Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Jupiler Pro League Topic

Fabian.

Aanbevolen berichten

"Drama voor Tarik Tissoudali. De aanvaller van KAA Gent heeft zijn voorste kruisband gescheurd tegen STVV en is zes maanden out. Dat betekent: geen miljoenentransfer en evenmin het WK met Marokko. "Maar ik zal sterker terugkeren", blijft de aanvaller strijdvaardig."

Pijnlijke zaak voor alle partijen lijkt me..
Gent moet sowieso op zoek naar een vervanger lijkt me; maar heeft wel geen extra centjes gekregen om die aan te trekken. En de speler ziet zijn transfer en het WK in rook opgaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 minuten geleden zei Kami:

Ik lees net dat Januzaj in verband gebracht wordt met Antwerp. :classic_blink:

Goede spelers voor Antwerp vermoed ik?

32 minuten geleden zei DGremlin:

Pijnlijke zaak voor alle partijen lijkt me..
Gent moet sowieso op zoek naar een vervanger lijkt me; maar heeft wel geen extra centjes gekregen om die aan te trekken. En de speler ziet zijn transfer en het WK in rook opgaan.

Alleen maar verliezers hiermee en als grootste verliezer Tissoudali zelf. Geen WK en kan zijn goede seizoen niet te gelden maken. Niet voor hemzelf en ook niet voor de club. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 uur geleden zei TomFsoccer:

Genk - Standard wel een leuke wedstrijd om de zondag te beginnen zeg. Die El Khannous is ook echt een fijne speler, 18 jaar.

Heel leuk talentje! Speelde vorig jaar ook al goed in oa de Youth League. Er zit sowieso weer heel wat talent bij Genk. Alleen jammer dat Oyen zwaar geblesseerd is geraakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Kami:

Al komt El Khannous wel uit de jeugdopleiding van Anderlecht. Genk is hem 2-3 jaar geleden gaan halen. Nuja, dan was hij 15-16 jaar. Ze hebben hem verder gekneed :classic_tongue: 

Inderdaad, maar zo gaan veel talenten regelmatig op en neer tussen de Belgische jeugdteams. 

Bij Anderlecht zit er trouwens ook nog genoeg talent aan te komen :) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 minuten geleden zei FlyD:

Heel leuk talentje! Speelde vorig jaar ook al goed in oa de Youth League. Er zit sowieso weer heel wat talent bij Genk. Alleen jammer dat Oyen zwaar geblesseerd is geraakt.

Heel jammer van Oyen inderdaad. Hoe lang is die out?

Ik ken de opkomende talenten bij Genk niet zo goed. Wie kunnen we dit seizoen mogelijks nog verwachten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei TomFsoccer:

Ik ken de opkomende talenten bij Genk niet zo goed. Wie kunnen we dit seizoen mogelijks nog verwachten?

Zijn kruisband is gescheurd; dus hij staat minstens enkele maanden aan de kant.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Bogatyr:

Laat ons hopen dat Duranville dit seizoen zijn kansen krijgt. Daar ben ik heel enthousiast over.

Inderdaad, alleen speelt Mazzu zonder echte buitenspelers, dus moet hij ingepast worden op een andere positie.

17 minuten geleden zei TomFsoccer:

Zoals hierboven aangegeven enkele maanden. Ik verwacht hem pas echt weer 100% wedstrijdfit richting de play offs.

17 minuten geleden zei TomFsoccer:

Jay-Dee Geusens (MC), Andras Nemeth (Spits), Tuur Rommens (VL) en Kelvin John (buitenspeler) zullen in de loop van het jaar wel wat minuten krijgen vermoed ik (Nemeth speelde al eens mee). Misschien Adnane Abid (10 of linksbuiten) ook, maar die is fysiek wel heel beperkt. Daarachter zit nog oa Mika Godts (10 of linksbuiten) die heel leuk kan voetballen.

De reservekeepers (Leysen en Chambaere) zijn ook heel jong en talentvol, maar die zien we enkel als er iets zou gebeuren met Vandevoort.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei Bogatyr:

Laat ons hopen dat Duranville dit seizoen zijn kansen krijgt. Daar ben ik heel enthousiast over.

Ik hoop eerder op Stroeykens dit seizoen. Duranville mag wel af en toe wat minuten krijgen, maar vooral niks overhaasten met zo'n jonge kerel. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei FlyD:

Ik herkende de naam Oyen van een Belgisch oud-voetballer van PSV, blijkt het nog zijn vader te zijn ook. Leuk. Paps was niet zo heel denderend

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 29-7-2022 om 09:32 zei ElMarcos:

Hebben ze die niet gewoon meteen op het vliegtuig gezet onder het mom van: opgeruimd staat netjes.

Lamkel Zé. Wil naar Cyprus. Weigert zijn fysieke tests te doen bij Nicosia. Wil nu plots naar Hongarije. Hahaha... Die kerel... :-D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Bogatyr:

Nsoki voor twaalf miljoen naar Hoffenheim. Strik errond en wegwezen.

Toch dubbel winst gehaald denk ik zo? Wel goed gedaan dan, want was echt wel een slechte aankoop IMO. Heeft ook wat goede wedstrijden gehad, alleen het probleem is dat zijn slechte wedstrijden zo erbarmelijk slecht waren dat het afgrijselijk was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei TomFsoccer:

Toch dubbel winst gehaald denk ik zo? Wel goed gedaan dan, want was echt wel een slechte aankoop IMO. Heeft ook wat goede wedstrijden gehad, alleen het probleem is dat zijn slechte wedstrijden zo erbarmelijk slecht waren dat het afgrijselijk was.

Ja, gekocht voor 6 miljoen €. Nu zou Hoffenheim 12 miljoen bieden.

Andere geruchten:

Napoli heeft interesse in Mignolet en die zou vrij concreet zijn.

Joel Ordonez, een Ecuadoriaanse verdediger is op weg naar Brugge (4 miljoen €). 

Burnley biedt 4 miljoen € voor Benson (Antwerp). Bod zou aanvaard zijn.

Gent denkt aan Storm om Tissoudali te vervangen.

Brugge heeft de piste Sander Berge nog niet verlaten ondanks een vraagprijs van 15 miljoen €.

Bologna denkt aan Lhucumi (Genk) om Theate te vervangen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 30-7-2022 om 20:14 zei Bogatyr:

Twee speeldagen ver en Mechelen al twee keer verloren. Danny Buijs zal het niet lang uitzingen op deze manier. 

Buijs bevestigt voorlopig wat hij in de voorbereiding (niet) liet zien. Enorm trieste coach die al het goede van Vrancken van tafel heeft geveegd voor... niets in return. Verdedigend is het dramatisch, zoals geregeld onder Vrancken, maar nu is aanvallend elk patroon daarbovenop volledig weg. Zijn idee met een inzakkende verdedigende middenvelder in balverlies is hallucinant slecht. We geven op die manier ons middenveld prijs, komen opbouwend er niet uit en centraal achterin is het pure chaos.

Er zijn al héél wat supporters die zwaar aan hem twijfelen, en dat al na amper twee speeldagen. Ongezien. Onze selectie is niet wat ze vorig seizoen was, maar wat Buijs ervan maakt is gedoemd om te falen. Er zit veel meer in. Ik heb trouwens al meer lange ballen gezien dan onder de vorige vier coaches tezamen. Ook heeft hij in twee matchen al ontiegelijk veel gewisseld, zowel qua spelers als systeem. Het komt allemaal héél amateuristisch over.

Overmorgen staat een supportersinfovergadering (met vragenronde) gepland die oorspronkelijk bedoeld was om simpelweg kennis te maken met Buijs. Hij zal daar al serieus op de rooster worden gelegd, me dunkt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Kami:

Ja, valse start inderdaad voor Malinwa. Als ze ook Storm nog eens kwijt zouden raken aan Gent (gerucht), dan wordt het een lastig seizoen denk ik?

Als Bui(j)s niet snel het licht ziet, zal het sowieso een moeilijk seizoen worden :D  Rond speeldag 9 o.i.d. volgt een reeks waarin we alle grote teams na elkaar bekampen, dus de punten moeten nu gepakt worden. 

Wat betreft Storm is het dubbel. Ik denk dat als we ooit willen cashen op hem (en we hebben geld nodig voor de schuldenafbouw en Operatie Zero) dat het nu dé moment is, gezien zijn stats vorig jaar. Hij is altijd erg bepalend voor ons geweest, maar het blijft een relatief beperkte speler die naar mijn mening op zijn niveau zit bij KV. Storm wisselt geniale periodes af met gigantisch zwakke periodes, waarvan de huidige nu al bezig is van voor PO2 vorig seizoen. En als hij slecht is, is hij ook écht slecht.

Persoonlijk zie ik ons liever Storm verkopen om dan nog een zuivere diepe spits te kunnen halen. Met Malede (gekwetst) en Ngoy hebben we nu twee opties daar die eigenlijk allebei beter tot hun recht komen op linksbuiten. Het zou dus misschien zelfs beter zijn voor het team dat Storm wél vertrekt, al klinkt dat gek.

Al denk ik dat de interesse van Gent een kwakkel is. Los van de vraagprijs past Storm totaal niet in het systeem van Hein.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1. Genk

2. Club Brugge

3. Anderlecht

4. Gent

5. Antwerp

6. Union

7. Charleroi

8. Oostende 

9. Standard

10. Zulte Waregem

11. OH Leuven

12. Sint Truiden

13. Westerlo

14. KV Mechelen

15. KV Kortrijk

16. Eupen

17. Cercle Brugge

18. Seraing

Na playoffs:

1. Club Brugge

2. Genk

3. Gent

4. Anderlecht

Topscorer: Cuypers

Meeste assists: Skov Olsen, Jutgla, Kums

Beste speler: Skov Olsen

Revelaties: Jutgla, Verschaeren, Debast, Patris, Cojocaru, Sykes

Tegenvaller: Vanaeken, Janssen, Ohio

Meeste kaarten: Habib Keïta

Trainer van het jaar: Wouter Vranken

Haalt de kerst niet: Buijs en Belhocine. Voor Hoefkens en Jeunechamps wordt het nipt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites