ElPrincipito Geplaatst 29 januari 2021 Share Geplaatst 29 januari 2021 The Outpost gezien. Waargebeurd verhaal over een basis middenin het Hindu Kush gebergte. Bizar om te zien dat rapporten al wezen op het gevaar, de uitzichtloosheid van de strijd maar ook de onderlinge relaties in het 'normale' leven tussen het werken door. Vermakelijk en goed. 7/10 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Laki Geplaatst 30 januari 2021 Share Geplaatst 30 januari 2021 (bewerkt) @Zeusik heb eindelijk Joker gezien! Joker. Ja, eigenlijk heb ik niet zoveel met superheldenfilms . Ze zijn vermakelijk en plezant en vrijwel altijd consistent redelijk goed maar nooit super, ook omdat het vaak wel formulewerk is. Maar dit lijkt in de verste verte op een superheldenfilm en als het er wel een is, blaast hij ze allemaal weg (inclusief de Batman trilogie van Nolan). In feite is het een supervillain film. Of is de Joker een antiheld. Misschien is hij wel de superheld en Batman de antagonist. Ondanks alles, voel ik veel meer mee met de Joker dan met Batman voor wie ik moeilijk sympathie kan krijgen. Het is een film die in onze tijdsgeest past. Extreem zwartgallig, extreem depressief en die een statement maakt. Batmans bestaan niet op deze wereld. Jokers zijn er genoeg. De wereld in Gotham is niet veel beter af dan onze eigen wereld. Zure mensen zoals die drie mensen op de trein vind je genoeg, en ja eigenlijk verdienen ze wel de kogel. Niet dat het juist is, en we verplaatsen ons natuurlijk niet in hun perspectief waarbij het inderdaad heel raar moet zijn om zo een gestoorde man als de Joker tegen te komen. Maar ook zij hebben een leven, misschien een vriendin, wat ouders en mogelijk is hun leven niet veel beter dan dat van de Joker zelf, en zo beland je in een spiraal die nooit eindigt. De film kaart veel problemen aan. Zo is er amper hulp voor mensen die psychisch lijden. De hulp is niet adequaat. Psychologen zijn onbetaalbaar. Psychiaters hebben maar vijf minuten tijd. In een psychiatrie is de therapie nooit op maat, zeker bij een complex probleem. Een nog groter probleem is dat mensen dat vaak niet zien of weten. Het is geen zichtbare handicap. Het leidt tot onbegrip. Iedereen is wel eens depressief, luidt het antwoord dan. Je zou voor minder een joker worden. Maar ook politiek gezien zie ik wel analogen met de extremen van beide spectra en bovendien geflirt met anarchie en misschien wel nog meer apathie en dat laatste leidt tot het verval van democratie zoals je dat overal ziet. Het is de wereld waar we naartoe gaan. Ik kan wel begrijpen dat het een controversiele film is. Veel mensen kunnen dit niet aanzien. Het is zo depressief en zwartgallig, en het haalt het kwade van een mens naar boven. Het zou me niet verbazen mocht er ooit enkele copycat seriemoordenaars opstaan die deze film als inspiratie gebruiken. Voor hen moet dit echt wel een soort van openbaring zijn, hun bijbel als het ware. Het herinnert mensen eraan hoe ziek onze wereld kan zijn. Maar zoals die presentator ook zei, niet iedereen is slecht. Er zijn ook goede mensen in de wereld. Ook ik werd daar gisteren nog maar eens op herinnerd. Alleen zorgt covid voor isolatie en opsluiting, en als je enige bron van informatie kranten en tv zijn, dan is het heel moeilijk om dat nog te zien. Ook de joker slaagde daar niet meer in. Het is absoluut een gestoorde film over een psychopaat. En om het grote publiek te vinden, werd het in een superheldengenre gekaderd. Mocht de joker niet bestaan hebben, had deze film nooit gemaakt kunnen worden, want laten we de weinige overblijvende referenties naar het Batman universum even weg, en dan kijken we gewoon twee uur mee in het leven van een seriemoordenaar of psychopaat, waar we ook nog eens mee kunnen inleven. Dat op zich is gestoord. Maar toch denk ik dat deze film moest gemaakt worden. Al is het maar om het debat te openen over wat nu. Ik begrijp dat veel critici desondanks afhaken, maar ik geloof dat er in ieder mens - hoe kwaad of evil hij ook mag zijn - toch een bron van goed is, en dat we elkaar daarom humaan moeten behandelen. Dat is de kern van mijn geloof. Het is niet allemaal zwart of wit, maar we moeten alles leren in perspectief plaatsen. Niet dat we daarom niet moeten ingrijpen in zo een geval. Maar beter voorkomen dan genezen natuurlijk. Een film doet dus doet nadenken over moraal en ethiek. Nooit makkelijk, maar hier wordt het zeer goed behandeld. Zonder de geweldige acteerprestaties van Phoenix was dit nooit mogelijk geweest. Ik geef vijf sterren, want dit zal wel invloed uitoefenen op mij denk ik waar ik nog maanden of zelfs jaren over zal nadenken. Zeer zware en diepe film, maar uiterst boeiend. En ja wellicht de traagste film uit het superheldengenre, maar ook zonder twijfel de beste! 10/10 30 januari 2021 bewerkt door Laki Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 30 januari 2021 Share Geplaatst 30 januari 2021 Ik wist wel dat je hem zo goed ging vinden @Laki! Juist omdat ik denk dat jij het type mens bent dat, net als ik, veel kan herkennen in de hoofdpersoon; het psychisch lijden, de wrede, egoïstische samenleving die je laat stikken en de zwartgalligheid en het cynisme als gevolg en overlevingsmiddel. Verder inderdaad ook een film met een ontzettend grote dosis maatschappijkritiek. De mensen die het veelal geen leuke film vinden zijn mensen die niet veel meer zien dan een gek en wat wreed geweld, simpelweg omdat hun wereldbeeld geen moment matcht met wat ze in die film zien. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Laki Geplaatst 30 januari 2021 Share Geplaatst 30 januari 2021 Inderdaad, je slaat nagels met koppen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 31 januari 2021 Share Geplaatst 31 januari 2021 Gisteren Bon Bini Holland 2 gezien. Wat een slechte film is dat zeg. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bolderbast Geplaatst 31 januari 2021 Share Geplaatst 31 januari 2021 Op 29-12-2020 om 18:24 zei Bolderbast: Ik had nog nooit Star Wars gezien. Dat kan niet. Ik ben ze nu aan het kijken in chronologische volgorde. Heb nu | en || gezien. Nathalie Portman is knap. Inmiddels 3, Solo, Rogue One en zojuist 4 gezien die in 1977 uitkwam. Groot vermaak. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Titan Geplaatst 31 januari 2021 Share Geplaatst 31 januari 2021 @delichris Wij ben ik toen in het filmhuis gaan kijken; veel oudere dames in de zaal hadden er enigszins moeite mee en zaten wat ongemakkelijk van hun wijntje te slurpen na afloop Gisteravond/vannacht gekeken naar T2: Trainspotting, het vervolg op de twintig jaar oudere film Trainspotting met dezelfde acteurs en regie. Het niveau van de eerste film wordt nergens gehaald, maar die verwachting had ik ook niet - in mijn ogen is dat simpelweg onmogelijk met de nieuwe leeftijden van de personages. Achteraf heb ik toch het gevoel dat er meer uitgehaald had kunnen worden; het wraakverhaal was aardig, maar tegelijkertijd overbodig. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Laki Geplaatst 4 februari 2021 Share Geplaatst 4 februari 2021 (bewerkt) Films die ik onlangs gezien heb. Hier en daar wel een puntje teveel gegeven denk ik. Erg goed, stuk voor stuk: Home: 10/10 (#5) (*) Blade Runner: 10/10 (#9) (*) Joker: 10/10 Blade Runner 2049: 9/10 Baby Driver: 9/10 Goodfellas: 9/10 (*) Howl's Moving Castle: 8/10 (voorlopig beste Ghibli, maar andere(n) moet ik nog eens (her)zien) Calvaire: 8/10 (die sfeer doet het in deze film helemaal) Mud: 8/10 The Beach Bum: 7/10 Tegenvallers: Hard Candy: 6/10 (erg boeiende film, maar die kutmoraal verkloot de film) Green Room: 6/10 (*) (dacht dat deze film iets had dat ik vorige keer niet zag, blijkbaar niet dus, gewoon een beetje tegenvallend. Een cultfilm met de handrem op) Capharnaum: 4/10 (ondanks ik een fan ben van Farhadi, meester in het maken van sociale drama's uit deze regio) (*) = rewatch Over Home nog dit Citaat Sowieso is dit voor iemand die het meest aanleunt naar de richting psychologie & pedagogie heel interessant om te bekijken en om over na te denken, zeker omdat de leefwereld van jongeren me het meest boeit en het uit ons eigen landje komt. Een film die me op mijn lijf geschreven is. 4 februari 2021 bewerkt door Laki Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 5 februari 2021 Auteur Share Geplaatst 5 februari 2021 Welkom terug @Laki Zerkalo/Spiegel/The Mirror (Andrei Tarkovsky, 1979) Dit is zo gaaf, zo onconventioneel en zo niet lineair. Op achterkant van Bluray die ik voor 10 euro heb gekocht(STEAL, vroeger waren zijn dvd's al 30 euro per stuk) dat zijn Magnum Opus is. Deze staat al op #2 tussen mijn favoriete films en was ook tijdje #1. Het is echt een hele toffe film. In het boekje dat bij Bluray zit staat ook dat ze begonnen met deze film op basis van een vragenlijst vooral. Centrale thema is Moeder/Moeder's en het leven van Tarkovsky zelf. Ik vind zijn vrouw/vriendin wel echt veel op zijn moeder lijken. En grotendeel van film snapte ik lang niet alles maar maakt me niks uit. De tracking shots zijn fenomenaal, de wind, vuur , een omvallende kaars dit is gewoon cinematografische Kunst en P0rno. Elk shot is werkelijk schitterend en dan heb ik nog nog niet over feit gehad ene keer kleur is, dan weer zwart wit en archief beelden. Stalker doet mij ook heel veel, dat is mijn nummer 3 favoriete film. Maar deze komt zo hard en mooi binnen. De 1e keer dat ik hem zag was ook nagenoeg 5 jaar geleden. Eigenlijk is er ook geen plot of een Schurk die de Held probeert tegen houden, nee none of that shit. Het is een ode aan de Kunst , moeders, oude Rusland en vooral het leven van Andrei Tarkovsky zelf. Ik heb nu al best veel getypt maar eigenlijk kan ik niet onder woorden brengen wat dit met mij doet, deze film. Het is jammer dat de schaal ophoudt bij een 10. Ik heb hier nog zeker weken voor nodig om helemaal over na te denken maar dit en 2001 ASO zijn toch echt mijn favoriete twee films. Oh en geweldig. Zijn ex date met Fyodor Dostoevsky en dat is volgens Tarkovsky een loser die op zijn 40e nog geen boeken heeft verkocht, geniaal. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 5 februari 2021 Share Geplaatst 5 februari 2021 Eergisteren The Outpost gezien op Netflix. Een hele goede oorlogsfilm over een groep soldaten in Afghanistan. Zeker een aanrader. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Laki Geplaatst 5 februari 2021 Share Geplaatst 5 februari 2021 Ex Drummer: 9/10 Zalige film, dringend meer zien van Koen Mortier La passion de Jeanne D'Arc: 6/10 beter dan verwacht voor een stomme film. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Titan Geplaatst 7 februari 2021 Share Geplaatst 7 februari 2021 Amazon had blijkbaar Rocketman toegevoegd aan Prime, dus die film gistermiddag eens gekeken. Wat een simpel, zouteloos verhaal. Niks aan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 11 februari 2021 Share Geplaatst 11 februari 2021 Ik verveel me zo erg dat ik opnieuw ben begonnen met Fast & Furious. Mocht iemand nog leuke aktie films weten wat op Netflix of Videoland staat laat het dan maar even weten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 11 februari 2021 Auteur Share Geplaatst 11 februari 2021 25 minuten geleden zei La Pulga: Ik verveel me zo erg dat ik opnieuw ben begonnen met Fast & Furious. Mocht iemand nog leuke aktie films weten wat op Netflix of Videoland staat laat het dan maar even weten. Netflix: Mad Mad Fury Road The Departed Inception The Dark Knight The Matrix Inglourious Basterds Batman Begins Warrior Serenity District 9 The Bourne Identity Donnie Brasco Collateral Genoeg vriendje? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arsène Geplaatst 11 februari 2021 Share Geplaatst 11 februari 2021 Taken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 11 februari 2021 Share Geplaatst 11 februari 2021 2 uur geleden zei La Pulga: Ik verveel me zo erg dat ik opnieuw ben begonnen met Fast & Furious. Mocht iemand nog leuke aktie films weten wat op Netflix of Videoland staat laat het dan maar even weten. The Outpost op Netflix is goed en die western met Tom Hanks lijkt mij ook een goede film. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 11 februari 2021 Auteur Share Geplaatst 11 februari 2021 2 uur geleden zei delichris: The Outpost op Netflix is goed en die western met Tom Hanks lijkt mij ook een goede film. News of the World. Lijkt mij ook goede ja! Tom Hanks is nagenoeg altijd/overal goed in ja! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 13 februari 2021 Auteur Share Geplaatst 13 februari 2021 @delichris @La Pulga Ik heb hem gekeken News of the World ik vond hem interessant.Tom Hanks (Captain Jeffrey Billy The Kidd) komt Indiaans meisje tegen Johanna. Ze heeft vrijwel niemand meer. HIj leest in allerlei steden en dorpen over Texas het nieuws voor uit de kranten. Er gebeurd genoeg. Ze gaan heel Texas af om Johanna richting haar oom en tante te brengen en voor Kidd om terug te gaan naar zijn vrouw. Shootouts, zoals in westerns, humor, kameraadschap en spanning. Heb genoten! 7.5/10 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 13 februari 2021 Share Geplaatst 13 februari 2021 (bewerkt) @Kyrill Hij is staat in mijn kijklijst. Ik zal hem ergens volgende week bekijken denk ik. 13 februari 2021 bewerkt door delichris Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Urbeto Geplaatst 13 februari 2021 Share Geplaatst 13 februari 2021 Net Kvinden i Buret gezien op Netflix. Scandinavische politiethriller over een verdwijningszaak. Prima spanningsopbouw en gewoon dito acteerwerk. 7/10 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 14 februari 2021 Share Geplaatst 14 februari 2021 GIsteren de film Infiltrant gezien. Wel een aardige film om even wat tijd te doden. Is te zien op Videoland. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arsène Geplaatst 19 februari 2021 Share Geplaatst 19 februari 2021 Deze ga ik wel zien. Dat boek was indrukwekkend. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Urbeto Geplaatst 19 februari 2021 Share Geplaatst 19 februari 2021 11 uur geleden zei Arsène: Deze ga ik wel zien. Dat boek was indrukwekkend. Boek staat hier ook op de plank, mijn verzameling boeken is hiermee begonnen. Ga deze film zeker zien, ben erg benieuwd. Indrukwekkend verhaal. Hoop ook dat de bioscopen snel open gaan zodat we Slag om de Schelde kunnen zien, ben ik ook erg benieuwd naar. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Urbeto Geplaatst 22 februari 2021 Share Geplaatst 22 februari 2021 Wind River net gekeken op NPO Plus. Hele goede misdaadfilm. Speelt zich af in een Indianenreservaat in Wyoming. Prachtige beelden van de onherbergzame natuur ook. Aanrader: 8/10 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 27 februari 2021 Auteur Share Geplaatst 27 februari 2021 (bewerkt) @La Pulganog films gezien die ik of andere mensen hier noemde? @delichrisNews of World nog bekeken met Tom Hanks? Zelf veel gezien laatste tijd; 18. http://www.whatiwatch.net/images/internet.png Star Trek: The Motion Picture (Robert Wise, 1979) :: 8.5 William Shatner, Leonard Nimoy en Deforest Kelley schitteren in deze Star Trek films. In deze eerste film is soort onbekend wezen of Alien, dat heel krachtig is. De USS Enterprise onderleiding van Kirk(Shatner) gaat op onderzoek uit. Special effects zkr voor deze tijd zijn en waren erg mooi. Ook acteerwerk van eerder genoemde 3 is erg goed. Humor is leuk en goed gedaan en ontwikkelingen in verhaal zijn erg goed. Deze films vind ik zkr beter dan aantal Star Wars films. En alle respect voor nieuwste films van J. J Abraham's maar dit is tofste en beste cast. Zelfs Simon Pegg haalt niet tov Scotty hier gespeeld door James Doohan. Alleen Karl Urban mag nog enigszins beetje veters strikken van deze oudjes. Maar vind DeForest Kelley Absoluut beter als Bones. 20. http://www.whatiwatch.net/images/icon_on_demand.png Jojo Rabbit (Taika Waititi, 2019) :: 5.0 Heeft leuke momenten maar ik irriteerde me vooral. 21. http://www.whatiwatch.net/images/internet.png Star Trek: The Wrath of Khan (Nicholas Meyer, 1982) :: 8.5 Khan komt wraak nemen of iig proberen. Iedereen van 1e film is weer bij en allemaal in topvorm. Gebeurd genoeg en is erg spannend. 22. http://www.whatiwatch.net/images/icon_on_demand.png Malcolm & Marie (Sam Levinson, 2021) :: 7.0 Wel nice gedaan. Maar is wel echt alleen maar ruzie en dialoog. 23. http://www.whatiwatch.net/images/internet.png Star Trek III: The Search for Spock (Leonard Nimoy, 1984) :: 8.5 Nu met Christopher Lloyd als Kingon en Villain. Ook weer erg goed en spannend. Kirk(Shatner) moet aantal zeer onmogelijke keuzes maken. 24. http://www.whatiwatch.net/images/internet.png Blown Away (Stephen Hopkins, 1994) :: 8.0 Jeff Bridges is goed maar Tommy Lee Jones steelt de show. In deze actie thriller over bomopruimingsdienten in Boston waarbij ze vooral zelf doelwit zijn van de schurk en zijn bommen. 25. http://www.whatiwatch.net/images/internet.png The Naked Gun: From the Files of Police Squad! (David Zucker, 1988) :: 8.0 Zoveel briljante en hilarische scènes. Continu minimaal moeten grinniken of erg lachen. Auto achtervolgings scene in les auto, hilarisch. Alle scènes met Leslie Nielsen waarbij OJ Simpson lijdend voorwerp is, geweldig. Honkbal wedstrijd En natuurlijk Lisa Marie Presley, damn. 26. http://www.whatiwatch.net/images/internet.png Tenet (Christopher Nolan, 2020) http://www.whatiwatch.net/images/eye.gif :: 8.0 Vorig jaar in bioscoop vond ik moeilijk deze film. Gaf zelfs geen enkel cijfer. Nog steeds niet beste Nolan maar wel goede film. Ik vind het nu wel behoorlijke achtbaan rit. De film verveelt geen seconde. De film is redelijk lang maar er is weinig opbouw. Er is veel actie, achtervolgingen , explosies en en een ingewikkeld verhaal. Je wordt meteen al in de actie gegooid vanaf het aller eerste begin van de film. Dat vind ik erg tof en goed gedaan. Er is een gijgezeling in een Schouwburg bij een opera, en vindt gelijk enorme inval plaats van al dan niet boeven/politie en mensen van mogelijke 3e partij.Wie is daar voor wat? Wie zijn de boeven? Waar gaat dit heen? Je wordt gelijk in diepe en in de actie gegooid.Ik vind nu hele Inverted gebeuren vooral nog beter. Valt de kogel?I Of raap je hem op? En de heist scenes zijn erg goed. Ik vind het tempo van de film geweldig, het is geen seconde saai en je krijgt gelijke meerdere adrenaline rushes tijdens de film. De bungee jump scenes in Mumbai bijvoorbeeld zijn erg goed en tof gedaan. Nu vond ik Kenneth Brannagh beter doen dan 1e keer.Ik vind hem nu erg overtuigend als de Villain hij is machtig , heeft geld en invloed. Maar toch snap je ook zijn motieven gedurende de film ook al ben je het niet met hem eens maar dat hoeft ook niet. Ik vind nog steeds ingewikkelde film maar nu wel meer moeite waard. Spanning zit er goed in, acteerwerk is goed en actie is erg tof en vet gedaan. Vooral interessant te zien dat je 2e keer meer weet en bijvoorbeeld op andere dingen in film kan focussen. Elk deel van film is erg interessant en is continu spannend, je wordt als kijker steeds op verkeerde been gezet. Vind montage en regie van film ook erg goed. Sommige dingen zie je de eerste keer niet maar de tweede keer wel. De choreografie bij de auto achtervolgingen zit gewoon heel goed in elkaar. De keuze's die gemaakt worden d.m.v inverted en normale wereld maakt de film interessant. Ik vind verre van de beste Nolan films maar ben nu wel meer gaan waarderen. John David Washington acteert goed en heeft veel charisma en Robert Pattinson acteert ook naar behoren. Het is een film die je eens in zoveel tijd kan blijven kijken als met vele Nolan films. Ik begrijp nog steeds veel dingen niet maar zkr aantal is nu wel duidelijker geworden. Teveel informatie geven aan mensen kan dodelijk zijn en gevaarlijk bijvoorbeeld. De special effects zitten ook erg goed in elkaar en ik vind vooral de beelden van dingen die terug de tijd in gaan tegen einde van de film erg mooi en goed uitzien. Gedurende de film krijg je veel informatie op je gegooid gedurende de film en lang niet altijd antwoorden. Zoals wel bij andere Nolan films ook, wordt er ook uitgegaan van eigen nadenken door de kijker. Er wordt weinig uitgelegd waardoor de film ook de moeite waard is om vaker te gaan bekijken. 27. http://www.whatiwatch.net/images/icon_on_demand.png The VVitch: A New-England Folktale (Robert Eggers, 2015) http://www.whatiwatch.net/images/eye.gif :: 8.0 Ralph Ineson is geweldig als William de vader. Ana Taylor Joy van Gambit doet ook erg goed. Zag hem paar jaar geleden op Imagine in Amsterdam zonder ondertiteling. Nu gister op Netflix met goede Engelse ondertiteling was beter te doen. Erg goede en gruwelijke horror film. Regie van Eggers is erg goed ook. 27 februari 2021 bewerkt door Kyrill Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten