delichris Geplaatst 24 februari Share Geplaatst 24 februari En Max reed gisteren van wat ik las niet eens op de zachte band. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 24 februari Share Geplaatst 24 februari 1 uur geleden zei De Raam: Gaat weer een leuk jaartje worden voor de Max en RB fans. Volgens de geruchten en data reed de RB rond in de laagst mogelijke engine mode en had Max amper degradatie, op alle banden Die gaat weer wat records scherper stellen dit jaar.. Zal wel goed zijn voor de sport weer zo'n jaar Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 24 februari Share Geplaatst 24 februari 1 uur geleden zei timpy00: Zal wel goed zijn voor de sport weer zo'n jaar Heb zo'n vermoeden dat het nog erger wordt dan vorig jaar Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 24 februari Share Geplaatst 24 februari Zonder iets aan de inspanning en prestaties af te willen doen, en ik vind F1 ook echt wel vrij tof, maar het is toch eigenlijk niet echt een volwaardige sport imo. Omdat sport voor mij gaat om een menselijke krachtmeting. En natuurlijk zijn er tal van sporten waar materiaal enorm van belang is. Maar ik ken geen sport waar verschillen in materiaal structureel dermate groot en bepalend zijn. En daarmee gaat het idee van een (min of meer) gelijkwaardige krachtmeting wel verloren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fantasy Geplaatst 24 februari Share Geplaatst 24 februari Niet om dit nu direct de grond in te boren (want ik gok dat de meningen hierover redelijk verdeeld zijn), maar met voetbal is dat toch exact net zo van invloed. De materialen en randvoorwaarden die pak 'm beet Manchester City en diens spelers tot hun beschikking hebben zijn beter dan die bij Excelsior of Helmond Sport, wat direct invloed heeft op de prestaties. Of laat ik het zo stellen, ik kan me niet voorstellen dat een Haaland dito prestaties en resultaten op de mat zou leggen bij een Excelsior of Helmond Sport, puur omdat de randvoorwaarden en materialen daar van mindere kwaliteit zijn dan hij nu gewend is. Plus, ik weet niet of je het trainingsschema van een F1-coureur wel eens gezien of gelezen hebt? Ga er maar aan staan hoor. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 24 februari Share Geplaatst 24 februari (bewerkt) 18 minuten geleden zei Fantasy: Niet om dit nu direct de grond in te boren (want ik gok dat de meningen hierover redelijk verdeeld zijn), maar met voetbal is dat toch exact net zo van invloed. De materialen en randvoorwaarden die pak 'm beet Manchester City en diens spelers tot hun beschikking hebben zijn beter dan die bij Excelsior of Helmond Sport, wat direct invloed heeft op de prestaties. Of laat ik het zo stellen, ik kan me niet voorstellen dat een Haaland dito prestaties en resultaten op de mat zou leggen bij een Excelsior of Helmond Sport, puur omdat de randvoorwaarden en materialen daar van mindere kwaliteit zijn dan hij nu gewend is. Plus, ik weet niet of je het trainingsschema van een F1-coureur wel eens gezien of gelezen hebt? Ga er maar aan staan hoor. Daarom zeg ik ook dat ik niets af wil doen aan de inspanning en de prestatie. En nee, natuurlijk zou Haaland niet hetzelfde presteren bij Excelsior of Helmond. Wat wel zo is, is dat Haaland ook op dat niveau gespeeld heeft, zich onderscheiden heeft en zo bij Man City terecht is gekomen. Dat geldt natuurlijk voor de toppers in de F1 ook. Maar waar het voor Hamilton, Russel, Leclerc etc nu feitelijk niet mogelijk is om Verstappen te kloppen, is het voor Dortmund wel mogelijk Bayern te kloppen. Of voor Arsenal om Man City te kloppen. Het verschil in de top wordt uiteindelijk op het veld gemaakt door de prestaties van de spelers. Dat is bij F1 imo niet in dezelfde mate vol te houden. PSV wordt kampioen omdat de spelers beter presteren (geïnstrueerd door de coach) dan die van de concurrentie. Niet omdat ze betere voetbalschoenen hebben of de keeper handschoenen met meer grip. Ik ga dus tot op zekere hoogte met je mee, maar 'exact zo van invloed' is imo echt niet het geval. 24 februari bewerkt door Hwb Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Richarð. Geplaatst 24 februari Auteur Share Geplaatst 24 februari (bewerkt) Het materiaal is niet uit zichzelf goed. Je koopt niet even een paar onderdelen bij elkaar. Er zit een enorm research team, je hebt ontwerpers, je hebt de coureur die moet kunnen ontdekken welke afstelling veranderd moet worden om er een beter resultaat uit te krijgen en dan heb je nog de monteurs die dat voor elkaar moeten weten te krijgen. Het is een te makkelijke take imo om het op het materiaal af te schuiven. 24 februari bewerkt door Richarð. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 24 februari Share Geplaatst 24 februari (bewerkt) 11 minuten geleden zei Hwb: Daarom zeg ik ook dat ik niets af wil doen aan de inspanning en de prestatie. En nee, natuurlijk zou Haaland niet hetzelfde presteren bij Excelsior of Helmond. Wat wel zo is, is dat Haaland ook op dat niveau gespeeld heeft, zich onderscheiden heeft en zo bij Man City terecht is gekomen. Dat geldt natuurlijk voor de toppers in de F1 ook. Maar waar het voor Hamilton, Russel, Leclerc etc nu feitelijk niet mogelijk is om Verstappen te kloppen, is het voor Dortmund wel mogelijk Bayern te kloppen. Of voor Arsenal om Man City te kloppen. Het verschil in de top wordt uiteindelijk op het veld gemaakt door de prestaties van de spelers. Dat is bij F1 imo niet in dezelfde mate vol te houden. PSV wordt kampioen omdat de spelers beter presteren (geïnstrueerd door de coach) dan die van de concurrentie. Niet omdat ze betere voetbalschoenen hebben of de keeper handschoenen met meer grip. Ik snap waar je vandaan komt maar je moet niet vergeten dat een F1 team uit honderden mensen bestaat, die samen een prestatie leveren. Dat wat je op TV ziet is enkel de kers op de taart. Het materiaal waar je naar refereert wordt geleverd door dat team van honderden mensen en dat is toch wezenlijk wél een soort van menselijke krachtmeting? Het team van Red Bull heeft gewoon een betere auto gebouwd dan de rest van de teams. Dan heb je nog strategie, pitstops, setups, interpretatie van data, etc. Voor de coureurs is je teammaat je directe concurrent, die gebruik maakt van hetzelfde materiaal. Ja, het materiaal is bepalend maar het materiaal wordt ook aangeleverd door te teams. Door de budgetcap heeft iedereen wat dat betreft gelijke kansen. Dus wellicht is de uitdaging in F1 juist wel groter dan de krachtmeting in het voetbal of andere sporten. Juist omdat je als atleet minder het verschil kunt maken. En dan heb je ook nog de verdeling van CFD en windtunnel uren. De topteams hebben het wat dat betreft zwaarder dan de kleinere teams. Om opnieuw te referen naar het voetbal, krijgt een Excelsior nooit die kans om dichter bij City te komen 24 februari bewerkt door De Raam Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 25 februari Share Geplaatst 25 februari 10 uur geleden zei De Raam: Ik snap waar je vandaan komt maar je moet niet vergeten dat een F1 team uit honderden mensen bestaat, die samen een prestatie leveren. Dat wat je op TV ziet is enkel de kers op de taart. Het materiaal waar je naar refereert wordt geleverd door dat team van honderden mensen en dat is toch wezenlijk wél een soort van menselijke krachtmeting? Het team van Red Bull heeft gewoon een betere auto gebouwd dan de rest van de teams. Dan heb je nog strategie, pitstops, setups, interpretatie van data, etc. Voor de coureurs is je teammaat je directe concurrent, die gebruik maakt van hetzelfde materiaal. Ja, het materiaal is bepalend maar het materiaal wordt ook aangeleverd door te teams. Door de budgetcap heeft iedereen wat dat betreft gelijke kansen. Dus wellicht is de uitdaging in F1 juist wel groter dan de krachtmeting in het voetbal of andere sporten. Juist omdat je als atleet minder het verschil kunt maken. En dan heb je ook nog de verdeling van CFD en windtunnel uren. De topteams hebben het wat dat betreft zwaarder dan de kleinere teams. Om opnieuw te referen naar het voetbal, krijgt een Excelsior nooit die kans om dichter bij City te komen Dat klopt. Dat weet ik ook. En ik vind het ook, van alle betrokkenen, razendknap. Ik vind F1 ook wel tof, geen enorme fan, maar ik volg het altijd wel. Het was van mij ook niet bedoeld als F1-bashen. Maar dat je als atleet minder het verschil kunt maken, doet voor mij wel afbreuk aan het sportieve element. Nu heeft elke sport dat tot op zekere hoogte (schaatsen heeft het bijvoorbeeld gehad met snellere pakken en vooral de klapschaats, bij wielrennen zit er ook verschil tussen verschillende fietsmerken), maar bij mijn weten is er geen sport waar de verschillen zo structureel en groot zijn als auto-/motorsport. Wat daarbij komt, is dat de vergelijking wordt gemaakt tussen Man City en Excelsior/Helmond Sport. Dat is exact het punt natuurlijk. In voetbal spelen die in 3 verschillende competities, in F1 zitten ze bij elkaar. Het is alsof je in de PL speelt met City, Tottenham, West Ham, Bournemouth, Brentford, Burnley, Sheffield, aangevuld met teams uit de Championship, League One en League Two. Er wordt (op de baan) niet gestreden met gelijke middelen. Dat is bij bijvoorbeeld voetbal wel min of meer. Daar zijn er buiten het veld ook omstandigheden die tot grote kwaliteitsverschillen tussen teams zorgen, maar ook de top ontloopt elkaar daar veel minder (muv Frankrijk en Duitsland, zou je kunnen zeggen). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 25 februari Share Geplaatst 25 februari Nog een laatste toevoeging, en dan is mijn punt wel duidelijk. Ik wil er namelijk ook niet een enorme discussie van maken waarbij het lijkt alsof ik heel heftig iets aan het betogen ben, waar anderen lijnrecht tegenover staan (waarschijnlijk is dat al mislukt btw). Waar je bij andere sporten relatief eenvoudig kunt zien hoe goed de sporters/teams relatief zijn, is dat bij F1 moeilijker. Het is overduidelijk Feyenoord vorig jaar betere spelers had dan NEC. Of dat Vd Poel een betere wielrenner was dan Fred Wright. Maar is Stroll (74 ptn) een betere coureur dan Bottas (10 ptn)? Albon had minder dan de helft van de punten dan Ocon, maar is hij ook minder goed? Bij het wegen van de prestatie van de coureur moet je altijd de factor van de auto enorm meewegen. Ik bedoel, het is niet vol te houden dat Perez vorig jaar de op een na beste coureur op de grid was. Zowel Hamilton als Alonso zijn in elk geval beter dan hij. Zijn ze ook beter dan Verstappen? Daar kun je heel lang over discussiëren, maar valt eigenlijk niet écht te zeggen (toegegeven, dat is bij Messi en Cristiano Ronaldo niet wezenlijk anders; maar daar kun je in elk geval nog prestaties naast elkaar leggen die onder vergelijkbare omstandigheden zijn behaald). Wel iets grappigs, niet als voorstel voor de F1, bij een grote wedstrijd (weet niet welke, misschien zelfs wel het WK) voor paardspringen, doen alle ruiters eerst een manche op hun eigen paard en daarna een manche op een (door loting aangewezen) paard van een concurrent. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 25 februari Share Geplaatst 25 februari Ik ben nu Drive to Survive seizoen 6 aan het kijken en ik moet zeggen dat dit in mijn ogen wel de beste is. En het is een mooi opwarmertje voor volgend seizoen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
The Saint Geplaatst 25 februari Share Geplaatst 25 februari Hele Drive to Survive kan ik missen als kiespijn. Teert dit seizoen weer op Steiner voor entertainmentwaarde. Hoe gaan ze dit oplossen volgend seizoen? Buxten die over ieder dingetje een dramasausje mikt en who the fuck vond het een goed idee om Danica Patrick te vragen? Eyecandy, verder? Er zijn toch wel betere opties om inzicht te geven vanuit rijdersperspectief. Oud coureurs genoeg toch. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 25 februari Share Geplaatst 25 februari Het valt heel erg mee omtrent Steiner. Er was een heel aflevering rondom Nyck en later rondom Liam. Ik ben nu bezig met de docu over NASCAR op Netflix. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 25 februari Share Geplaatst 25 februari (bewerkt) 3 uur geleden zei Hwb: Ik wil er namelijk ook niet een enorme discussie van maken waarbij het lijkt alsof ik heel heftig iets aan het betogen ben, waar anderen lijnrecht tegenover staan (waarschijnlijk is dat al mislukt btw). Volgens mij valt dat heel erg mee. Je deelt jouw perspectief en mening op een heel gezonde en prettige manier en je kunt het niet altijd maar met elkaar eens zijn. Dat is ook prima. Ik snap de mening die je hebt ook echt wel en ergens heb je gewoon een punt. Maar ik vind wel dat je iets te veel aan de coureurs blijft hangen, die slechts een heel klein deel zijn van de gehele krachtmeting waar deze sport om draait. 25 februari bewerkt door De Raam Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 25 februari Share Geplaatst 25 februari 50 minuten geleden zei De Raam: Volgens mij valt dat heel erg mee. Je deelt jouw perspectief en mening op een heel gezonde en prettige manier en je kunt het niet altijd maar met elkaar eens zijn. Dat is ook prima. Ik snap de mening die je hebt ook echt wel en ergens heb je gewoon een punt. Maar ik vind wel dat je iets te veel aan de coureurs blijft hangen, die slechts een heel klein deel zijn van de gehele krachtmeting waar deze sport om draait. Dat is inderdaad de kern én waarom ik het jammer vind. Dat de sporters slechts een heel klein deel van de gehele krachtmeting zijn, staat voor mij (enigszins) op gespannen voet met het fundamentele concept van sport. Maar dat kan ook mijn beperkte blik zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satyr Geplaatst 26 februari Share Geplaatst 26 februari Een 'Cars' finish bij NASCAR gisteren Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 26 februari Share Geplaatst 26 februari (bewerkt) 2 uur geleden zei Satyr: Een 'Cars' finish bij NASCAR gisteren Dat zie je niet vaak 26 februari bewerkt door delichris Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wolf_pd Geplaatst 26 februari Share Geplaatst 26 februari Atlanta toevallig? Sinds de reconfiguration daar is het veel meer een baan ala Daytona en Talladega geworden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Platina32 Geplaatst 26 februari Share Geplaatst 26 februari Op 25-2-2024 om 13:11 zei Hwb: Dat is inderdaad de kern én waarom ik het jammer vind. Dat de sporters slechts een heel klein deel van de gehele krachtmeting zijn, staat voor mij (enigszins) op gespannen voet met het fundamentele concept van sport. Maar dat kan ook mijn beperkte blik zijn. Ik denk dat Formule 1 (en autosport meer in het algemeen, zoals de WEC) in die zin uniek is, dat de ontwikkeling van het materiaal in feite onderdeel is van de sport, omdat die ook gereguleerd wordt, tot op zekere hoogte. De FIFA zal bijvoorbeeld geen regels stellen aan het trainingsschema van Ajax, maar de FIA doet dat wel voor coureurs en fabrikanten. Hierdoor worden de techneuten, ingenieurs en noem ze allemaal maar op ook onderdeel van het sportieve element. De sport begint al bij de ontwikkeling van de auto. Adrian Newey is minstens zo belangrijk voor Max' wereldtitels als Max zelf. Alleen dit menselijke element van de sport wordt grotendeels buiten beschouwing gelaten, we kijken in feite alleen naar de laatste loodjes als de we race bekijken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satyr Geplaatst 26 februari Share Geplaatst 26 februari 4 uur geleden zei Wolf_pd: Atlanta toevallig? Sinds de reconfiguration daar is het veel meer een baan ala Daytona en Talladega geworden. Ja. 0,003 seconden verschil. Dat is echter pas de 3e in de rij, er was al eens 0,001 tussen de nummer 1 en 2 namelijk. Voor drie auto's samen is het wel een record. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
The Saint Geplaatst 28 februari Share Geplaatst 28 februari (bewerkt) Horner blijft zitten. https://nos.nl/l/2510729 Citaat "Red Bull bevestigt dat het onderzoek naar de beschuldigingen tegen Horner is afgerond en de klacht is afgewezen", laat het Oostenrijkse bedrijf weten. "Red Bull heeft er vertrouwen in dat het onderzoek eerlijk en onpartijdig is uitgevoerd." 28 februari bewerkt door The Saint Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
neva Geplaatst 28 februari Share Geplaatst 28 februari Dat krijgt nog wel een staartje de komende dagen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fantasy Geplaatst 29 februari Share Geplaatst 29 februari VT1 - 29 feb 2024 - 12:30 - 13:30 VT2 - 29 feb 2024 - 16:00 - 17:00 VT3 - 01 mrt 2024 - 13:30 - 14:30 Quali - 01 mrt 2024 - 17:00 - 18:00 Race - 02 mrt 2024 - 16:00 - 18:00 Let’s goooo Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wolf_pd Geplaatst 29 februari Share Geplaatst 29 februari 18 uur geleden zei neva: Dat krijgt nog wel een staartje de komende dagen. Geri Horner is al aan het inpakken? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
neva Geplaatst 29 februari Share Geplaatst 29 februari Geen idee, maar er zal ongetwijfeld wel wat uitlekken of gespeculeerd worden de komende periode. oeh, het gaat bijna beginnen. Fijn! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.