Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Eredivisie Topic

FC-Breda

Aanbevolen berichten

Bij PSV, maar ook aan PSV?

Nee die droeftoeters hoef ik echt geen schaal te zien ontvangen. Ik ben de afgelopen jaren bekeerd en ik heb sympathie voor Feyenoord. Ik vind het ontzettend knap hoe ze uit de financiële problemen zijn gekomen. Veel jonge spelers breken door. Die Jorgensen is een fantastische vondst. Enige negatieve aan die club is de aanvoerder. Die had er al veel eerder uit gemoeten, maar goed daar zijn de meeste Feyenoorders het hier ook wel over eens. Overigens maakte hij wel een hele mooie goal.

Ik zie Feyenoord die voorsprong niet meer verspelen. We moeten ind em kuip spelen toch? Daar gaan we niet winnen.

Enige hoop is misschien dat Feyenoord te zenuwachtig worden naar mate het eind vd competitie nadert. Maar ik denk dat het feest op coolsingel wordt en dan niet vanwege een 2e plek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zijn de laatste tijd enorm veel (voorstellen) voor veranderingen waardoor ik voetbal te ingrijpend vind veranderen; dit is niet meer 'mijn sport'. Verpesten van een EK met een nutteloze poulefase, ditzelfde middel gebruiken om het WK te verneuken, bizarre buitenspelregels gebruiken, bizarre handsregels gebruiken, gedrocht van een Europa League, anti triple punishment regels, nieuwe CL opzet (al snap ik deze wijziging nog het meest) en dan nu mogelijk een zeer ingrijpende negatieve wijziging in de opzet van de Eredivisie. Door deze wijzigingen kunnen de competitieve elementen van de Eredivisie in gevaar komen.

bewerkt door Sophomore
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Walgelijk dat clubs met een kampioenspoule aan komen zetten. Dan gaat men zich dus ongetwijfeld lekker op de eerste zes plaatsen richten en daarna een soort betonvoetbal neerzetten in die kampioenspoule.

Optie 1: een eredivisie met achttien clubs, met na de reguliere competitie een kampioenspoule met zes teams, die in een halve competitie om de titel strijden.

Optie 2: een eredivisie van zestien clubs, met een kampioenspoule van zes teams, die in een volledige competitie om de titel strijden.

Optie 3: de huidige competitie-opzet blijft ongewijzigd.

Gewoon lekker terug naar 16 clubs en voor de rest niets wijzigen. De onderste twee direct laten degraderen.

bewerkt door iJefferd
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat bedoel je qua buitenspel en hands? Zeker de regels van de laatste zijn bij mijn weten tijdens mijn leven niet aangepast.

Regels bestaan uit ongeschreven regels, geschreven regels en gewoontes. Nou zijn de geschreven regels volgens mij al een geruime tijd min of meer hetzelfde, de gewoontes zijn anders per scheidsrechter en per dag. Daar zou imo veel meer rechtlijnigheid over moeten komen (en naar gefloten worden). Dit is echter een minuscuul puntje voor mij; heb er geen slapeloze nachten over ;c

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Echt niet doen, vreselijk. Hou het dan maar zo.

Bizar en belachelijk zo'n kampioenspoule

Want? Meer topwedstrijden, hoger niveau, teams zullen verplicht veel tactische aanpassingen moet doorvoeren, kleinere toppers die zich kunnen onderscheiden. Feyenoord heeft bijvoorbeeld ten opzichte van andere clubs in de Eredivisie het meeste thuisvoordeel, dat zie je ook terug aan resultaten voor de gehele traditionele top 3, is ook een van de redenen waarom ze momenteel bovenaan staan. Heb je ooit naar de kampioensgroep in België gekeken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoezo een hoger niveau? Celtic en Rangers spelen dit seizoen vier keer tegen elkaar; geen enkel keer van een hoog niveau. Nu zeg ik niet dat het niveau omlaag gaat, maar ik moet het allemaal wel zien. Overal zijn die playoffs absolute gedrochten. In België zijn ze er als enige harstikke positief over volgens Nederlandse media. Kan geen toeval zijn dat alleen een land met zoveel lekkere bieren op dergelijke ideeën komt :D

bewerkt door Sophomore
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoezo een hoger niveau? Celtic en Rangers spelen dit seizoen vier keer tegen elkaar; geen enkel keer van een hoog niveau.

Celtic en Rangers zijn sowieso al geen hoog niveau. Ken nog een Celtic dat werd uitgeschakeld door een Sloveense club voor kwali. CL.

bewerkt door Sanel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is dus mijn punt.

Een maatregel waarmee je de prestaties in Europa kunt bevorderen is zomervoetbal. Daar is volgens mij meer empirisch bewijs voor dan playoffs. Ben daar ook tegenstander van overigens :huhu:

bewerkt door Sophomore
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is dus mijn punt.

Een maatregel waarmee je de prestaties in Europa kunt bevorderen is zomervoetbal. Daar is volgens mij meer empirisch bewijs voor dan playoffs. Ben daar ook tegenstander van overigens :huhu:

Ajax en PSV schat ik in als betere clubs op de langere termijn dan Rangers of Celtic, alleen spelen zij in Europese wedstrijd behoorlijk naief. PSV de laatste jaren wat minder onder Cocu, maar missen toch echt ervaring op bepaalde vlakken. Laat ze een keer in zo'n kampioensgroep verliezen in de ArenA en daarna per direct verliezen in de Kuip, prima mentale breakdown onderweg naar kampioenschap. Spelers leren dan zowel op mentaal vlak maar ook tactisch vlak, aangezien ze waarschijnlijk obviously wat gaan omzetten.

Zie EL traject van dit seizoen en het aantal Belgische clubs actief, kijk veel samenvattingen op de Belgische zender en kwam een tijd ook op Ziggo Sport veel live. Kan me nog hele zieke wedstrijden herinneren van zowel Brugge als Anderlecht, extreem hoog niveau, professionele wedstrijden met keerpunten. Veel teams die ook een defensiever stijl van spelen kiezen bij bepaalde wedstrijden. In Nederland is het gewoon 433 en asap scoren, dat moet er echt uit man. Die EL pot van Ajax laatst was echt tekenend voor de Nederlandse stijl, die tegen Dnjepr met Konoplyanka.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt zeker goede punten hoor. Alleen is het de vraag of het middel (playoffs) wel werkt (1), Stel dat dit wel zou werken om de Europese prestaties van Nederlandse clubs te verbeteren, is het de vraag of dergelijke dingen niet ingaan tegen de competitieve elementen van sport (2). Maar ok, daarop kunnen we beiden onmogelijk antwoord geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Want? Meer topwedstrijden, hoger niveau, teams zullen verplicht veel tactische aanpassingen moet doorvoeren, kleinere toppers die zich kunnen onderscheiden. Feyenoord heeft bijvoorbeeld ten opzichte van andere clubs in de Eredivisie het meeste thuisvoordeel, dat zie je ook terug aan resultaten voor de gehele traditionele top 3, is ook een van de redenen waarom ze momenteel bovenaan staan. Heb je ooit naar de kampioensgroep in België gekeken?

Omdat het gewoon oneerlijk is. De eerste 6 kunnen dan nog kampioen worden? Zoals nu staat AZ 28 punten achter, dat zou dan nog kampioen kunnen worden :cab:

34 wedstrijden, degene die dan bovenaan staat is kampioen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Omdat het gewoon oneerlijk is. De eerste 6 kunnen dan nog kampioen worden? Zoals nu staat AZ 28 punten achter, dat zou dan nog kampioen kunnen worden :cab:

34 wedstrijden, degene die dan bovenaan staat is kampioen.

Die ploegen hebben dan toch gewoon meerdere punten voorsprong slimmerd. Bovendien wat maakt het uit? Traditionele top 3 is zo goed toch? Toekomstplannen voor CL en EL, dan moet AZ een eitje zijn richting een eventueel kampioenschap.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die ploegen hebben dan toch gewoon meerdere punten voorsprong slimmerd. Bovendien wat maakt het uit? Traditionele top 3 is zo goed toch? Toekomstplannen voor CL en EL, dan moet AZ een eitje zijn richting een eventueel kampioenschap.

Slimmerd.. Toontje gelijk hoor.

Hier begint het al, het is maar 1 punt maar toch:

Heeft een club een oneven aantal punten, wordt hun totaal naar boven afgerond. Ploeg X heeft na 30 speeldagen 58 punten, ze hebben bij start van PO1 29 punten. Ploeg Y heeft 57 punten, ook zij starten PO1 met 29 punten.

En dit is helemaal triest :D :

Hoe oneerlijk de play-offs in België kunnen zijn, bewijst eigenlijk het seizoen 2010-2011. De eindstand in de Belgische Jupiler League was bovenin als volgt:

1. Anderlecht • 65 punten
  2. Genk 64 • punten
  3. AA Gent 57 • punten
  4. Club Brugge • 53 punten
  5. Lokeren • 50 punten
  6. Standard Luik • 49 punten

In bovenstaande stand is te zien dat Standard Luik behaalde dus 16 punten minder dan Anderlecht heeft gehaald. Echter na de halvering van punten en afwerken van PO1 was dit eindstand.

1. Genk • 51 punten
  2. Standard Luik • 51 punten
  3. Anderlecht • 44 punten
  4. Club Brugge • 43 punten
  5. AA Gent • 33 punten
  6. Lokeren • 31 punten

Uiteindelijk werd Genk dus kampioen en niet Anderlecht, dat na de reguliere competitie bovenaan stond. Wat Europees voetbal betreft: Standard Luik gaat naar 3de voorronde Champions League en Anderlecht mag het gaan proberen in de Europa League.

Van mij hoeft dit allemaal niet, de supporters in België zijn er ook niet blij mee. Lijkt me ook iets belangrijks.

bewerkt door MarcFR
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zeg ook niet dat ze het Belgische systeem geheel moeten overnemen, er moeten daar ook wat tweaks worden gedaan. Bovendien is onderstaande wat je aanhaalt NIET waar, veel Belgische supporters zijn er juist wel blij mee. Zie play off topic, het enige punt is dat play off II een verschrikkelijk slecht systeem is gebleken.

Er zijn meerdere landen met de kampioensgroep overigens, dus er zijn meerdere systemen. Servië heeft een vergelijkbaar systeem en Turkije had er ook een dacht ik.

bewerkt door Sanel
Link naar opmerking
Deel via andere websites