Satyr Geplaatst 20 mei 2021 Share Geplaatst 20 mei 2021 5 minuten geleden zei 19CH98: Waarom heb je in hemelsnaam een regelement als je je er toch niks van aantrekt? Wedstrijd hoeft zeker niet op papier afgedaan wat mij betreft maar dit lijkt mij logisch dat de wedstrijd dan van locatie wordt verplaatst. Speel in Den Haag ofzo. Of in Zeist. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MetalMichael Geplaatst 20 mei 2021 Share Geplaatst 20 mei 2021 Utrecht staat in zijn recht, op basis van de regelementen denk ik, maar er zal wel ergens een bepaling zijn dat de KNVB bij uitzonderingen anders mag beslissen. Bij Utrecht natuurlijk veel oud zeer met de bekerfinale van vorig jaar die werd geschrapt en het ticket dat daarna via de competitie aan Feyenoord toeviel. Wel lichtelijk hypocriet dat ze nu doen waar ze Feyenoord en de KNVB vorig jaar van beschuldigden. Komt toch een beetje neer op van die FB schreeuwers die dierenmishandeling zó erg vinden dat ze de daders dood willen martelen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 20 mei 2021 Share Geplaatst 20 mei 2021 Je zou van Utrecht ook wel enige flexibiliteit mogen verwachten in de huidige pandemie. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
19CH98 Geplaatst 20 mei 2021 Share Geplaatst 20 mei 2021 3 minuten geleden zei Satyr: Speel in Den Haag ofzo. Of in Zeist. Bijvoorbeeld, niet zo moeilijk doen allemaal. Regels zijn regels en als je het er niet mee eens bent had je dat voor het seizoen kunnen zeggen lijkt mij. Zal mij trouwens niks verbazen als de regel veranderd na dit seizoen omdat het deels een kromme regel is natuurlijk maar je kan niet 2 dagen voor de wedstrijd opeens de regels veranderen omdat het zo uitkomt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
19CH98 Geplaatst 20 mei 2021 Share Geplaatst 20 mei 2021 2 minuten geleden zei MetalMichael: Utrecht staat in zijn recht, op basis van de regelementen denk ik, maar er zal wel ergens een bepaling zijn dat de KNVB bij uitzonderingen anders mag beslissen. Bij Utrecht natuurlijk veel oud zeer met de bekerfinale van vorig jaar die werd geschrapt en het ticket dat daarna via de competitie aan Feyenoord toeviel. Wel lichtelijk hypocriet dat ze nu doen waar ze Feyenoord en de KNVB vorig jaar van beschuldigden. Komt toch een beetje neer op van die FB schreeuwers die dierenmishandeling zó erg vinden dat ze de daders dood willen martelen. Waarom zou dit een uitzondering zijn dan? Als ik AD goed begrijp is dit precies wat er in de regelementen staat. Politie/Burgermeester verbied wedstrijd dus dan ergens anders. Daarnaast ging het ticket van de bekerfinale naar Willem II als ik het mij goed herriner en heeft Feyenoord er niks mee te maken gehad. Die haalden sowieso al Europees vorig seizoen. Tot slot, los dat ik niet begrijp wat er hypocriet is aan de regels volgen zou ik als club ook al het voordeel aanpakken wat ik kan krijgen. Staan toch enkele miljoenen op het spel wat gewoon een groot deel van de begroting is voor FC Utrecht. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Urbeto Geplaatst 20 mei 2021 Share Geplaatst 20 mei 2021 Lijkt me dat Utrecht geen poot heeft om op te staan. En terecht, overigens. Enige redelijkheid mag wel verwacht worden. Daar staat de kwestie van vorig jaar gewoon los van. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satyr Geplaatst 20 mei 2021 Share Geplaatst 20 mei 2021 Maar waarom NU pas die omzetting? Er is al maanden en maanden bekend dat het ESF in Rotterdam is en een week dat er een Rotterdamse club in de finale komt. Met de grote kans dat het Feyenoord is. Had dan afgelopen maandag gezegd: Mocht Feyenoord winnen, dan gaan we naar zondag ivm het ESF. Dan zal niemand er echt een probleem mee hebben. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Urbeto Geplaatst 20 mei 2021 Share Geplaatst 20 mei 2021 3 minuten geleden zei Satyr: Maar waarom NU pas die omzetting? Er is al maanden en maanden bekend dat het ESF in Rotterdam is en een week dat er een Rotterdamse club in de finale komt. Met de grote kans dat het Feyenoord is. Had dan afgelopen maandag gezegd: Mocht Feyenoord winnen, dan gaan we naar zondag ivm het ESF. Dan zal niemand er echt een probleem mee hebben. Heb totaal niet de indruk dat het Utrecht om de timing gaat. Die komen zeuren omdat ze nog boos zijn over vorig jaar en het nu op deze manier proberen te regelen. Erg kinderachtig, maar dat is mijn bescheiden mening natuurlijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
19CH98 Geplaatst 20 mei 2021 Share Geplaatst 20 mei 2021 10 minuten geleden zei Urbeto: Lijkt me dat Utrecht geen poot heeft om op te staan. En terecht, overigens. Enige redelijkheid mag wel verwacht worden. Daar staat de kwestie van vorig jaar gewoon los van. Ik ben geen rechter maar ik vind het Songfestival geen bijzondere omstandigheid. Kan zijn omdat ik er zelf geen klap aan vind maar ook omdat het dus al lang van tevoren bekend is. Als je punt 3 leest staat er "gevallen waarin niet is voorzien". Het lijkt mij dat door de andere regels die zijn opgenomen dat dit een geval is waarin wel voorzien is. Dat het een Songfestival is maakt niet uit lijkt mij maar het feit dat de politie/burgermeester een wedstrijd verbied is gewoon voorzien in de regelementen als ik het zo lees. Dus lijkt mij dit artikel 15 in deze situatie totaal niet relevant. Ik denk meer dat dit artikel was gemaakt voor gevallen als een aanslag of iets dergelijks, niet een "planbaar" iets Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Urbeto Geplaatst 20 mei 2021 Share Geplaatst 20 mei 2021 Dat er publiek bij de wedstrijd en het Songfestival mag zijn is wel tamelijk onvoorzien en pas recentelijk besloten natuurlijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin. Geplaatst 20 mei 2021 Share Geplaatst 20 mei 2021 Feit blijft dat het wel gewoon onhandigheid weer van de KNVB is en ja Utrecht gedraagt zich natuurlijk ook kleinzerig. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 20 mei 2021 Share Geplaatst 20 mei 2021 Zie de rechter het besluit echt niet terugdraaien. Desbetreffend artikel geeft de KNVB beoordelingsvrijheid om wanneer noodzakelijk af te wijken van het reglement. KNVB moet hierbij ook een redelijke belangenafweging maken. Het belang van Utrecht dat die wedstrijd zaterdag ipv zondag gespeeld word is er totaal niet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satyr Geplaatst 20 mei 2021 Share Geplaatst 20 mei 2021 1 minuut geleden zei Regis: Zie de rechter het besluit echt niet terugdraaien. Desbetreffend artikel geeft de KNVB beoordelingsvrijheid om wanneer noodzakelijk af te wijken van het reglement. KNVB moet hierbij ook een redelijke belangenafweging maken. Het belang van Utrecht dat die wedstrijd zaterdag ipv zondag gespeeld word is er totaal niet. Ehm, die zijn er met de planning en voorbereiding vanuit gegaan dat er zaterdag gespeeld wordt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
19CH98 Geplaatst 20 mei 2021 Share Geplaatst 20 mei 2021 9 minuten geleden zei Urbeto: Dat er publiek bij de wedstrijd en het Songfestival mag zijn is wel tamelijk onvoorzien en pas recentelijk besloten natuurlijk. Oke daar heb je een punt, maar dit regelement is natuurlijk opgesteld aan het begin van het seizoen toen de algemene verwachting was dat de tweede seizoenshelft weer met volle stadions gespeeld zou worden. Kan ook zijn dat ik dit teveel door een Utrecht bril bekijk, ben in een dorp vlakbij Utrecht opgegroeid dus is de tweestrijd Feyenoord - Utrecht kies ik al snel de kant van FC Utrecht. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 20 mei 2021 Share Geplaatst 20 mei 2021 5 minuten geleden zei Satyr: Ehm, die zijn er met de planning en voorbereiding vanuit gegaan dat er zaterdag gespeeld wordt. Ofwel geen/nihil belang. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vitesse88 Geplaatst 20 mei 2021 Share Geplaatst 20 mei 2021 25 minuten geleden zei Urbeto: Dat er publiek bij de wedstrijd en het Songfestival mag zijn is wel tamelijk onvoorzien en pas recentelijk besloten natuurlijk. Dan spelen ze maar zonder publiek (vind dit sowieso bijzonder en eigenlijk oneerlijk maar dat is een andere discussie). Begrijp Utrecht ergens hier wel in. KNVB heeft weer eens de boel niet op orde. Niet de eerste keer dat ze dit gebeurd. En Utrecht voelt zich gewoon nog genaaid door vorig jaar. Denk ook dat het niet zo zeer richting Feyenoord is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MetalMichael Geplaatst 20 mei 2021 Share Geplaatst 20 mei 2021 Zonder publiek heb je nog steeds politie nodig. En dan niet alleen met vorige week in je achterhoofd, maar sowieso politie op stand-by. Het gaat trouwens ook niet meteen om miljoenen, dan moet je wel ver in de CL komen. Zou me niets verbazen als je een verre Oostblok wedstrijd loot, dat je er dan er op toelegt als je hem verliest. Maar goed, de KNVB heeft deze shitshow veroorzaakt, ik kijk met veel leedvermaak hoe ze het op gaan proberen te lossen zonder slaande ruzie met Utrecht. Als het maar niet ten koste gaat van Feyenoord. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 20 mei 2021 Share Geplaatst 20 mei 2021 2 uur geleden zei 19CH98: Oke daar heb je een punt, maar dit regelement is natuurlijk opgesteld aan het begin van het seizoen toen de algemene verwachting was dat de tweede seizoenshelft weer met volle stadions gespeeld zou worden. Kan ook zijn dat ik dit teveel door een Utrecht bril bekijk, ben in een dorp vlakbij Utrecht opgegroeid dus is de tweestrijd Feyenoord - Utrecht kies ik al snel de kant van FC Utrecht. De algemene verwachting was waarschijnlijk niet dat die wedstrijd in Rotterdam gehouden zou moeten worden Maar laten we eerlijk zijn, de enige reden waarom FC Utrecht hier boos over is, is omdat ze nu in de Kuip met Feyenoord-publiek moeten spelen en ze dachten dat ze misschien een voordeeltje konden snoepen door neutraal terrein te pakken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 20 mei 2021 Share Geplaatst 20 mei 2021 Ga gewoon zeggen. Hadden 2 duels moeten doen of helemaal geen publiek. Of minimaal 200-300 uitfans moeten doen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
19CH98 Geplaatst 20 mei 2021 Share Geplaatst 20 mei 2021 Dat de wedstrijd wel/niet in Rotterdam gespeeld zou worden maakt niet uit, maakt niet uit welke stad het om gaat de politie/burgermeester kan altijd een wedstrijd verbieden. Als dat gebeurd dan kom je dus inderdaad op een wedstrijd op neutraal terrein uit of in uiterste nood een reglementaire nederlaag. Niet dat ik het met de regels eens ben, zolang het in hetzelfde weekend gespeeld kan worden vind ik het geen probleem. Maar regels zijn regels, waarom stel je anders in hemelsnaam zo'n regelement op als KNVB zijnde als je vervolgens toch weer je eigen ding doet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 20 mei 2021 Share Geplaatst 20 mei 2021 De KNVB doet dus niet hun eigen ding. Ze volgen hun eigen reglement. Staat nu ook een lachwekkend verhaaltje in de T dat Utrecht het gevoel heeft dat Gudde nog altijd het belang van Feyenoord dient. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satyr Geplaatst 20 mei 2021 Share Geplaatst 20 mei 2021 Een vriend van mij zit in de juridische zaken en hij zegt dit: Het probleem is en is voor Feyenoord Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 20 mei 2021 Share Geplaatst 20 mei 2021 Okay, maar er is een andere factor die wél recent is opgekomen; als deze wedstrijd/het Songfestival zonder publiek zou zijn gedaan was er niets aan de hand geweest, maar plots mogen zowel het Songfestival als deze wedstrijd met publiek. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vitesse88 Geplaatst 20 mei 2021 Share Geplaatst 20 mei 2021 (bewerkt) 1 uur geleden zei PJHoutman: De algemene verwachting was waarschijnlijk niet dat die wedstrijd in Rotterdam gehouden zou moeten worden Maar laten we eerlijk zijn, de enige reden waarom FC Utrecht hier boos over is, is omdat ze nu in de Kuip met Feyenoord-publiek moeten spelen en ze dachten dat ze misschien een voordeeltje konden snoepen door neutraal terrein te pakken. Het is sowieso belachelijk dat er maar 1 pot gespeeld wordt. Hoogstgeplaatste ploeg heeft al het thuisvoordeel, alleen thuispubliek erbij nog een voordeel. Ik begrijp Utrecht wel, heeft denk ik verder weinig met Feyenoord te maken. Al lees ik nu veel dat Feyenoord niet echt solidair was betreft de bekerfinale. Maar vooropgesteld is dat vooral in dit geval de knvb weer eens hard faalt en dat ze hier niet over nagedacht hebben. Geen rekening gehouden met evt Feyenoord in de playoffs. Ze weten bij de knvb al een geruime tijd dat het songfestival op zaterdag de 22e gehouden wordt. Dan plan je toch sowieso lekker de finale op zondag. Overigens vind ik die Gudde sowieso al ongeschikt na het debacle van vorig jaar. Al lijkt de genoemde opvolger ook weinig soeps 20 mei 2021 bewerkt door Vitesse88 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 20 mei 2021 Share Geplaatst 20 mei 2021 2 minuten geleden zei Vitesse88: Het is sowieso belachelijk dat er maar 1 pot gespeeld wordt. Hoogstgeplaatste ploeg heeft al het thuisvoordeel, alleen thuispubliek erbij nog een voordeel. Ik begrijp Utrecht wel, heeft denk ik verder weinig met Feyenoord te maken. Al lees ik nu veel dat Feyenoord niet echt solidair was betreft de bekerfinale. Maar vooropgesteld is dat vooral in dit geval de knvb weer eens hard faalt en dat ze hier niet over nagedacht hebben. Geen rekening gehouden met evt Feyenoord in de playoffs. Ze weten bij de knvb al een geruime tijd dat het songfestival op zaterdag de 22e gehouden wordt. Dan plan je toch sowieso lekker de finale op zondag. Overigens vind ik die Gudde sowieso al ongeschikt na het debacle van vorig jaar. Al lijkt de genoemde opvolger ook weinig soeps Voor zover ik heb gelezen heeft Feyenoord meerdere malen de KNVB verzocht om de bekerfinale dit seizoen te spelen (in ieder geval toen het er op leek dat dat 'gewoon' met publiek zou kunnen). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten