Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Film Topic

Kyrill

Aanbevolen berichten

Crossing Istanbul

Mwa, niet helemaal mijn ding. Vond ook beetje cliché dat de 2 hoofdpersonen natuurlijk naar elkaar toe groeiden. Andere verhaallijnen vond ik ook niet zo interessant om eerlijk te zijn.

5,5

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Overzichtje van de afgelopen tijd: 

The Great Escaper (2023): 9/10.

Is dit een vernieuwende film? Nee. Is het een hartverwarmende laatste groet van twee grootheden? Absoluut. In anderhalf uur nemen Michael Caine en wijlen Glenda Jackson je mee in het waargebeurde verhaal van een D-Day veteraan die zijn verzorgingstehuis in Engeland ontglipt om naar de D-Day herdenking te gaan in Normandië. Niet revolutionair, wel buitengewoon aangrijpend. Caine en Jackson geven allebei nog één laatste keer alles wat ze hebben. Aanrader!

Whiplash (2014): 8/10. 

Paths of Glory (1957): 8/10. 

Grave of the Fireflies (1988): 8/10.

Awakenings (1990): 8/10. 

The Edge of Seventeen (2017): 8/10. 

Riders of Justice (2020): 7/10. 

Lady Bird (2017): 7/10. 

Jackie (2016): 6/10. 

Lucia de B. (2014): 5.5/10.

About A Boy (2002): 5.5/10. 

Where the Heart Is (2000): 5.5/10. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 27-9-2024 om 16:24 zei Kyrill:

Ik baal dus echt hé

Het Filmhuis Den Haag, heeft deze maar 1x per dag geprogrammeerd om 21:15 en een film als ''Witte Flits'' draait 4x op één dag

Hoop voor je dat je alsnog wel geweest bent.

Witte Flits

Op de valreep nog naartoe geweest deze week. Vond hem ijzersterk eigenlijk. Het leed erg goed in beeld gebracht, vooral bij de ouders van de persoon die euthanasie wilt.

9

Link naar opmerking
Deel via andere websites

The Apprentice

Citaat

Een tijdreis terug naar de seventies en eighties, toen er iets foeilelijks bloeide tussen (leerling) Donald Trump (Sebastian Stan) en (meester) Roy Cohn (Jeremy Strong). Van regisseur Ali Abbasi (Holy Spider). 

In The Apprentice wordt het leven van Trump in zijn vroege jaren als vastgoedondernemer onder de loep genomen. In het New York van de seventies en eighties zet hij zijn eerste stappen in de snelle zakenwereld, onder de vleugels van zijn mentor, de geslepen (en door de zonnebank gebruinde) advocaat Roy Cohn.

Waarschijnlijk gaan we de komende tijd nog veel meer Trump zien (helaas), dus alvast deze gaan kijken om eraan te wennen ;c oprecht wel goeie film trouwens. Karakter is vrij goed neergezet.

8

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 30-10-2024 om 21:34 zei 007mark:

Hoop voor je dat je alsnog wel geweest bent.

Witte Flits

Op de valreep nog naartoe geweest deze week. Vond hem ijzersterk eigenlijk. Het leed erg goed in beeld gebracht, vooral bij de ouders van de persoon die euthanasie wilt.

9

Nee helaas niet, maar komt wel goed.

Zelf tijdje geleden gezien;

Sons

Deense gevangenis film met Sids Babette Knudsen. Interessant en tof.

7,5/10

En gisteren gezien;

Rebecca(Alfred Hitchcock, 1940)

Laurence Olivier en Joan Fontaine, zijn super goed. Schijnbaar is /was dit Hitchock zijn eerste Amerikaanse film.

Ik vind hem echt geweldig zoals niet altijd, maar wel vaker bij Hitchock films. Dit ging heel anders, dan ik had verwacht maar op een toffe manier.

10/10

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik lees nu net voor het eerst in mijn leven dat de film Room 1408 4 versies heeft met verschillende eindes. Ik heb nu een missie. Weet nog niet of je die ergens anders kan kijken dan YouTube waarin dat wordt uitgelegd.

bewerkt door Chiemel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anora

Citaat

Assepoester-Anora uit Brooklyn, NY bezorgt je een stressvolle 48 uur om nooit meer te vergeten. Winnaar van de Gouden Palm op het Filmfestival van Cannes. 

Anora (Mikey Madison), een jonge sekswerker uit Brooklyn, ziet haar leven voor haar ogen veranderen als de zoon van een Russische oligarch haar plotseling ten huwelijk vraagt. Of zijn ouders dat ook een goed idee vinden, is een zorg voor later. 

Kon mij wel bekoren. Pure chaos deze film met prima humor. Vond het zelf in ieder geval wel goed te pruimen.

8

bewerkt door 007mark
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gister naar Gladiator 2 geweest. Had dit op moviemeter erover gezegd en heb geen zin het nog eens te te typen dus;

Citaat

Ik heb me prima vermaakt met het tweede deel. Verwacht geen meesterwerk maar als je van te voren je verwachting iets bijstelt heb je gewoon een avond vermaak. Want dat is wat dit tweede deel voornamelijk is.

De focus ligt meer op spektakel dan op verhaal, want dit is een aardige kopie van deel 1. Hoewel bij vlagen de CGI er net mee door kan ziet het er verder gewoon groots en episch uit, vooral de scènes in de arena zijn voor mij de hoogtepunten.

Qua acteerwerk valt het mij ook niet tegen, de voornaamste rollen spelen, zonder enorme uitblinkers, allemaal naar behoren.

Zelf heb ik de film met een heel groep vrienden gekeken, lekker met een biertje en een snack erbij. En zo zou ik hem ook gewoon lekker kijken. Ga er in om vermaakt te worden, dan zit je goed. Ga voor meer dan dat en dan zal het wellicht tegenvallen.

Voor mij een kleine 3,5* / 7/10

bewerkt door Justin
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Justin:

Gister naar Gladiator 2 geweest. Had dit op moviemeter erover gezegd en heb geen zin het nog eens te te typen dus;

Een vriendin had het erover om hier volgende week heen te gaan dus misschien pak ik hem ook mee. Ik heb Gladiator (2000) echter nooit gezien. Is dat noodzakelijk voordat je deel 2 ziet denk je? Of staat het wel redelijk los van elkaar?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 14-11-2024 om 19:53 zei Urbeto:

Een vriendin had het erover om hier volgende week heen te gaan dus misschien pak ik hem ook mee. Ik heb Gladiator (2000) echter nooit gezien. Is dat noodzakelijk voordat je deel 2 ziet denk je? Of staat het wel redelijk los van elkaar?

Ik heb deel 2 nog  niet gezien, ik zou deel 1 kijken wel aanraden,is echt een fenomenale toffe film. Denk niet dat je daar , spijt van gaat krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit heb ik 2x moeten lezen. Jij, als kunstpurist in elke vorm dan ook, hebt Gladiator niet gezien? Kijken! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gladiator nu kijken man, fantastische film. Are you not entertained?!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

The Outrun

Ook wel 2 uur lang Full Force de Saoirse Ronan en geweldig dat ze is, niet normaal!

Echt een werkelijk, zwaar indrukwekkende film, die ik bij vlagen ook echt , oncomfortable bij voelde.

Is echt super goed, Ronan is op z'n minst favoriet, om een oscar hiervoor te winnen. Wat een film! Camerawerk, regie en soundtrack zijn ook allemaal, echt ssuper!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Djurovski:

Deadpool vs Wolverine 

Stuk beter dan Deadpool 2. Komt in de buurt van het eerste deel. Wel leuk om Blade weer eens te zien.

Aardig filmpje voor tussendoor

Ik vind het een fantastische film, echt super geniaal, en hilarisch. Heb heel erg veel gelachen en ik vind hem zelfs ook beter, dan Deadpool 1 nog :D :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Conclave

Citaat

Geroddel in de Sixtijnse Kapel en lekker vapen op de binnenplaats: de verkiezing van de nieuwe paus verandert het Vaticaan in een schoolpleintje vol kattige kardinalen. Het oprechte geloof is door alle witte rook heen ver te zoeken.

Na de dood van de paus brengen kardinalen van over de hele wereld hun stem uit in de meest geheimzinnige verkiezing ter wereld: die van de nieuwe katholieke leider. Kardinaal Lawrence (Ralph Fiennes) moet ervoor zorgen dat alles goed verloopt, ondanks zijn eigen geloofscrisis. Wanneer er schandalen komen bovendrijven, ontdekt hij dat de overleden paus verre van heilig was.

Kon mij prima bekoren, maar zat weinig verrassing in. Plot wel aardig, maar ook dat zag je ergens wel een beetje aankomen. Ralph Fiennes wel sterk in zijn rol.

6,5

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren in de bioscoop Gladiator II gezien. Grotendeels een kopie van de eerste, maar wel een hele vermakelijke. En bovenal uitstekend acteerwerk van Denzel Washington, erg genoten van zijn personage.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Tim':

Gisteren in de bioscoop Gladiator II gezien. Grotendeels een kopie van de eerste, maar wel een hele vermakelijke. En bovenal uitstekend acteerwerk van Denzel Washington, erg genoten van zijn personage.

Die twee keizers, wat een mafkezen. Ik daarna wat google werk gedaan blijken die echt niet helemaal lekker in de kop geweest te zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 uur geleden zei timpy00:

Die twee keizers, wat een mafkezen. Ik daarna wat google werk gedaan blijken die echt niet helemaal lekker in de kop geweest te zijn.

Ja, dat heb ik ook gedaan. Qua tijdlijn klopt de verhaallijn natuurlijk net niet, maar mooi om te zien dat die twee net zulke idioten waren in het echt als in de film :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites