Elano Geplaatst 29 juli 2019 Share Geplaatst 29 juli 2019 Durrant is ook wel een blijvertje, voor zover dat nog niet het geval was. Nederlanders (met name van Gerwen) onder de maat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satyr Geplaatst 26 augustus 2019 Share Geplaatst 26 augustus 2019 (bewerkt) Onze indeling van de SuperLeague is bekend. Helaas voor ons krijgen we liefst twee van de drie degradanten uit de Hoofdklasse (teletekst 623), ivm de geografische indeling van de 3 Overgangsklasses. Overgangsklasse A is Noord-Nederland, B is oost/Zuid Nederland en C is Noord/Zuid-Holland/Zeeland. Ongeveerplusminus. Wij komen uit Brunssum en moeten bijvoorbeeld naar Doetichem (195km) en Stampersgat (185km). Met name die laatste mag klagen, die liggen geografisch in Zuid, maar Dordrecht/Rotterdam is op de fiets te doen. Maar helaas, er zijn teveel teams in C, dus er moet er één verhuizen. Voordeel voor ons is wel dat er nog twee teams uit Limburg meedoen dit jaar, waar Venlo vorig jaar het dichtste bij was voor ons, is dat nu Swalmen/Roermond. Indeling Overgangsklasse B: - Cafe Kafe, Doetichem (196) (Degradant) - FF naar Steef, Hummelo (185) (Licentie overgenomen van Zevenaar) - 't Pleintje, Stampersgat (180) - Oranjestad United, Breda (142) - Vrijboom, Beuningen (134) (Gepromoveerd) - De Burgemeester, Waalwijk (130) (Gepromoveerd) - Extreme Sport, Tilburg (114) (Degradant) - Dart Team Venlo, Venlo (75) - 't Klumpke, Swalmen (38) (Gepromoveerd) - Dartcafe Nouveau, Brunssum 26 augustus 2019 bewerkt door Satyr Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 26 augustus 2019 Share Geplaatst 26 augustus 2019 Succes Saat Zal proberen af en toe te volgen op site van de NDB. Hier komend seizoen in 3e divisie van de dartbond Zaanstreek/Purmerend. Wilde bond overigens. Hebben wel mazzel, want mogen meteen beginnen in 3e ipv 4e (en laagste) divisie. Hebben namelijk nu een echt vriendenteam samengesteld, en normaal moeten nieuwe teams helemaal onderaan beginnen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
GAE EAGLES Geplaatst 26 augustus 2019 Share Geplaatst 26 augustus 2019 Hier vorig jaar voor het eerst competitie gedart en 3e geworden in de 4e klasse. Zijn we dit jaar meteen gepromoveerd naar de 3e. Het begon allemaal als geintje omdat we met een paar man altijd op donderdag in de voetbalkantine aan het darten waren, toen in overleg met het bestuur besloten om ons aan te melden bij de dartbond. Vorig jaar is het goed bevallen en deden we het verrassend goed voor een eerste jaar. Benieuwd wat we op een niveau hoger kunnen laten zien. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 28 augustus 2019 Share Geplaatst 28 augustus 2019 Op 26-8-2019 om 13:01 zei GAE EAGLES: Hier vorig jaar voor het eerst competitie gedart en 3e geworden in de 4e klasse. Zijn we dit jaar meteen gepromoveerd naar de 3e. Het begon allemaal als geintje omdat we met een paar man altijd op donderdag in de voetbalkantine aan het darten waren, toen in overleg met het bestuur besloten om ons aan te melden bij de dartbond. Vorig jaar is het goed bevallen en deden we het verrassend goed voor een eerste jaar. Benieuwd wat we op een niveau hoger kunnen laten zien. Leuk man. Niet jammer dat jullie niet nog een jaar de kans krijgen om kampioen te worden in de 4e? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
GAE EAGLES Geplaatst 28 augustus 2019 Share Geplaatst 28 augustus 2019 30 minuten geleden zei 007mark: Leuk man. Niet jammer dat jullie niet nog een jaar de kans krijgen om kampioen te worden in de 4e? Niemand van ons had er ook op gerekend dat we zouden promoveren ondanks de 3e plaats. Het liefst waren we nog in de 4e klasse gebleven, maar het is niet anders. Dan hadden we nog even een jaar kunnen oefenen om nog wat meer vastigheden te hebben en qua tellen is dat voor sommige ook wel beter. Nu gaan we ook van best of 3 naar best of 5, dus maken we ook wat meer kans om bij een achterstand eventueel nog terug te komen in de wedstrijd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satyr Geplaatst 28 augustus 2019 Share Geplaatst 28 augustus 2019 1 minuut geleden zei GAE EAGLES: Nu gaan we ook van best of 3 naar best of 5, dus maken we ook wat meer kans om bij een achterstand eventueel nog terug te komen in de wedstrijd. Geloof mij nou maar, je kunt beter bo3 spelen als beginner Dan heb je veel meer kans om te winnen. In een bo3 verlies ik ook wel eens van een lagere divisie speler, puur omdat het kan. Je kunt eens een slechte leg gooien en je tegenstander daarna een goede. Met een bo5 gebeurt dat eigenlijk nooit. Maar, bo5 is wel veel leuker en leerzamer. Ga voor de gein eens bijhouden hoe vaak je de eventuele 5e leg verliest dit jaar. Vaak. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 28 augustus 2019 Share Geplaatst 28 augustus 2019 8 minuten geleden zei GAE EAGLES: Nu gaan we ook van best of 3 naar best of 5, dus maken we ook wat meer kans om bij een achterstand eventueel nog terug te komen in de wedstrijd. Of na 2-0 voor nog verliezen 4 minuten geleden zei Satyr: Ga voor de gein eens bijhouden hoe vaak je de eventuele 5e leg verliest dit jaar. Vaak. Speel nu zelf 3 jaar competitie. Heb het even allemaal precies uitgezocht en heb tot nu toe 18 van mijn 35 singlewedstrijden gewonnen, ietsje meer dan 50% dus. Van die 17 verliespartijen waren er (als ik een schatting moet maken) 12 die met 2-3 verloren gingen. Echt heel vervelend, want gaat op een gegeven moment ook in je hoofd zitten natuurlijk. Overigens heb je wel gelijk. In veel gevallen wint wel 'gewoon' de beste speler in een bo5. Helaas heb ik in het verleden toch ook een aantal keer last gehad van zenuwen, waardoor je dan alsnog verliest van mindere spelers terwijl dat helemaal niet nodig is. Sowieso speel ik ook liever tegen spelers die ook redelijk kunnen darten, dan mensen die maar wat doen en afzwaaiers hebben in T12. Of eerst in de surround ring gooien, en vervolgens feilloos de dubbbel raken. Ga namelijk altijd een beetje mee in het niveau om het zo maar te zeggen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
GAE EAGLES Geplaatst 28 augustus 2019 Share Geplaatst 28 augustus 2019 18 minuten geleden zei Satyr: Geloof mij nou maar, je kunt beter bo3 spelen als beginner Dan heb je veel meer kans om te winnen. In een bo3 verlies ik ook wel eens van een lagere divisie speler, puur omdat het kan. Je kunt eens een slechte leg gooien en je tegenstander daarna een goede. Met een bo5 gebeurt dat eigenlijk nooit. Maar, bo5 is wel veel leuker en leerzamer. Ga voor de gein eens bijhouden hoe vaak je de eventuele 5e leg verliest dit jaar. Vaak. Daarom is het ook jammer dat we niet nog een jaar in de 4e klasse gooien, kan iedereen bij ons nog even wennen en beter worden. Maar we zullen ons nu snel moeten aanpassen aan het niveau. We gaan het zien, maar het gaat ongetwijfeld gebeuren dat ik met 2-0 voor kom en als nog verlies. 8 minuten geleden zei 007mark: Of na 2-0 voor nog verliezen Speel nu zelf 3 jaar competitie. Heb het even allemaal precies uitgezocht en heb tot nu toe 18 van mijn 35 singlewedstrijden gewonnen, ietsje meer dan 50% dus. Van die 17 verliespartijen waren er (als ik een schatting moet maken) 12 die met 2-3 verloren gingen. Echt heel vervelend, want gaat op een gegeven moment ook in je hoofd zitten natuurlijk. Overigens heb je wel gelijk. In veel gevallen wint wel 'gewoon' de beste speler in een bo5. Helaas heb ik in het verleden toch ook een aantal keer last gehad van zenuwen, waardoor je dan alsnog verliest van mindere spelers terwijl dat helemaal niet nodig is. Sowieso speel ik ook liever tegen spelers die ook redelijk kunnen darten, dan mensen die maar wat doen en afzwaaiers hebben in T12. Of eerst in de surround ring gooien, en vervolgens feilloos de dubbbel raken. Ga namelijk altijd een beetje mee in het niveau om het zo maar te zeggen. Zelf ben ik nog niet zo goed, maar kan best aardig mee komen op 4e klasse niveau. Moet nog wel een stuk constanter worden in mijn scores, die variëren nogal. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 28 augustus 2019 Share Geplaatst 28 augustus 2019 17 minuten geleden zei GAE EAGLES: Daarom is het ook jammer dat we niet nog een jaar in de 4e klasse gooien, kan iedereen bij ons nog even wennen en beter worden. Maar we zullen ons nu snel moeten aanpassen aan het niveau. We gaan het zien, maar het gaat ongetwijfeld gebeuren dat ik met 2-0 voor kom en als nog verlies. Zelf ben ik nog niet zo goed, maar kan best aardig mee komen op 4e klasse niveau. Moet nog wel een stuk constanter worden in mijn scores, die variëren nogal. Herkenbaar. Overigens denk ik niet dat jullie degraderen hoor. In onze buurt zijn in ieder geval genoeg teams in de 3e divisie die echt niet zo goed zijn, dus daar kun je genoeg punten tegen halen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
GAE EAGLES Geplaatst 28 augustus 2019 Share Geplaatst 28 augustus 2019 5 minuten geleden zei 007mark: Herkenbaar. Overigens denk ik niet dat jullie degraderen hoor. In onze buurt zijn in ieder geval genoeg teams in de 3e divisie die echt niet zo goed zijn, dus daar kun je genoeg punten tegen halen. Ja, geloof ook niet dat we zomaar degraderen. Al zullen we wel heel erg ons best moeten doen. Maar heb er al het vertrouwen in dat dat goed gaat komen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satyr Geplaatst 26 september 2019 Share Geplaatst 26 september 2019 (bewerkt) Ik heb twee weken geleden meegedaan aan de eerste van zes NDB rankingtoernooien. Dat had ik nog niet gedaan, want ik heb geen rijbewijs en dus is vervoer lastig. De toernooien zijn altijd in de 'regio' Arnhem-Utrecht-Rotterdam. Maar we gaan nu met vier man vanuit hier die toernooien af. Je krijgt dan op zaterdag de loting en op zondag is het toernooi. Ik ken niemand daar, op de bekendere namen na, dus ik wist niet wat ik moest verwachten. Het doel was simpel: minimaal 1x winnen en hopen dat ik bij de laatste 64 (2x winnen) Ahmad Ahmaddy zou treffen, dat is een hele goede darter. Komt oorspronkelijk uit Afghanistan trouwens. Wedstrijd 1 begon goed, ik won simpel met 4-1 en de tegenstander bleek achteraf iemand te zijn die de grote toernooien in Rotterdam en omgeving wint. Hij gooide helemaal niks tegen mij, dus helaas voor hem. Daarna won ik weer, ondanks een rekenfoutje. Ik stond op 106, gooide 2x T16 en D4, maar dat is 104 ipv 106. Hoorde ik ook pas achteraf, hahaha. Daarna dus tegen Ahmaddy, niks te verliezen en dat ging prima. Hij gooide wat minder dan normaal, ik wat meer en zodoende stond het 2-2 na 4 legs. In leg drie mis ik 6...zes pijlen op D10. Hij gooit 'm uit en komt op 3-2. Ik gooi een 15 darter om 3-3 te maken en begin goed in de laatste leg. Hij gooit echter 140, 140 en ik 60, 85. Dat kost me de wedstrijd uiteindelijk. En de ronde daarna moet ik schrijven bij Ahmaddy. Zijn tegenstander gooide echt niks, daar had ik makkelijk van gewonnen, hahaha. Maar, goed gegooid en punten voor de ranking behaald. 26 september 2019 bewerkt door Satyr Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 26 september 2019 Share Geplaatst 26 september 2019 Netjes Marko. Ahmed Ahmaddi ken ik personlijk dan niet. Waarvan jij wint eerste ronde (Nico van Os) moest ik zelf toevallig tegen op het Open Volendam dit jaar. Gooide zelf echt een prima pot, maar hij was niet te stoppen. Was alle drie de legs in 6 beurten uit, dus toen kon ik direct richting de verliezersronde Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satyr Geplaatst 26 september 2019 Share Geplaatst 26 september 2019 12 minuten geleden zei 007mark: Netjes Marko. Ahmed Ahmaddi ken ik personlijk dan niet. Waarvan jij wint eerste ronde (Nico van Os) moest ik zelf toevallig tegen op het Open Volendam dit jaar. Gooide zelf echt een prima pot, maar hij was niet te stoppen. Was alle drie de legs in 6 beurten uit, dus toen kon ik direct richting de verliezersronde Ik zag ook pas deze week dat hij normaal veel beter zou moeten zijn. Hij gooit bijv Superleague bij Ron Meulenkamp, dus dan kun je wel wat. Ik gooi overigens op datzelfde niveau, maar dan in de regio Zuid, hun in West. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 26 september 2019 Share Geplaatst 26 september 2019 9 minuten geleden zei Satyr: Ik zag ook pas deze week dat hij normaal veel beter zou moeten zijn. Hij gooit bijv Superleague bij Ron Meulenkamp, dus dan kun je wel wat. Ik gooi overigens op datzelfde niveau, maar dan in de regio Zuid, hun in West. Klopt inderdaad, lees dit artikel maar: https://www.ndbdarts.nl/nieuws/ndb-ranking/item/3125-rankingkampioenen-2017-2018 Zie inderdaad wel eens iets van de uitslagen voorbijkomen op je Facebook en op site van de NDB. Prima begin met een gelijkspel denk ik. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ForzaUtreg Geplaatst 26 september 2019 Share Geplaatst 26 september 2019 Is dat die Appie uit Lelystad ofzo? Die kerel doet al jaren niks anders dan darten de hele dag Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satyr Geplaatst 1 oktober 2019 Share Geplaatst 1 oktober 2019 Op 26-9-2019 om 23:27 zei ForzaUtreg: Is dat die Appie uit Lelystad ofzo? Die kerel doet al jaren niks anders dan darten de hele dag Geen idee, zo te zien wel ja, aan de toernooien te zien die hij gooit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ForzaUtreg Geplaatst 1 oktober 2019 Share Geplaatst 1 oktober 2019 Even gekeken bij de Superleague teams maar ik bedoelde Appie Hammouchi van Bosgenoegen haha Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satyr Geplaatst 7 oktober 2019 Share Geplaatst 7 oktober 2019 Gedebuteerd in de Superleague Maar twee van de 8 legs gewonnen, maar ik trof wel hun beste speler in de single. Als team wonnen we met 9-1, dus het had geen gevolgen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hjs Geplaatst 20 oktober 2019 Share Geplaatst 20 oktober 2019 MVG blijft toch fenomeen,hing in de touwen maar slaagt er zich toch uit te werken. Mentale aspect is toch echt belangrijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FMNOOB Geplaatst 21 oktober 2019 Share Geplaatst 21 oktober 2019 (bewerkt) 13 uur geleden zei hjs: Mentale aspect is toch echt belangrijk. Dat kon je ook duidelijk zien bij Wright. Ging op zich wel goed totdat hij zijn matchdarts mist. Dan is het met nog 3/4 legs (volgens mij) te nog geen erg probleem voor hem, maar toch geeft hij op. 21 oktober 2019 bewerkt door FMNOOB Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satyr Geplaatst 21 oktober 2019 Share Geplaatst 21 oktober 2019 Het is zó moeilijk om dan die rust in je kop te houden. Je gaat automatisch nadenken en de doemscenario's afspelen. En wat je denkt, gebeurt vaak ook. Wright heeft er moeite mee, Michael Smith ook. Zelf zaterdag weer SuperLeague gegooid, twee koppels gegooid, één onnodig verloren, de andere makkelijk gewonnen. Als team verloren we wel, met 3-7 van de titelkandidaat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 21 oktober 2019 Share Geplaatst 21 oktober 2019 Goede tegenstander inderdaad @Satyr Wij 6-3 gewonnen, maar was pas onze 2e wedstrijd. Hebben namelijk al 2 wedstrijden moeten uitstellen en hebben onze vrije ronde al gehad (oneven aantal teams in competitie). A.s. vrijdag inhalen, dus in komende weken krijgen we een beter beeld waar we staan in de competitie ten opzichte van onze concurrenten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FMNOOB Geplaatst 21 oktober 2019 Share Geplaatst 21 oktober 2019 33 minuten geleden zei Satyr: Het is zó moeilijk om dan die rust in je kop te houden. Je gaat automatisch nadenken en de doemscenario's afspelen. En wat je denkt, gebeurt vaak ook. Wright heeft er moeite mee, Michael Smith ook. Die oudere Engelsman (ik ben even zijn naam kwijt) die een tijdje in de top 10 zat heeft dat toch ook? Zonder camera's presteert hij behoorlijk en met camera's ook totdat hij de wedstrijd moet beslissen. Blijf het knap vinden dat darters soms met zeer grote achterstand, een wedstrijd kunnen winnen. Dat mentale aspect vind ik toch wel mooi aan deze sport. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 21 oktober 2019 Share Geplaatst 21 oktober 2019 13 minuten geleden zei FMNOOB: Die oudere Engelsman (ik ben even zijn naam kwijt) die een tijdje in de top 10 zat heeft dat toch ook? Zonder camera's presteert hij behoorlijk en met camera's ook totdat hij de wedstrijd moet beslissen. Blijf het knap vinden dat darters soms met zeer grote achterstand, een wedstrijd kunnen winnen. Dat mentale aspect vind ik toch wel mooi aan deze sport. Denk dat je Ian White bedoelt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten