Richarð. Geplaatst 17 april 2016 Share Geplaatst 17 april 2016 De "oude garde" zal dit nog herkennen van vroeger; Kraak 't of Smaak 't. Elke dag post ik een liedje en aan jullie de taak om +1 of -1 uit te delen. De volgende dag tel ik de score op en post ik een nieuw liedje etc. De liedjes zullen in volgorde in een lijst komen te staan. Heel simpel dus. Kraak 't of Smaak 't is een leuke manier op nieuwe muziek te ontdekken of het tegenovergestelde, ontdekken dat je iets helemaal niks vind. Zelf heb ik vroeger ook een paar dingen ontdekt via Kraak 't of Smaak 't. Kraak 't of Smaak 't liep vroeger vaak wat dood, omdat het hier in het muziekdeel vaak wat rustiger werd. De laatste tijd merk ik dat het hier lekker druk bezocht is, vooral door de verscheidene World/Eurovisiesongfestivals. Naar aanleiding daarvan leek het mij leuk om Kraak 't of Smaak 't weer op te pakken. Zeker omdat ik het vroeger altijd leuk vond om, zowel te organiseren, als te stemmen op de liedjes die voorbij kwamen. Er zal, net als vroeger, gebruik worden gemaakt van een wachtlijst. Zodat iedereen kan zien welke nummers er aan zitten te komen. Dit voorkomt dubbele inzendingen. Ook kunnen de mensen zien wanneer hun ingestuurde nummers voorbij komen. Het inzenden van nummers kan in een PM naar Richarð. De regel van maximaal twee nummers op de wachtlijst wordt gehanteerd. Dit om te voorkomen dat we teveel van één persoon zitten te beoordelen. Dat houdt de diversiteit erin en daardoor blijft het hopelijk langer leuk. Er zijn een paar "regels" waar aan gehouden dient te worden; Huisregels: - Elke dag rond 18:00 zal het volgende nummer gepost worden door mij - Gebruik +1 of -1. Post zonder zullen niet meetellen - Motivatie is niet verplicht, maar wordt wel altijd gewaardeerd - Kijk of je nummer niet al een keer voorbij is gekomen - Max. 2 nummers per persoon op de wachtlijst - Alle genres zijn toegestaan - Het nummer móet op Youtube of Soundcloud te staan - Ingezonden nummers móeten voorzien worden van een link naar YT of SC Ik zal vandaag (maandag) de eerste inzending plaatsen. Nummers insturen kan vanaf nu dus ook. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Richarð. Geplaatst 17 april 2016 Auteur Share Geplaatst 17 april 2016 De "oude garde" zal dit nog herkennen van vroeger; Kraak 't of Smaak 't. Elke dag post ik een liedje en aan jullie de taak om +1 of -1 uit te delen. De volgende dag tel ik de score op en post ik een nieuw liedje etc. De liedjes zullen in volgorde in een lijst komen te staan. Heel simpel dus. Kraak 't of Smaak 't is een leuke manier op nieuwe muziek te ontdekken of het tegenovergestelde, ontdekken dat je iets helemaal niks vind. Zelf heb ik vroeger ook een paar dingen ontdekt via Kraak 't of Smaak 't. Kraak 't of Smaak 't liep vroeger vaak wat dood, omdat het hier in het muziekdeel vaak wat rustiger werd. De laatste tijd merk ik dat het hier lekker druk bezocht is, vooral door de verscheidene World/Eurovisiesongfestivals. Naar aanleiding daarvan leek het mij leuk om Kraak 't of Smaak 't weer op te pakken. Zeker omdat ik het vroeger altijd leuk vond om, zowel te organiseren, als te stemmen op de liedjes die voorbij kwamen. Er zal, net als vroeger, gebruik worden gemaakt van een wachtlijst. Zodat iedereen kan zien welke nummers er aan zitten te komen. Dit voorkomt dubbele inzendingen. Ook kunnen de mensen zien wanneer hun ingestuurde nummers voorbij komen. Het inzenden van nummers kan in een PM naar Richarð. De regel van maximaal twee nummers op de wachtlijst wordt gehanteerd. Dit om te voorkomen dat we teveel van één persoon zitten te beoordelen. Dat houdt de diversiteit erin en daardoor blijft het hopelijk langer leuk. Er zijn een paar "regels" waar aan gehouden dient te worden; Huisregels: - Elke dag rond 18:00 zal het volgende nummer gepost worden door mij - Gebruik +1 of -1. Post zonder zullen niet meetellen - Motivatie is niet verplicht, maar wordt wel altijd gewaardeerd - Kijk of je nummer niet al een keer voorbij is gekomen - Max. 2 nummers per persoon op de wachtlijst - Alle genres zijn toegestaan - Het nummer móet op Youtube of Soundcloud te staan - Ingezonden nummers móeten voorzien worden van een link naar YT of SC Ik zal vandaag (maandag) de eerste inzending plaatsen. Nummers insturen kan vanaf nu dus ook. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Richarð. Geplaatst 17 april 2016 Auteur Share Geplaatst 17 april 2016 Eerdere Kraak 't of Smaak 't topics; Deel 1 - http://forum.manutd.nl/showthread.php?22963-Kraak-t-of-Smaak-t Deel 2 - http://forum.manutd.nl/showthread.php?25645-Kraak-t-of-Smaak-t-2 Deel 3 - http://forum.manutd.nl/showthread.php?30570-Kraak-t-of-Smaak-t-3 Deel 4 - http://forum.manutd.nl/showthread.php?39604-Kraak-t-of-Smaak-t-4 Deel 5 - http://forum.manutd.nl/showthread.php?45612-Kraak-t-of-Smaak-t-5 Ik zal ook met een mentionlijst werken. Dus iedereen die reageert/stemt zal een mention krijgen bij het nieuwe nummer! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djordison Geplaatst 18 april 2016 Share Geplaatst 18 april 2016 Leuk idee om dit weer op te pakken. Ik vraag mij allen af of het niet wat enthousiast is om elke dag een nieuw nummer te willen plaatsen, maar daar komen we snel genoeg achter. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 18 april 2016 Share Geplaatst 18 april 2016 (bewerkt) Ja dacht ik ook, maar dat hoeft natuurlijk ook niet per se. Kan je ook een paar dagen later nog stemmen op nummers? Ik zal zo even kijken wat ik in mijn database heb. Misschien ook een optie om als regel toe te voegen dat je niet stemt op nummers die je al kent? 18 april 2016 bewerkt door Chiemel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Richarð. Geplaatst 18 april 2016 Auteur Share Geplaatst 18 april 2016 Vroeger deden we altijd per dag een nieuwe, dus dat ga ik nu ook doen. Mocht het niet goed lopen, dan kan ik het altijd nog aanpassen. Maar voorlopig doe ik gewoon per dag een nieuwe. En iedereen mag op elk nummer stemmen. Of hij het nummer nou kent of niet. En de deadline voor stemmen ligt dus ook per dag, dus je kan stemmen van 18:00 tot 18:00 de volgende dag. Of in ieder geval tot het volgende nummer erop staat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RobBouwman Geplaatst 18 april 2016 Share Geplaatst 18 april 2016 Leuk idee, I'm in! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Niejo101 Geplaatst 18 april 2016 Share Geplaatst 18 april 2016 tof, ik stuur wat in (y) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Juca Geplaatst 18 april 2016 Share Geplaatst 18 april 2016 Pleur mij maar in de mentions Richard ;) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 18 april 2016 Share Geplaatst 18 april 2016 Ja was altijd een mooi topic dit! :) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Richarð. Geplaatst 18 april 2016 Auteur Share Geplaatst 18 april 2016 (bewerkt) Iris Penning - Onvoorstelbaar Onvoorspelbaar Richarð. Xr40H3jKGcE Huisregels: - Elke dag rond 18:00 zal het volgende nummer gepost worden door mij - Gebruik +1 of -1. Post zonder zullen niet meetellen - Motivatie is niet verplicht, maar wordt wel altijd gewaardeerd - Kijk of je nummer niet al een keer voorbij is gekomen - Max. 2 nummers per persoon op de wachtlijst - Alle genres zijn toegestaan - Het nummer móet op Youtube of Soundcloud te staan - Ingezonden nummers móeten voorzien worden van een link naar YT of SC Top 10 [spoiler=Overige Nummers]- [spoiler=Wachtlijst]Benjamine Clementine - Cornerstone 7Dc5BQ31iLw Chiemel People You Know - Bigger Things 16rDeAByxAo Niejo101 Anderson .Paak ft. The Game & Sonyae Elise - Room in Here QJBB3q0MDPQ Djordison Fyfe - Solace oLGnR0UldCM Chiemel [spoiler=Mentions] [MENTION=3991]Jasper.[/MENTION]; [MENTION=16229]Juca[/MENTION]; [MENTION=18663]Chiemel[/MENTION]; [MENTION=7213]Niejo101[/MENTION]; [MENTION=23359]RobBouwman[/MENTION]; [MENTION=2872]Djordison[/MENTION]; [MENTION=15369]Christian.[/MENTION]; [MENTION=2441]Erwin.[/MENTION]; [MENTION=204]Tijn[/MENTION]; [MENTION=139]Niels[/MENTION]; [MENTION=7785]Yitushita[/MENTION]; [MENTION=12112]The Kerfts[/MENTION]; [MENTION=13248]Hansje[/MENTION]; [MENTION=21191]Kyrill[/MENTION]; [MENTION=19686]Bm[/MENTION]; [MENTION=25831]Zeus[/MENTION]; [MENTION=6882]Keko[/MENTION]; [MENTION=19010]Tomas.[/MENTION]; [MENTION=5099]Kloppie[/MENTION]; [MENTION=5638]MetalMichael[/MENTION]; [MENTION=4387]Starálfur[/MENTION]; 18 april 2016 bewerkt door Richarð. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RobBouwman Geplaatst 18 april 2016 Share Geplaatst 18 april 2016 Niet mijn muziek, dus moet het helaas beginnen met -1 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bm Geplaatst 18 april 2016 Share Geplaatst 18 april 2016 Tot en met het intro vond ik het wel mooi, daarna bleef het heel erg saai. -1. Leuk dat je dit weer oppakt Richard :) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Magikarp Geplaatst 18 april 2016 Share Geplaatst 18 april 2016 Hoog gehalte gemaakte interessantdoenerij. Vind het niks. Had m'n databundel beter ergens anders voor kunnen gebruiken. -1. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
henkyh Geplaatst 18 april 2016 Share Geplaatst 18 april 2016 kon me niet bekoren -1 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 18 april 2016 Share Geplaatst 18 april 2016 ik wil ook wel in de mentions (y) Dit nummer krijgt van mij een -1. Hou zelf wel van Nederlandse muziek, maar dit brengt niet veel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pecswollenaer Geplaatst 18 april 2016 Share Geplaatst 18 april 2016 Niet heel spannend, ook van mij -1 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 18 april 2016 Share Geplaatst 18 april 2016 Ik vind als je echt goed naar de tekst luistert eigenlijk wel een goed nummer... Oke flow is niet super maar het is een actueel probleem en het zet mij toch nog meer aan het nadenken. +1 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Juca Geplaatst 18 april 2016 Share Geplaatst 18 april 2016 Brr, absoluut niet hoogstaand. -1 op zijn plaats. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Baddoo Geplaatst 18 april 2016 Share Geplaatst 18 april 2016 Die zachte g irriteert me mateloos -1 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kelvin Geplaatst 18 april 2016 Share Geplaatst 18 april 2016 Deze mag weg. -1 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Niejo101 Geplaatst 18 april 2016 Share Geplaatst 18 april 2016 mwah, naar mate het nummer vordert verandert het van een -1 naar een +1, moet er even aan wennen, maar zodra mijn oor gewend is kan ik het wel waarderen. +1 dus Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 18 april 2016 Share Geplaatst 18 april 2016 Simpel. Hollands, dus neen. -1. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MetalMichael Geplaatst 18 april 2016 Share Geplaatst 18 april 2016 Zou het niet zelf snel opzetten of kopen, maar vind het toch best aardig en sferisch. +1 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas2204 Geplaatst 18 april 2016 Share Geplaatst 18 april 2016 Mooi dat je dit weer gaat doen, idd best wel een beetje gemist. Voor deze eerste inzending echter wel -1. Niet mijn muziek om mee te beginnen en naar mijn mening ook niet zo exceptioneel om dan de kwestie van smaak weg te compenseren Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten