Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Eredivisie Topic

FC-Breda

Aanbevolen berichten

4 minuten geleden zei Jaspeeer123:

Wat vinden de Nederlanders hier van Dessers?

Mijn clubbie zou al een 2 bod neerleggen momenteel

Hij heeft een topseizoen gedraaid. Daarvoor bij Utrecht was hij niet indrukwekkend.

Welke club?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heracles is wat dat betreft ook wel echt een zuinige club hoor. Hebben niet voor niets nog kunstgras en willen er niets van weten over te stappen naar normaal gras. Weten echt wel dondersgoed dat ze daarmee een dik voordeel hebben, niet alleen financieel, maar ook dat het bij thuiswedstrijden gemakkelijker wordt te winnen. Beetje vies, maarja.

bewerkt door Rogier.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Rogier.:

Heracles is wat dat betreft ook wel echt een zuinige club hoor. Hebben niet voor niets nog kunstgras en willen er niets van weten over te stappen naar normaal gras. Weten echt wel dondersgoed dat ze daarmee een dik voordeel hebben, niet alleen financieel, maar ook dat het bij thuiswedstrijden gemakkelijker wordt te winnen. Beetje vies, maarja.

Is dat niet ook omdat Ten Cate in die teringzooi handelt?

bewerkt door Rogier.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hij zou bij ons 2de spits worden. 6mil wel erg veel geld dan ja:classic_blush:. Maar is dan wel weer een voetbalbelg extra en als je zo iemand moet gaan weghalen bij een andere Belgische club betaal je ook al snel 2 mil euro meer puur omdat hij Belg is. 

We zullen zien wat het wordt. Is in ieder geval ook wel een jongen van de streek hier( of toch dezelfde provincie). Is ook altijd mooi om zo iemand er bij te hebben.

bewerkt door Jaspeeer123
Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei PJHoutman:

Is dat niet ook omdat Ten Cate in die teringzooi handelt?

Die zijn natuurlijk hun hoofdsponsor niet meer, maar ze hebben wel korting gekregen bij de aanleg ja. Een eventuele 'stop' op kunstgrasvelden zal dan ook vanuit de KNVB moeten komen. 

Overigens is dat een andere discussie dan het bedrag dat ze voor Dessers vragen. Elke club probeert nou eenmaal een groot bedrag te vragen voor haar sterspelers. De situatie maakt het natuurlijk een stuk makkelijker; 2 jaar contract, topscorer ED, Belg. Maar 6 miljoen is wel aan de hoge kant in deze coronasituatie.

----

Kleine diepteverhaaltje wat betreft de voordelen van het gebruik van kunstgras:

Het komt er op neer (dat hebben ze zelf ook aangegeven in interviews) dat het ze geld oplevert om in spelers te stoppen. Hoe meer geld er in spelers gestopt kan worden, hoe meer punten er uit een begroting gehaald kunnen worden. De spelerssalarissen alleen al zijn genoeg om ruwweg 90% van de spreiding van het sportieve succes te bepalen. Dusja, als jij van 50% van je omzet in spelerssalarissen, naar 60% kan gaan door kunstgras te gebruiken, kan dat gewoon een aantal plekken opleveren. Los van de andere voordelen die je geniet als ploeg die zijn thuiswedstrijden op kunstgras speelt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

https://nos.nl/collectie/13840/artikel/2335075-az-eist-koppositie-op-via-procedure-bij-uefa

Citaat

AZ is een procedure gestart bij de UEFA om de koppositie in de eredivisie toegewezen te krijgen. De club uit Alkmaar hoopt op die manier het Champions League-ticket van Ajax over te nemen. Dat blijkt uit documenten die in handen zijn van het tijdschrift Quote.

De KNVB besloot een maand geleden officieel een punt te zetten achter de competitie en wees daarbij Ajax op basis van doelsaldo aan als nummer één. AZ, dat evenveel punten had als Ajax, maar wel beide competitieduels van de Amsterdammers won, eindigde zodoende als tweede.

AZ laat in een brief aan de UEFA weten dat doelsaldo geen objectieve maatstaf is en dat het onderlinge resultaat met Ajax een betere afspiegeling is van de krachtsverhoudingen.

De KNVB zegt in een reactie niet terug te komen op het eerder genomen besluit dat Ajax rechtstreeks naar de Champions League gaat en AZ naar de voorronde.

"De UEFA heeft de KNVB op de hoogte gebracht en AZ naar ons doorverwezen. Wij hebben AZ laten weten dat er voor ons niets is veranderd. Wij hebben de verdeling van de Europese tickets doorgegeven op basis van drie criteria: transparantie, objectiviteit en sportiviteit. Wij houden de ranglijst aan en op nummer één staat Ajax."

AZ is niet bereikbaar voor commentaar.

Ongekend. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik

1 uur geleden zei Satyr:

Ja, Ons Aller Ajax had zo'n poging nooooooit gewaagd ;e

Ik kan me inderdaad niet herinneren dat Ajax een procedure is gestart in 2007, wat jij?

Belachelijke, kinderachtige actie van de jankerds uit Alkmaar. Daar gaat je sympathieke imago.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Satyr:

Ja, Ons Aller Ajax had zo'n poging nooooooit gewaagd ;e

Die hadden dit nooit gedaan.  Niet op zo'n manier iig. Die hadden dit gewoon keurig netjes onderling afgehandeld.  Uit Alkmaar is sinds het begin af aan al geblèr dat Ajax,  de boel moet financieren, wat ze nog deels willen doen ook, echt te gek voor woorden.     Dan zo mes in de rug steken is echt walgelijk.    Buitendat komt dit geluid al een half seizoen uit de directiekamers van AZ opeens tellen de regels niet meer omdat het de jochies uit Alkmaar betreft.       

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry, Ajax zou dat inderdaad nooit doen. Excuses. Die zouden gewoon zeggen: AZ, hier hebben jullie een CL pouleplaats en een hoop centen. Mag je hebben.

Klinkt als Ajax ja.

Het voorbeeld van @cimbomcu ga ik maar niet op in, als je dat vergelijkt met dit, dan is een discussie zinloos he.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt net zoals AZ geen poot om op te staan om te zeggen dat Ajax dat wel zou doen, dus waar zeur je nog over gast @Satyr het gaat om AZ die dat doet, niet om Ajax. Een club van een beetje klasse gebruikt een virus niet als smoes om kampioen te worden.

bewerkt door cimbomcu
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei cimbomcu:

Je hebt net zoals AZ geen poot om op te staan om te zeggen dat Ajax dat wel zou doen, dus waar zeur je nog over gast @Satyr het gaat om AZ die dat doet, niet om Ajax. Een club van een beetje klasse gebruikt een virus niet als smoes om kampioen te worden.

AZ wil geen kampioen worden. Ze willen een CL ticket hebben, omdat ze twee keer van Ajax winnen in een competitie die niet afgelopen is.

Ik denk niet dat je het nog weet, maar er was één club die opzag tegen Utrecht - Ajax en dat was niet de thuisclub. Ajax zat in een dal en ik zeg niet dat ze daar hadden verloren, maar ook niet dat ze wel even hadden gewonnen.

AZ is dom als ze het niet proberen en Ajax had exact hetzelfde gedaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Satyr:

AZ wil geen kampioen worden. Ze willen een CL ticket hebben, omdat ze twee keer van Ajax winnen in een competitie die niet afgelopen is.

Ik denk niet dat je het nog weet, maar er was één club die opzag tegen Utrecht - Ajax en dat was niet de thuisclub. Ajax zat in een dal en ik zeg niet dat ze daar hadden verloren, maar ook niet dat ze wel even hadden gewonnen.

AZ is dom als ze het niet proberen en Ajax had exact hetzelfde gedaan.

Allemaal speculaties. Heb je helemaal niks aan.

En ook daar heb je geen bewijs voor.

Niet juridisch onderlegd jij denk ik, AZ wil een CL ticket op basis van reglementen die simpelweg niet bestaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hahaha, die Regis, dat is toch dat gefrustreerde ventje die schuimbekkend van het padje gaat als Ajax verliest van Getafe en dan donkere spelers van Getafe voor apen begint uit te maken?

Als er 10 miljoen+ op het spel staat met zo'n ticket had werkelijk waar ELKE club dit gedaan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En dan gaan we met z'n allen zeuren om solidariteit. Haha.  Utrecht die even aangeeft dat ze op basis van wetenschappelijk onderzoek boven WIllem 2 waren geëindigd als de competitie was uitgespeeld.

Jongens, het kan niet gekker zeg :-D:-D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Door deelname aan de Eredivisie, stem je wat mij betreft in met de voorwaarden die gelden. Dus ook dat doelsaldo boven onderling resultaat gaat. Zo gaat dat nou eenmaal in Nederland. Als het dan in je nadeel uitpakt, heb je pech. Had je maar in de andere wedstrijden meer moeten scoren. 

Je kan ook nog kijken naar welke wedstrijden béide clubs gespeeld hebben. Alleen die als geldig verklaren. Maarja, dat zullen ze in Alkmaar niet doen. Want Ajax zou daar (ook) hoger eindigen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Utrecht mag al helemaal niks zeggen, als je ziet tegen wie hun nog moesten en tegen wie Willem II nog moest, dan zou iedereen zeggen: 'Willem II heeft het makkelijkste programma'.

De bekerfinale had overigens best gespeeld kunnen worden, in een Duitse grensstad oid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ergens snap ik het punt van AZ wel. Weet je, doelsaldo is leuk maar ook niet een objectief beeld van het seizoen. Niet iedereen heeft dezelfde tegenstanders gehad. Wellicht heeft Ajax 2x rkc gehad, AZ niet (als voorbeeld). Maar als het reglement zegt doelsaldo dan moet je het daarbij laten als club. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

57 minuten geleden zei Vitesse88:

Ergens snap ik het punt van AZ wel. Weet je, doelsaldo is leuk maar ook niet een objectief beeld van het seizoen. Niet iedereen heeft dezelfde tegenstanders gehad. Wellicht heeft Ajax 2x rkc gehad, AZ niet (als voorbeeld). Maar als het reglement zegt doelsaldo dan moet je het daarbij laten als club. 

Het is overigens wel zo, dat als je alleen de wedstrijden zou tellen die beide teams hebben gehad, dat Ajax drie punten meer heeft. Dus AZ heeft het tegen 'de kleintjes' laten liggen. Twente en Sparta geloof ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites