Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×

Eredivisie Topic

FC-Breda

Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei cimbomcu:

De kans dat er een keer bij een Feyenoord - Ajax 0-3 supporters van de thuisploeg het veld opkomen om de Ajax spelers een lesje te leren kunnen we toch ook niet helemaal uitsluiten.

Ligt een gracht tussen de tribune en het veld maat.

Verder ligt de verantwoordelijkheid buiten het stadion bij de gemeente, niet bij de club. Ook valt het allemaal wel mee de laatste jaren, maar het bekt allemaal zo lekker. En ja, ook vorig jaar werd er een speelschema op de kop gegooid omdat men zich niet kon gedragen (en toen gebeurde er ook echt iets). Dat is niet terugwijzen of in de verdediging schieten, dat is gewoon opmerken dat er een levensecht voorbeeld is van hoe er wordt gehandeld als een wedstrijd niet (uit)gespeeld kan worden. Niets vreemds aan.

Verder blijft het inderdaad vol zitten met mongolen. 2 jaar lang roepen dat het tijd is dat die netten weg gaan. Wedstrijd tegen Willem 2 zonder netten. Resultaat: wordt er een telefoon naar de linksback van Willem 2 gegooid. En dan maar weer klagen dat er geen vertrouwen is in de eigen supporters :-D  gek he

bewerkt door Magikarp
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die VAR is wel een beperking als je weinig camera punten hebt om een goede herhaling te zien.

Dat handsmomentje bij Utrecht was zo slecht te zien dat ongeacht welke beslissing er genomen werd dat het sowieso nooit goed was. Dit was echt een 50/50 moment puur omdat je in de herhaling niet kon zien of het nou hands was ja of nee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 minuten geleden zei sennid:

Die VAR is wel een beperking als je weinig camera punten hebt om een goede herhaling te zien.

Dat handsmomentje bij Utrecht was zo slecht te zien dat ongeacht welke beslissing er genomen werd dat het sowieso nooit goed was. Dit was echt een 50/50 moment puur omdat je in de herhaling niet kon zien of het nou hands was ja of nee.

Het gekke is dan dat in dit geval 50/50 betekent dat de beslissing van de scheidsrechter ongedaan wordt gemaakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei cimbomcu:

Je reinste competitievervalsing, nu geen Feyenoord - Ajax maar op een woensdagavond, tussen 2 andere belangrijke wedstrijden in.

Ik vind het zo ongelofelijk schandalig dat dit dus gewoon zo maar kan he, bah. Welkom in Nederland, een land van slapjanussen en geen beslissingen durven te nemen.

Jaar in, jaar uit verandert Rotterdam in Afghanistan wanneer Ajax arriveert, dat zelfs terwijl er al jarenlang geen uitsupporters bij zijn. Er zijn netten nodig zodat in iedergeval de spelers van Ajax niet bebloed van het veld afkomen, en laten we eerlijk zijn. De kans dat er een keer bij een Feyenoord - Ajax 0-3 supporters van de thuisploeg het veld opkomen om de Ajax spelers een lesje te leren kunnen we toch ook niet helemaal uitsluiten.

Er was dus maar 1 terechte consequentie geweest hiervoor, Ajax mag niet de dupe zijn van de schandalige supporters van Feyenoord en de wedstrijd wordt of gespeeld zonder publiek in Rotterdam (Feyenoord moet dan wel de veiligheid rondom het stadion waarborgen) of gewoon op neutraal terrein. 

We kunnen toch niet zomaar een speelagenda verneuken, Ajax en de fans benadelen omdat er een stelletje hufters zich keer op keer misdragen in Rotterdam.  Nee Feyenoord als club weet dat 1 keer per jaar Ajax op bezoek komt, en het is vooral Feyenoord's probleem om te zorgen dat dit goed gaat en dat Ajax veilig in en uit kan. Dat probleem hoeven ze Ajax en de rest van Nederland niet in de schoenen te schuiven.

Voordat Feyenoorders over vorig jaar beginnen in de Arena, volgens mij weten jullie dondersgoed dat dit niet tegen de club Feyenoord of zijn spelers was gericht, maar op de eigen club, de eigen bestuurders. 

Je doet hiermee wel een mooie gooi naar de MU Award voor domste post van het jaar. Chapeau daarvoor.

Een paar punten:

• Ajax mag geen slachtoffer worden van de politiestaking maar Feyenoord wel? Totaal hypocriet. 
  • Je hebt het over dat Ajax en de fans benadeeld worden. Serieus? Wat dacht je van de Feyenoordsupporters die door deze beslissing een (halve) dag vrij moeten nemen om op een woensdagavond naar de Kuip te kunnen? Ajaxfans hoeven enkel op een andere dag de tv aan te zetten. Poeh poeh!
  • Ajax komt 1x per jaar naar Rotterdam en Feyenoord zorgt dat dit veilig kan plaatsvinden in samenspraak met de veiligheidsdriehoek. Als die veiligheidsdriehoek niet of onvolledig beschikbaar is door stakingen kun je dat Feyenoord echt onmogelijk in de schoenen schuiven. 
  • Geen enkele Nederlandse burgemeester zou een risicowedstrijd zonder politie door laten gaan. Dat heeft niets met Feyenoord of Rotterdam in specifieke zin te maken. Ik ben het met je eens dat de politie-inzet in Rotterdam rondom de Klassieker buitensporig is, maar dit weekend was er helemaal géén politie geweest. Niemand laat zoiets doorgaan. Wees eens realistisch. 
  • Je doet alsof Ajax als enige club nu een lastige week in de schoenen geschoven krijgt. Dat is gewoon niet waar; Feyenoord speelt op zondag uit bij Utrecht en na de klassieker op zaterdagmiddag al thuis tegen AZ. Dat vind ik per saldo vergelijkbaar met Willem II en PSV thuis. Het is prima dat je van mening bent dat Ajax het er niet makkelijker op heeft gekregen, maar dat is écht geen eenzijdig probleem. 
  • Je haalt het zelf al aan, maar vorig jaar is de wedstrijd gestaakt in Amsterdam door herhaaldelijk wangedrag van de thuissupporters. Dat werd gedaan om een grotere vernedering tegen de aartsrivaal te voorkomen, al haal jij er liever andere zaken bij. Als je de balk in je eigen oog niet eens op waarde schat, waarom zou je dan over andermans splinter beginnen?
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Urbeto:
  • Ajax mag geen slachtoffer worden van de politiestaking maar Feyenoord wel? Totaal hypocriet. 

Ajacieden misdroegen zich niet, Feyenoorders wel.

• Je hebt het over dat Ajax en de fans benadeeld worden. Serieus? Wat dacht je van de Feyenoordsupporters die door deze beslissing een (halve) dag vrij moeten nemen om op een woensdagavond naar de Kuip te kunnen? Ajaxfans hoeven enkel op een andere dag de tv aan te zetten. Poeh poeh!

Is de eigen schuld van de Feyenoorders.

• Ajax komt 1x per jaar naar Rotterdam en Feyenoord zorgt dat dit veilig kan plaatsvinden in samenspraak met de veiligheidsdriehoek. Als die veiligheidsdriehoek niet of onvolledig beschikbaar is door stakingen kun je dat Feyenoord echt onmogelijk in de schoenen schuiven. 

Moeten de fans zich maar gedragen.

• Geen enkele Nederlandse burgemeester zou een risicowedstrijd zonder politie door laten gaan. Dat heeft niets met Feyenoord of Rotterdam in specifieke zin te maken. Ik ben het met je eens dat de politie-inzet in Rotterdam rondom de Klassieker buitensporig is, maar dit weekend was er helemaal géén politie geweest. Niemand laat zoiets doorgaan. Wees eens realistisch. 

Omdat Feyenoorders zich niet kunnen gedragen.

• Je doet alsof Ajax als enige club nu een lastige week in de schoenen geschoven krijgt. Dat is gewoon niet waar; Feyenoord speelt op zondag uit bij Utrecht en na de klassieker op zaterdagmiddag al thuis tegen AZ. Dat vind ik per saldo vergelijkbaar met Willem II en PSV thuis. Het is prima dat je van mening bent dat Ajax het er niet makkelijker op heeft gekregen, maar dat is écht geen eenzijdig probleem. 

Ook de schuld van de eigen supporters, is de minste straf die Feyenoord kan krijgen.

• Je haalt het zelf al aan, maar vorig jaar is de wedstrijd gestaakt in Amsterdam door herhaaldelijk wangedrag van de thuissupporters. Dat werd gedaan om een grotere vernedering tegen de aartsrivaal te voorkomen, al haal jij er liever andere zaken bij. Als je de balk in je eigen oog niet eens op waarde schat, waarom zou je dan over andermans splinter beginnen?

Die wedstrijd is zonder publiek uitgespeeld, had nu ook gemoeten.

Heb ff het handboek erbij gehaald en denk dat ik wel aardig in de buurt kom van de te verwachten reactie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Urbeto:

Je doet hiermee wel een mooie gooi naar de MU Award voor domste post van het jaar. Chapeau daarvoor.

Een paar punten:

Je doet enorm huilie huilie, oh wat zijn die Rotterdammers zielig.

Of waren het Amsterdammers die van Rotterdam een soort Afghanistan maken als Ajax op bezoek komt?

Het gaat om het volgende:

Deze wedstrijd had alleen vandaag door kunnen gaan zonder publiek of op neutraal terrein, maar uiteraard durft de KNVB zo'n beslissing niet te nemen, en dat Feyenoord nadeel heeft aan een lege kuip? Niet ons probleem. Snap je het nu wel?

bewerkt door cimbomcu
Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei cimbomcu:

Of waren het Amsterdammers die van Rotterdam een soort Afghanistan maken als Ajax op bezoek komt?

Deze wedstrijd had alleen vandaag door kunnen gaan zonder publiek of op neutraal terrein, maar uiteraard durft de KNVB zo'n beslissing niet te nemen, en dat Feyenoord nadeel heeft aan een lege kuip? Niet ons probleem. Snap je het nu wel?

Je bent echt volledig geschift als je denkt dat een wedstrijd zonder publiek of op neutraal terrein voor minder politieinzet had gezorgd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zou mooi zijn met dit soort slappe schijn oplossingen dat de politie dan op woensdagavond weer gaat staken.

Zo moeilijk is het niet. De KNVB vraagt ruim op tijd of Feyenoord de thuiswedstrijd tegen Ajax zonder ongeregeldheden kan organiseren? Is dat iets waar ze geen ja op kunnen zeggen? Dan wordt Feyenoord Ajax voortaan met lege tribunes gespeeld of op neutraal terrein.

Het moet eens afgelopen zijn om hele agenda's te veranderen, waar de hele competitie en alle 18 clubs last van hebben omdat er zoveel haat is van de supporters van één club.

Ik denk dat de politie inzet in iedergeval veel minder veel nodig is in bijvoorbeeld Alkmaar dan in hartje Rotterdam @PJHoutman

bewerkt door cimbomcu
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei cimbomcu:

Zou mooi zijn met dit soort slappe schijn oplossingen dat de politie dan op woensdagavond weer gaat staken.

Zo moeilijk is het niet. De KNVB vraagt ruim op tijd of Feyenoord de thuiswedstrijd tegen Ajax zonder ongeregeldheden kan organiseren? Is dat iets waar ze geen ja op kunnen zeggen? Dan wordt Feyenoord Ajax voortaan met lege tribunes gespeeld of op neutraal terrein.

Het moet eens afgelopen zijn om hele agenda's te veranderen, waar de hele competitie en alle 18 clubs last van hebben omdat er zoveel haat is van de supporters van één club.

Je vergeet ADO en Utrecht en zal vast nog een paar clubs vergeten.

bewerkt door sennid
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei cimbomcu:

Er is hier één iemand die huilie huilie doet en ik schaar mezelf daar niet onder. 

Dat de wedstrijd geen doorgang kon vinden is noch de schuld van Feyenoord of Ajax. De politie staakt. Zonder politie-inzet geen risicowedstrijd. Daarbij maakt het niet uit of het Dordrecht - ADO of Feyenoord - Ajax betreft; een burgemeester geeft er gewoon nooit zijn fiat voor. Jij probeert te schetsen dat dit alleen maar door de grote boze, losgeslagen Feyenoorders komt maar dat argument raakt kant noch wal als je enige kennis hebt van hoe risicowedstrijden georganiseerd worden. 

Je alternatieven zijn even waanzinnig. Denk je dat er op neutraal terrein geen supporters op de wedstrijd waren afgekomen? Of dat er zonder publiek geen mensen richting de Kuip trekken om de ploeg van buiten te steunen? Zonder politie-inzet kan deze wedstrijd geen doorgang vinden in welke vorm dan ook. Ook zorgen de alternatieven die je aandraagt voor significante competitievervalsing. Feyenoord kan er niets aan doen dat de politie vandaag staakt. Waarom zou het dan wel haar thuisvoordeel in de grootste thuiswedstrijd van het jaar weg moeten geven? Kom eens bij zinnen man. 

Doe je Ajaxbril af en kijk eens objectief naar de situatie. Snap je het nu wel? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Urbeto:

Er is hier één iemand die huilie huilie doet en ik schaar mezelf daar niet onder. 

Dat de wedstrijd geen doorgang kon vinden is noch de schuld van Feyenoord of Ajax. De politie staakt. Zonder politie-inzet geen risicowedstrijd. Daarbij maakt het niet uit of het Dordrecht - ADO of Feyenoord - Ajax betreft; een burgemeester geeft er gewoon nooit zijn fiat voor. Jij probeert te schetsen dat dit alleen maar door de grote boze, losgeslagen Feyenoorders komt maar dat argument raakt kant noch wal als je enige kennis hebt van hoe risicowedstrijden georganiseerd worden. 

Je alternatieven zijn even waanzinnig. Denk je dat er op neutraal terrein geen supporters op de wedstrijd waren afgekomen? Of dat er zonder publiek geen mensen richting de Kuip trekken om de ploeg van buiten te steunen? Zonder politie-inzet kan deze wedstrijd geen doorgang vinden in welke vorm dan ook. Ook zorgen de alternatieven die je aandraagt voor significante competitievervalsing. Feyenoord kan er niets aan doen dat de politie vandaag staakt. Waarom zou het dan wel haar thuisvoordeel in de grootste thuiswedstrijd van het jaar weg moeten geven? Kom eens bij zinnen man. 

Doe je Ajaxbril af en kijk eens objectief naar de situatie. Snap je het nu wel? 

Dat jij na jarenlange ellende nog steeds beweert dat het niet de schuld is van Feyenoord en zijn fans vind ik juist een prototype van je Feyenoord bril niet willen zetten.

Tuurlijk komt de aflassing vanwege het feit dat de politie staakt. Maar volgens mij weten wij beide dat er een groter probleem achter zit, namelijk het niet waarborgen van de veiligheid van Ajax als ze op bezoek komen bij Feyenoord.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei cimbomcu:

Kom met feiten, niet met oneliners

Waarom dan? Je hebt geen idee waarover je praat en het is niet mijn taak om je bij te praten, want de stelligheid waarmee je hier weer loopt te raaskallen zegt meer dan genoeg. 

Je had na mijn eerste post de kans om vragen te stellen, maar toen besloot je weer jouw mening als feit te stellen. Dan zoek je het maar uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei cimbomcu:

Dat jij na jarenlange ellende nog steeds beweert dat het niet de schuld is van Feyenoord en zijn fans vind ik juist een prototype van je Feyenoord bril niet willen zetten.

Tuurlijk komt de aflassing vanwege het feit dat de politie staakt. Maar volgens mij weten wij beide dat er een groter probleem achter zit, namelijk het niet waarborgen van de veiligheid van Ajax als ze op bezoek komen bij Feyenoord.

Laten we het even omdraaien om bij de essentie te blijven. Ik beweer dat de wedstrijd niet doorgaat door de politiestaking. Dat is tamelijk evident. Deze staking is absoluut niet de schuld van Feyenoord. Dat de wedstrijd niet doorgaat kan dus nooit de schuld van Feyenoord zijn en dus hoeft Feyenoord er ook niet onevenredig veel schade aan te ondervinden, hoe graag jij dat ook had gezien. 

Ik ben ondanks jouw lege beschuldigingen realistisch genoeg om te weten dat er (te veel) voorzorgsmaatregelen nodig zijn om Ajax in de Kuip te ontvangen. Onderaan de streep is dat hier alleen niet de discussie. De discussie is dat je geen enkele risicowedstrijd zonder politie kunt organiseren in Nederland. De mate waarop politie bij de ene of andere risicowedstrijd wordt ingezet is daarbij niet relevant in deze discussie; we hebben het immers over een totale afwezigheid van de politie. Jij zou Feyenoord het liefst héél hard straffen voor de gang van zaken van dit weekend, maar het is eenieder inmiddels wel duidelijk dat je daarin door geen enkele vorm van realiteitszin afgeremd wordt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

58 minuten geleden zei Urbeto:

Laten we het even omdraaien om bij de essentie te blijven. Ik beweer dat de wedstrijd niet doorgaat door de politiestaking. Dat is tamelijk evident. Deze staking is absoluut niet de schuld van Feyenoord. Dat de wedstrijd niet doorgaat kan dus nooit de schuld van Feyenoord zijn en dus hoeft Feyenoord er ook niet onevenredig veel schade aan te ondervinden, hoe graag jij dat ook had gezien. 

Ik ben ondanks jouw lege beschuldigingen realistisch genoeg om te weten dat er (te veel) voorzorgsmaatregelen nodig zijn om Ajax in de Kuip te ontvangen. Onderaan de streep is dat hier alleen niet de discussie. De discussie is dat je geen enkele risicowedstrijd zonder politie kunt organiseren in Nederland. De mate waarop politie bij de ene of andere risicowedstrijd wordt ingezet is daarbij niet relevant in deze discussie; we hebben het immers over een totale afwezigheid van de politie. Jij zou Feyenoord het liefst héél hard straffen voor de gang van zaken van dit weekend, maar het is eenieder inmiddels wel duidelijk dat je daarin door geen enkele vorm van realiteitszin afgeremd wordt. 

Dat deze wedstrijd zo risicovol wordt gezien komt volgens mij wel door bepaalde incidenten, en die is helaas voor jullie Feyenoorders in het algemeen redelijk eenzijdig in deze tweestrijd.  

Dat andere wedstrijden wel door kunnen gaan zonder politie inzet maar deze niet, versterkt mijn beeld. Ik heb niks te maken met andere risicowedstrijden, dat is allemaal net zo veel flauwekul en onzin dat dit allemaal nodig is. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei cimbomcu:

Dat andere wedstrijden wel door kunnen gaan zonder politie inzet maar deze niet, versterkt mijn beeld. Ik heb niks te maken met andere risicowedstrijden, dat is allemaal net zo veel flauwekul en onzin dat dit allemaal nodig is. 

1 uur geleden zei Urbeto:

Jij zou Feyenoord het liefst héél hard straffen voor de gang van zaken van dit weekend, maar het is eenieder inmiddels wel duidelijk dat je daarin door geen enkele vorm van realiteitszin afgeremd wordt. 

Het is in ieder geval prettig dat we niet nog een nieuw bericht hoeven te wijden aan deze discussie. Kom maar weer een keer in discussie als je wel bereid bent naar rationele argumenten te luisteren. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei cimbomcu:

Dat deze wedstrijd zo risicovol wordt gezien komt volgens mij wel door bepaalde incidenten, en die is helaas voor jullie Feyenoorders in het algemeen redelijk eenzijdig in deze tweestrijd.  

Dus jij wilt dat alle risico wedstrijden in de wereld zonder politie worden gespeeld?

Maar Cim heeft gewoon een pleurishekel aan Feyenoord en Feyenoorders en wilt gewoon niet toegeven dat zijn antwoorden nergens op slaan.

En mij kan je niet pakken want ik ben een neutrale supporter graag naar het spelletje kijkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites