Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Hunted (NPO)

Magikarp

Aanbevolen berichten

Kun je zomaar verdwijnen? In het nieuwe spannende TV-programma Hunted moeten twaalf kandidaten proberen om 21 dagen als voortvluchtigen uit handen te blijven van een voor het programma samengestelde geheime dienst. Deze bestaat uit mensen die ervaring hebben bij politie, defensie en in de private sector. Onder leiding van Sander Schaepman - die zijn sporen heeft verdiend bij de politie en recherche - houden zij de ‘voortvluchtigen’ via alle mogelijke middelen nauwlettend in de gaten en sturen ze drie Hunterteams aan die dwars door Nederland reizen. De Hunterteams volgen elk spoor van de voortvluchtigen om ze op te sporen en te pakken te krijgen. Hunted maakt de kijker bewust van het feit dat je een digitale voetafdruk achterlaat en speelt in op de privacydiscussie: veiligheid vs privacy.

Paar afleveringen gezien. Kijkt wel lekker weg. Is natuurlijk maar de vraag wat echt is en wat opgezet is door de producers, maar als je die achterdochtigheid een beetje uitschakelt voor jezelf is het prima vermaak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volg het ook. Vind het leuk om te zien, maar hoe dom sommige kandidaten zijn is wel verbazingwekkend. Doet me een beetje denken aan Mantracker wat ik vroeger keek op Extreme Sports, al denk ik niet dat iemand dat wat zegt.

bewerkt door 007mark
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volg het ook. Vind het leuk om te zien, maar hoe dom sommige kandidaten zijn is wel verbazingwekkend. Doet me een beetje denken aan Mantracker wat ik vroeger keek op Extreme Sports, al denk ik niet dat iemand dat wat zegt.

Mantracker :D Dat was echt fantastisch. Gruwelijk nep ook volgens mij, maar maakte t niet veel minder vermakelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Had al een voorgevoel dat hier een topic voor zou zijn.

Na de laatste aflevering in 2017 mezelf maar aangemeld om mee te doen. Na 3 rondes heb ik vorige week donderdag een castingsdag bij Endemol gehad en uiteindelijk een pitch moeten doen voor de Avro. Ergens half april krijg ik de uitslag :p..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na de laatste aflevering in 2017 mezelf maar aangemeld om mee te doen. Na 3 rondes heb ik vorige week donderdag een castingsdag bij Endemol gehad en uiteindelijk een pitch moeten doen voor de Avro. Ergens half april krijg ik de uitslag :p..

Nice!:D Keep us posted :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gaaf man! Hoeveel aanmeldingen zijn er geweest?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gaaf man! Hoeveel aanmeldingen zijn er geweest?

Geen idee, eerste ronde was via email, daarna moest je als je gegevens invullen en daarna een filmpje van 1 minuut achter laten. Nu krijg ik telefonisch iets te horen dus het lijkt mij dat ze niet 250 mensen gaan opbellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inmiddels 2 afleveringen geweest. Weer mensen die het volgen? Ik in ieder geval wel, ook omdat ik iemand ken die deelneemt (Filinta).

Hoe dom is die Rob trouwens? :r

Hij was inderdaad niet slim bezig. Hij dacht als ict'er de kennis te hebben, maar helaas voor hem was de rest hem te slim af. En elke keer zie je weer dat het gezin verlaten voor vele moeilijk is om te doen en toch contact zoeken terwijl je weet dat alles onder de tap zit.

Vind het leuk om te zien hoe het er bij de politie/resecherche aan te gaat en wat ze allemaal tot hun beschikking hebben. Je ophouden in de bossen en geen gebruik maken van famillie/kennissen en zeker niet van allerlei technologieën lijkt haast het enigste om het te redden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mMwa ze belden beide via prepaid telefoons, wist hij veel dat ze die nieuwe telefoon van zn vrouw hadden onderschept en ze dat IMEI nummer zodoende hadden. Vond het juist wel slim om niet op locatie te bellen, heb dat volgens mij nog niemand zien doen de vorige keren. Alleen net een stapje te weinig vooruitgedacht qua timeline en connecties met bijv het uitzetten van die telefoon van zn gastheer vlak voor ze gingen rijden. Die brief vond ik ook wel geinig gevonden van hem. Geadresseerd aan de buren, met 'beveiligingsvragen' voor zn vrouw :D

Vind het leuk om te zien hoe het er bij de politie/resecherche aan te gaat en wat ze allemaal tot hun beschikking hebben. Je ophouden in de bossen en geen gebruik maken van famillie/kennissen en zeker niet van allerlei technologieën lijkt haast het enigste om het te redden.

Vraag me wel af hoe ze in godsnaam een systeem hebben ontwikkeld dat kan bepalen dat mensen vanaf Made vertrekken en dan tevoorschijn komt met wat campings in Oosterhout(?) waar ze waarschijnlijk zullen zitten.

En ja, technologieën gebruiken is 99/100x onverstandig. Zou zelf wel net als die Rob gaan trollen. Via familie/kennissen wat telefoons verspreiden door het land, en ze dan om beurten op een gestelde tijd naar huis laten bellen ofzo, afhankelijk van tijd-afstand mogelijkheden. In de bossen hoef je ook niet direct te zitten, je moet gewoon zoveel mogelijk linkjes hebben in je bewegingen. Je kan best via een goede vriend een lift regelen, als je het maar bij relatief korte afstanden en veel overstappen houdt. Ze kunnen dan wel een netwerk opzetten maar als je 10x overstapt op een kennis van een kennis (en dan pas grote afstanden gaat afleggen) is dat web zo groot dat ze ontelbaar veel leads hebben. Kunnen ze je lift wel hebben gezien op de A2 via ANPR maar zo zijn er nog honderden mogelijke auto's waar je in kan zitten. Maken die gasten er een dagje stad van zodat het traceren van hun telefoons ook niks oplevert.

Edit: Zo, dacht dat Made in Limburg lag maar het ligt naast Oosterhout. Dan is dat systeempje ook niet veel bijzonders eigenlijk

bewerkt door Magikarp
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vraag me wel af hoe ze in godsnaam een systeem hebben ontwikkeld dat kan bepalen dat mensen vanaf Made vertrekken en dan tevoorschijn komt met wat campings in Oosterhout(?) waar ze waarschijnlijk zullen zitten.

Edit: Zo, dacht dat Made in Limburg lag maar het ligt naast Oosterhout. Dan is dat systeempje ook niet veel bijzonders eigenlijk

Was volgens mij ook niet via een speciaal systeem ofzo toch? Meer via profiling? Is in ieder geval wel een aanpak die steeds vaker wordt gebruikt door recherche en beveiligingsteams, ook veel aandacht voor in de opleidingen. Naar aanleiding daarvan was het 'waarschijnlijk' dat iemand op een camping zou gaan staan. Ook omdat ze op de camera's verschillende mensen zagen met tentjes.

bewerkt door 007mark
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Was volgens mij ook niet via een speciaal systeem ofzo toch? Meer via profiling? Is in ieder geval wel een aanpak die steeds vaker wordt gebruikt door recherche en beveiligingsteams, ook veel aandacht voor in de opleidingen. Naar aanleiding daarvan was het 'waarschijnlijk' dat iemand op een camping zou gaan staan. Ook omdat ze op de camera's verschillende mensen zagen met tentjes.

Nee zo een vent van dat team had een ultrasuperhypermodern systeem ontwikkeld waarmee dat zou zijn bepaald. Ga het ff terugzoeken

https://www.npostart.nl/hunted/22-10-2018/AT_2105778

vanaf 25.00. Al lees ik dat het nog in de kinderschoenen staat en dit vooral een (eerste) praktische toepassing is, dus prima dat ze het voor zulke logische dingen gebruiken dan.

bewerkt door Magikarp
Link naar opmerking
Deel via andere websites