FC-Breda Geplaatst 8 januari 2016 Share Geplaatst 8 januari 2016 Huhu goh, dacht even snel een filmpje te kunnen kijken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JordiAFCA1 Geplaatst 8 januari 2016 Share Geplaatst 8 januari 2016 Ik zou zsm een team opzetten, de meeste competities beginnen in juli en hebben mei als uiterste inschrijfdatum. Onderling gooien is natuurlijk prima, maar speel niet alleen 501 legs. Ga met 3 of 4 man een (serieus) rondje dubbels doen. Spelletjes zat wat dat betreft. Zelf gooi ik tegen een dartprogramma dat net wat beter (constanter vooral) is dan mij. Erg irritant, maar ik heb inmiddels 3 van de laatste 5 potjes gewonnen (ik stond 0-8 achter). Onderling gooien is dus prima, maar oefen je zwakke punten en ga niet voor de winst door je op de T20 te focussen. 180'ers winnen geen legs, dat doen dubbels ;) Ja inderdaad, dat hebben we al vaak genoeg gemerkt. Vaak beginnen we ook gewoon op 100 om vervolgens te kijken wie het eerst uitgooit en dergelijke allemaal van dat soort games. Ik focus me vooral op D20, D8, D16, daar wil ik een beetje 'mijn' dubbels van maken, leek me wel slim. Verder moet ik dat tellen echt gaan leren en wil ik eerst gewoon continue 20 en anders 5/1 kunnen gooien, niet dat je 20 mikt en dan vervolgens 9 gooit of iets dergelijks. Nog genoeg om te verbeteren iig. (d) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jj1 Geplaatst 8 januari 2016 Share Geplaatst 8 januari 2016 Ja inderdaad, dat hebben we al vaak genoeg gemerkt. Vaak beginnen we ook gewoon op 100 om vervolgens te kijken wie het eerst uitgooit en dergelijke allemaal van dat soort games. Ik focus me vooral op D20, D8, D16, daar wil ik een beetje 'mijn' dubbels van maken, leek me wel slim. Verder moet ik dat tellen echt gaan leren en wil ik eerst gewoon continue 20 en anders 5/1 kunnen gooien, niet dat je 20 mikt en dan vervolgens 9 gooit of iets dergelijks. Nog genoeg om te verbeteren iig. (d) Hhaha ja dat laatste had ik ook nog wel regelmatig. Vind jullie gemiddeldes erg hoog, haal hier(over 9 legs afgelopen zaterdag) net de 30. Woensdag ook gegooid (eerste keer sinds jaren 180) en toen haalde ik de 34, al heeft hij die (dartcounter) niet opgeslagen helaas. Mis vooral veel dubbels, sta vaak na 27/30 wel op een uitgooi maar uitgooien pas in de 50 :cab: Waardeloos dus. Niveau van onze groep ligt wel gelijk dus dan blijft het nog leuk . Vanavond ook weer paar uur de kroeg in (en niet drinken) dus ben benieuwd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satyr Geplaatst 8 januari 2016 Share Geplaatst 8 januari 2016 Dat tellen komt vanzelf wel. Vergeet niet dat je niet op tv bent, of dat je een hoog niveau gooit. Je kunt in alle rust even tellen en dat moet je ook gewoon doen. Stel je staat op 71, dan ga je voor T13 en dan is de kans groot dat je die mist. Neem dan even de tijd en bedenk wat jouw het beste ligt. Gooi je op 71 een S6? Ik ga dan voor S15 --> bull. Of enkele bull --> D20. De laatste brengt een groter risico met zich mee. Gooi je een S13, dan ga je voor S18/D20 Maar een T6, wat dan? Neem dan even je tijd, ook al weet je dat je S13/D20 moet gooien. Laat je tegenstander weten (en wachten...) dat je weet wat je doet, dat kan nooit kwaad. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bruins Geplaatst 8 januari 2016 Share Geplaatst 8 januari 2016 Tellen kan ik al vanaf het begin, maar ik kan dan ook wel aardig rekenen en op tv ook altijd al bezig met wat ze moeten gooien om een finish over te houden. Voorspel 9/10 keer wel waar ze gaan gooien, afhankelijk van hun houding en welke dubbel hun favoriet is. Oa Bunting en Klaasen gaan bij bijv 271 naar de 19. 4x 19 en bull = 170. Ga ik nu ook doen ;c Als je 501 solo traint kan ik wel een tip geven. Zet een arbitrair niveau van max aantal darts en speel daar best of 5 tegen. Als je begint heb je die hele vastigheid nog niet dus zet 'm desnoods op 40 darts. Ik zit nu rond de 27. Ben echt niet goed hoor, maar er is een verschil tussen iemand die er niks van kan en iemand die matig is maar wel binnen 8 a 9 beurten uit is. Dan krijg je zelfs als je lokaal gooit op een aardig niveau je kansen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fabian. Geplaatst 8 januari 2016 Share Geplaatst 8 januari 2016 Ik voel hier een MU Open darttoernooi aankomen hoor ;c Gooi de laatste tijd ook steeds meer. Veel rond de 40gem met uitschieters naar de 60 in een leg. Soms gooi ik mn dubbel in een keer, soms sta ik een partij te kloten erop. Gooide laatst 100 uit met single 20, tops en nog een keer tops. Dan sta je wel even te lachen hoor :D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satyr Geplaatst 8 januari 2016 Share Geplaatst 8 januari 2016 Als je 501 solo traint kan ik wel een tip geven. Zet een arbitrair niveau van max aantal darts en speel daar best of 5 tegen. Als je begint heb je die hele vastigheid nog niet dus zet 'm desnoods op 40 darts. Ik zit nu rond de 27. Ben echt niet goed hoor, maar er is een verschil tussen iemand die er niks van kan en iemand die matig is maar wel binnen 8 a 9 beurten uit is. Dan krijg je zelfs als je lokaal gooit op een aardig niveau je kansen. Ik begon op 30 darts, twee jaar geleden. Dat hield ik bij en ik stond uiteindelijk op een 31-72 losing record, hahaha. Dus 31x wel binnen de 30 pijlen uitgegooid en 72x niet. Ik denk dat alle 72 op de dubbels 'verloren' werden. Tegenwoordig gooi ik in m'n eentje liever 301 en dan in 9 pijlen op een dubbel staan. Of 170 in 6 pijlen uit gooien. Da's pittig zat momenteel. Vanavond weer competitie, we spelen tegen de nummer laatst. Ik heb nieuwe pijlen en ze luisteren nog niet zo goed, hahaha Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 8 januari 2016 Share Geplaatst 8 januari 2016 Ik begon op 30 darts, twee jaar geleden. Dat hield ik bij en ik stond uiteindelijk op een 31-72 losing record, hahaha. Dus 31x wel binnen de 30 pijlen uitgegooid en 72x niet. Ik denk dat alle 72 op de dubbels 'verloren' werden. Tegenwoordig gooi ik in m'n eentje liever 301 en dan in 9 pijlen op een dubbel staan. Of 170 in 6 pijlen uit gooien. Da's pittig zat momenteel. Vanavond weer competitie, we spelen tegen de nummer laatst. Ik heb nieuwe pijlen en ze luisteren nog niet zo goed, hahaha wat ik me dan afvraag, die ranking hea is dat dan gebaseerd op toernooien? Bijv een jan dekker, ik ken die gast persoonlijk, die deed 2/3 jaar achter elkaar mee aan de lakeside.is dat dan op basis van ranking nav gespeelde toernooien? Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bruins Geplaatst 8 januari 2016 Share Geplaatst 8 januari 2016 Dekker was gekwalificeerd ja, via de BDO ranking. Je hebt ook nog kwalificatietoernooien waarop je je kunt kwalificeren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satyr Geplaatst 8 januari 2016 Share Geplaatst 8 januari 2016 wat ik me dan afvraag, die ranking hea is dat dan gebaseerd op toernooien? Bijv een jan dekker, ik ken die gast persoonlijk, die deed 2/3 jaar achter elkaar mee aan de lakeside.is dat dan op basis van ranking nav gespeelde toernooien? Dan moet je aan de kwalificatietoernooien mee gaan doen. Dat is zonder ranking, de winnaar kwalificeert zich. En ik geloof dat je je via de Nederlandse Dartbond ook kunt kwalificeren, die hebben ook een aantal rankingtoernooien. Dan tellen je best 4 (voorbeeld) resultaten en dan gaan er een x-aantal naar de voorronde van de Lakeside. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 8 januari 2016 Share Geplaatst 8 januari 2016 Dan moet je aan de kwalificatietoernooien mee gaan doen. Dat is zonder ranking, de winnaar kwalificeert zich. En ik geloof dat je je via de Nederlandse Dartbond ook kunt kwalificeren, die hebben ook een aantal rankingtoernooien. Dan tellen je best 4 (voorbeeld) resultaten en dan gaan er een x-aantal naar de voorronde van de Lakeside. Oké goed om te weten. Niet dat het mij ooit zal lukken maar toch. Hoe komen jullieberachter wat je pijlen zijn? Ik had volgens mij altijd rond de 21 gram. Is dit gewoon kwestie van proberen? Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satyr Geplaatst 8 januari 2016 Share Geplaatst 8 januari 2016 Oké goed om te weten. Niet dat het mij ooit zal lukken maar toch. Hoe komen jullieberachter wat je pijlen zijn? Ik had volgens mij altijd rond de 21 gram. Is dit gewoon kwestie van proberen? Ja, ik ben net van 21 naar 23 overgestapt, maar het wil nog niet echt vlotten. Dat duurt ook even. 21/22/23 gram is het meest gangbare en dan is je taak om de beste te vinden. Gooi ook eens met pijlen van een ander bijvoorbeeld. En dan heb je nog de honderden soorten barrels... grip, geen grip, bommetjes, etc. Wat bijna iedere recreatieve darter doet is trouwens gewoon met 'mooie' pijlen gooien, of die van hun favoriete darter. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 8 januari 2016 Share Geplaatst 8 januari 2016 Ja, ik ben net van 21 naar 23 overgestapt, maar het wil nog niet echt vlotten. Dat duurt ook even. 21/22/23 gram is het meest gangbare en dan is je taak om de beste te vinden. Gooi ook eens met pijlen van een ander bijvoorbeeld. En dan heb je nog de honderden soorten barrels... grip, geen grip, bommetjes, etc. Wat bijna iedere recreatieve darter doet is trouwens gewoon met 'mooie' pijlen gooien, of die van hun favoriete darter. Dit ja, ik had king pijlen die trouwens wel verschrikkelijk lekker in de hand lagen. Naja maar eens even op onderzoek uit Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hixxo Geplaatst 8 januari 2016 Share Geplaatst 8 januari 2016 Mooi potje wel dit tussen Durrant en Waites. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bruins Geplaatst 8 januari 2016 Share Geplaatst 8 januari 2016 Tweede keer zo'n comeback. Lekker hoor. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 8 januari 2016 Share Geplaatst 8 januari 2016 Harms was echt kansloos vandaag tegen Hughes zeg, jammer. Hopelijk kan Veenstra vanavond de Nederlandse eer hoog houden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Luke. Geplaatst 9 januari 2016 Share Geplaatst 9 januari 2016 Die Veenstra wint gewoon van Mitchell. Die BDO wordt wel een puinhoop zo zeg. De in mijn ogen topfavorieten liggen er allemaal al uit. Denk dat Waites m wint. Die maakte wel indruk tegen Mandigers. Ken Veenstra trouwens enkelt van youtube en dartsdatabase. Ongelooflijk dat die zover komt. Erg knap. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Le Saux Geplaatst 9 januari 2016 Share Geplaatst 9 januari 2016 Finale zal wel gaan tussen Waites en Smith. Die Smith enkel gezien tegen Adams in de eerste ronde, stond ie lekker te gooien. Waites vanmiddag een check-out percentage van 48% : Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elano Geplaatst 9 januari 2016 Share Geplaatst 9 januari 2016 Smith nu rond de 93 gemiddeld zag ik net. Niet slecht, maar daar red je het bij de pdc toch echt niet mee. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Le Saux Geplaatst 9 januari 2016 Share Geplaatst 9 januari 2016 Klopt het dat de darters bij de BDO het darten naast een (fulltime) baan doen en die bij de PDC echt fulltime met darten bezig zijn? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Luke. Geplaatst 9 januari 2016 Share Geplaatst 9 januari 2016 Klopt het dat de darters bij de BDO het darten naast een (fulltime) baan doen en die bij de PDC echt fulltime met darten bezig zijn? In het circuit bij de BDO valt minder geld te verdienen. Bij de PDC is ook niet iedereen prof. Alleen daar valt veel meer geld te verdelen (ook qua sponsorgelden enzo) waardoor er meer profs komen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 9 januari 2016 Share Geplaatst 9 januari 2016 Wat een verschil in niveau zeg qua gemiddeldes t.o.v. de PDC. Met deze gemiddeldes haal je in Ally Pally de 3e ronde niet eens. Wat een kansen mistte Veenstra net zeg. Wel de re-break nu :D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satyr Geplaatst 9 januari 2016 Share Geplaatst 9 januari 2016 Klopt het dat de darters bij de BDO het darten naast een (fulltime) baan doen en die bij de PDC echt fulltime met darten bezig zijn? Ongeveer 40 PDC darters kunnen leven van het darten. Grofweg de top-32 van de OoM en dan nog een paar met goede sponsors, die alle onkosten vergoeden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JordiAFCA1 Geplaatst 10 januari 2016 Share Geplaatst 10 januari 2016 Dadelijk weer een toernooitje gooien met vrienden onderling, kijken of ik het niveau van donderdag weer op kan pakken, toen gooide ik echt lekker. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MetalMichael Geplaatst 10 januari 2016 Share Geplaatst 10 januari 2016 Heerlijk, die 180 van Waites net op 3-0, 2-2. : Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten