Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Keuken Kampioen Divisie Topic

vinnypassy

Aanbevolen berichten

Altijd gevaarlijk om te denken dat ze het wel redden .

Van mij mag Roda er best inblijven hoor . Volgend seizoen dan twee uitwedstrijden lekker dichtbij

Heb je vandaag de goals gezien? Die blijven er echt wel in hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Denk dat het vooral is door de goede vorm juist nu. Roda zit in een flow en dan ga je wel lekker de play offs in.

Hoorde van Roda supporters voor de wedstrijd tegen Groningen ook dat Roda wel even ging winnen omdat ze ervoor 3 x hadden gewonnen. Vond het spel van Roda tot aan de 2-1 toen anders erg slecht . Dus dat ze nu weer twee wedstrijden goed staan te spelen zegt nog niet alles . En met Mvv en de graafschap als vermoedelijk tegenstanders moet ik het nog zien . Als ze zo spelen als vandaag dan moet het wel lukken. Maar spelen ze zo als tegen Groningen dan krijgen ze lastige potjes

bewerkt door komodo25
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor de wedstrijd tege Groningen speelde ze ook al een aantal wedstrijden echt goed. Denk dat Groningen een incident was. Toen waren Avdjijaj en Shahin er volgens mij ook niet bij, dat scheelt enorm.

Dat zei ik al toen wonnen ze er 3 op rij . Maar zo'n incident kan ook zo maar gebeuren in de play-off .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Was laatst bij De Graafschap - Telstar. 0-1 verloren maar was niet super onder de indruk van De Graafschap, al was Telstar ook slecht. Zaterdag ook 0-1 verloren tegen Cambuur na een dubieze rode kaart + pingel voor Cabral. Volgens mij was er echt niks aan de hand, bleek ook uit de interviews met Snoei en Platje. Na de 0-1 waren we niet minder met tien man, al had Cambuur wel een paar kansen op de 0-2 en nog een gemiste tweede pingel. Rody de Boer weer zo goed hé;r. Die zijn we 100% kwijt, hou hem in de gaten de komende jaren want dat wordt echt een wereldkeeper.

Maar goed, zou prachtig zijn als we De Graafschap uitschakelen. Gun het hun ook wel. Ben blij dat we tegen ze moeten, prachtige stad, mooie supporters, leuk stadion, leuk elftal met iets van 4 ex Telstar spelers. Worden in ieder geval weer twee mooie dagen 10 en 13 mei.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zaterdag maar eens even mijn cluppie aanmoedigen in Almere. Ben er maar 1 keer geweest dit seizoen dus het word tijd dat ik de handen uit de mouwen steek en ze naar de finale juich. Nu niet de 3-1 voorsprong uit handen geven, Roda verassen en hopen op een stunt van Telstar en het maakt mij geen zier meer uit wie er promoveert. Wishful thinking, maar als je denkt aan wat er gebeurd is met Fortuna is het zo gek nog niet. :-D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zaterdag maar eens even mijn cluppie aanmoedigen in Almere. Ben er maar 1 keer geweest dit seizoen dus het word tijd dat ik de handen uit de mouwen steek en ze naar de finale juich. Nu niet de 3-1 voorsprong uit handen geven, Roda verassen en hopen op een stunt van Telstar en het maakt mij geen zier meer uit wie er promoveert. Wishful thinking, maar als je denkt aan wat er gebeurd is met Fortuna is het zo gek nog niet. :-D

Het zou prachtig mooi zijn ja!

Kan zelf helaas niet in het stadion zijn zaterdag :( Maar ga ze op afstand zeker hard toejuichen :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo zeg. Vanaf minuut 7 met 0-1 achter, de hele tijd matig en dan boem! 1-1 in de blessuretijd van de eerste helft. Heerlijke ontlading bij iedereen in het stadion. Net net uitverkocht maar met een mannetje of 2500 toch een geweldige sfeer. Hoop op de overwinning in de 2e helft zodat ik in elk geval eentje heb gezien dit seizoen.

bewerkt door Minuy600
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoppetaa! De eerste stap naar de Eredivisie is gezet. Noem het stadion te klein maar een zwart schaap hebben we nodig. Zeer leuke sfeer van beide kanten ook.

Het voetbal was niet best van beide kanten gisteravond :P

Ik vond de eerste wedstrijd (MVV uit dus) Almere een stuk meer verzorgd voetbal spelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het voetbal was niet best van beide kanten gisteravond :P

Ik vond de eerste wedstrijd (MVV uit dus) Almere een stuk meer verzorgd voetbal spelen.

Mee eens, maar halverwege de tweede helft kreeg Almere toch een impuls en vond ik het in elk geval leuk om te kijken. Nadat ik in 4 bezochte wedstrijden slechts het beroerde aantal van 2 doelpunten te hebben gezien, waarvan 1 penalty, was dit een flinke verademing.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel!

Ben niet vaak bij Almere geweest dit jaar (2 thuis en 2 uit) maar Silvester van de Water is echt een revelatie. Goede vervanger van Ahannach die nu helaas een gebroken been bij Sparta heeft opgelopen. VD Water zelf zei dat ie Heracles een mooie club vind, dus wie weet wandelt ie wel de Weghorst en Bel Hassani route.

Voor de rest is Sherjill Mac Donald een stille kracht. Scoort niet enorm vaak maar is toch een harde werker die altijd bovenmaats presteert. Was gisteren ook de man die Almere aan de overwinning hielp.

Damon Mirani blundert af en toe maar maakte een maandje of zo geleden een ongelofelijke treffer en dinsdag die legendarische hattrick als centrale verdediger.

Voor de rest kan ik niet 1, 2, 3 écht Eredivisiewaardige spelers opnoemen. Mis daarvoor het nodige analystisch vermogen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Binnenkort zal ik gaan uitwijken naar het Eredivisietopic, maar aangezien ik hier jaren heb mogen posten, een soort van conclusie van dit seizoen.

Keepers

Miguel Santos - 5.5/10

Onze Portugees is een prima lijnkeeper, zolang hij alleen maar ballen hoeft tegen te houden, gaat het allemaal prima. Meevoetballen, voorzetten wegstompen en doeltrappen nemen, helaas... Onze Miguel is er gewoon geen held in. Zijn capriolen hebben ons een aantal keren punten gekost, dus ik vind het prima dat hij na het vertrek van Oliseh naar de bank werd verbannen.

Aykut Özer - 7.5/10

Over een verbetering gesproken. Af en toe nog wat onzeker, maar wat een verademing om deze man tussen de palen in actie te zien. Actief qua coachen, hij durft tot ver buiten het strafschopgebied te komen als het nodig is, hij gaat volle bak voor iedere hoge bal en zijn doeltrappen zijn een verademing vergeleken met die van Santos. Ik ben blij dat Braga en Hofland Özer een eerlijke kans hebben gegeven en hij heeft die kans met beide handen aangegrepen. Ik hoop/schat dat hij in de Eredivisie ook mee kan.

Job Van de Walle - n.v.t.

Onze derde keeper, die geloof ik één hele wedstrijd heeft mogen spelen. Ik ga er van uit dat hij komend jaar naar de selectie van Jong Fortuna wordt gezet. Als je in de Jupiler League niet aan spelen toekomt, dan heb je zelfs als derde keeper niets te zoeken een niveautje hoger.

Backs

Clint Essers - 6.5/10

Ik heb hem maar bij de backs neergezet, maar in principe heeft Essers zo'n beetje iedere positie achterin wel een aantal keren bezet. Links, rechts, centraal, hij heeft overal best goed gespeeld. Een felle verdediger met een redelijke inspeelpass, maar tegen sterke of snelle spelers bleek hij verdedigend wel kwetsbaar. Gelukkig voor hem kreeg hij vaak rugdekking van Schuurs of Dammers in zo'n situaties. Ik neem aan dat hij in de Eredivisie naar de bank zal verdwijnen, maar dat zal afhankelijk zijn van de aankopen van deze transferperiode.

Christopher Braun - 5.5/10

Hij begon twee jaar geleden overdonderend aan zijn Fortunaloopbaan, maar zakte daarna eigenlijk best wel weg. Hij heeft in principe alle kwaliteiten om een prima vleugelverdediger te zijn, maar ergens lijkt het mentaal niet goed te gaan met Braun. Zijn concentratie is wisselend en dat zie je terug in zijn spel. Hij wisselt wedstrijden waarin hij fel op de bal verdedigt af met wedstrijden waarin hij zijn man laat lopen of domme overtredingen maakt. Ik verwacht dat zijn contract niet wordt verlengd. Als je door Essers uit de basis wordt gehouden, dan houdt het op.

Marco Ospitalieri - 7/10

Vorig seizoen was hij verdedigend vaak kwetsbaar, maar dit seizoen leek hij meer zelfvertrouwen te hebben en speelde hij zowel aanvallend als verdedigend vaak uitstekend. Op een gegeven moment gooide blessures roet in het eten voor Ospi, maar damn, wat waren die rushes aan de linkerkant en lekker vinnige tackles belangrijk voor ons dit jaar. In de Eredivisie zal zijn defensieve kwetsbaarheid wel weer naar voren komen. Ospi is nu eenmaal geen echte back en volgend seizoen verwacht ik dat we wel een echte verdediger op die positie nodig hebben.

Michael "Mica" Gonçalves Pinto - 6/10

Een noodverbandaankoop. Ospitalieri was weggevallen, Essers bleek op rechts beter dan op links en dus kwam Mica gratis en voor niks. Je ziet aan zijn balbehandeling dat hij in de jeugd van een topclub als Sporting Portugal heeft gespeeld, maar verdedigend liep het niet altijd over. Ik ben benieuwd of de club zijn contract gaat verlengen.

Centrumverdedigers

Perr Schuurs - 9/10

Onze aanvoerder was briljant dit jaar. Het feit dat hij aanvoerder werd was overigens geen trucje om zijn marktwaarde te verhogen, Perr was en is gewoon de beste speler van deze ploeg en werd door de hele selectie gezien als de natuurlijke leider. Sterk in de duels, zowel over de grond als in de lucht, een prima inspeelpass, rustig aan de bal, overzicht... Naast zijn verdedigende kwaliteiten heeft hij ook aanvallend nog een belangrijke rol gespeeld met een paar knappe vrije trappen en afstandsschoten. Het was al snel duidelijk dat Schuurs klaar was voor een stap hogerop. Ik hoop dat hij een kans krijgt bij Ajax, maar anders willen we hem best weer een jaartje huren. Ik schat dat zijn handelingssnelheid wel omhoog moet, wil hij in de Eredivisie echt mee kunnen. Dat zagen we wel in de bekerwedstrijd tegen AZ.

Wessel Dammers - 8.5/10

De andere helft van het dynamische duo achterin. Een vergelijkbaar type speler als Schuurs, maar dan net ietsje minder in alle opzichten. Sterk in de duels, een redelijke pass in de benen, meestal vrij rustig aan de bal. Af en toe is hij nog wat wild en druistig, maar hij was een verdomd belangrijke speler voor ons. Hij staat in de belangstelling van een aantal Eredivisieclubs, maar ik hoop eigenlijk dat we hem kunnen behouden. De transfer van Schuurs heeft voldoende opgeleverd in dat opzicht.

Kai Heerings - 5/10

Heerings werd aangetrokken met het idee dat hij de routine zou brengen in de achterhoede, Schuurs en Dammers zouden de fijne kneepjes van Heerings moeten leren. Nou, dat pakte dus even helemaal anders uit. Oliseh zag het helemaal niet zitten met Heerings en onder Hofland/Braga kreeg hij weliswaar iets meer speeltijd, maar kon hij zelden overtuigen. Slordig, ongeconcentreerd, onhandig, het was gewoon allemaal net niet. Dat kan te maken hebben met een gebrek aan wedstrijdritme en/of zelfvertrouwen, maar het was gewoon onvoldoende. Jammer.

Middenvelders

Jorrit Smeets - 7/10

Onze kleine regisseur. Smeets werkt hard en loopt veel gaten dicht. Daarnaast probeert hij wel de lijnen uit te zetten op het middenveld. Hij heeft best een goede trap, die ook naar voren komt bij hoekschoppen en indirecte vrije trappen, maar zijn handelingssnelheid is te laag. In sommige Jupiler League wedstrijden had Smeets al moeite, dus ik ben bang dat de Eredivisie een niveautje te hoog is voor Smeets. Toch heeft hij dit jaar een goed jaar gekend, waarvoor hulde.

Lars Hutten - 6.5/10

Onder Oliseh kreeg hij weinig echte kansen of werd hij misbruikt als stand-in voor Stokkers. Daar mist Hutten het loopvermogen voor. Wanneer hij op 10 mag spelen, rendeert hij veel beter. Rustig aan de bal, slimme loopacties, weinig balverlies en vooral weinig zenuwen. Toen de titelstrijd mentaal z'n tol begon te eisen, was Hutten een van de weinige spelers die rustig bleef en ook het verschil bleef maken voorin.

Todd Cantwell - 7.5/10

Flegmatiek, nonchalant, maar ook bij vlagen briljant. De bal aan een touwtje en op zich vreet hij het gras op, maar hij drijft zijn acties af en toe te ver door, waardoor het rendement wat tegenvalt. Aan de andere kant, voor een 19-jarige huurling uit een ander land heeft hij het geweldig gedaan en zich al snel tot één van de publiekslievelingen opgewerkt. In potentie is Cantwell samen met Schuurs, Vidigal, Semedo en Dammers één van de betere spelers in deze ploeg.

Dries Saddiki - 7/10

Samen met zijn maatje Smeets vormde hij een half jaar lang een ijzersterk duo. Vorig jaar heb ik hem vaker vervloekt en zag ik niet wat Oliseh in hem zag, dit jaar was hij het noeste bijtertje en stofzuigertje dat de gaten tussen middenveld en voorhoede dichtliep. Het laconieke dat hij vorig jaar in zijn spel had, heeft plaatsgemaakt voor een stukje verbetenheid en vechtlust. Credits naar Oliseh, want hij heeft het menneke vertrouwen gegeven en ook echt beter gemaakt. Na de winterstop een kleine vormdip maar aan het einde van het seizoen weer lekker bezig qua tackles en gaten dichtlopen.

Lazar Kojíc - 6/10

Weer een speler uit de koker van Gün. Een Servische jeugdinternational. Je ziet aan alles dat die jongen heel goed kan voetballen, maar hij moet nog wennen aan een nieuwe omgeving en nieuwe ploeggenoten. Af en toe een paar fijne steekpasses van gezien, af en toe ook dat Balkantemperament met van die onbesuisde tackles na een mislukte actie. Ik ben benieuwd of hij in de Eredivisie ook speeltijd gaat krijgen.

Gavin Vlijter - n.v.t.

Vlijter had onze nummer 10 moeten worden dit seizoen, maar hij raakte al snel best zwaar geblesseerd. Ik zag het nooit echt in hem zitten, maar Oliseh wel en Vlijter scoorde op zich wel vrij veel. Wanneer je het zo bekijkt, was Vlijter dus wel een talentje op Jupiler League niveau. Komt hij nog terug op dat niveau en heeft hij voldoende inzicht om ook in de Eredivisie mee te komen, dat zijn de belangrijkste vragen nu. Ik laat me verrassen.

Mickaël Malsa - n.v.t.

Hij heeft maar een paar wedstrijden meegedaan en geen geweldige indruk gemaakt. Daarna is hij verhuurd aan een Griekse ploeg, maar daar schijnt hij het zo goed te doen dat Olympiakos hem volgt. Zijn contract loopt nog een jaartje door, dus ik ben op zich wel benieuwd naar wat Fortuna van plan is met Malsa. Verkopen voor een (kleine?) vergoeding, of hopen op een Askovskiscenario, dat hij terugkeert en ineens de pannen van het dak speelt.

Vleugelspelers

Lisandro Semedo - 8.5/10

Wat een aankoop! Gehuurd voor twee seizoenen en bij zijn aankomst wist eigenlijk niemand wat we van hem mochten verwachten. We kregen een sensationele vleugelspeler, die zowel vanaf links als rechts dreigend was. Zelfs als hij niet echt in de wedstrijd zat, kon hij toch met een geslaagde actie een wedstrijd openbreken of het beeld van de wedstrijd kantelen. Met zijn doelpunten en assists is hij een onmisbare schakel in dit kampioensteam. Zijn rendement had nog hoger kunnen liggen wanneer er voorin een koelere afmaker had rondgelopen dan Finn Stokkers.

André Vidigal - 7.5/10

Weer een Gün aankoop die een schot in de roos is gebleken. Niemand die hem kende maar als invaller vaak erg belangrijk. Voor een speler van die leeftijd speelt hij best volwassen, in de zin dat hij zijn acties niet te ver doordrijft en dat hij oog heeft voor zijn medespelers. Het rendement mag af en toe nog wat omhoog en qua fysiek zal hij nog stappen moeten zetten, maar wauw, wat een groeibriljantje!

Djibril Dianessy - 7/10

Tsja... Ik vind het nog steeds een noeste draver, maar dit seizoen koppelde hij al die power en energie ook nog eens aan rendement. Het is een alles-of-niets-speler, die ofwel briljant is ofwel de eigen fans en trainer tot wanhoop drijft, maar met zijn power en atletisch vermogen gaat er wel altijd dreiging vanuit, ook al maakt hij vaak nog de verkeerde keuze in balbezit. Hopelijk keert hij na zijn blessure nog terug op zijn niveau.

Stefan Askovski - 6.5/10

Gehaald als linksback en te licht bevonden, teruggekeerd als linksbuiten en een revelatie? Het kan verkeren. Twaalf doelpunten en twee assists. Vreemd. Het is een rare speler, Asko. Niet heel erg technisch verfijnd, maar vooral retesnel en een rasopportunist. Hij gaat achter ballen aan die anderen als verloren beschouwen en hij heeft er een neusje voor, want het levert hem toch regelmatig goals op, waar hij op de juiste plek staat om de bal het laatste tikje te geven. Toch vind ik het geen slimme speler, als hij de bal aan de voet heeft, heeft hij oogkleppen op en ziet hij echt alleen nog maar het doel. Met zijn snelheid zou hij wel gevaarlijk kunnen zijn als je in de Eredivisie gaat counteren.

Aanvallers

Finn Stokkers - 6.5/10

Goh, Stokkers... Laat ik vooropstellen dat ik best wel een fan ben van die jongen en dat hij ook echt wel z'n stinkende best doet daar voorin. Hij probeert constant aanspeelbaar te zijn en hij duikt telkens de hoeken in om ruimte te maken voor de loopacties van de andere aanvallers, maar daardoor lijkt hij ook energie en scherpte tekort te komen wanneer hij in het strafschopgebied verschijnt. Hopelijk krijgt hij volgend jaar meer concurrentie voorin.

Mo Korouma - n.v.t.

De enige echte andere spits in de selectie. Hij heeft één hele invalbeurt gekregen. 'nuff said.

Link naar opmerking
Deel via andere websites