Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Formule 1 / Indycar etc.

Richarð.

Aanbevolen berichten

Hier verder!

Hansje zei:
:-D Fucking loser. Kampioen onwaardig.

Pino zei:
Waarom?

Hansje zei:
Schuwt weg van de grootste uitdaging van zijn carrière.

Platina32 zei:
Beetje onzin dit, imo. Hij heeft gewoon gehaald waar hij heel zijn leven naartoe gewerkt heeft. Iemand die bijna alles in zijn leven opzij zet om een doel te behalen en dat doel vervolgens haalt is niet "onwaardig".

Pino zei:
Jij heeft z'n levenlang alles aan de kant gezet hiervoor. En nu is hij er klaar mee en wil hij meer tijd spenderen met z'n gezin. Logisch.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uiteraard is het een keuze, alleen niet de keuze van een kampioen. Hij heeft z'n hele leven maar een beetje rondjes gereden en nu hij een keertje wereldkampioen is geworden is het wel goed voor hem. Hij is 31 en rijdt nog steeds bij een topteam. Dat hij nu kiest om te stoppen is een gebrek aan ambitie en dat is een kampioen onwaardig voor mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sluit me volledig aan bij Hansje. Wat een ongelooflijke pussy. Vond het altijd al een huilebalk, maar dit is de kers op de taart. Krijgt het kampioenschap vrijwel in z'n schoot geworpen, z'n enige serieuze concurrent is z'n teammaat die hem al 4 seizoenen outclassed en heeft het gigantische geluk gehad dat Hamilton uitviel in Maleisië. Maar meneer voelt zich voldaan en zet er een punt achter. Het lafste wat ie kon doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zei vanmiddag ook al dat ik beslissing lachwekkend vond, maar kon op dat moment nog niet echt onderbouwen. Kan me in ieder geval wel vinden in de woorden van Jan Lammers:

Lammers kan weinig begrip opbrengen voor het besluit van Rosberg om te stoppen op zijn hoogtepunt. "Iedereen was stomverbaasd, zelfs de mensen die dicht bij het vuur zaten. Het is alsof hij ooit zijn vrouw beloofd heeft te stoppen als hij wereldkampioen zou worden. Ik kan het niet volgen."

"Waar is de passie? Miljoenen mensen zouden een moord doen om in een Formule 1-auto te rijden, laat staan in de beste auto. Veel mensen zijn teleurgesteld, zijn team, zijn fans. Racen kost energie, maar je zou denken dat het meer energie geeft."

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie het probleem niet zo. Die man heeft zijn hele leven alles gegeven om dit te bereiken, zette al zijn energie in dit jaar en wint eindelijk die titel. Kan je wel zeggen dat het mazzel was, maar Formule 1 wordt altijd beslist door randvoorwaarden: het is part of the game. Hij was dit jaar constanter dan Hamilton, punt. En nu is hij tot de conclusie gekomen dat hij het niet mentaal kan opbrengen om nog een jaar alles op te offeren en zn familie weer op de tweede plaats te zetten voor iets dat hij al gehaald heeft. Dat je het zelf niet zou doen, snap ik, maar ik vind zijn redenatie volledig begrijpelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Appel valt niet ver van de boom, Net zo kleurloos als zijn vader. Maar beter voor hem dat ie stopt, had anders volgend jaar zwaar teleurgesteld en dat is een kampioen onwaardig. Laat alleen maar zien dat hij niet over de mentaliteit beschikt die bij een echte WK hoort. Van mij mag ie lekker terug naar Monaco en hoeft zijn kop niet meer te laten zien in de autosport.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie het probleem niet zo. Die man heeft zijn hele leven alles gegeven om dit te bereiken, zette al zijn energie in dit jaar en wint eindelijk die titel. Kan je wel zeggen dat het mazzel was, maar Formule 1 wordt altijd beslist door randvoorwaarden: het is part of the game. Hij was dit jaar constanter dan Hamilton, punt. En nu is hij tot de conclusie gekomen dat hij het niet mentaal kan opbrengen om nog een jaar alles op te offeren en zn familie weer op de tweede plaats te zetten voor iets dat hij al gehaald heeft. Dat je het zelf niet zou doen, snap ik, maar ik vind zijn redenatie volledig begrijpelijk.

Ja dit gevoel heb ik nu ook wel een beetje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is gewoon een rare man die 1 keer wint van Luis in 18 jaar en snel stopt zodat ie volgend jaar niet zwaar gedomineerd kan worden. Erg zwak. Krijg altijd de bibbers van zulke mensen met zo een mentaliteit.

Dat was ook mijn eerste gedachte na het persbericht, maar op basis van zijn interviews krijg ik de indruk dat er meer aan de hand is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoop azijnzeikers hier zeg, zijn wel vaker mensen geweest die op hun hoogtepunt stoppen met iets. Voor sommigen is het gewoon genoeg, Rosberg reed in de Formule 1 met een doel en dat was Wereldkampioen worden. Dat is hij nu en hij heeft geen doel meer, niks om zich mentaal voor op te laden, je kan zeggen ja jezelf bewijzen en het verdedigen maar wie zegt dat het hem wat boeit?

Hij heeft hier 25 jaar naar toegewerkt, daar heb je discipline en toewijding voor nodig de tank kan gewoon een keer leeg zijn. Hij heeft kinderen en een vrouw, daar heb je in zo seizoen weinig tijd voor hoor.

Dat er dan nog serieus mensen vinden dat hij een zwakke mentaliteit heeft, dan snap je niet veel van sport op hoog niveau hoor. Soms ben je gewoon leeg en dan ben je klaar.

Kan hier meer respect voor opbrengen dan de zelfverklaarde god Hamilton. Geweldige coureur hoor, maar die moet een land kopen om zijn arrogantie mee te vullen.

bewerkt door DonnyBrasco
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoop azijnzeikers hier zeg, zijn wel vaker mensen geweest die op hun hoogtepunt stoppen met iets. Voor sommigen is het gewoon genoeg, Rosberg reed in de Formule 1 met een doel en dat was Wereldkampioen worden. Dat is hij nu en hij heeft geen doel meer, niks om zich mentaal voor op te laden, je kan zeggen ja jezelf bewijzen en het verdedigen maar wie zegt dat het hem wat boeit?

Hij heeft hier 25 jaar naar toegewerkt, daar heb je discipline en toewijding voor nodig de tank kan gewoon een keer leeg zijn. Hij heeft kinderen en een vrouw, daar heb je in zo seizoen weinig tijd voor hoor.

Dat er dan nog serieus mensen vinden dat hij een zwakke mentaliteit heeft, dan snap je niet veel van sport op hoog niveau hoor. Soms ben je gewoon leeg en dan ben je klaar.

Kan hier meer respect voor opbrengen dan de zelfverklaarde god Hamilton. Geweldige coureur hoor, maar die moet een land kopen om zijn arrogantie mee te vullen.

Iedereen die het niet met jou eens is, is een azijnzeiker?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Knap dat jij dat uit mijn woorden kan halen...

Ik zeg niet dat je het met mij eens moet zijn,, maar er zijn aardig wat mensen die hem gewoon afzeiken nu. Dat ze het niet met zijn beslissing eens zijn of niet dezelfde mening als mij hebben. is een ander verhaal.

bewerkt door DonnyBrasco
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rosberg reed in de Formule 1 met een doel en dat was Wereldkampioen worden. Dat is hij nu en hij heeft geen doel meer, niks om zich mentaal voor op te laden, je kan zeggen ja jezelf bewijzen en het verdedigen maar wie zegt dat het hem wat boeit?

En dat vind jij getuigen van een topsportmentaliteit? Ik niet. Topsport gaat over constant nieuwe doelen stellen en je grenzen verleggen, niet weglopen van die uitdagingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar dat geeft die toch zelf aan dat hij dat volgend jaar niet zou hebben? Dat hij zich niet weer mentaal kan opladen voor zo'n seizoen... Als jij 25 jaar lang een topsportmentaliteit heb om je doel te bereiken en je haalt je doel. Dan kan het zijn dat de pijp leeg is, niet elk mens is hetzelfde de een word er hongerig van en de andere is klaar.

bewerkt door DonnyBrasco
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van mij mag ie hoor, des te beter zelfs dan een zwakke rijder die het elke x tegen zijn teamgenoot aflegt in echte race situatie's. Heb hem nooit gemogen daarom ook nooit veel woorden aan deze kwal vuilgemaakt. Maar kennelijk ben je een azijnzijker omdat je wat op te merken heb op zijn doen en laten& zijn manier van WK worden.

Nico heeft laten zien dat ie duidelijk een zoon van zijn vader is, nooit het hoogst haalbare bereikt (ja je heb een wereldtitel, maar niet de respect van andere coureurs die t zo ook zien) en altijd als 2e viool gefungeerd.

Dit jaar is hij alleen maar kampioen geworden omdat mercedes het wou, een lekker duits feestje.... zover is wel duidelijk, en mocht het niet duidelijk genoeg wezen wacht maar tot Lewis klaar is met racen en even een boekje gaat opendoen.

Dat hij stopt heeft niks maar dan ook echt niks met zijn privesituatie te maken.... Vrouw en kinderen ziet hij echt wel genoeg, kans op een prolongatie niet. Ow en als we het over de azijnzijkers gaan hebben, loop even een week mee met een willekeurige jan met de korte achternaam die echt moet werken voor zijn geld... dan snap je dat meneer Rosberg helemaal niet zoveel heeft opgegeven als andere doen laten blijken.

Blij dat deze kwal gestopt is, een Wereldkampioen die snel vergeten zal worden omdat hij het niet echt verdiende.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Formule 1-supremo Bernie Ecclestone liet zich afgelopen vrijdag al ontvallen dat de Grand Prix van Frankrijk zeer waarschijnlijk weer terug zou keren op de kalender, iets wat maandagmiddag officieel is bevestigd. Het circuit van Paul Ricard, in het verleden al veertien keer het strijdtoneel voor een F1-race, organiseert per 2018 weer een GP.

De Automobile Club de France maakte tijdens haar persconferentie op maandag bekend dat de Formule 1 na tien jaar afwezigheid weer terug zal keren in het land waar de allereerste race ooit plaatsvond, te weten in 1905. Destijds bestond de Formule 1 (nog lang) niet, maar werden er al wel snelheidswedstrijden gehouden. Voordat de Franse Grand Prix werd gehouden op het Circuit de Nevers in Magny-Cours (1991) was Paul Ricard één van de organisatoren van de race, die pas vanaf 1985 uitsluitend in Le Castellet werd verreden.

In het verleden heeft de F1 meerdere Franse circuits aangedaan: zo werd er gereden op Reims-Gueux, Rouen-Les-Essarts, Dijon-Prenois, Clermont-Ferrand en het Bugatti Circuit van Le Mans. Van het voor 2017 bevestigde F1-veld hebben slechts Lewis Hamilton, Fernando Alonso, Sebastian Vettel en Kimi Raikkonen deelgenomen aan een Grand Prix in Frankrijk.

Lijkt me goed om weer een race in Frankrijk te hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites