. Als je op het EK met 3 middenvelders wilt spelen en daarbij nog 3 wissels, dan zijn de opties niet heel breed. Het is net genoeg. Dat blijkt ook uit het andere topic (NL in 2024), dat we moeten hopen op Ihattaren, Gravenberch en nog 1 of 2 talenten. We zullen zien

Maarja, het volgende EK is nog vier jaar weg (neem tenminste aan dat je niet volgend jaar bedoelt). Ten eerste is de aanname over Wijnaldum en De Roon de vraag. Daarnaast kan er nog vanalles gebeuren. Met Eiting, met Rosario, met Burger, met Veerman met De Wit. Met een nu 16-jarige jongen wiens naam nog niemand kent en die dan 20 is.

Maar over 4 jaar een selectie met De Jong, Vd Beek, Ihattaren, Koopmeiners, Klaassen en Gravenberch (en dan zijn er dus nog wat alternatieven) betekent echt niet zonder meer dat het middenveld je zwakke broeder is.

4 uur geleden zei Chiemel:

Hmm, ergens heeft Ajax iets verkeerd gedaan. Verdediger verkopen die nu in het NL elftal speelt, om vervolgens op die positie wat mankementen te hebben. 

Hij speelt nog niet in het NL elftal, hij is opgeroepen voor de selectie. Daarvoor moesten er wel 3 cv's geblesseerd zijn en dan heeft hij er waarschijnlijk nog 3 voor zich in de pikorde. Is dus zo'n beetje de 7e keuze daar, voor een positie waarvoor Ajax Blind en Martinez heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kleine update omtrent top 10 van UEFA op wereldranglijst;

Als Spanje wint van Zwitserland (niet ondenkbaar), dan hebben we aan een gelijkspel tegen Polen genoeg om zowel Zwitserland als Polen voor te blijven, ook als we verliezen van Bosnie. Dat ziet er heel rooskleurig uit dus.

Geen behoefte om alles nu door te gaan rekenen, maar als we winnen van Bosnie, lijkt het klaar en staan we in de top 10.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 13-11-2020 om 10:18 zei Rogier.:

Kleine update omtrent top 10 van UEFA op wereldranglijst;

Als Spanje wint van Zwitserland (niet ondenkbaar), dan hebben we aan een gelijkspel tegen Polen genoeg om zowel Zwitserland als Polen voor te blijven, ook als we verliezen van Bosnie. Dat ziet er heel rooskleurig uit dus.

Geen behoefte om alles nu door te gaan rekenen, maar als we winnen van Bosnie, lijkt het klaar en staan we in de top 10.

Wil je even door gaan rekenen, want Spanje heeft niet gewonnen namelijk. 

bewerkt door Chiemel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De Boer heeft in al die (mislukte) jaren ook niet veel kunnen leren dus. Nog altijd zijn persoonlijke favorietjes die de Hollandse ziekte hebben (Veltman, Klaassen) en moeten spelen met een aanspeelpunt. Voorspelbaar en statisch. Zet hiermee die lijn Koeman ook niet door. Die bracht moderniteit door dynamiek en diepgang toe te voegen. De Boer is een gedateerde trainer die niet van zijn fouten leert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Zeus:

De Boer heeft in al die (mislukte) jaren ook niet veel kunnen leren dus. Nog altijd zijn persoonlijke favorietjes die de Hollandse ziekte hebben (Veltman, Klaassen) en moeten spelen met een aanspeelpunt. Voorspelbaar en statisch. Zet hiermee die lijn Koeman ook niet door. Die bracht moderniteit door dynamiek en diepgang toe te voegen. De Boer is een gedateerde trainer die niet van zijn fouten leert.

Veltman speelt niet en wie had hij in de plaats van Klaassen gezet? Dit is gewoon ene prima opstelling

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei La Pulga:

Veltman speelt niet en wie had hij in de plaats van Klaassen gezet? Dit is gewoon ene prima opstelling

Speelde vorige keer en zit nu ook nog erbij. Van de Beek is in vrijwel alles een klasse beter tov Klaassen. Het is voor een wedstrijd als deze een prima opstelling, maar ik voorzie alweer typische De Boer-patronen waarmee je niet alles uit het beschikbare materiaal gaat halen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Zeus:

Speelde vorige keer en zit nu ook nog erbij. Van de Beek is in vrijwel alles een klasse beter tov Klaassen. Het is voor een wedstrijd als deze een prima opstelling, maar ik voorzie alweer typische De Boer-patronen waarmee je niet alles uit het beschikbare materiaal gaat halen.

Je verwacht dat hij met drie geblesseerde CV's één van zijn meer ervaren backups uit de selectie gaat zetten ofzo? Okay dan.

bewerkt door PJHoutman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kon geen lachje vanaf he bij Berguis. Die wil zo graag een doelpunt achter zijn naam. 

Over de opstelling. Tsja. De Vrij natuurlijk basis als Van Dijk of De Ligt er niet zijn. Vd Beek zou ook mijn voorkeur hebben over Klaassen. Spits positie kan ik best nog accepteren dat daar een ‘statisch’ persoon staat als de tegenstander veelal de kont in eigen zestien parkeert. Moet hierbij wel zeggen dat ik Luuk technisch echt te kort vind komen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei PJHoutman:

Je verwacht dat hij met drie geblesseerde CV's één van zijn meer ervaren backups uit de selectie gaat zetten ofzo? Okay dan.

Ik geef gewoon aan dat hij relevant is, ook als hij nu niet start. Zit bij de selectie en mocht zelfs spelen tegen Spanje. Niet zo geforceerd vervelend doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 minuten geleden zei Zeus:

Ik geef gewoon aan dat hij relevant is, ook als hij nu niet start. Zit bij de selectie en mocht zelfs spelen tegen Spanje. Niet zo geforceerd vervelend doen.

Ja, er zijn geen andere opties voorhanden. Bizot speelde ook tegen Spanje bij gebrek aan Cillessen, we gaan nu toch niet stellen dat die 'relevant' is, hoop ik? Botman is pas sinds een paar maanden op niveau aan het spelen en Schuurs is erg matig, dus tenzij je weer heel graag met Erik Pieters wil gaan bellen heb je weinig andere opties. Als iedereen fit is (Blind, Van Dijk, Aké, De Ligt, De Vrij) is Veltman zesde keuze - er even van uitgaand dat Botman zich niet in rap tempo doorontwikkelt. 

Ik vind het absurd om dan de 'schuld' bij Frank de Boer te leggen terwijl er geen enkele andere optie is. Tevens vind ik het niet raar dat De Boer, zeker voor de positie centaal achterin, kiest voor spelers die al een paar wedstrijden achter hun naam hebben. We zagen met De Ligt hoe kostbaar het kan zijn om onervaren speler voor de leeuwen te gooien, en de KNVB heeft op dit moment toch in ieder geval de illusie dat de Nations League iets voorstelt, dus wil De Boer daar graag resultaat boeken. 

bewerkt door PJHoutman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Rogier.:

1) Die grens moet echt even die poep uit z'n ogen halen. Heeft er al 2 afgevlagd die ruim on-side waren

2) Ik kijk nu vanaf de 2e goal, en het is best oke eigenlijk.

Nederland speelt best lekker ja. Depay op zijn afstandsschoten na echt heel lekker. Moet ook zeggen dat het niet echt tegenzit hoe B-H uitverdedigt.

Zo'n grens die een 2-op-1 situatie afvlagt, dat doe je als je boel wil flessen in 4e reserve, niet hier. Wat een vreemde beslissing ;c 

bewerkt door PJHoutman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei PJHoutman:

Ja, er zijn geen andere opties voorhanden. Bizot speelde ook tegen Spanje bij gebrek aan Bijlow en Cillessen, we gaan nu toch niet stellen dat die 'relevant' is, hoop ik? Botman is pas sinds een paar maanden op niveau aan het spelen en Schuurs is erg matig, dus tenzij je weer heel graag met Erik Pieters wil gaan bellen heb je weinig andere opties. Als iedereen fit is (Blind, Van Dijk, Aké, De Ligt, De Vrij) is Veltman zesde keuze - er even van uitgaand dat Botman zich niet in rap tempo doorontwikkelt. 

Ik vind het absurd om dan de 'schuld' bij Frank de Boer te leggen terwijl er geen enkele andere optie is. Tevens vind ik het niet raar dat De Boer, zeker voor de positie centaal achterin, kiest voor spelers die al een paar wedstrijden achter hun naam hebben. We zagen met De Ligt hoe kostbaar het kan zijn om onervaren speler voor de leeuwen te gooien, en de KNVB heeft op dit moment toch in ieder geval de illusie dat de Nations League iets voorstelt, dus wil De Boer daar graag resultaat boeken. 

Je hebt gelijk over de omstandigheden. Toch vind ik Veltman echt geen goede centrale verdediger. Eredivisie-niveau. Dan vind ik bewezen Bundesliga-verdedigers als Gouweleeuw en Rekik (nu Sevilla) al betere opties. Hoedt (redelijk nu bij Lazio) en zelfs Botman en Schuurs vind ik ook al snel beter of ongeveer gelijkwaardig. Die hebben in elk geval al meer fysiek. Veltman maakt net zo goed defensieve fouten. Maar goed, het gaat niet puur om Veltman (overigens verdedigde De Boer hem ook nog in een interview, dat hij "altijd een redelijk niveau haalt"), het gaat om patronen die langzaamaan zichtbaar worden en ik hoop van harte voor de carrière van De Boer dat hij daar niet aan vast gaat houden op het moment dat bepaalde wedstrijdsituaties of tegenstanders om iets anders vragen. Ik weet niet of je De Boer een beetje in de gaten hebt gehouden bij Inter en Palace, maar als hij ergens niet bekend om staat is het wel (enige vorm van) tactische flexibiliteit. Hij kent maar één spelletje (Hollands breien) en maar één alternatief (lange ballen van achteruit op grote mannen voorin). Zijn nog twee uitersten ook. Er is geen middenweg, geen nuance. Dat klinkt gechargeerd, maar dat is dus echt de realiteit gebleken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites