Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Brits voetbal

Baddoo

Aanbevolen berichten

Op 26-6-2020 om 11:46 zei Juca:

Janken Satyr, je woont in Limburg.

MAAR MIJN GOD. EINDELIJK. Heerlijk om na zoveel jaar weer te titel te pakken.

Geniet er maar van, want het gaat weer jaren duren. Wel verdiend kampioen geworden dit seizoen. Wel jammer dat de supporters zich niet kunnen gedragen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei delichris:

Geniet er maar van, want het gaat weer jaren duren. 

Ik ken de rivaliteit tussen United en Liverpool, maar ik vraag me af waarop je dit baseert? Zie ze volgend jaar weer als grote kanshebber. Concurrentie vooral van City en ik zie Chelsea ook wel mee gaan doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei MetalMichael:

Ik ken de rivaliteit tussen United en Liverpool, maar ik vraag me af waarop je dit baseert? Zie ze volgend jaar weer als grote kanshebber. Concurrentie vooral van City en ik zie Chelsea ook wel mee gaan doen.

Dit wordt toch ook altijd tegen Feyenoord gezegd als zij weer eens een prijs pakken. Ik zie volgend Chelsea, City en zelfs United weer mee doen om de titel. Het is gewoon tegenwoordig heel moeilijk om meerdere keren achter elkaar kampioen te worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei PJHoutman:

Heerlijk hè. Zorg eerst maar dat je consequent boven Arsenal en Tottenham eindigt.

Laten die teams eerst maar eens zorgen dat ze überhaupt meer dan 10x de PL winnen. Want United is de enige die dit gelukt is. De rest staat op gepaste afstand.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is nu, op een doordeweekse maandagavond, gewoon een promotie play-off aan de gang. Exeter verloor uit bij Colchester, maar wist thuis na verlenging met 3-1 te winnen. Northampton deed een knappe Houdini, ze verloren thuis met 0-2 van Chelstenham, maar wonnen uit doodleuk met 0-3. En dat levert statistisch gezien een probleem op voor Exeter.

Exeter speelt in rood-witt gestreepte shirts en de afgelopen 29x (negenentwintig!) keer dat een club met een rood-wit gestreept shirt een play-off speelde, won het nooit de finale en dus promotie. Brentford (8x!), Sunderland (4x), Lincoln (6x), Sheff Utd (8x), Southampton (1x) en Exeter (2x) zijn die clubs.

Exeter staat zoals verwacht dan ook achter tegen Northampton, met 0-1 na een half uur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 29-6-2020 om 14:24 zei delichris:

Dit wordt toch ook altijd tegen Feyenoord gezegd als zij weer eens een prijs pakken. Ik zie volgend Chelsea, City en zelfs United weer mee doen om de titel. Het is gewoon tegenwoordig heel moeilijk om meerdere keren achter elkaar kampioen te worden.

Je snapt wel dat Liverpool vorig jaar met 1.1cm de competitie mis liep en veruit beste ploeg in CL was. 3x een Europees finale in de afgelopen seizoenen. Op weg naar de meeste punten ooit. En dat allemaal met een City waarvan de bank te goed is voor de rest van de competitie. Zolang Klopp er is, en de transfers net zo goed worden geregeld, zie ik Liverpool altijd mee doen voor de titel. Als je zegt dat Liverpool toevallig kampioen is geworden ben je ver van realisme.

En zoals hierboven gezegd: Chelsea is de enige die naast City en Liverpool een gooi naar de titel kan doen. 

Ben benieuwd of Liverpool straks gaat investeren. Hoop eigenlijk een beetje op Graelish voor meer flair en Dunk/Thiago Silva in plaats van Lovren. Zal wss met Curtis Jones en vdBerg aangevuld worden tho 

#Mbappe2021

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Acquafresca Ik zeg toch heel duidelijk dat het nu moeilijker is om meerdere malen achter elkaar kampioen te worden. En Liverpool werd vorig jaar geen kampioen omdat City sterker was. En als je verder had gelezen had je ook gezien dat ik Liverpool de terechte kampioen vond van dit seizoen.

En ik blijf van mening dat Liverpool, Chelsea, City en United volgend seizoen gaan strijden om de titel. Ik ben ook benieuwd naar de transfers deze zomer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij is het toch heel duidelijk dat Liverpool en Manchester City de laatste twee jaar qua kwaliteit, veldspel en continuïteit ver boven de rest uitsteken? Zie dat ook niet veranderen voorlopig. Mensen zetten daar Chelsea dan alvast even bij, maar die hebben nog geen topdefensie. En ook over het middenveld heb ik nog wel lichte twijfels. Zelfs over de verlosser Timo Werner. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Begin jaren 90 was daar de beroemde zin 'You can't win anything with kids'. Dat liep toen even anders, maar dat lijkt me wel van toepassing op Chelsea komend jaar. Relatief jonge selectie, die niet zal op kunnen tegen én City én Liverpool. En dan heb je ook nog Utd, Spurs en Arsenal die op de loer liggen.

Nee, ik ga voor City, Liverpool en dan die andere vier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Muah een Burnley of Sheffield United had ik wel verwacht (niet tien jaar geleden natuurlijk); maar een Arsenal totaal niet.

Maar ik had ook niet verwacht dat Arsenal met heel veel moeite in het linkerrijtje terecht zou komen, dus in dat opzicht is de toekomst vrij onvoorspelbaar. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei delichris:

De strijd om plek drie gaat nu heel spannend worden met Leicester, Chelsea, United en Wolves.

Als City wegvalt door de FF, dan is plek 5 ook goed voor CL. En als Liverpool de CL wint, mag nummer 6 ook nog... kunnen ze allemaal naar de CL, van die vier hierboven.

edit: En Wolves of Utd kan de EL nop winnen --> CL ticket.

bewerkt door Satyr
Link naar opmerking
Deel via andere websites