Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Nederlands Elftal

Baddoo

Aanbevolen berichten

16 uur geleden zei Elsjorro1990:

Maar wat voor waarde heeft die prijs als het niveau lager dan de 2e klasse bij de mannen is? Wat voor tactische meesterzetten heeft ze gedaan? Waaruit blijkt dat ze überhaupt meer weet dan hoe buitenspel werkt? Ik zie een vrouw die Opgehemeld word omdat ze een prijs wint op een niveau wat in essentie gewoon om te janken is. En dan had ze op dat niveau ook nog eens verreweg de beste ploeg met spelers bij de absolute top van de wereld. 

dan kun je inderdaad Sjaak Polak net zo goed bondscoach worden, die doet het nog op een hoger niveau dan onze wiegman. Los van het feit dat ze idd een vrouw is, maar dat zal feministisch Nederland wel niet goedkeuren. 

Omdat het niveau vooral bepaald wordt door de (fysieke) beperkingen van de speelsters. In deze categorie is het gewoon wereldtop. Dat geldt voor de 2e klasse bij de mannen niet. En reken maar dat de mentaliteit van die speelsters (ook bij tegenstanders) beter te vergelijken is met die van (top-)profvoetballers dan met die in de 2e klasse. Juist dat people management en het bewaken/sturen van de groepsdynamiek en hiërarchie in de ploeg heeft ze prima gedaan.

Ik zeg niet dat ze tactische meesterzetten heeft gedaan (maar welke bondscoach bij de mannen buiten Van Gaal de laatste 20 jaar heeft dat wel gedaan?), wel dat ze tactisch pragmatisch is. Ze heeft tegen verschillende tegenstanders verschillende spelopvattingen laten zien, steeds vanuit dezelfde basisformatie. Daarnaast heeft ze vanwege specifieke kenmerken van tegenstanders en analyse van het eigen spel binnen die formatie gevarieerd door personele wijzigingen.

Tot slot is het natuurlijk altijd makkelijk om te zeggen dat de winnaar de beste ploeg had ('verreweg' zelfs). Dat is maar zeer de vraag, aangezien nog maar 2 jaar eerder 3 Europese ploegen verder kwamen dan Nederland op het EK. Twee kwamen zelfs twee rondes verder. Bovendien waren er meer ploegen met spelers van topniveau.

Oh, en @PJHoutman. Lekker aan trollen jongen? Doet me denken aan al die 'kenners' die ervan overtuigd waren dat Frenkie nooit een basisplaats zou veroveren bij Barca.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van de Beek was in de succesvolle CL-campagne heel sterk, maar hij heeft nu toch een vrij vlak seizoen gedraaid? Kan zijn omdat De Jong en Schöne wegvielen en hij het nu allemaal zelf moest doen hoor, maar om het dan te hebben over een gangmaker, zeker als je Promes en Ziyech hebt...vond het een vrij aparte term in ieder geval. 

Over Frenkie; die 'kenners' hadden waarschijnlijk een competent Barcelona voor ogen. Zal niet zeggen dat hij het niet kan halen, maar dit seizoen lijkt me geen leidraad en er waren genoeg wedstrijden dat hij vrij mat was. Denk niet dat hij de twijfels over zijn geschiktheid voor de echte top met dit seizoen heeft weggenomen, maar mogelijk denken de experts er anders over.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

29 minuten geleden zei Hwb:

Omdat het niveau vooral bepaald wordt door de (fysieke) beperkingen van de speelsters. In deze categorie is het gewoon wereldtop. Dat geldt voor de 2e klasse bij de mannen niet. En reken maar dat de mentaliteit van die speelsters (ook bij tegenstanders) beter te vergelijken is met die van (top-)profvoetballers dan met die in de 2e klasse. Juist dat people management en het bewaken/sturen van de groepsdynamiek en hiërarchie in de ploeg heeft ze prima gedaan.

Ik zeg niet dat ze tactische meesterzetten heeft gedaan (maar welke bondscoach bij de mannen buiten Van Gaal de laatste 20 jaar heeft dat wel gedaan?), wel dat ze tactisch pragmatisch is. Ze heeft tegen verschillende tegenstanders verschillende spelopvattingen laten zien, steeds vanuit dezelfde basisformatie. Daarnaast heeft ze vanwege specifieke kenmerken van tegenstanders en analyse van het eigen spel binnen die formatie gevarieerd door personele wijzigingen.

Tot slot is het natuurlijk altijd makkelijk om te zeggen dat de winnaar de beste ploeg had ('verreweg' zelfs). Dat is maar zeer de vraag, aangezien nog maar 2 jaar eerder 3 Europese ploegen verder kwamen dan Nederland op het EK. Twee kwamen zelfs twee rondes verder. Bovendien waren er meer ploegen met spelers van topniveau.

Oh, en @PJHoutman. Lekker aan trollen jongen? Doet me denken aan al die 'kenners' die ervan overtuigd waren dat Frenkie nooit een basisplaats zou veroveren bij Barca.

Nee joh! Je snapt dat zo'n baan helemaal geen kut voorstelt? Met allemaal landen die amper wat aan vrouwenvoetbal doen ben je al gauw kanshebber.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik dacht toch echt een inhoudelijk en uitgebreide reactie te hebben gegeven over Van de Beek, maar @PJHoutman valt dus enkel over het gegeven dat iemand hem 'gangmaker' noemt. Juist ja.

Als een gangmaker overigens zou wijzen op iemand die ergens vaart in brengt, is het nog absoluut waar ook met zijn dynamiek. Van de Beek is ook gewoon de beste middenvelder van Ajax en na Ziyech wat mij betreft de beste speler van Ajax afgelopen seizoen. Maar lekker relevant dit, wat een tragisch niveau weer zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Zeus:

Ik dacht toch echt een inhoudelijk en uitgebreide reactie te hebben gegeven over Van de Beek, maar @PJHoutman valt dus enkel over het gegeven dat iemand hem 'gangmaker' noemt. Juist ja.

Als een gangmaker overigens zou wijzen op iemand die ergens vaart in brengt, is het nog absoluut waar ook met zijn dynamiek. Van de Beek is ook gewoon de beste middenvelder van Ajax en na Ziyech wat mij betreft de beste speler van Ajax afgelopen seizoen. Maar lekker relevant dit, wat een tragisch niveau weer zo.

Als je het niet erg vindt ga ik niet in op een reactie van ca. 1700 woorden waarin je praktisch hetzelfde zegt als in de eerdere reactie. Jij vind Van de Beek goed aan de bal, ik niet. Blijkbaar 'kijk ik dan niet naar Van de Beek' dus dan houdt de discussie toch op? Wat wil je dat ik zeg? "Ik kijk wel Ajax en vind het niet zo veel als jij blijkbaar vindt"? Nou, bij deze dan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een ongekende farce dit. Ik zeg daar helemaal niet hetzelfde als in een andere reactie, spreek over meerdere factoren immers. Van de Beek die niet goed aan de bal is ook.. Zero argumenten ervoor en misschien maar goed ook inderdaad dat je het hierbij laat, want het is zo al wel erg genoeg. Wel kinderachtig dat je op z'n minst niet het respect op kon brengen om er hetzij op een minimale manier gewoon op te reageren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vd Beek is DE moderne middenvelder. Moet zeggen dat ik ook niet heel gecharmeerd ben van de persoon Donny en qua type kijk ik liever naar andere middenvelders maar om hem weg te zetten als domme loper gaat ook veel te ver.  Op het fysieke na, doet hij echt niet onder voor een Goretzka bijvoorbeeld. Donny is zelfs technisch beter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 minuten geleden zei Zeus:

Wat een ongekende farce dit. Ik zeg daar helemaal niet hetzelfde als in een andere reactie, spreek over meerdere factoren immers. Van de Beek die niet goed aan de bal is ook.. Zero argumenten ervoor en misschien maar goed ook inderdaad dat je het hierbij laat, want het is zo al wel erg genoeg. Wel kinderachtig dat je op z'n minst niet het respect op kon brengen om er hetzij op een minimale manier gewoon op te reageren.

Ik zou niet weten hoe ik 'gewoon' moet reageren op; 

"Verbazingwekkend hoe slecht jij de voetballer Van de Beek kent en hoe je totaal niet op de hoogte bent van de situaties bij Oranje en Barca"

"Als je vaker naar Ajax zou kijken, zou je zien dat (....)"

"(...) is alweer een totaal ondoordachte opmerking"

"Is er dan niemand hier die de wedstrijden tegen Juventus, Real Madrid en Spurs heeft gekeken?"

Het is écht mogelijk dat iemand een andere mening is toegedaan dan jij, Zeus. Ik zeg nergens dat Van de Beek qua techniek niet goed genoeg is voor Ajax, ik zeg dat hij qua techniek niet goed genoeg is voor Barca (en dan in het bijzonder het niveau dat Barca zou moeten nastreven). Dan kun je daarover van mening verschillen natuurlijk en dat is dikke prima (je zou zelfs met voorbeelden kunnen komen als je het echt heel belangrijk vindt om een random gast op een forum te overtuigen, maar ik begrijp best dat dat niet zo is), maar impliceren dat ik dan dus niet naar Ajax kijk maakt jouw versie van de voetballer Van de Beek niet per definitie waarheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat je je ogen sluit voor de werkelijke voetbalinhoudelijke argumenten zegt al wel genoeg. Ga er inhoudelijk op in of zeg gewoon eerlijk dat je het niet zo goed weet, want met kinderlijke dooddoeners over wat retoriek schiet niemand wat op. Een andere mening is prima, maar het gaat om de voetbalinhoudelijke en in dit geval voetbaltechnische argumentatie. Die ontbreekt bij jou zo erg dat ik het stuitend vond, niet in de laatste plaats omdat ik denk dat jij beter zou moeten kunnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei Zeus:

Dat je je ogen sluit voor de werkelijke voetbalinhoudelijke argumenten zegt al wel genoeg. Ga er inhoudelijk op in of zeg gewoon eerlijk dat je het niet zo goed weet, want met kinderlijke dooddoeners over wat retoriek schiet niemand wat op. Een andere mening is prima, maar het gaat om de voetbalinhoudelijke en in dit geval voetbaltechnische argumentatie. Die ontbreekt bij jou zo erg dat ik het stuitend vond, niet in de laatste plaats omdat ik denk dat jij beter zou moeten kunnen.

Maar welke argumenten zijn dat dan? Jij haalt aan dat hij goed is in het gebruik maken van ruimte, iets wat ik zelf daarvoor al aangaf. Verder kom je niet verder dan een waardeoordeel over Van de Beek t.o.v. Rakitic en Vidal waar ik het gewoon niet mee eens ben; hoewel ik het er mee eens ben dat Rakitic wel klaar is op topniveau en Vidal niet het niveau heeft wat je moet nastreven, vind ik beiden ondanks dat beter dan Van de Beek. Jij zegt dat hij het tempo aankan op basis van die wedstrijden in de CL, ik vraag me af of dat zo is. Hoewel hij het heel goed heeft gedaan in die wedstrijden, zat hij toen in de flow van een goeddraaiend Ajax én kon hij profiteren van betere voetballers om zich heen. "Het tempo aankunnen" heeft met meer te maken dan alleen loopvermogen, het gaat ook om meekunnen in het voetbal op die snelheid qua techniek en spelinzicht. Daar stel ik, nogmaals, vraagtekens bij. Heb daar niet echt argumenten voor behalve dat ik bij Ajax nog geen signalen heb gezien dat hij dat (week-in week-uit) kan. Dit seizoen moest hij het vaak zelf oplossen op het middenveld en ik vond hem daarin (zeker Europees) niet overtuigend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vraag me eigenlijk af waar de geruchten vandaan komen dat Wenger bondscoach van Nederland zou worden. Het zal waarschijnlijk gewoon een Nederlandse trainer worden.

Peter Bosz of Erik ten Hag zouden de beste opties zijn in mijn opinie, maar ze zullen wel niet bepaald realistische opties zijn, vooral gezien de clubs waar ze nu trainen. Mark van Bommel is veel te onervaren. Het zal wel Frank de Boer of Gio van Bronckhorst worden, waarschijnlijk De Boer. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 uur geleden zei cimbomcu:

Nee joh! Je snapt dat zo'n baan helemaal geen kut voorstelt? Met allemaal landen die amper wat aan vrouwenvoetbal doen ben je al gauw kanshebber.

Noem er eens 2 dan? Twee tactische meesterzetten van een Nederlandse bondscoach de afgelopen 20 jaar (buiten Van Gaal).

Verder: als je al gauw kanshebber bent, waarom heeft het voor Nederland dan zo'n 30 jaar geduurd, met onze sportstructuur én de positie en ruimte die vrouwen in Nederland hebben tov andere landen?

Overigens ben ik géén voorstander van Pauw of Wiegman als bondscoach, dat liet ik in mijn eerste post al meteen merken. En ik vermoed dat bondscoach van de dames behoorlijk wat voorstelt. Ik stel voor dat je je als trainer-coach meldt bij een damesteam bij jou in de buurt, ik denk dat je binnen 4 weken de boel op stelten hebt.

14 uur geleden zei Skkky50:

Ik vraag me eigenlijk af waar de geruchten vandaan komen dat Wenger bondscoach van Nederland zou worden. Het zal waarschijnlijk gewoon een Nederlandse trainer worden.

Peter Bosz of Erik ten Hag zouden de beste opties zijn in mijn opinie, maar ze zullen wel niet bepaald realistische opties zijn, vooral gezien de clubs waar ze nu trainen. Mark van Bommel is veel te onervaren. Het zal wel Frank de Boer of Gio van Bronckhorst worden, waarschijnlijk De Boer. 

Wenger zou zichzelf gemeld hebben bij de KNVB, daar komen de geruchten vandaan.

Bosz en Ten Hag hebben een redelijk veeleisende speelstijl, die training vraagt om in de vingers te krijgen. Meestal vertaalt dat niet zo goed naar nationale elftallen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik snap dat mensen als Bosz en Ten Hag genoemd worden, maar hun tactische keuzes zijn veel te tijdrovend om aan te leren.

Ik vind het overigens prima als Oranje saai zaadvoetbal speelt, zolang het resultaat oplevert. Dat is uiteindelijk het enige wat telt met het nationale team.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Hwb:

Noem er eens 2 dan? Twee tactische meesterzetten van een Nederlandse bondscoach de afgelopen 20 jaar (buiten Van Gaal).

Verder: als je al gauw kanshebber bent, waarom heeft het voor Nederland dan zo'n 30 jaar geduurd, met onze sportstructuur én de positie en ruimte die vrouwen in Nederland hebben tov andere landen?

Overigens ben ik géén voorstander van Pauw of Wiegman als bondscoach, dat liet ik in mijn eerste post al meteen merken. En ik vermoed dat bondscoach van de dames behoorlijk wat voorstelt. Ik stel voor dat je je als trainer-coach meldt bij een damesteam bij jou in de buurt, ik denk dat je binnen 4 weken de boel op stelten hebt.

Wenger zou zichzelf gemeld hebben bij de KNVB, daar komen de geruchten vandaan.

Bosz en Ten Hag hebben een redelijk veeleisende speelstijl, die training vraagt om in de vingers te krijgen. Meestal vertaalt dat niet zo goed naar nationale elftallen.

Meesterzetten? Wat is een meesterzet he? 

Maar Van Basten paste zijn speelstijl aan voor EK2008 wat toen heel fraai voetbal opleverde, Van Marwijk koos juist weer voor een zet om een verdedigend blok neer te zetten en wat tot resultaat leidde. Van Gaal op het WK, Koeman die Strootman slachtofferde voor De Jong.

En over de vrouwen. Daar raak je juist de snaar. We deden er geen kut aan en op een aantal landen na deed er niemand anders wat aan. Vervolgens dachten we, laten we er een klein beetje wat aan doen en je bent gelijk Europees kampioen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei cimbomcu:

Meesterzetten? Wat is een meesterzet he? 

Maar Van Basten paste zijn speelstijl aan voor EK2008 wat toen heel fraai voetbal opleverde, Van Marwijk koos juist weer voor een zet om een verdedigend blok neer te zetten en wat tot resultaat leidde. Van Gaal op het WK, Koeman die Strootman slachtofferde voor De Jong.

En over de vrouwen. Daar raak je juist de snaar. We deden er geen kut aan en op een aantal landen na deed er niemand anders wat aan. Vervolgens dachten we, laten we er een klein beetje wat aan doen en je bent gelijk Europees kampioen.

Elsjorro mag bepalen wat een meesterzet is, die begon erover.

Die slotzin ook. Vanaf dat we 'er een klein beetje wat' aan zijn gaan doen, heeft nog meerdere generaties geduurd. In de jaren '90 werd er al best wel werk van gemaakt, oa door Vera Pauw. Maar ook door Bert van Lingen bondscoach te maken, die in '88 assistent van Michels was op het EK. Begin jaren '00 was Andries Jonker nog bondscoach. Toen Pauw bondscoach werd (in 2004), werd het echt serieus. Duurde het dus nog 13 jaar voor de titel werd gehaald, dat is niet 'gelijk'. In 2009 was er bijvoorbeeld ook al een opleving, bij het halen van een halve finale op het EK. Toen duurde het nog 8 jaar voor het EK gewonnen werd. De opkomst van Ajax als topteam in Europa ging bijvoorbeeld een stuk sneller.

Bovendien werd begin 2017 de bondscoach nog ontslagen, Wiegman werd ongeveer een half jaar voor het EK aangesteld. Duidt er ook wel op dat je niet 'zomaar' een kampioenschap wint.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor mij is vrouwenvoetbal gewoon een andere sport dan mannenvoetbal. Die prestaties zijn niet met elkaar te vergelijken. Uiteraard zijn een aantal principes van de coaching en training van toepassing op zowel mannen als vrouwenvoetbal, maar dat is ook het geval tussen Hockey, Basketball, Rugby,... en voetbal.

In het Hockey is er trouwens wel een succesvolle overgang geweest tussen het vrouwen en mannenteam met Max Caldas dacht ik. Zijn er zo nog voorbeelden?

Als nieuwe bondscoach verwacht ik FdB, Gio of Cocu (of misschien een combinatie van hen?). Zelf zou ik Advocaat nog wel eens willen zien voor een jaartje. Het heeft dan wel bijgetekend bij Feyenoord, maar met hem weet je maar nooit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Hwb:

Die slotzin ook. Vanaf dat we 'er een klein beetje wat' aan zijn gaan doen, heeft nog meerdere generaties geduurd. In de jaren '90 werd er al best wel werk van gemaakt, oa door Vera Pauw. Maar ook door Bert van Lingen bondscoach te maken, die in '88 assistent van Michels was op het EK. Begin jaren '00 was Andries Jonker nog bondscoach. Toen Pauw bondscoach werd (in 2004), werd het echt serieus. Duurde het dus nog 13 jaar voor de titel werd gehaald, dat is niet 'gelijk'. In 2009 was er bijvoorbeeld ook al een opleving, bij het halen van een halve finale op het EK. Toen duurde het nog 8 jaar voor het EK gewonnen werd. De opkomst van Ajax als topteam in Europa ging bijvoorbeeld een stuk sneller.

Bovendien werd begin 2017 de bondscoach nog ontslagen, Wiegman werd ongeveer een half jaar voor het EK aangesteld. Duidt er ook wel op dat je niet 'zomaar' een kampioenschap wint.

Ik vroeg aan jou wat voor meesterzetten ze heeft gedaan waaruit blijkt dat het een hele goed coach is. Als een van de vragen wat voor waarde die prijs uberhaupt heeft als het een niveau van likmevessie is.

Dat zij heeft aangetoond dat ze 11 van de betere vrouwelijke voetballers als team kan laten samenwerken zegt helemaal niks. Wat voor topsportmentaliteit? Wat heeft dat te maken met de kwaliteiten van Wiegman? Jij denkt dat Wiegman ook met de vrouwen van oranje lekker diepgaande gesprekken voert over tactiek? Op een nivuea waar tactiek helemaal geen issue is? alle ballen diep op van der Sanden en dan hopen dat er van de 150 voorzetten een stuk of 4/5 aankomen. Sorry hoor, maar hoe wil je dat vertalen naar het niveau waar Oranje op speelt? Prima dat de randvoorwaarden bij de oranjevrouwen anders zijn dan bij het amateurniveau, ik ken een heleboel trainers van 2e/3e/4e klassers die inhoudelijk heel wat in de melk te brokkelen hebben als het op voetbal aankomt. Die zijn toch ook geen optie als Bondscoach?

Hoe ga jij Wiegman beoordelen op situaties als zich die nog nooit voor gedaan hebben? Maw: het niveau van oranje is zoveel malen hoger dan bij de vrouwen. Denk je dat zij capabel genoeg is om met een ander idee op de proppen te komen dan alle ballen diep op de snelste speler? Hoe gaat zij om met het feit dat ze geen enkele ervaring heeft op dit niveau, de entourage om wedstrijden heen, omgang met spelers. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Hwb:

Ach. In die jaren waar jij het over hebt was Anouk Hoogendijk één van de besten. Behalve dat het een lekker wijf is, kan zij totaal niet voetballen. Dan heb je nu nog namen als Martens, Groenen en Vd Sande en die zijn dan beter en dan word je als ploeg ook beter. Zo moeilijk is het allemaal niet. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kreeg tijdens die toernooien altijd te horen van iedereen dat je het helemaal niet moet vergelijken met mannenvoetbal. Het is gewoon een andere sport. In dat geval: ga eerst eens jezelf bewijzen in die andere sport. 

Vrouwenvoetbal op het hoogste niveau is te vergelijken - als je het dan toch doet - met amateurvoetbal. Geen idee welke klasse, heb daar verder niet zo veel kijk op, maar soït. Stel dat Spijkenisse meedoet met een internationaal toernooi met clubs van hetzelfde niveau (in veruit de meeste gevallen ook amateurclubs dus). En stel nou: ze winnen dat toernooi. Met ongelofelijk zaadvoetbal en passes die over vijf meter nog mis gaan, maar goed, dat even terzijde gelaten. Moet de trainer van Spijkenisse dan ook serieus genomen worden als kandidaat bondscoach van het Nederlands elftal? Want: hij kent toernooivoetbal. En hij wint dan ook zo'n toernooi. En het Nederlands elftal speelt immers ook toernooien. 

Het spijt me, maar het is toch echt een argumentatie van niks. Moet wel zeggen dat ik in deze nog meer respect voor Hwb heb dan voor Mark. Die zegt gewoon: Wiegman. Vragen een aantal aan hem: waarom, op basis waarvan? Zegt 'ie: gemeen, alleen omdat ze een vrouw is zeker! Retorisch wel leuk bedacht, maar inhoudelijk toch vrij slap.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het beste vrouwenelftal van de wereld (Amerika) kon niet winnen van een jongens onder 15 team, ook niet bepaald een hoogstaand elftal.      Dat zegt  genoeg over het verschil tussen mannen en vrouwenvoetbal lijkt mij en waarom het echt compleet ridicuul is om iemand op basis van haar ervaring bij een vrouwenelftal als serieuze kandidaat te zien..    Straks zijn wij ook allemaal gekwalificeerd omdat we met Schubbekutteveen binnen 5 jaar de CL hebben gewonnen op FM ;c

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er wordt nu gesuggereerd dat ik zou stellen dat ze een serieuze kandidaat is of zou moeten zijn. Dat heb ik nooit beweert. Sterker nog, ik zeg een paar keer dat ze dat (terecht/logischerwijs) niet is. Ik vind alleen ook dat er onjuiste argumenten gebruikt worden om haar als niet als kandidaat te zien. Dáár reageer ik op, niet op het feit dat ze niet als kandidaat gezien wordt, dat is namelijk volslagen logisch.

Dat ze volstrekt logisch geen kandidaat is, betekent echter niet dat ze geen knappe prestaties heeft neergezet, waarvoor je over coach-kwaliteiten moet beschikken om die te kunnen realiseren. Hier wordt gedaan alsof elke idioot dat zou kunnen, omdat het niveau laag is. Dat bestrijd ik.

Oh, en Cim, als je zegt dat Hoogendijk niet kan voetballen, dan houdt de discussie wel op hoor. Heb die in Jong Oranje ooit live zien spelen, klasse droop eraf. Heeft tot en met de A ook gewoon met jongens gespeeld. Als je je daar staande kunt houden als jonge meid, dan moet je kunnen voetballen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei Hwb:

Er wordt nu gesuggereerd dat ik zou stellen dat ze een serieuze kandidaat is of zou moeten zijn. Dat heb ik nooit beweert. Sterker nog, ik zeg een paar keer dat ze dat (terecht/logischerwijs) niet is. Ik vind alleen ook dat er onjuiste argumenten gebruikt worden om haar als niet als kandidaat te zien. Dáár reageer ik op, niet op het feit dat ze niet als kandidaat gezien wordt, dat is namelijk volslagen logisch.

Dat ze volstrekt logisch geen kandidaat is, betekent echter niet dat ze geen knappe prestaties heeft neergezet, waarvoor je over coach-kwaliteiten moet beschikken om die te kunnen realiseren. Hier wordt gedaan alsof elke idioot dat zou kunnen, omdat het niveau laag is. Dat bestrijd ik.

Oh, en Cim, als je zegt dat Hoogendijk niet kan voetballen, dan houdt de discussie wel op hoor. Heb die in Jong Oranje ooit live zien spelen, klasse droop eraf. Heeft tot en met de A ook gewoon met jongens gespeeld. Als je je daar staande kunt houden als jonge meid, dan moet je kunnen voetballen.

Fijn dat je het over Hoogendijk hebt toen ze bij Jong Oranje zat en in de A1. Brutil Hose was op die leeftijd ook het toptalent. Ik heb Hoogendijk regelmatig zien spelen toen ze wat ouder was bij Ajax. Niet voor niks dat zij in 2015 haar laatste interland speelde, toen ze 30 was. Ze is ook gestopt op haar 32ste en was na haar terug keer van Arsenal naar AJax ook geen basisspeler meer bij Ajax.

Link naar opmerking
Deel via andere websites