Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Film Topic

Kyrill

Aanbevolen berichten

Op 7-1-2022 om 22:32 zei komodo25:

The Matrix 1999

Even samen met de zoon gekeken. Om er weer in te raken voor morgen. Blijft toch wel een gave film hoor.  Zeker als je ziet dat deze al weer 21 a 22 jaar oud is 9/10

The Matrix Reloaded 

Nog altijd leuk maar wel een stuk minder dan deel 1. Daarnaast is deel 2 en 3 ook nog 1 film das was het einde k u en t 7-/10

Deel 1 ging ik toen als tiener heen toen de film net uit was en er nog niks over was bekend. Denk mijn beste filmervaring ooit, omdat ik er nul verwachtingen van had :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 9-1-2022 om 00:30 zei komodo25:

The Matrix Resurrections

Prima mee vermaakt net in de bios. Stuk beter dan deel 2 en 3. 

Toon verborgen inhoud

Begin is exact het zelfde als 1. En deel 1 tot 3 zijn nu spellen die ontwikkeld zijn door Neo. Duurt ff voordat hij door heeft dat de Matrix nog niet voorbij is.

Veel dingen kennen we wel uit deel 1 maar goed blijft gewoon leuk. Een dikke 8

Ik had eigenlijk geen hoge verwachtingen, maar was wel mee met het verhaal (was beter dan verwacht) alleen naar het einde toe werd het gewoon steeds zwakker waardoor het toch teleurstelde..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

47 minuten geleden zei Steels:

Ik had eigenlijk geen hoge verwachtingen, maar was wel mee met het verhaal (was beter dan verwacht) alleen naar het einde toe werd het gewoon steeds zwakker waardoor het toch teleurstelde..

Ligt er ook aan met welke verwachting je er naar toe gaat natuurlijk. Had al veel negatieve dingen gelezen en vaak worden delen minder en minder. Daardoor positief verrast

Spoiler

De menselijke bommen vond ik wel sterk.

Het einde was dan wel een mwahhh kon beter. Maar al met al prima vermaakt. En daarvoor kijk ik een film

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei komodo25:

Ligt er ook aan met welke verwachting je er naar toe gaat natuurlijk. Had al veel negatieve dingen gelezen en vaak worden delen minder en minder. Daardoor positief verrast

Toon verborgen inhoud

De menselijke bommen vond ik wel sterk.

Het einde was dan wel een mwahhh kon beter. Maar al met al prima vermaakt. En daarvoor kijk ik een film

Ik had hetzelfde!

Spoiler

Die menselijke bommen vond ik anders best ziek, moest enorm aan springende mensen uit de WTC-torens denken.

En het moment dat Trinity als een parachute hun val stopte, dat was echt het stuk waarop ik afhaakte..snap trouwens nog steeds niet hoe Trinity nog in the matrix kon zitten als ze haar net unplugged hadden in the real world..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Steels:

Ik had hetzelfde!

Inhoud verbergen

Die menselijke bommen vond ik anders best ziek, moest enorm aan springende mensen uit de WTC-torens denken.

En het moment dat Trinity als een parachute hun val stopte, dat was echt het stuk waarop ik afhaakte..snap trouwens nog steeds niet hoe Trinity nog in the matrix kon zitten als ze haar net unplugged hadden in the real world..

Spoiler

Menselijke bommen gebeurt in het echt ook ( denk aan zelfmoordterrorist). Was heftig idd maar kan dat wel los koppelen. Ook dat stukje dat ze ineens superman kan nadoen.... To much. Maar ach om dan de hele film af te branden nee daarvoor heb ik mij te goed vermaakt 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beautiful Boy (2018): 8/10

Intrigerende dramafilm over de drugsverslaving van Nicolas, de tienerzoon van David Sheff. Uitstekend acteerwerk van Timothée Chalamet en Steve Carell als zoon en vader. Veel goede muziek ook in de film, is echt een meerwaarde. 

Another Round (2020): 8/10

Fenomenale Mads Mikkelsen is een pleonasme. Heerlijke film. 

Promising Young Woman (2020): 7,5/10

Een #MeToo film maken zonder het heel politiek overbeladen te maken: deze film doet het. Carey Mulligan is echt weergaloos als de sluwe doch hyperintelligente Cassie. Aanrader. 

After The Wedding (2006): 7/10 

Jacob Pederson (Mads Mikkelsen) - directeur van een weeshuis in India - wordt naar Kopenhagen gestuurd om een gift binnen te halen voor zijn tehuis. Eenmaal daar aangekomen komt er echter een langslepend familiedrama aan het licht die zijn leven sterk zal beïnvloeden. Prima film, al had ik er op voorhand iets meer van verwacht. 

Allied (2016): 6,5/10

Brad Pitt en Marion Cotillard leveren in dit diplomatieke oorlogsdrama prima acteerwerk af, maar het plot is wat te voorspelbaar voor een productie van dit formaat. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oei dit zijn wel extreme ratings, maar ze reflecteren het wel correct.

Ride_or_Die-film-news1-1200x628.jpg

Ride or Die (2021): 10/10

Annihilation (2018): 10/10

The Hunger Games (2012): 2/10
The Hunger Games: Catching Fire (2013): 3/10
The Hunger Games: Mockingjay - Part 1 (2014): 2/10
The Hunger Games: Mockingjay - Part 2 (2015): 2/10

Staan allen op Netflix. Ride or Die kun je een beetje zien als een vibe vergelijkbaar met Waves of La vie d'Adèle maar dan in Japan en met rood als de warmste kleur. Hier review

https://letterboxd.com/lakigigar/film/ride-or-die-2021/

Annihilation was erg goed, ben ik zeker absoluut fan van. Maar te veel over zeggen zou het spoileren denk ik. Enige dat ik kan zeggen dat ik het al veel eerder had moeten zien hebben. Ik ben er zelfs nog meer fan dan van Ex Machina.

bewerkt door Laki
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Urbeto jij als fervent lezer heb je het boek gelezen van Beautiful Boy? Ik heb het boek thuis liggen en ook wel gelezen maar ik vind het boek nog veel intenser dan de film. Film 2018 versie vind ik erg goed, de andere film versie van 2015 dacht ik, niet gezien. Maar ga het boek nog nieuwe kans geven binnenkort en weer verder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei ElPrincipito:

Avengers: Infinity War 7/10

Avengers: End Game 8/10

Eindelijk aangebroken bij deze twee films. Ontzettend genoten, niet gedacht maar ik vond End Game echt heel goed. Fijne vechtscenes, iconische samenkomsten.

Ik vond Infinity war als opzet voor Endgame misschien nog wel beter. Door in het begin gelijk al de toon goed te zetten en natuurlijk door het niet goed af te laten lopen voor de verandering.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Kyrill:

@Urbeto jij als fervent lezer heb je het boek gelezen van Beautiful Boy? Ik heb het boek thuis liggen en ook wel gelezen maar ik vind het boek nog veel intenser dan de film. Film 2018 versie vind ik erg goed, de andere film versie van 2015 dacht ik, niet gezien. Maar ga het boek nog nieuwe kans geven binnenkort en weer verder.

Nee, niet gelezen. Zag best wel veel negatieve recensies bij zowel het boek van de vader als van de zoon, dus geloofde het wel zonder die boeken. 

Hier deze week The Mauritanian gezien. Goede film, onrechtvaardigheid van het Amerikaanse systeem goed in beeld gebracht. Benedict Cumberbatch en Jodie Foster zijn sterk, maar Tahar Rahim pakt wel vrij overtuigend de hoofdrol op. Wel wat langzaam voortkabbelend, al kan dat ook gedaan zijn om de lengte van de gevangenschap te benadrukken. Toch een 7,5

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jongens! Wat zijn goede oorlogsfilms gebasseerd op waargebeurde verhalen? Films van nu liever dan middeleeuwse films. Ik ben de inspiratie een beetje kwijt na weken lang alleen maar netflixen ;e

Films als 13 Houres, Triple Frontier, The Outpost, Strong 12, en Extraction heb ik onderhand al gehad.

bewerkt door Jotew
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Jotew:

Jongens! Wat zijn goede oorlogsfilms gebasseerd op waargebeurde verhalen? Films van nu liever dan middeleeuwse films. Ik ben de inspiratie een beetje kwijt na weken lang alleen maar netflixen ;e

Films als 13 Houres, Triple Frontier, The Outpost, Strong 12, en Extraction heb ik onderhand al gehad.

Ben wel benieuwd naar Nederlandse film over 1e wereld oorlog die 4 februari op netflix komt 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei 007mark:

Wrong Turn (7,5/10)

Kijkt wel prima weg. Einde alleen vrij matig.

2003 of 2021 versie?

Zelf:

Efter Bryllupet(Deens origineel van After the Wedding uit 2006):

Met oa Mads Mikkelsen als Jacob en Sids Babette Knudsen van Borgen als Helene. Over een man die in India werkt met kansloze en kansarme kinderen en ze les geeft en met ze speelt oa. En die voor een investeerder in het project naar Denemarken toe moet terwijl hij dat liever niet wilt.  Had hem al eerder gezien en er is ook een remake uit 2019 die ik niet gezien heb.

Deze vind ik goed.

8.5/10

Eerder deze maand oa al gezien:

Licorice Pizza

Veel mensen op mijn werk vinden het niks of zijn weggelopen halverwege. Ik vond hem wel tof en goed. Geweldige OST iig. 8/10

In vliegtuig heen en terug oa gezien:

Mortal Kombat 2021, leuk  snap de haat niet. 

7.1/10

Chaos Walking

6.7/10

Reminiscene 2021

Regie en geschreven door LIsa Joy die grote vinger in de pap heeft bij Westworld samen met Jonathan Nolan. Hugh Jackman is goed en Rebecca Ferguson oh my wat een mooie vrouw.

7.0

En op curacao zelf:

Death in Texas

Lara Flynn Boyle is bepaald niet mooier oud geworden met al dat botox en liposuctie. In deze film over een man haar zoon die voorwaardelijk vrij komt om voor zijn moeder te zorgen. Bizarre en gave film met veeel geweld.,

7,5/10

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 27-1-2022 om 16:15 zei Jotew:

Films:

The Pianist

Die Fälscher

Rescue Dawn

Come and See (volgens mij niet waargebeurd qua verhaal, maar wel héél indrukwekkend en exemplarisch)

Series: 

Generation War (Unsere Mütter, unsere Väter)

The Saboteurs (The Heavy Water War)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mortal Kombat ( 2021 )

Tja wat moet ik hier van vinden. Weet het eerlijk gezegd niet. Actie was oke. 

Spoiler

Wtf hebben ze met Raiden gedaan. De tering wat slecht gedaan. Kano die in het begin goed is.... Geen Johnny Cage pffff. Sonya wordt ook per deel minder en minder. Jax is een lachertje.  Nee dit is echt totaal geen MK. 

De strijd tussen Scorpion en Sub-Zero is wel prima uitgewerkt 

Begin en einde was aardig. Voor mensen die MK niet kennen zou het een leuke film  kunnen zijn. Voor mij die weg loopt met het 1e deel en de spellen vroeger kapot heeft gespeeld een regelrechte schande

Een 4 een dan ben ik nog positief 

Link naar opmerking
Deel via andere websites