Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Kraak 't of Smaak 't #6

Richarð.

Aanbevolen berichten

De "oude garde" zal dit nog herkennen van vroeger; Kraak 't of Smaak 't. Elke dag post ik een liedje en aan jullie de taak om +1 of -1 uit te delen. De volgende dag tel ik de score op en post ik een nieuw liedje etc. De liedjes zullen in volgorde in een lijst komen te staan. Heel simpel dus. Kraak 't of Smaak 't is een leuke manier op nieuwe muziek te ontdekken of het tegenovergestelde, ontdekken dat je iets helemaal niks vind. Zelf heb ik vroeger ook een paar dingen ontdekt via Kraak 't of Smaak 't.

Kraak 't of Smaak 't liep vroeger vaak wat dood, omdat het hier in het muziekdeel vaak wat rustiger werd. De laatste tijd merk ik dat het hier lekker druk bezocht is, vooral door de verscheidene World/Eurovisiesongfestivals. Naar aanleiding daarvan leek het mij leuk om Kraak 't of Smaak 't weer op te pakken. Zeker omdat ik het vroeger altijd leuk vond om, zowel te organiseren, als te stemmen op de liedjes die voorbij kwamen.

Er zal, net als vroeger, gebruik worden gemaakt van een wachtlijst. Zodat iedereen kan zien welke nummers er aan zitten te komen. Dit voorkomt dubbele inzendingen. Ook kunnen de mensen zien wanneer hun ingestuurde nummers voorbij komen. Het inzenden van nummers kan in een PM naar Richarð.

De regel van maximaal twee nummers op de wachtlijst wordt gehanteerd. Dit om te voorkomen dat we teveel van één persoon zitten te beoordelen. Dat houdt de diversiteit erin en daardoor blijft het hopelijk langer leuk.

Er zijn een paar "regels" waar aan gehouden dient te worden;

Huisregels:

- Elke dag rond 18:00 zal het volgende nummer gepost worden door mij

- Gebruik +1 of -1. Post zonder zullen niet meetellen

- Motivatie is niet verplicht, maar wordt wel altijd gewaardeerd

- Kijk of je nummer niet al een keer voorbij is gekomen

- Max. 2 nummers per persoon op de wachtlijst

- Alle genres zijn toegestaan

- Het nummer móet op Youtube of Soundcloud te staan

- Ingezonden nummers móeten voorzien worden van een link naar YT of SC

Ik zal vandaag (maandag) de eerste inzending plaatsen. Nummers insturen kan vanaf nu dus ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 879
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

De "oude garde" zal dit nog herkennen van vroeger; Kraak 't of Smaak 't. Elke dag post ik een liedje en aan jullie de taak om +1 of -1 uit te delen. De volgende dag tel ik de score op en post ik een nieuw liedje etc. De liedjes zullen in volgorde in een lijst komen te staan. Heel simpel dus. Kraak 't of Smaak 't is een leuke manier op nieuwe muziek te ontdekken of het tegenovergestelde, ontdekken dat je iets helemaal niks vind. Zelf heb ik vroeger ook een paar dingen ontdekt via Kraak 't of Smaak 't.

Kraak 't of Smaak 't liep vroeger vaak wat dood, omdat het hier in het muziekdeel vaak wat rustiger werd. De laatste tijd merk ik dat het hier lekker druk bezocht is, vooral door de verscheidene World/Eurovisiesongfestivals. Naar aanleiding daarvan leek het mij leuk om Kraak 't of Smaak 't weer op te pakken. Zeker omdat ik het vroeger altijd leuk vond om, zowel te organiseren, als te stemmen op de liedjes die voorbij kwamen.

Er zal, net als vroeger, gebruik worden gemaakt van een wachtlijst. Zodat iedereen kan zien welke nummers er aan zitten te komen. Dit voorkomt dubbele inzendingen. Ook kunnen de mensen zien wanneer hun ingestuurde nummers voorbij komen. Het inzenden van nummers kan in een PM naar Richarð.

De regel van maximaal twee nummers op de wachtlijst wordt gehanteerd. Dit om te voorkomen dat we teveel van één persoon zitten te beoordelen. Dat houdt de diversiteit erin en daardoor blijft het hopelijk langer leuk.

Er zijn een paar "regels" waar aan gehouden dient te worden;

Huisregels:

Ik zal vandaag (maandag) de eerste inzending plaatsen. Nummers insturen kan vanaf nu dus ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja dacht ik ook, maar dat hoeft natuurlijk ook niet per se. Kan je ook een paar dagen later nog stemmen op nummers?

Ik zal zo even kijken wat ik in mijn database heb.

Misschien ook een optie om als regel toe te voegen dat je niet stemt op nummers die je al kent?

bewerkt door Chiemel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vroeger deden we altijd per dag een nieuwe, dus dat ga ik nu ook doen. Mocht het niet goed lopen, dan kan ik het altijd nog aanpassen. Maar voorlopig doe ik gewoon per dag een nieuwe.

En iedereen mag op elk nummer stemmen. Of hij het nummer nou kent of niet.

En de deadline voor stemmen ligt dus ook per dag, dus je kan stemmen van 18:00 tot 18:00 de volgende dag. Of in ieder geval tot het volgende nummer erop staat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iris Penning - Onvoorstelbaar Onvoorspelbaar Richarð.

Xr40H3jKGcE

Huisregels:

Top 10

[spoiler=Overige Nummers]-

[spoiler=Wachtlijst]Benjamine Clementine - Cornerstone 7Dc5BQ31iLw Chiemel

People You Know - Bigger Things 16rDeAByxAo Niejo101

Anderson .Paak ft. The Game & Sonyae Elise - Room in Here QJBB3q0MDPQ Djordison

Fyfe - Solace oLGnR0UldCM Chiemel

[spoiler=Mentions] [MENTION=3991]Jasper.[/MENTION]; [MENTION=16229]Juca[/MENTION]; [MENTION=18663]Chiemel[/MENTION]; [MENTION=7213]Niejo101[/MENTION]; [MENTION=23359]RobBouwman[/MENTION]; [MENTION=2872]Djordison[/MENTION]; [MENTION=15369]Christian.[/MENTION]; [MENTION=2441]Erwin.[/MENTION]; [MENTION=204]Tijn[/MENTION]; [MENTION=139]Niels[/MENTION]; [MENTION=7785]Yitushita[/MENTION]; [MENTION=12112]The Kerfts[/MENTION]; [MENTION=13248]Hansje[/MENTION]; [MENTION=21191]Kyrill[/MENTION]; [MENTION=19686]Bm[/MENTION]; [MENTION=25831]Zeus[/MENTION]; [MENTION=6882]Keko[/MENTION]; [MENTION=19010]Tomas.[/MENTION]; [MENTION=5099]Kloppie[/MENTION]; [MENTION=5638]MetalMichael[/MENTION]; [MENTION=4387]Starálfur[/MENTION];

bewerkt door Richarð.
Link naar opmerking
Deel via andere websites